Saturday, January 19, 2019

رئیس پلیس ایران: می‌خواهند مراسم ۲۲ بهمن را بر هم بزنند




رئیس پلیس ایران: می‌خواهند مراسم ۲۲ بهمن را بر هم بزنند
حسین اشتری، رئیس پلیس ایران گفته است دشمنان این کشور به دنبال برهم زدن مراسم بزرگداشت سالگرد انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن هستند.
سرتیپ حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی ایران گفته است "گروه‌های معاند و دشمنان" قصد داشتند تا در سال ۹۷ آشوب و ناامنی ایجاد کنند که "به حول و قوه الهی آنها در رسیدن به هدف خود ناکام مانده و موفق نشدند."
امسال ایران به دلایل مشکلات اقتصادی و کاهش ارزش پول شاهد اعتراض‌ها و اعتصاب‌های بسیاری بوده و احساس نارضایتی نسبت به شرایط اقتصادی و اجتماعی شدت گرفته است.

خروج آمریکا از برجام و ازسرگیری تحریم‌ها علیه ایران یکی از دلایل بحران اقتصادی این کشور بوده است. بی‌ثباتی بازار ارز و گرانی کالاها باعث اعتراض‌هایی در شهرهای مختلف ایران شد.
آقای اشتری پیشبینی کرده در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خواهد بود، "حضور مردم بیشتر از سال‌های گذشته خواهد بود."
فرمانده نیروی انتظامی ایران خواهان حفظ هوشیاری شده و گفته است امنیت این مراسم باید به طور "کمال و کامل" برقرار شود.
آقای اشتری گفته است "معاندین به دنبال بر هم زدن امنیت و آرامش مراسم ۲۲ بهمن و پس از آن در پایان سال هستند و ما باید تمام تلاش خود را کنیم که این مراسم در امنیت کامل برگزار شود."
رئیس پلیس ایران گفته است "برنامه‌ریزی آنها برای هم دهه فجر و پایان سال است."
حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، چندی پیش آمریکا را به تلاش برای سرنگونی حکومت ایران متهم کرد و این کشور را مسئول مشکلات ایران دانست اما مقام‌های آمریکایی گفته‌اند "تغییر رژیم" در ایران در دستور کار دولت دونالد ترامپ قرار ندارد.
بی بی سی