Thursday, December 19, 2019

دبی متهم اصلی ترور مخالفان ایران در خارج از کشور را دستگیر کرد




دبی متهم اصلی ترور مخالفان ایران در خارج از کشور را دستگیر کرد
العربیه فارسی
نیروهای امنیتی دبی شامگاه دوشنبه 16 دسامبر 2019 رضوان تاگی، شهروند هلندی مغربی‌الاصل را دستگیر کرد که متهم است در ترور مخالفان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور نقش داشته و متهم اصلی ترور محمد رضا کلاهی صمدی و احمد مولا نیسی است.
رضوان تاگی 41 ساله و شهروند هلند است که در روستای «بن سلیمان» در کوه‌های آمازیغ شمال مغرب به دنیا آمده و یک سارق حرفه‌ای، مزدور اجاره‌ای و تاجر اسلحه و کوکائین است که همکاری نزدیکی با ایران دارد.

در بیانیه‌ای که پلیس دبی به مناسب دستگیری تاگی که از او به عنوان رئیس سازمان تبهکاری «فرشتگان مرگ» یاد می‌شود، منتشر کرد، آمده که رضوان تاگی با هویتی جعلی به فرودگاه دبی آمد و در یکی از ویلاهای این شهر سکونت داشت و دستگیری او نتیجه همکاری نزدیک با پلیس هلند و اینترپل بود.
سرتیپ جمال سالم الجلاف، مدیر بخش آگاهی و تحقیقات جنایی پلیس دبی روز سه‌شنبه به العربیه گفت پس از آنکه پلیس هلند نتوانست رضوان تاگی را دستگیر کند، جایزه‌ای 100 هزار یورویی برای افرادی که به دستگیری تاگی و سپردن او به دستان عدالت در امارات کمک کنند، تعیین شد. او با اتهامات متعددی از جمله 7 اتهام قتل مواجه است.
روزنامه هلندی Het Parool پیش از این گزارش کرده بود که احتمال می‌ رود، رضوان تاگی در ایران پنهان شده باشد. این روزنامه با توجه به سکونت همسر و فرزندان تاگی در دبی، او در دبی باشد.
احمد نیسی معروف به احمد مولی رهبر یکی از احزاب استقلال‌طلب عرب اهوازی، روز چهارشنبه 8 نوامبر 2017 در مقابل درب منزلش در شهر لاهه هلند به ضرب 3 گلوله به ناحیه سر و سينه از سوى مهاجمان ناشناس به قتل رسید.
دو متهم 15 دسامبر 2015 هنگامی که محمد رضا کلاهی صمدی 56 ساله برای رفتن به سر کار از خانه خارج شده بود، وی را با شلیک گلوله به قتل رساندند. آن‌ها اندکی بعد خودرویی را که از آن استفاده کرده بودند به آتش کشیدند