Thursday, May 7, 2015

رییس شورای شهر کلاچای برای جلوگیری از خروج همسرش از خانه اعضای خانواده‌اش را در آتش سوزاند




رییس شورای شهر کلاچای استان گیلان با اعتراف به قتل اعضای خانواده‌اش شامل همسر و دو پسر ۶ و ٨ ساله‌اش، جزییات این قتل را تشریح کرد.
به گزارش«سحام» ساعت ٢٣ و ٣٠ دقیقه شام‌گاه یک‌شنبه سیزدهم اردیبهشت، مردی با آتش نشانی و اورژانس کلاچای تماس گرفت و از آتش‌سوزی در خیابان امام خمینی غربی، بن بست صابر این شهر خبر داد.
دقایقی بعد با اعزام نخستین ماموران ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه، آن‌ها مشاهده کردند ساختمان دوطبقه ویلایی که زیر آن مغازه بود، آتش گرفته و مرد جوانی که دچار سوختگی شده بود در مقابل در ورودی ساختمان افتاده است. پس از خاموش شدن شعله‌های آتش، پیکر سوخته زن ٣۵ ساله و دو پسر ۶ و ٨ ساله‌اش از خانه خارج شد.
با وجود تلاش پزشکان، زن جوان به نام «سمیه» و ٢ پسرش که «عرشیا» و «علی‌رضا» نام داشتند به علت دودگرفتگی و سوختگی جان خود را از دست دادند. پدر خانواده به نام «مرتضی علی عسگری»، رییس شورای شهر کلاچای از مرگ نجات یافت.
در حالی که در ابتدا اعلام شده بود این آتش‌سوزی به علت نشت گاز انجام شده است، روز گذشته تیمی از ماموران پلیس آگاهی رودسر با حضور در محل حادثه به بازرسی آن‌جا پرداخته و متوجه عمدی بودن آتش‌سوزی شدند.
با کشف این سرنخ، ماموران راهی بیمارستان شده و به تحقیق از پدر خانواده پرداختند که او به جنایت خانوادگی اعتراف کرد و گفت: «مدتی بود که با همسرم اختلاف داشتم. شب حادثه دوباره با هم درگیر شده و او قصد ترک خانه را داشت. برای این که سد راه او شوم، ۴ لیتر بنزین تهیه کرده و روی فرش ریختم. با این کار فقط می‌خواستم او را بترسانم. ناگهان بخار بنزین به بخاری رسید و خانه شعله‌ور شد.»
وی گفت: درحالی‌که با ریختن بنزین روی فرش خانه‌ام همه‌جا آتش گرفته بود، همسرم را دیدم که برای نجات ٢ فرزندمان به داخل اتاق‌خواب رفت. زمانی که به داخل اتاق رفت، آتش شعله‌ور‌تر شد و او نتوانست خودش و پسران‌مان را نجات دهد. برای همین گرفتار آتش شد و به همراه فرزندان‌مان سوخت. من هم سعی کردم آن‌ها را نجات دهم ولی خودم هم دچار سوختگی شدم و دیگر نتوانستم کاری انجام دهم.»
در این حادثه، مرتضی علی‌عسگری نیز که خودش دچار سوختگی شده بود، بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و پزشکان اعلام کردند که وی دچار ٢۵‌درصد سوختگی شده است.