Friday, March 31, 2017

فرمانده سنتکام: مردم ایران متفاوت از حکومت انقلابی آن هستند و در موردشان نگرانی نداریم



تقاطع: “جوزف ووتل” فرمانده “ستاد مرکزی ارتش امریکا” (سنتکام) می‌گوید «ایالات متحده در خصوص مردم ایران متفاوت از رهبری انقلابی ایران فکر می‌کند» و «در مورد مردم ایران نگرانی ندارد».
فرماندهی نیروهای ارتش امریکا در خاورمیانه، شرق افریقا و آسیای مرکزی روز چهارشنبه (۲۹ مارچ-۹ فروردین) در جلسه‌ی استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان این کشور گفت: «من موافقم که بعد از توافق هسته‌ای (برجام) فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران شدت گرفته است. ایران از طریق نیروهای نیابتی، تسهیل کمک‌های مرگ‌بار، و فعالیت‌های سایبری در حال بهره‌برداری از یک “ناحیه خاکستری” است.»
این ژنرال بلندپایه ارتش امریکا در این جلسه، حکومت ایران را «بزرگ‌ترین تهدید طولانی‌مدت برای ثبات تمام منطقه» توصیف کرد و افزود: «ما باید به فرصت‌هایی که در آن می‌توانیم اقدامات ایران را با ابزارهای نظامی یا سایر ابزارها مختل کنیم نگاهی داشته باشیم؛ هم‌چنین به فرصت‌هایی که می‌توانیم آن‌ها را افشا و به خاطر اقدامات بی‌ثبات‌کننده‌شان پاسخ‌گو کنیم.»
“جوزف ووتل” راه‌حل پایانی‌اش را «نشانه گرفتن ایدئوژی انقلابی» رهبران ایران عنوان کرد و گفت: «من می‌خواهم واضح بگویم که ما به مردم ایران متفاوت از رهبری انقلابی آن نگاه می‌کنیم. از نظر من این‌ها دو چیز کاملا متمایز هستند. و نگرانی ما نه در خصوص مردم ایران که درباره دولت انقلابی آن است.»