Sunday, July 8, 2018

در نظام اسلامی دختربچه ۱۷ ساله را به جرم رقصیدن بازداشت وشکنجه روحی می کنند



در نظام اسلامی دختربچه ۱۷ ساله را به جرم رقصیدن بازداشت وشکنجه روحی می کنند

تورج کاظمی، رئیس پلیس سایبری در تهران، به خبرگزاری ایلنا گفته است که پلیس با «شاخ‌های اینستاگرام» برخورد می‌کند. او گفته وقتی صفحات شاخ‌های اینستاگرام توسط فتا ناجا شناسایی می‌شوند، مدیران این صفحات در هر کدام از استان‌ها که باشند به آن استان اعلام می‌شود.
این خبر در حالی منتشر شده که در روزهای اخیر چند صفحه اینستاگرامی را که صاحبان آن‌ها ویدئوی رقص منتشر می‌کردند، مسدود شده‌اند.
شبکه یک تلویزیون ایران هم اعترافاتی از چند نفر پخش کرده که به نظر می‌رسد صاحبان این صفحات اینستاگرامی هستند. یکی از این افراد مائده هژبری دختر جوانی است که ویدئوهای رقص او در اینستاگرام پربیننده بود و اکنون با قرار ضمانت از زندان آزاد شده است.
رئیس پلیس فتا در تهران گفته بیش از ۳۰ درصد پرونده‌های اینستاگرام مربوط به تهران است و تاکنون یک سوم این پرونده‌ها به نتیجه رسیده و مسئول یا مدیر صفحه به فتا احضار شده و اقدامات لازم انجام شده است.
به گفته کاظمی، در مواردی که این پرونده‌ها از مسئولیت پلیس سایبری خارج باشد، با همکاری پلیس امنیت اخلاقی بررسی و «به شدت با آنها برخورد می‌شود.»
پیش‌تر صفحه اینستاگرام تعدادی از مربیان شناخته شده رقص در ایران «با حکم قضایی» بسته شده بود. در اینستاگرام شاداب، الناز قاسمی، مائده هژبری و تعدادی دیگر که به عنوان مربی رقص شناخته می‌شدند نوشته شده که «این صفحه حسب دستور مقام محترم قضایی به علت انتشار محتوای مجرمانه مسدود گردید.»
ویدئوهای رقص از صفحات این اشخاص حذف شده بود گرچه وب‌سایت‌های آموزش رقص این اشخاص در دسترس بود.
کمال هادیانفر، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) اوایل اردیبهشت ماه اعلام کرده بود که نیروهای ویژه پلیس مشغول بررسی ۵۱ هزار صفحه اینستاگرام هستند که «محتوای مستهجن و مبتذل» دارند.
هادیانفر گفته بود که پلیس مشغول شناسایی ادمین این صفحات است.
هرچند اینستاگرام در ایران فبلتر نیست، معاون دادستان کل ایران اخیرا اعلام کرده که قوه قضاییه به دنبال مسدود کردن کل اینستاگرام است.
چند سال قبل هم تعدادی از افرادی که به عنوان مدل و عکاس مدلینگ در اینستاگرام فعالیت می‌کردند دستگیر شده بودند.
زمانه