Wednesday, May 18, 2016

قتل دلخراش یک پناهجوی ایرانی در حومه مونیخ



ایرانشهر - روزنامه های صبح چهارشنبه ۱۸ می ۲۰۱۶ در آلمان می‌گویند قتل دلخراش یک پناهنده ۲۸ ساله ایرانی در حومه مونیخ بار دیگر توجه به وضعیت پناهندگان خاورمیانه‌ای در آلمان را در صدر خواسته‌های امنیتی قرار داده‌است.
 این پناهنده مقتول که محمد جعفری، ۲۸ ساله و با ملیت ایرانی معرفی شده است از ابتدای سال ۲۰۱۵ در کمپ پناهندگان هرتن در حومه مونیخ اقامت داشته‌است و به گفته مقامات این کمپ پناهندگی از هیچ سابقه سوئی برخوردار نبوده است.

در تحقیقات اولیه که بلافاصله پس از وقوع قتل توسط پلیس آغاز شد، احتمال قتل برای سرقت از سوی دیگر پناهندگان مستقر در همان کمپ مطرح شد که در همین رابطه یک تبعه افغان و یک تبعه ایرانی دیگر ساکن در همین کمپ دستگیر شدند که پس از تحقیقات مقدماتی پلیس آنها را آزاد کرده است.

با توجه به آزادی دو متهم احتمالی روزنامه‌های مونیخ می‌گوییند ممکن است این قتل جنبه‌های نژاد پرستانه داشته باشد اما پلیس از صدور بیانیه جدید در این مورد خودداری کرده و سخنگوی پلیس مونیخ می‌گوید: شواهد نشان می‌دهد قتل توسط افرادی انجام شده است که در کمپ مستقر بوده‌اند اما تشخیص ابتدایی ماموران درباره متهمان احتمالی اشتباه بوده است.

انتشار تصاویری از این کمپ و پرداختن به موضوع قتل آقای جعفری در روزنامه های مونیخ نشانگر آن است که افکار عمومی از توضیحات پلیس قانع نشده است.