Friday, January 25, 2019

اجلاس لهستان؛ دیدار مقامات آمریکا و انگلیس



اجلاس لهستان؛ دیدار مقامات آمریکا و انگلیس
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از رایزنی «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا و «جرمی هانت»، وزیر خارجه انگلیس درباره مقابله با رفتار شریرانه رژیم ایران خبر داده است.
مقام‌های کشورهای غربی، به ویژه آمریکا و انگلیس پیش از این بارها رژیم ایران را به رفتارهای مخرب و بی ثبات کننده در منطقه متهم کرده‌اند.
یکی از سخنگویان وزارت‌ خارجه آمریکا گفت:‌ وزیر خارجه مایک پمپئو با جرمی‌ هانت وزیر خارجه انگلیس ملاقات کرد تا در مورد اولویتهای کلیدی جهانی گفتگو کند از جمله: مقابله با رفتار شریرانه رژیم ایران.
به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، وزرای خارجه آمریکا و انگلیس به عنوان دو متحد نزدیک، تعهد کردند همکاری های خود را در زمینه امنیتی و سیاست خارجی تقویت کنند.

اجلاس لهستان برای تغییر نقشه خاورمیانه

حمایت لهستان از برنامه آمریکا برای برگزاری کنفرانس خاورمیانه در ورشو که هدف از آن مقابله با رژیم ایران اعلام شده، روابط جمهوری اسلامی و لهستان را به شدت تیره کرده است.
جاناتان کوهن، کفیل نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه طی سخنانی در جلسه شورای امنیت در باره اجلاس بین‌المللی لهستان علیه آتش افروزیهای رژیم ایران گفت: در این اجلاس می‌خواهیم چارچوب یک ساختار امنیتی قویتر در منطقه را تدوین کنیم این اجلاس فرصتی خواهد بود تا از یک خاورمیانه با ثبات‌تر حمایت کنیم.
در همین رابطه شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی تحلیلی درباره نشست ورشو از این نشست به عنوان بخشی از برنامه آمریکا برای تغییر نقشه خاورمیانه یاد کرد و افزود: هدف این نشست مقابله با حکومت ایران است.

احتمال حمله بسیجی ها به سفارت لهستان
شنیده‌ها از تهران نیز حاکیست از ظهر سه‎ شنبه دوم بهمن تعدادی موتورسوار بسیجی و لباس‌شخصی در کوچه‎ های حوالی سفارت لهستان در خیابان جردن تهران پرسه می‏‎ زنند.
به گزارش کیهان لندن، بارها سابقه داشته پس از اختلافات سیاسی میان رژیم ایران با کشورهای مختلف، بسیجی‌ها و «خودسرها» و «آتش‎ به اختیارها» کاملا سازمان‌یافته به سفارت ‎های آنان حمله کرده‌اند.
احتمال حمله نظامی بخاطر سیاست‌های نابخردانه جمهوری اسلامی
کاخ سفید واشنگتن یکشنبه شب طی بیانیه‌ ای درباره دستاوردهای دو سال گذشته دونالد ترامپ اعلام کرد: پرزیدنت ترامپ برای مقابله با فعالیتهای مخرب رژیم ایران و خروج از توافق وحشتناک هسته ای، یک استراتژی جدید تدوین کرد.
وزیر خارجه آمریکا نیز شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: مقابله با تروریسم رژیم ایران در محورهای جنگ آمریکا علیه ترور است.
در همین حال سایت دویچه وله در گزارشی نوشت: شاهزاده رضا پهلوی با انتشار پستی اینستاگرامی به «سیاست‌های نابخردانه جمهوری اسلامی به خاطر دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه به خصوص همسایگان» اشاره کرده است: «ادامه چنین روشی از طرف رژیم، امکان درگیری نظامی را بیش از پیش در مذاکرات کشورهای ذی‌نفع در کنفرانس ورشو مطرح می‌کند.»
به اعتقاد شاهزاده رضا پهلوی، جمهوری اسلامی با توجه به گسترش اعتراض‌ها و به دلیل «استیصال از حل مشکلات» ممکن است «دست به تحریکات بیشتری برای دعوت به یک حمله محدود به کشورمان بزند تا افکار را از بی‌کفایتی و فساد خود منحرف و متوجه حمله خارجی کند.»
شاهزاده رضا پهلوی در نهایت حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی ایران را وظیفه ملی دانسته و تصریح کرده که در جهت آگاه‌سازی جامعه بین‌المللی تلاش می‌کند: «تا بدانند که تنها راه حل اصولی و عقلانی برای رفع چنین بحران‌هایی نه حمله به ایران، بلکه حمایت تام از جنبش‌های آزادی‌خواهانه مردم ایران است و بس.»

همه دارند به آمریکا نزدیک می شوند
خبرگزاری رویتر طی یک گزارش تحلیلی از روابط میان اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی نوشت: صبر کشورهای اروپايی در برابر رژیم ایران در حال پایان است و مواضع آنها در قبال تهران به تدریج به موضع آمریکا نزدیک می‌شود.
این در حالیست که تا چند هفته دیگر قرار است کنفرانسی در لهستان برگزارشود که جمهوری اسلامی را به شدت نگران ساخته است، تا جائیکه کارشناسان نزدیک به حکومت بی‌ وقفه در باره پیامدهای آن هشدار می دهند.
از جمله علی خرم، سفیر سابق جمهوری اسلامی در مقر اروپایی سازمان ملل نسبت به اجماع جهانی علیه رژیم ایران در لهستان هشداد داد و گفت: اگر مایک پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) موفق شود اجلاس تبلیغاتی لهستان را به اجلاس سیاسی تبدیل کند، پیش‌درآمد یک ائتلاف نظامی علیه نظام تلقی می‌شود.
وی افزود: همه دارند به سرعت اختلافات خود را به دعوت آمریکا کنار می‌گذارند تا به یک دشمنی یعنی دشمنی با نظام بپردازند. در این میان به‌نظر نمی‌آید نظام حتی یک دوست واقعی داشته باشد که در مقابل این موج سنگین سیاسی بایستد و از نظام حمایت نماید. دوستان ما عموماً در حد ایستادگی تا مرزهای منافع زودگذر خودشان هستند که هر گاه مابه ازای آن را از آمریکا دریافت دارند، دست از دوستی با نظام برمی‌دارند.
یک دیپلمات سابق دیگر بنام مجلسی نیز گفت: ترامپ، بولتون و پمپئو برای تعارف با جمهوری اسلامی نیامده‌اند و برنامه خودشان را درباره ستیز با نظام از قبل اعلام کرده‌اند و دنبال بهانه جدی و یارگیری جنگی هستند.
ایران پرس نیوز