Wednesday, October 24, 2018

کاندیدای زنِ ایرانی تبار انتخابات آمریکا، قربانی یک کمپین تبلیغاتی غیرواقعی



کاندیدای زنِ ایرانی تبار انتخابات آمریکا، قربانی یک کمپین تبلیغاتی غیرواقعی

نیکی معتضدی، یک زنِ جوان ایرانی-آمریکایی، که کاندیدای انتخابات شورای شهر در ماه نوامبر در اورنج کانتی ایالات کالیفرنیاست، قربانی اتهامات جنایی و اخلاقی شده است.
به گزارش شبکه‌های تلویزیونی سی‌بی‌اس و اِی‌بی‌سی، مبارزه انتخاباتی برای شورای شهر Lake Forest در اورنج کانتی کالیفرنیا، چهره زشتی به خود گرفته است. تا جاییکه کاندیدای رقیب نیکی معتضدی به دفاع از او پرداخته است.
در فاصله چند روز مانده به انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا و در حالیکه مبارزات انتخاباتی به اوج خود رسیده، یک سری بروشور و آگهی تبلیغاتی ساختگی، حاوی تصویرهایی نیمه برهنه و در لباس نارنجی زندانیان از نیکی معتضدی منتشرشده است.

کاندیدای ایرانی- آمریکایی با ناراحتی منکر واقعی بودن محتوای این تبلیغات شده و گفته است صلاحیت او برای شرکت در انتخابات و احتمالاً برنده شدن او بعنوان نماینده شورای شهر لیک فورِست زیر سئوال رفته است.
در یکی از آگهی‌ها به ظاهر فیزیکی نیکی معتضدی انتقاد شده است.
در این آگهی مشخصات خانم معتضدی و رقیب او Sonny Morper در کنار یکدیگر قرار داده شده است.
در این بروشور، زیر سوابق و تجربه‌ها و دستاوردهای آقای Morper نوشته شده است که وی معلم و مدیر مدرسه بوده، و در بسیاری از انجمن‌ها حضور داشته است. اما در زیر نام نیکی معتضدی نوشته شده که وی یک بدن‌ساز است و عکس او را با بیکینی چاپ کرده‌اند.
همچنین سه شماره پرونده جنایی مربوط به نیکی معتضدی هم نوشته شده است که وی می‌گوید که این سوابق جعلی هستند و حقیقت ندارند.
در آگهی دوم عکس خانمی در لباس نارنجی رنگ زندان و با دستبند دیده می‌شود.
نیکی معتضدی در گفتگو با شبکه خبری CBS گفت:«آنها مخصوصاً شخصی با موهای فر و مشکی را انتخاب کرده‌اند تا وانمود کنند که من هستم، اما این عکس من نیست.»

شگفت‌آور اینکه، یکی از افرادی که درخواست توقف این کارزار «کثیف تبلیغاتی» را کرده است، خود آقای Morper است.
آقای مورپر نیز در گفتگو با همین شبکه خبری گفته است:« به همه کسانی که این گفتگو را می‌بینند، می‌گویم که من از این نوع کارها حمایت نمی‌کنم. من خودم پدر یک زن هستم و چنین کاری وحشتناک است.»
آقای مورپر که ۷۵ سال دارد، گفته است که او هیچ ارتباطی با این آگهی‌ها ندارد اما فکر می‌کند که می‌داند چه کسی پشت این قضایا است، اگرچه هیچ مدرکی ندارد.
در مورد عکس نیمه برهنه نیکی معتضدی با لباس بیکینی، وی می‌گوید که در گذشته وی بدن‌ساز بوده و این ثابت می‌کند که انسان سخت کوشی است، و این باید به عنوان نشانه یک زن قدرتمند باشد نه باعث شرم و خجالت.
نیکی معتضدی گفته است:« آنها اصولاً من را به عنوان یک زن خیابانی نشان داده‌اند».
وی در پیشنهادی به آقای مورپر گفته است:« من می‌توانم بگویم بهترین کاری که می‌شود انجام داد این است که اگر واقعاً فکر می‌کنید که این کار اشتباهی است و شما هیچ دخالتی در آن ندارید، در مورد کناره‌گیری از رقابت فکر کنید.»
آقای مورپر این پیشنهاد را رد کرده و گفته است:«خوب، من فکر می‌کنم که این راه حل راحتی است که در واقع یک راه حل نیست. حقیقت ماجرا این است که موافقت با این کار به مثابه این است که من مسئوول این کار هستم، بنابراین توسط اتحادیه‌ها و انجمن‌های حامی خودم محکوم می‌شوم. این اتفاق هرگز نخواهد افتاد و کناره‌گیری نمی‌کنم.»
رأی دهندگان آمریکایی در مورد سرنوشت این کاندیداها در روز ششم نوامبر تصمیم خواهند گرفت

پرشن میرور