Sunday, June 2, 2019

سیسیل در قلب تهران، تمام فرزندان نظام که به شیوه مشکوکی جان باختند



 سیسیل در قلب تهران، تمام فرزندان نظام که به شیوه مشکوکی جان باختند
فرستادن «پرستو» به سراغ مقامات از جمله آموخته‌های دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی از ک.گ.ب سازمان اطلاعاتی و جاسوسی اتحاد جماهیر شوروی است.
- محمد روحانی فرزند حسن روحانی، احمد رضایی فرزند محسن رضایی، محمدجواد ربیعی فرزند علی ربیعی از جمله فرزندان مقامات نظام هستند که به شیوه مشکوکی جان باختند.
- نه تنها پرونده‌‌ی مرگ‌های مشکوک به راحتی مختومه اعلام شده یا با صدور احکامی سبک و گاهی صوری سر و ته‌ آنها را هم می‌آورند، بلکه جنایات بستگان مقامات جمهوری اسلامی نیز به شکلی مشابه رفع و رجوع می‌شود.

کیهان لندن - بامداد روز سه‌شنبه هفتم خردادماه ۱۳۹۸ در برج آرمیتا در محله سعادت آباد تهران میترا استاد بر اثر اصابت دو گلوله در حمام خانه‌اش به قتل رسید. قاتل، همسر او، محمدعلی نجفی، وزیر دولت‌های خاتمی و هاشمی رفسنجانی و شهردار سابق تهران و مشاور پیشین دولت روحانی و یکی از اصلاح‌طلبان معروف است.
محمدعلی نجفی ساعاتی پس از آنکه همسر دومش را به قتل رساند، در یک گزارش ویدئویی صدا و سیمای جمهوری اسلامی، در حالی که خونسرد در حال نوشیدن چای در اداره آگاهی تهران بود دیده شد. او در دقایق بعدیِ همین گزارش در حال خوش و بش کردن و دست دادن با رئیس پلیس آگاهی تهران و یک مقام دیگر دیده می‌شود که او را برای رفتن به بازداشتگاه با احترام بدرقه می‌کنند.
محمدعلی نجفی یک روز پس از قتل همسرش نیز در دادسرای جنایی اوین چند دقیقه‌ای مقابل خبرنگاران ظاهر شد. در اینجا نیز او با خونسردی و طمأنیه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
در شرایطی که پرونده این قتل هنوز در نخستین مراحل بازپرسی قرار دارد اما به نظر می‌رسد به یکی از پرحاشیه‌ترین پرونده‌های جنایی تبدیل شود.
گفته‌های محمدعلی نجفی و اظهارات جسته و گریخته نزدیکان و دوستان او تا کنون یک موضوع مهم را مشخص کرده است؛ میترا استاد اطلاعات و اسنادی داشته که با آن نجفی را زیر فشار قرار می‌داد و همچنین فایل شنود مکالمات نجفی میان او و یک فرد ناشناس نیز از طریق واتس‌آپ مبادله می‌شد.
نجفی در جایی مدعی شده اصلا قصد کشتن همسرش را نداشته اما جای دیگری می‌گوید از شب پیش از حادثه اسلحه را آماده کرده و روز بعد هنگام ورود به حمام ضامن اسلحه را کشیده و با همسرش درگیر شده است. همچنین بازپرس این پرونده اشاره کرده است که نجفی یک بالشت را با خود به حمام برده بود که به نظر می‌رسد این کار را برای خفه کردن صدای شلیک انجام داده است.
جدا از این نکات مبهم که در صورت انجام روندی عادلانه در قوه قضاییه می‌توانند شفاف شوند، قتل میترا استاد ابعاد دیگری از روابط تودرتو و پیچیده‌ی مقامات جمهوری اسلامی را مشخص می‌کند. این در حالیست که برخی اطلاح‌طبان و حامیان دولت روحانی تلاش دارند سیاسی شدن این قتل را که به هر حال سیاسی است، محکوم و منحرف کنند! با این وجود شواهدی که تا کنون مطرح شده قتل زنی را که برخی او را خبرچین نهادهای امنیتی معرفی می‌کنند توسط همسرش که یک سیاستمدار معروف از ابتدای عمر جمهوری اسلامی تا کنون بوده و قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را نیز داشته است، از دیگر همسرکُشی‌ها به شدت متمایز می‌کند.
