Sunday, May 1, 2016

قیمت نان سنگک دربرخی نقاط تهران به ۲۵۰۰ و نان بربری به ۱۵۰۰ تومان رسیده است



. قیمت نان سنگک دربرخی نقاط تهران به ۲۵۰۰ و نان بربری به ۱۵۰۰ تومان رسیده است» -  پیرو رونمایی از برنامه هدفمندی یارانه‌ها توسط دولت، برخی از نانوایی‌های آزاد قیمت نان را افزایش داده‌اند.
 خبرگزاری مهر نوشته که نانوایی‌های دولتی نیز وزن چانه‌ها را کاهش داده‌اند.
بنابر این گزارش قیمت نان سنگک دربرخی نقاط تهران به ۲۵۰۰ و نان بربری به ۱۵۰۰ تومان رسیده است.


این خبرگزاری همچنین مدعیست که دلیل دوم این است که دولت برای حمایت از کشاورزان قیمت خرید تضمینی گندم را افزایش داده‌است به همین دلیل قیمت تمام شده آرد برای استفاده‌ نانوایان بالا رفته و آن‌ها به ناچار قیمت نان را گران کرده‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است که نانوایان آزاد پس از شنیدن زمزمه‌هایی درباره افزایش قیمت تمام شده آرد برای تنظیم کردن دخل‌وخرج خود به ناچار قیمت نان را افزایش داده‌اند. بنابر این گزارش در نقاط شمالی شهر تهران که مردم توان خرید بیشتری دارند قیمت نان سنگک آزاد حتی به ۲۵۰۰ تومان نیز رسیده است.

در بخشی از گزارش مهر آمده که نانوایان دولتی مجبور هستند به دلیل نامطلوب بودن کیفیت آرد دولتی بخشی از نیاز خود را از بازار آزاد تامین کنند و به همین دلیل برای ثابت نگه داشنتن قیمت وزن چانه‌ها را کم کرده‌اند و در برخی از نانوایی‌های پایتخت نان‌ها نازک‌تر و یا کوچک‌تر شده‌اند و برخی نانوایان با افزودن کمی کنجد به ‫‏نان‬ قیمت را تا دوبرابر نیز افزایش می‌دهند.

مهر نوشته که قیمت سنگک در برخی نقاط تهران به بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان و نان بربری هم بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان رسیده است.

پیش‌تر دولت در بخشی از برنامه ملی هدفمندی یارانه‌ها وزارت صنعت، معدن و تجارت را مامور کرد تا طراحی پروژه «ارتقای سلامت، ایمنی، کیفیت و کاهش ضایعات آرد و نان در سبد مصرفی خانوار و ارتقای بهره‌وری در زنجیره تولید و مصرف گندم، آرد و نان» را در کنار افزایش سهم تولید نان صنعتی، پیگیری کند.

. قیمت نان سنگک دربرخی نقاط تهران به ۲۵۰۰ و نان بربری به ۱۵۰۰ تومان رسیده است»