Wednesday, December 5, 2018

مواد غذایی ۱۷۰ درصد گران شد



 مواد غذایی ۱۷۰ درصد گران شد
مسعود سالمی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، سه‌شنبه ۱۲ آذر، گفت که شاخص قیمت مواد خوراکی در مهر ۱۳۹۷ نسبت به مهر ۱۳۹۶، ۱۶۹,۹ درصد رشد داشته است.
این اظهارات در شرایطی بیان می‌شود که حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی، رشد نرخ تورم را «غیرواقعی» دانسته و گفته است که دولت توانسته نرخ تورم را باردیگر کنترل کند.
مرکز آمار ایران در آخرین گزارش نرخ تورم نقطه به نقطه که بیانگر رشد قیمت‌ها در مقایسه با یک ماه گذشته است، را ۳۴,۹ درصد و نرخ تورم سالیانه را ۱۵,۶ درصد گزارش کرد.
بر اساس گزارش مرکز آمار بیشترین نرخ تورم مربوط به گروه مواد غذایی و آشامیدنی است. قیمت برخی کالاهای خوراکی در مقایسه با سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته است.
با این حال دولت همچنان با افزایش دستمزدها مخالفت می‌کند و به جای آن توزیع بسته‌های حمایتی معیشت را که شامل کسانی که درآمد ماهانه کمتر از سه میلیون تومان دارند، می‌شود در دستور کار قرار داده است.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که توزیع بسته‌های معیشتی را عهده‌دار است، هنوز در باره توزیع این بسته‌ها در میان کارگران توضیحی ارائه نکرده است.
در چنین شرایطی ناصر چمنی، نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران وضعیت معیشتی کارگران را «به قدری سخت و دشوار» دانست که «حداقل‌بگیران دیگر توان ادامه زندگی ندارند».
زمانه