Friday, April 12, 2019

نهضت آزادی نیز لباس سپاه پاسداران پوشید




 نهضت آزادی ایران طی بیانیه‌ای صبح امروز اعلام کرد: روند اقدامات دونالد ترامپ به‌ویژه پس از خروج از «برجام» و اعمال سیاست‌های خصمانه علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران به‌تدریج پس از شناسایی قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل و به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل در بلندی‌های جولان، امروز با اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان یک گروه تروریستی در روز پاسدار، که بخشی از نیروی نظامی جمهوری اسلامی است، گام جدیدی بشمار می‌رود که ناقض قوانین بین‌المللی و حاکمیت ملی ایران است.
این نهضت در ادامه بیانیه‌اش اعلام داشته: دولت آمریکا که خود گروه‌های تروریستی چون داعش را در منطقه ایجاد و حمایت کرده است و مداخلات نظامی گسترده‌ای در بسیاری از کشورهای جهان داشته و دارد، امروز با تروریست شناختن سپاه پاسداران چه اهدافی را دنبال می‌کند؟
به نظر می‌رسد اهدافی که دولت ترامپ در راستای سیاست‌های کلی آمریکا در منطقه دنبال می‌کند، از یک‌سو حمایت از دولت اسرائیل و تأمین منافع آمریکا در منطقه را شامل می‌شود و از سوی دیگر، خواهان تقابل با منافع ملی ایران و تداوم و تشدید بحران‌های داخلی ایران برای تسریع روند فروپاشی و تسلیم بلاشرط در قبال درخواست‌های آمریکا در منطقه است. تروریست شناختن سپاه پاسداران و مداخله در امور داخلی ایران هرگز در راستای تأمین حقوق اساسی ملت ایران، دموکراسی و توسعه نیست؛ بلکه به نظر ما، فضای کشور را به سود رشد «نظامی‌گری» و تقویت مشی «تندروی» در ایران آماده می‌کند.
نهضت آزادی ایران در پایان اعلام داشته: با توجه به‌مراتب بالا به‌رغم نقدهایی که نسبت به نحوه عملکرد سپاه پاسداران در مدیریت کشور و دخالت آنان در سیاست و اقتصاد دارد که مغایر با قوانین و منافع ملی است، اما این اقدام دولت آمریکا را نقض منشور ملل متحد، سایر قوانین بین‌الملل و خلاف منافع ملی و نقض حاکمیت ملی ایران می‌داند و شدیداً محکوم می‌کند.
نهضت آزادی ایران
۲۲ فروردین ۱۳۹۸
گفتنی است نهضت آزادی ایران که در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین دولت موقت جمهوری اسلامی نقش حائز اهمیتی داشته است همواره گردش‌های سیاسی عجیبی داشته است.

 ایران بریفینگ