Monday, May 25, 2020

مسجد اهل سنت ایران خانه فساد است و باید ویران شود



مشاور اداره ارشاد استان خراسان‌ رضوی بزرگترین مسجد اهل‌سنت ایران را «خانه فساد» نامید
مشاور اداره ارشاد استان خراسان رضوی روز شنبه 23 مه 2020 در حساب کاربری خود در توییتر، مسجد مکی زاهدان، بزرگترین مسجد اهل سنت ایران را «خانه فساد» نامید و خواستار تخریب آن شد.

پس از این اظهارات تحریک‌آمیز و اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی محمدباقر طباطبائی مجبور به حذف این توییت از حساب خود شد.
او در ادامه پس از حذف این توییت نوشت: «به احترام آرامش میهن و به احترام سربازانی که پاسدار آرامش میهنند، آن را حذف کردم.»

مشاور اداره ارشاد استان خراسان رضوی در جواب یکی از کاربران توییتر که در اعتراض به او نوشته بود «خراب کردن سهل است اگر می توانی آنان را به دوست تبدیل کن آقای طباطبائی» نوشت «رانش از دشمنانند که هرگز دوست نخواهند شد، زیرا که همپالکی امثال خاتمی از یکسو و دریوزه درگاه بن سلمان از سوی دیگرند. صورت بنایشان هم که از غاصبان آناطولی گرفته‌اند!»
مسجد مکی زاهدان بزرگترین مسجد و مدرسه‌دینی اهل‌سنت ایران است که در سال 1974برابر با 1353 خورشیدی قبل از روی کارآمدن نظام جمهوری اسلامی ایران و در زمان محمدرضا شاه پهلوی در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان ساخته شد.

همواره اهل‌سنت ایران پس انقلاب 57 در تاسیس مساجد و مراکز دینی خود با مشکلات زیادی از جانب حاکمیت مواجه بوده‌اند.
گفتنی است رهبران اهل‌سنت ایران بارها خواستار احداث مسجدی برای اهل‌سنت در تهران و سایر کلان‌شهرهای ایران شده‌اند؛ اما هیچ‌گاه مقامات ایرانی به این درخواست‌ پاسخ نداده‌اند
العربیه