Saturday, November 3, 2018

پرستار قاتل با 100 قتل زنجیره‌ای آلمان را وحشتزده کرد


پرستار قاتل با 100 قتل زنجیره‌ای آلمان را وحشتزده کرد
یک پرستارقاتل آلمانی که قبلا به دوفقره قتل متهم شده بود، در تازه ترین اعترافاتش گفته است که تعداد مقتولین ۱۰۰ نفر بوده است.
 وی قبل از این متهم شده بود که این بیماران را با تزریق دارو کشته است.
این فجیع ترین قتل زنجیره‌ای، آلمان را به وحشت انداخت.
نیلس هوگل، یک پرستار سابق آلمانی قبلا به دو قضیه قتل متهم و به حبس ابد محکوم شده است.
محاکمه وی روز پنجشنبه به اتهام قتل عمدی ۱۰۰ بیمار دیگر دوباره برگزار شد.
وقتی قاضی از وی پرسید که آیا اتهامات وارد شده به وی حقیقت دارد؟ هوگل گفت: «بله». این وحشتناک ترین و بزرگترین قتل زنجیره ای تاریخ پس از جنگ در آلمان می باشد.
جلسه محاکمه بزرگ در شهر شمالی اولدنبورگ با یک لحظه سکوت به یادبود از قربانیان آغاز شد.

این محکمه باید در جلسه جشنواره های این شهر در نزدیکی محکمه منطقه ای اولدنبورگ برگزار می شد، چراکه تا ۱۲۶ مدعی برای این پرونده وجود دارد و شمار زیادی از مردم برای اشتراک در محکمه علنی علاقمندی نشان داده بودند.
گابی لوبن، وکیل سارنوالی گفت: «شاکی ها می خواهند در چشمان متهم نگاه کنند».
وی اضافه کرد: «این قضیه مثل خانه ای با اتاق هایی تاریک است و ما می خواهیم به این تاریکی روشنایی اندازیم».
این پرستار سابق ۴۱ ساله پیش از این به خاطر دو مورد قتل عمد بیماران در سال ۲۰۱۵ به حبس ابد محکوم شده بود. در آن زمان بازرسان هشدار داده بودند که به احتمال زیاد شمار قربانیان این قاتل خیلی بیشتر می باشند. این قضیه وی را به یکی از ترسناک ترین قاتل های زنجیره ای در تاریخ آلمان تبدیل کرد.
قتل با ایست قلبی قاطع
به نقل از اتهامنامه، هوگل متهم است که بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ در دو بیمارستان شهرهای اولدنبورگ و دلمنهورست در شمال آلمان این قتل ها را انجام داده است. او به بیماران مخلوطی از داروهایی را تزریق می کرده که باعث ایست قلبی شان می شد.
جوان ترین قربانی این نرس آلمانی ۳۴ سال عمر داشته و پیرترین شان ۹۶ ساله بوده است.
این پرستار قبل از این در اعترافاتش به بازرسان و سارنوالی گفته است که به خاطر این به بیماران این دارو را تزریق می کرد که بعدا موقعیت این را بیابد که آنان را دوباره احیاء کند. وی گفته که بازگرداندن بیماران از نزدیکی مرگ به زندگی برایش حس خوبی می داد.
سارنوالی در اتهامنامه وی گفته است: «وی این کار را می کرد تا صحنه تهدید کننده برای زندگی بیماران و توانمندی خودش برای نجات آنان را به نمایش بگذارد». آنها همچنان گفته اند که وی ممکن است این کار را به خاطر بیرون شدن از حالت خسته کننده و برای سرگرمی انجام می داد.
وی در سال ۲۰۰۵ به صورت بالفعل در بیمارستان دلمنهورست بازداشت شد، اما سال ها طول کشید تا محدوده کامل قتل هایی را که مرتکب شده بود، نشان بدهد.
محققان این قضیه ۲۰۰ مورد مشکوک را مورد بررسی قرار دادند و ۱۳۰ مورد را برای آزمایش نبش قبر کردند، از جمله دو جسد که در ترکیه به خاک سپرده شده بودند.
با این حال شماری از بیمارانی که در زمان کار هوگل در این دو بیمارستان مرده اند نیز جنازه های شان خاک شده اند و بقایای شان شواهدی را در دسترس قرار نداده اند.
پلیس آلمان گفته که اگر مقامات محلی در اطلاع دادن به مقامات ذیربط تردید نمی کردند، ممکن بود که هوگل خیلی وقت پیشتر از انجام این قتل‌های زنجیره ای متوقف شود.
قبلا علیه دو نفر از مقامات بیمارستان هایی که هوگل در آنجا کار می کرده نیز پرونده ساخته شده است.
جریان محاکمه این نرس سابق آلمانی تا ماه می سال آینده میلادی تمدید گردید و قرار است در محاکمه آینده، چندین تن علیه این متهم شهادت بدهند.