Tuesday, December 8, 2015

آنچه لازم است در باره این "بیماری آمیزشی" جدید بدانید



نه اینکه بیماریهای آمیزش جنسی خیلی کم هستند، اکنون یک بیماری جدید از راه رسیده است. این بیماری میکروپلاسما جنیتالیوم یا "ام.جی." نام دارد. 

گرچه متخصصان این بیماری را از دهه 80 می شناسند، اما مقاله ای جدید در مجله بین المللی اپیدمولوژی ریشه باکتریایی این بیماری را مشخص کرده است، که در مجاری ادراری است و از راه آمیزش جنسی سرایت می کند. 

دانشگاه کالج لندن، با بررسی 4500 مرد و زن، بین 18 تا 44 سال سن، که از نظر جنسی با بیش از یک نفر فعال هستند، توانست این بیماری را ریشه یابی کند. از این گروه نمونه، 48 مرد و 24 زن مبتلا به ام.جی بودند. با این همه این بیماری در نوجوانانی که رابطه جنسی ندارند اصلا دیده نشده است. 

به گزارش سی.ان.ان، بیماری ام.جی مانند بسیاری از بیماریهای آمیزشی در بیشتر مواقع علائمی ندارد. 94 درصد مردان و 56 درصد زنان اصلا عارضه ای را گزارش نمی کنند. 

با این همه چند نکته قابل توجه است. در زنان این بیماری با التهاب، درد ادراری، و خونریزی در هنگام آمیزش همراه است. در مورد مردان هم علائم عمومی درد ادرار یا خروج مایه آبگونه از آلت گزارش شده است. 

پزشکان می توانند با انجام آزمایش این بیماری را تشخیص دهند، و درمان آن با مصرف آنتی بوتیک "آزیترومایسین" میسر است. بهترین راه پیشگیری از این بیماری استفاده از کاندوم در هنگام نزدیکی است.
العربیه.نت