جالب اینکه شیوه آشنایی میترا استاد ۳۵ ساله با محمدعلی نجفی ۶۰ ساله که متأهل نیز بوده سال گذشته به صدر خبرهای برخی رسانه‌ها تبدیل شد. آغاز روابط پنهانی نجفی با میترا استاد و سپس پخش شدن فیلم‌ها و عکس‌های آنها، که به گفته عده‌ای از هواداران نجفی نقشه اطلاعات سپاه بوده و سپس عقد رسمی آنها ماه‌ها بعد و انتشار تصاویر عاشقانه آنها همیشه مورد توجه رسانه‌های داخلی و کاربران شبکه‌های اجتماعی بوده است.
در آنسوی ماجرا، بسیاری میترا استاد را «پرستو» می‌خوانند؛ این نامی است که به زنانی که بطور هدفمند از سوی نهادهای امنیتی برای فریب و به دام انداختن سیاستمداران و افراد سرشناس با اهداف سیاسی- اطلاعاتی به سراغ آنها فرستاده می‌شوند گفته داده می‌شود. این شیوه از جمله آموخته‌های دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی از ک.گ.ب سازمان اطلاعاتی و جاسوسی اتحاد جماهیر شوروی است.
ترور وکیل، پیامی به مافیاهای اقتصادی
اما این تنها نمونه این قتل‌های مرموز در جمهوری اسلامی نیست. یک ماه پیشتر در شامگاه چهارم اردیبهشت‌ماه، حمید حاجیان وکیل پایه یک دادگستری در پارکینگ محل کارش به رگبار بسته و کشته شد. حمید حاجیان از وکلای سابق حسین هدایتی یکی از مجرمان بزرگ اقتصادی در پرونده‌ی بانک سرمایه بود. هدایتی در آخرین دفاعیات خود به پرداخت ۵۰ میلیارد تومان به حمید حاجیان اشاره کرده بود و با کنایه خطاب به دستگاه قضا گفته بود پولش را از او پس بگیرند.
در محافل غیررسمی گفته می‌شود حمید حاجیان قرار بوده این مبلغ را به عنوان رشوه به افرادی در قوه قضاییه بدهد تا پرونده حسین هدایتی را معلق کنند.
ترور این وکیل دادگستری درست چند ساعت پس از آنکه قوه قضاییه از صدور حکم حسین هدایتی خبر داد، انتشار حکم با سه هفته تأخیر و بایکوت خبری درباره پرونده قتل حمید حاجیان و از همه مهمتر حکم سبک و قابل تبدیلی که حسین هدایتی در نهایت دریافت کرد احتمال اینکه قتل حمید حاجیان، پیامی میان خود مافیاهای اقتصادی و قضایی نظام بوده باشد را افزایش می‌دهد.
دختر جوانی که مورد تجاوز قرار گرفت و سپس خودکشی شد!
پیکر زهرا نویدپور دختر جوان ساکن ملکان در استان آذربایجان شرقی دی‌ماه ۹۶ پیدا شد. این دختر جوان مدت‌ها پیشتر از سلمان خدادادی نماینده اصلاح‌طلب ملکان در مجلس شورای اسلامی به اتهام تجاوز و سوء استفاده جنسی شکایت کرده بود.
پیکر این دختر جوان در خانه مادری‌اش پیدا و مقامات گفتند او ظاهراً خودکشی کرده است. این در حالیست که زهرا نویدپور پیشتر گفته بود از سوی سلمان خدادی، مسعود هاشم‌پور خواهرزاده سلمان خدادادی و مدیرکل امور حقوقی شهرداری تبریز و کمال خوش پیمان از افراد وزارت اطلاعات، تهدید می‌شود. جالب آنکه در نهایت پس از مرگ زهرا نویدپور موضوع تجاوز و سوء استفاده جنسی از این دختر جوان ثابت و این نماینده مجلس به دو سال تبعید، ۹۹ ضربه شلاق، و دو سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد.
