Saturday, June 23, 2018

عبدالله بزرگ‌زاده معترض به تجاوزهای ایرانشهر را شکنجه کردند



 عبدالله بزرگ‌زاده معترض به تجاوزهای ایرانشهر را شکنجه کردند
خبرگزاری هرانا :
عبدالله بزرگ‌زاده ، شهروند معترضی که روز یکشنبه ۲۷ خردادماه پس از تجمع مقابل فرمانداری شهر ایرانشهر بازداشت شده بود، با گذشت ۶ روز کماکان در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عبدالله بزرگ‌زاده، شهروند معترضی که روز یکشنبه ۲۷ خردادماه پس از تجمع مقابل فرمانداری ایرانشهر بازداشت شده بود، پس از گذشت ۶ روز کماکان در بازداشت به سر می‌برد.
غلام‌قادر بزرگ‌زاده پدر عبدالله بزرگ‌زاده ضمن ابراز نگرانی نسبت به بی‌اطلاعی از وضعیت پسرش به گزارشگر هرانا گفت: “روز یکشنبه عبدالله بزرگ‌زاده همراه با تعداد زیادی از مردم در اعتراض به ناامنی‌های اخیر و مسئله تجاوز به دختران شهرمان مقابل فرمانداری ایرانشهر تجمع و با فرماندار دیدار کردند. فرماندار به آن‌ها قول پیگیری مسئله تجاوز و ناامنی‌های به وجود آمده در شهر در اسرع وقت را داد. از این رو تجمع پایان یافته و پس از پایان تجمع، آقای بزرگ‌زاده و چند تن دیگر از معترضان که در راه بازگشت به منزل بودند، توسط ماموران لباس شخصی با اعمال زور سوار بر ماشین ناشناسی شدند. تعدادی از همراهان وی تاکنون آزاد شده اما از وضعیت پسرم هیچ اطلاعی نداریم.

روز دوشنبه یکی از آشنایانمان عبدالله را در راهروی دادگاه دیده بود و می‌گفت عبدالله را شکنجه کرده بودن و کمرش حسابی درد می‌کرد. الان چند روزه هیچ تماسی با من باقی خانواده نداشته و هیچ مقامی هم به ما پاسخ‌گو نیست. من و خانواده و زن و بچه‌اش به شدت نگران وضعیتش هستیم. عبدالله تنها در تجمعی مسالمت آمیز اعتراض خود را به فرماندار بیان کرده است. عبدالله فقط اعتراض کرد؛ فقط گفت باید عاملان تجاوز دستگیر بشن و محاکمه بشن؛ ولی حالا خود پسرم را گرفتن. ما از تمام مردم می‌خواهیم صدای ما را بشنوند، چرا که عبدالله بزرگ‌زاده مدافع حقوق مردم این شهر است”.
پیشتر یک منبع مطلع در خصوص آقای بزرگزاده به هرانا گفته بود: “روز دوشنبه ۲۸ خرداد پس از یک روز بی خبری یکی از افراد نزدیک به خانواده آقای بزرگ‌زاده وی را در راهروی دادگستری دیده و به خانواده او اطلاع داده است. عبدالله بزرگ زاده پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات و روز دوشنبه به اطلاعات سپاه منتقل شده است. آقای بزرگ زاده در زمان بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات مورد شکنجه قرار گرفته و اکنون از درد در ناحیه کمر رنج می‌برد”.
هرانا پیشتر گزارش کرده بود، این شهروند روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه به بازداشتگاه اطلاعات سپاه زاهدان منتقل شد.
تجمع روز یکشنبه در پی فراخوان هایی در شبکه های مجازی برای پرسشگری از فرماندار و مسئولان شهر ایرانشهر در خصوص ناامنی های اخیر این شهر برگزار شد.
مولوی طیب ملازهی امام جمعه ایرانشهر از وجود یک باند تبهکار پرده برداشت که تاکنون به ۴۱ زن تجاوز به عنف کرده‌اند.
لازم به ذکر است که طی ماه‌های اخیر مسئله‌ی تجاوز در ایران سیر صعودی داشته است.
در آخرین مورد هرانا گزارش کرده بود، سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان که اکنون ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد و پیش‌تر نیز دارای سوابقی از جمله تجاوز و آزار جنسی بوده است، به تازگی از سوی تعداد دیگری از دختران به تجاوز، آزار جنسی و سواستفاده از موقعیت خود متهم شده است.
ایرانشهر یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان ایران است