Tuesday, April 30, 2019

هجوم ایرانیان به هلند از جهنم آخوندها



 

سونامی یا هجوم ایرانیان به هلند از جهنم آخوندها
در سه ماهه نخست ۲۰۱۹، ایرانیان سومین گروه پرجمعیت پناهجویان در هلند بودند
به گزارش دفتر مرکزی آمار هلند (CBS)، پنج هزار و ۴۰۵ نفر در سه ماهه نخست سال جاری در هلند اعلام پناهندگی کرده‌اند.
بر اساس این آمار، بیشتر پناهجویانی که برای اولین بار در این سه ماه در هلند درخواست پناهندگی کرده‌اند، به ترتیب از کشورهای سوریه (۵۷۵ نفر)، نیجریه ( ۴۸۵ نفر) و ایران (۴۷۰ نفر) هستند.
شمار پناهندگان سوری با شمار آنها در مدت مشابه در سال گذشته برابر است. اما شمار پناهجویان نیجریایی از۸۰ نفر در سال گذشته به رقم کنونی،‌ و شمار پناهچویان ایرانی نیز با افزایشی دوبرابری از ۲۳۰ نفر در سال گذشته به ۴۷۰ نفر رسیده است.
در سه ماهه نخست سال جاری حدود یک‌هزار تن نیز از کشورهایی در هلند درخواست پناهندگی داده‌اند که «امن» به حساب آمده اند؛ کشورهایی همچون الجزایر و مراکش. به نوشته خبرگزاری هلند (NOS)، بخت موفقیت درخواست پناهندگی آنها تقریباً صفر است.

خبرگزاری هلند همچنین گزارش داده است که دولت هلند برای جلوگیری از ورود پناهجویان و سرعت بخشیدن به خروج آنها، ابتدا درخواست‌شان را مورد بررسی قرار می‌دهند. این رویکرد تا کنون تاثیری نداشته است. در نتیجه، سازمان مهاجرت هلند در حال حاضر قادر به ادامه برنامه‌های مربوط به پناهجویان از کشورهای ناامن نیست. بدین ترتیب، مهلت قانونی از بین می‌رود که منجر به جریمه برای دولت می‌شود.
در ۱۷ آوریل، «مارک هاربرس» وزیر مهاجرت هلند نامه‌ای در مورد این به مجلس نمایندگان فرستاد. به گفته او، در ماه‌های آتی زمان انتظار نیز افزایش خواهد یافت.
در حال حاضر در برخی موارد، پناهجویان بیش از یک سال و نیم در انتظار پاسخ هستند، در حالی که پاسخ به درخواست پناهندگی در شرایط معمولی فقط چند هفته طول می‌کشد.
گفته می‌شود در سال ۲۰۲۱ سازمان مهاجرت هلند (IND) قادر خواهد بود بیشتر موارد را در مدت قانونی حل کند. به این منظور، سازمان مهاجرت هلند کارکنان اضافی استخدام کرده و به آنها آموزش لازم را داده است