Sunday, July 8, 2018

کی‌ال‌ام هلند پروازهای تهران - آمستردام را از ماه مهر متوقف می‌کند



کی‌ال‌ام هلند پروازهای تهران - آمستردام را از ماه مهر متوقف می‌کند
شرکت هواپیمایی کی‌ال‌ام هلند اعلام کرد که از روز دوم مهر (۲۴ سپتامبر) امسال پرواز تهران – آمستردام را «به خاطر آن که از نظر اقتصادی به صرفه نیست»، متوقف می‌کند.
وب‌سایت این شرکت هواپیمایی این خبر را روز شنبه ۱۶ تیر منتشر کرده و می‌نویسد که آخرین پرواز این مسیر روز ۳۱ شهریور (۲۲ سپتامبر) به تهران می‌رود و یک روز بعد از آن در فرودگاه اسخیپول هلند به زمین می‌نشیند.
وب‌سایت شرکت کی‌ال‌ام (بخشی از گروه ایرفرانس-کی‌ال‌ام) می‌نویسد که این تصمیم به خاطر «چشم‌انداز مالی منفی» ادامه پرواز در مسیر تهران گرفته شده است.
کی‌ال‌ام همچنین اعلام کرده که این شرکت برای خریداران بلیط‌های دوم مهر به بعد پرواز جایگزین در یک شرکت هوایی دیگر درنظر می‌گیرد یا خسارات مالی آنها را جبران می‌کند.
خبرگزاری فارس نیز با درج این خبر یادآوری کرده که «شرکت هما البته هنوز پرواز مستقیم از تهران به آمستردام دارد.»
کی‌ال‌ام پیش از این در سال ۲۰۱۳ پروازهای خود به ایران را متوقف کرده بود اما از سال ۲۰۱۶ این پروازها را از سر گرفته بود.
تصمیم جدید این شرکت هواپیمایی در حالی اعلام می‌شود که شرکت هواپیمایی فرانسه، ایر فرانس، نیز روز ۱۲ اردیبهشت اعلام کرد که به دلیل مشکلات اقتصادی از پاییز امسال تعداد پروازهای خود به تهران را کاهش می‌دهد.
به گزارش رویترز، این شرکت هوایی می‌گوید، فعالیت‌های دو سال گذشته این شرکت نشان می‌دهد که پروازها به تهران بازدهی مالی کافی ندارد.
اما اعلام خبر توقف پروازهای کی‌ال‌ام از آمستردام به تهران با انتشار خبر اخراج دو تن از کارکنان سفارت ایران در هلند و احضار سفیر هلند به وزارت خارجه جمهوری اسلامی همزمان شده است.
این رخدادها خرداد ماه به وقوع پیوسته اما سرویس اطلاعات و امنیت هلند روز جمعه ۱۵ تیر آن را رسانه‌ای کرد.
با این حال سرویس اطلاعات و امنیت هلند دلیل اخراج کارکنان سفارت ایران در این کشور را توضیح نداده است.
ایران به این اقدام هلند اعتراض کرده و آمستردام را متهم ساخته که «به تعهدات بین‌المللی خود در قبال دستگیری و محاکمه عناصر تروریستی» عمل نمی‌کند و به اعضای سازمان مجاهدین خلق پناه داده است.
اخیراً رسانه‌های هلند از ارتباط یک شهروند ایرانی که چند سال قبل در خیابان‌های هلند ترور شده بود با سازمان مجاهدین خلق خبر داده‌اند. این فرد علی معتمد نام دارد که ۲۴ آذر ۱۳۹۴ در شهر آلمیره هلند در خیابان هدف گلوله قرار گرفت و همان روز در بیمارستان جان سپرد.
خردادماه امسال دادگاه دو فرد مظنون به قتل او برای نخستین بار در شهر لِیلی‌اِستاد هلند برگزار شد و رسانه‌های هلندی نوشتند که علی معتمد «به احتمال قریب به یقین» همان محمدرضا کلاهی صمدی، عضو سازمان مجاهدین خلق و عامل اصلی انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی است.
در آن انفجار که در هفتم تیر سال ۱۳۶۰ رخ داد تعدادی از مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی از جمله محمد حسینی بهشتی، رئیس وقت دیوان عالی کشور، کشته شدند.
رادیو فردا