Sunday, March 5, 2017

مانور «حمله چکشی» آمريكا به قایق‌های ایرانی



نيروهاى آميركايى مانوری را با حدود ۳۵ قایق تندرو مجهز به مسلسل همراه با حملات هلیکوپترها و جت‌های جنگی برای شبیه سازی جهت برخورد با قایق‌های تندروی ایرانی در فلوریدای انجام دادند.
به گزارش صداى آمريكا، این مانور را پایگاه نیروی هوایی اگلین سازماندهی کرد و نام آن را «حمله چکشی» نهاد تا به یکی از تهدیدهای صورت گرفته علیه نیروی دریایی آمریکا یعنی حملات از سوی قایق های تندرو رسیدگی کند.
ماه ژانويه گذشته ، یک ناو آمریکایی در تنگه هرمز اقدام به شلیک سه تیر هشدار به سمت چهار قایق تندروی سپاه پاسداران ايران کرد.
رویترز به نقل از دو مقام نظامی آمریکایی نوشت که قایق های تندروی ایرانی با سرعت بسیار بالا به سمت این ناو آمریکایی در حرکت بوده‌اند که با این شرایط مواجه شدند.
به گفته این مقامات، ناو آمریکایی USS Mahan قبل از شلیک به سمت قایق‌های ایرانی اقدام به برقراری ارتباط رادیویی با آنها کرده و درخواست نموده که قایق‌های ایرانی از سرعت خود بکاهند؛ اما قایق‌های ایرانی پاسخی به این درخواست نداده‌اند.
مقامات آمریکا در ماه سپتامبر گذشته اعلام کرده بودند که "افزایش بی‌دلیل تنش‌ها"ی ایران در خلیج ادامه دارد.شناورهای نظامی سپاه بدون دلیل به ناوهای آمریکا نزدیک می‌شوند و آنها برای جلوگیری از برخورد، مسیر خود را تغییر می‌دهند.
قایق های سپاه در ماههاى أخير براى چندمين بار به کشتی‌های آمریکایی نزدیک شده به طورى که خطر درگيرى بين دو طرف افزايش يافته است.
در شهریور قایق‌های تندروی سپاه به فاصله غیر عادی ناو «یو اس اس نیتز» وارد شده بودند که با اعتراض نظامیان آمریکا همراه شده بود. یک روز بعد از این رویداد هم، بعد از نزدیک شدن قایق های تندروی سپاه، به سوی آنها شلیک اخطار صورت گرفته بود.

العربیه.نت فارسی