فرزندکشی برای قدرت!
از این مرگ‌های مشکوک در میان فرزندان مقامات جمهوری اسلامی نیز کم نیست. محمد روحانی فرزند حسن روحانی در اواخر دهه ۷۰ و در حالی که حدود ۲۰ سال سن داشت در خانه‌ پدری‌اش به مرگ مشکوک درگذشت. با وجود اینکه حسن روحانی همه تلاش خود را به کار بست تا هیچ خبری درباره مرگ پسرش منتشر نشود اما خبرها و اظهارات نزدیکان وی نشان می‌دهد محمد روحانی با کلت کمری پدرش به قتل رسیده و برخی احتمال قاتل بودن خود حسن روحانی را مطرح می‌کنند. حسین موسویان فعال اصلاح‌طلب و یکی از نزدیکان روحانی این قتل را «سیاسی» خوانده و گفته بود هرگز قاتل مشخص نشد. با این حال غلامحسین الهام از فعالان اصولگرای حامی احمدی‌نژاد مدعی شده دست حسن روحانی به خون فرزند آغشته است. برخی نیز مدعی هستند فرزند روحانی برخی اسناد محرمانه را به مخالفان منتقل می‌کرده و با لو رفتن این موضوع توسط وزارت اطلاعات فرزند حسن روحانی حذف شد!
احمد رضایی فرزند محسن رضایی یکی دیگر از قربانیان ارائه اطلاعات درباره روابط و عملکرد نظام بوده است. احمد رضایی اواخر دهه ۷۰ خورشیدی به آمریکا پناهنده شد و در مصاحبه با رسانه‌های مختلف اطلاعاتی درباره مقامات جمهوری اسلامی ارائه کرد. جسد وی چند سال بعد در آبان ۱۳۹۰ در سن ۳۵ سالگی در اتاقی در یکی از هتل‌های دبی پیدا شد. علت مرگ او را خودکشی عنوان کردند.
محمدجواد ربیعی فرزند علی ربیعی نیز در یک تصادف مشکوک کشته شد. محمدجواد ربیعی در آبان‌ماه ۱۳۸۶ توسط یک اتومبیل در فرحزاد تهران زیر گرفته شد. چهار ساعت طول کشید که اورژانس برسد و پیکر او تمام این مدت در خیابان ماند. جالبتر اینکه پرونده این تصادف بدون پیگیری و توضیح بسته می‌شود. علی ربیعی از اصلاح‌طلبان نزدیک به میرحسین موسوی و از چهره‌های پیچیده امنیتی در جمهوری اسلامی است و زمانی که بازجوی وزارت اطلاعات بود با نام مستعار «عباد» شناخته می‌شد.
نه تنها پرونده‌‌ی این نوع مرگ‌های مشکوک به راحتی مختومه اعلام شده یا با صدور احکامی سبک و گاهی صوری سر و ته‌ آنها را هم می‌آورند، بلکه جنایات بستگان مقامات جمهوری اسلامی نیز به شکلی مشابه رفع و رجوع می‌شود. یکی از برجسته‌ترین نمونه‌ها، پرونده‌ی قتل توسط محسن فلاحیان پسر علی فلاحیان وزیر اطلاعات دولت هاشمی رفسنجانی است. مقتول یک گروهبان نیروی انتظامی بود که سناریوهای مختلفی درباره علت درگیری این گروهبان و پسر فلاحیان مطرح شد؛ ولی هر چه بود، با هفت‌تیرکشی پسر وزیر اطلاعات این گروهبان به قتل رسید. پسر فلاحیان در این پرونده حتی به پرداخت دیه هم محکوم نشد و تبرئه گشت!
روشنک آسترکی