Saturday, January 11, 2020

یک ایرانیِ مسلح به چاقو در چهار مایلی تفریحگاه دونالد ترامپ در فلوریدا بازداشت شد



یک ایرانیِ مسلح به چاقو در چهار مایلی تفریحگاه دونالد ترامپ در فلوریدا بازداشت شد
فارس - رسانه‌ها خبر از دستگیری یک شهروند ایرانی با چاقو و تبر در ۴ مایلی تفریحگاه ترامپ در ایالت فلوریدا شدند.
به گزارش مشرق، پایگاه خبری «دیلی میل» خبر داد که پلیس آمریکا یک شهروند ایرانی را که یک چاقو در دست داشته در پالم بیچ ایالت فلوریدا بازداشت کرده و گروه چک و خنثی بمب نیز به جستجوی خودروی این فرد در نزدیکی فرودگاه پرداخته است.

این فرد به بازداشتگاه منتقل شد و مشخص شد علاوه بر چاقو، ۲۲ هزار دلار پول،‌یک چاقوی بزرگ و یک تبر نیز به همراه داشته است.‌
تحقیقات در حال انجام بوده و پلیس محلی در حال همکاری با مقامات فدرال است و هنوز جزئیاتی درباره این موضوع منتشر نشده است.
پلیس آمریکا همچنین اعلام کرد که این فرد آدرس مشخص و شناخته شده‌ای ندارد.
مکان دستگیری این فرد در چهار مایلی «مارالوگو» تفریحگاه ترامپ در دوران تعطیلات کریسمس بوده است. در حال حاضر ترامپ در کاخ سفید و در واشنگتن حضور دارد اما احتمال دارد به زودی دوباره به اقامتگاه خود در مارالوگو بازگردد


 ترامپ ما آماده جنگ بودیم


دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه 10 ژانویه اعلام کرد زمانی که تهران 16 موشک را به سوی پایگاه‌های نظامی در عراق شلیک کرد، کشورش آماده ورود در جنگ تمام عیار با ایران شد.
با این حال، او طی سخنرانی خود در گردهمائی انتخاباتی در تولیدو در ایالت اوهایو افزود: «ما وارد جنگ نشدیم زیرا کسی در موشک‌باران پایگاه‌های نظامی عراق کشته نشد.»

او بار دیگر تصریح کرد که قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران که در حمله پهپادی آمریکا در 3 ژانویه در محوطه فرودگاه بغداد کشته شد، قصد داشت حملات جدیدی علیه منافع آمریکا انجام دهد و در حال آماده‌سازی مقدمات برای هدف قرار دادن سفارتخانه‌های آمریکا نه فقط در عراق بلکه در دیگر کشورها بود.
ترامپ در ادامه گفت: «اگر آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در جریان عملیات علیه سلیمانی قرار می‌گرفت، این اطلاعات را به رسانه‌ها لود داده و منتقل می‌کرد.»، این گفته ترامپ در واقع کنایه‌ای به انتقادات مطرح شده در کنگره به ویژه ازسوی دموکرات‌ها علیه او در مورد لزوم اطلاع‌رسانی به کنگره قبل از انجام هرگونه اقدام نظامی در خارج از کشور بود.
آسیب جزئی
گفتنی است ترامپ، چهارشنبه گذشته اطمینان داد که «همه سربازان آمریکایی در پایگاه‌های عراق سالم هستند و فقط خسارت مادی بسیار اندکی به پایگاه‌های نظامی آمریکا در جریان حمله موشکی ایران وارد آمده است. به تعبیر ترامپ «نیروهای قهرمان آمریکا برای هر اتفاقی آمادگی دارند.»
او در ادامه گفت: «به نظر می‌رسد که ایران از شدت مواضع خود کاسته که این امر از دید طرف‌های دست اندر کار و جهانیان، تحولی مثبت می‌باشد. ما خسارت و تلفات جانی در میان امریکائی‌ها یا عراقی‌ها نداشتیم.»
نکته قابل توجه این است که اخیراً تنش میان دو کشور به ویژه پس از کشته شدن سلیمانی افزایش یافته است، زیرا تهران تهدید کرده در پاسخ به حمله آمریکا که منجر به کشته شدن فرمانده پیشین نیروی قدس و ابو مهدی المهندس معاون رهبر حشد الشعبی و همچنین 4 افسر ایرانی شد، دست به اقدامی تلافی‌جویانه و «انتقامی سخت» خواهد زد.
العربیه فارسی