Saturday, September 24, 2016

کلیسای ایران سریع ترین رشد مسیحیت را در جهان دارد



خیرگزاری صدای مسیحیان ایران
مسیحیان در ایران همواره با آزار و اذیت بی امان روبرو هستند،این کشور تحت حاکمیت آخوندهای شیعه در رتبه نهم سال گذشته سازمان درهای باز (Open Doors)  پرخطر ترین کشورها برای مسیحیان قرار گرفته است برگزاری مراسم مذهبی مسیحی برای مسلمانزادگان ممنوع است،گرویدن مسلمانان به مسیحیت ممنوع میباشد و در صورت مطلع شدن برای آنان حبس های طولانی مدت و شکنجه های روی و جسمی  در نظر گرفته میشود،[طبق قانون ارتداد ترک اسلام برای مرد ها مرگ و برای زنان حبس عبد در نظر گرفه شده است  ،اما با اینحال تنها یک کشیش که از اسلام خارج و به مسیحی گرویده بود حکم اعدامش به صورت رسمی اجرا شد.]

طبق آمار بدست آمده سال گذشته بیش از ۱۰۰  مسیحی در ایران دستگیر شدند،که مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفتند.

اما نکته مهم اینجاست که با اینهمه آزار و اذیت و شکنجه کلیسا در ایران همچنان رشد میکند و زنده است.

سال ۲۰۱۵ سازمان میشیونری جهانی اعلام کرد ایران با ۱۹.۶% رشد،بیشترین رشد کلیسا و مسیحیت انجیلی را در جهان به خود اختصاص داده است.

مارک هاوارد از سازمان ایلام که با هدف تشکیل کلیسا در ایران فعالیت میکنند  گفته است که رشد مسیحیت در  ایران طی دو دهه گذشته به اندازه ۱۳ قرن پیش رشد کرده است.

وی در ادامه افزوده است در سال ۱۹۷۹ میلادی(۱۳۵۷ خورشیدی) پس از روی کار آمدن حکومت شیعه آخوندی در ایران حدود ۵۰۰ مسیحی در این کشور وجود داشته است که اکنون صدها هزار یا بیش از یک میلیون مسیحی که تعداد دقیق آن به دلیل خفقان حاکمیت مشخص نمیباشد،در ایران زندگی میکنند و روز به روز این تعداد افزایش میابد.

آزار اذیت مسیحیان پس از از روی کار آمدن حکومت شیعه تند رو در آغاز شد،که این حکومت اقلیت های مذهبی از جمله مسیحیان، بهائیان،زرتشتیان  و مسلمانان سنی را مورد هدف قرار داد.

البته این آزار و اذیت های سیستماتیک به دلیل این است که حکومت ایران وجود باورهای مذهبی غیر شیعی را تهدیدی برای سرنگونی خود میپندارد.

یک محقق که نخواست نامش به دلائل امنیتی ذکر شود به  سازمان خیریه  جهانی مسیحیان (CSW)، گفته است : اقلیت به طور منظم آزار و اذیت، زندان، شکنجه و حتی مرگ روبرو هستند.

در اصل بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده است”تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ‌کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‏ای مورد تعرض و موُاخذه قرار دارد.” اما واقعیت برای اقلیت های مذهبی بسیار متفاوت است.

ولی حکومت حاکم بر ایران که متعهد به اجرای اعلامیه جهانی حقوق بشر میباشد همچنان از اجرای آن سر باز میزند و اقلیت های مذهبی در ایران همچنان تحت آزار و اذیت میباشند،این پر واضح است که حکومت ایران با عدم توجه به تعهد خود قانون کشور را تبدیل به یک قانون  تک مذهبی اجباری  اسلام شیعه کرده است و تمام حق و حقوق به عبادات اسلام شیعه داده میشود، داگ بندن در مجله اینترنتی فوربس  در می ۲۰۱۳  در یک مقاله به نکته ای اشاره کرده بود که  که  نقض حقوق  ، مسیحیان، بهائیان، یهودیان و مسلمانان سنی که توسط عناصر تندرو شیعه مسلمان اجرا میشود  تماما تحت حمایت  رهبر جمهوری اسلامی علی خامنه ای می باشد.

کشیش بهنام ایرانی،مریم نقاش زرگران،ابراهیم فیروزی،،محمد(وحید)روغنگیر،مسعود رضایی،حسین ( دنیل ) بارون زاده،محمد بهرامی نمونه هایی از زندانیان مسیحی محبوس در زندانهای جمهوری اسلامی هستند.لازم به ذکر است روز جمعه صبح مورخ ۲۶ آگوست( ۵ شهریور ۹۵)بیش از ۱۵ مامور امنیتی در باغی در فیروزکوه هجوم برده  و تعدادی از مسیحیان را که از تهران برای تفریح به انجا آمده بودند بازداشت کردند،  امین افشارنادری، هادی عسگری، امیرسامان دشتی، رامئیل بت تمرز (فرزند کشیش ویکتور بت تمرز) و محمد دهنوی نام بازداشت شدگان است