Friday, September 23, 2016

نائب رئیس مجلس: آباد کردن مملکت سخت تر از جنگیدن است




نائب رئیس مجلس: آباد کردن مملکت سخت تر از جنگیدن است
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آباد کردن و ساختن مملکت سخت تر از جنگیدن است چرا که آبادانی نیاز به تعهد، تخصص، جدیت و تدبیر دارد.

به گزارش جماران، مسعود پزشکیان روز پنجشنبه در مراسم افتتاح پارک امام خمینی(ره) و نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو اظهار کرد: وضعیت موجود بیانگر آن است که در ساختن و آباد کردن کشور راه را درست طی نکرده ایم.

وی افزود: علت عقب ماندگی ما در آبادانی کشور میدان ندادن به متخصصان و سپردن امور به دست غیرمتخصصان و مدعیان است ولی انصاف در این است که اگر تخصصی در اموری نداریم، با جرات بیان کنیم.

وی اضافه کرد: توسعه اقتصادی، صنعتی و شهرسازی باید به دست افراد متخصص انجام شود و ما معتقد به تخصص گرایی در همه امور هستم چون اگر امور کشور با تخصص اداره نشود، ظلم به مملکت کرده ایم.

نایب رئیس مجلس افزود: هیچ اقدامی بدون تخصص گرایی، عملی و پایدار نخواهد بود.

پزشکیان با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو پیشرفت چشمگیری نسبت به سایر مناطق آزاد تجاری دارد، گفت: منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو نسبت به دو سال قبل پیشرفت تحسین برانگیزی داشته است اما به مسئولان این منطقه توصیه می کنم که در تدبیر امور خود از مشاوران خارجی در توسعه منطقه بهره ببرند.

وی با اشاره به نتایج برخی سفرهای خارجی خود اظهار کرد: کشورهایی توسعه یافته همچون ژاپن نیز از کارشناسان و مشاوران خارجی بهره می برند چرا که ما در همه امور عقل کل نیستیم و بهره مندی از تجارب دیگران حسن بزرگی به شمار می رود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برابری بودجه عمرانی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو با بودجه سالانه آذربایجان غربی و اختصاص یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار جداگانه برای استان و این منطقه بیان کرد: این امر نشانگر توجه ویژه دولت به این منطقه است

منبع کلمه