Friday, May 24, 2019

رهبری که تقصیر را به گردن تدارکچی انداخت


رهبری که تقصیر را به گردن تدارکچی انداخت
خامنه‌ای یک بار دیگر نقش اصلی خود در شکل‌گیری و توافق هسته ای را منکر شد و از پذیرش عواقب شکست برجام شانه خالی کرد و تقصیر این شکست را تماما به گردن روحانی و تیم مذاکره‌کننده هسته ای انداخت.
رهبر جمهوری اسلامی گفت: در صحبتها بود که تصویب برجام را به رهبری نسبت داده‌اند؛ خب شما چشم و گوش دارید و همه‌چیز را می‌بینید. نامه‌ای که درباره‌ی برجام نوشته شد و شرایطی که ذکر شده که در این صورت تصویب می‌شود را ببینید. منتها اگر این شرایط اجرا نشده، وظیفه‌ی رهبری این نیست که وارد بشود.
خامنه ای گفت: نظر ما این است که رهبری وارد کار اجرایی نشود، مگر جایی که به حرکت کل انقلاب ضربه میزند. اما آن‌طور که برجام عمل شد، من خیلی اعتقادی نداشتم و بارها هم به رئیس‌جمهور و وزیر خارجه گفتیم و تذکر دادیم.
خامنه‌ای همچنین درخواست روزهای اخیر روحانی مبنی بر بازنگری قانون اساسی برای دادن اختیارات ویژه به رئیس جمهور را رد کرد و با اشاره آشکار به دولت روحانی تأکید که اشکال نه از قانون اساسی رژیم بلکه از کارگزاران حکومتی است.
این شیوهٔ انداختن توپ در زمین باند رقیب شیوه همیشگی و شناخته شده خامنه‌ای است. هنگامیکه روحانی و ظریف که در دوران مذاکرات هسته ای، رفسنجانی آنها را هدایت می‌کرد می‌خواستند توافق برجام را فتح‌الفتوح قلمداد کنند؛ خامنه‌ای هول شد و برای بیرون کشیدن این عایدات خیالی از جیب روحانی فاش کرد که مذاکرات مخفیانه با آمریکا را خودش از طریق یکی از محترمین منطقه که منظورش عمان بود، شروع کرده است.
ایران پرس نیوز