Thursday, November 3, 2016

پلیس آلمان «هفت پناهجوی افغان» را به اتهام تجاوز به یک نوجوان ایرانی بازداشت کرد




پلیس آلمان روز پنجشنبه ۱۳ آبان در جریان حمله به چند سکونتگاه پناهجویان هفت متقاضی پناهندگی افغان را به ظن تجاوز مکرر به یک دختر نوجوان ایرانی و فیلمبرداری از صحنه تجاوز بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس آلمان اعلام کرد بیش از ۳۰ مامور در حمله به ده اتاق در سکونت‌گاه‌های مختلف پناهجویان در ایالت بادن وورتمبرگ شرکت داشتند.

پلیس و دادستانی در بیانیه مشترکی گفتند: «این هفت افغان به تجاوز مکرر به یک دختر پناهجوی ۱۷ ساله ایرانی و فیلمبرداری از صحنه تجاوز متهم شده‌اند».

آلمان طی سال گذشته حدود ۹۰۰ هزار پناهجو را پذیرفته که نیمی از آنها اهل کشورهای جنگزده‌ای مثل سوریه، عراق و افغانستان هستند. این جمعیت در سکونت‌گاه‌های مختلفی در سراسر این کشور از جمله مسافرخانه‌ها، مغازه‌ها، ساختمان‌های ورزشی و پادگان‌های نظامی سابق اسکان داده شده‌اند.

در این سکونت‌گاه‌های پر ازدحام تاکنون موارد زيادی از تنش و درگیری گزارش شده است. پناهجویان در این مراکز فضای خصوصی بسیار محدودی دارند و ماهها انتظار برای رسیدگی به پرونده‌ها و تقاضای پناهندگی، آنها را کلافه می‌کند.

امدادگران و مددکارانی که در این مراکز کار می‌کنند می‌گویند در برخی موارد این تنش‌ها به درگیری میان اتباع کشورهای مختلف و یا اقلیت‌های قومی و دینی گوناگون انجامیده و در موارد دیگری باعث شده زنان و کودکان با افزایش خطر آزار و تجاوز جنسی روبرو شوند.

در یکی از این موارد دردناک که جامعه آلمان را شوکه کرد، یک پناهجوی سوری پس از دعوای خانوادگی با همسرش هر سه بچه خود را از پنجره‌ای در طبقه اول ساختمان به بیرون پرتاب کرد که باعث جراحت شدید دو کودک شد. روز پنجشنبه دادگاهی در آلمان این مرد سوری را به پانزده سال زندان محکوم کرد.

در جلسه دادگاهی در شهر بن گزارش شد که این مرد سوری ۳۵ ساله برای تنبیه همسرش به دلیل «بی‌حرمتی به ناموس او» سعی کرد بود هر سه فرزندش را که یک تا هفت ساله هستند بکشد.
رادیو فردا


طبق اسناد پیدا شده در موصل داعش تماس جنسی با کنیزکان نابالغ را اجازه داده است

  در بسیاری از روستاهایی که طی دو سال اخیر تحت کنترل داعش قرار داشته اند، فتواهای کتبی مسئولان "خلافت داعشی" درباره مقررات ریش گذاشتن مردان ، وضو و بسیاری از دیگر سنت های اسلامی طبق درک مقامات داعش پیدا شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از چنین فتواهایی که روی کاغد قرمز رنگ به چاپ رسیده و حاوی 32 ماده است، داشتن کنیزکان نابالغ برای مسلمان و وادار کردن آنها نه فقط به کار بلکه همچنین برقراری تماس جنسی را مجاز می داند. ضمنا در این فتوا محدودیتی نیز ذکر شده و آن اینکه تماس جنسی باید تا زمان رسیدن دختر برده به سن بلوغ "بدون دخول" باشد. طبق احکام شریعت اسلامی دختر پس از اولین قاعدگی بالغ محسوب می شود.

رادیو فردا