Tuesday, March 5, 2019

دیلی میل: کلیسای انگلیس بخش نیایش به زبان فارسی ایجاد کرد



دیلی میل: کلیسای انگلیس بخش نیایش به زبان فارسی ایجاد کرد

ایران فردا - روزنامه دیلی میل چاپ لندن در گزارشی می‌نویسد برای نخستین‌بار در تاریخ آن، کلیسای رسمی انگلیس یک بخش نیایش به زبان فارسی برای پیروان خود به‌راه انداخته است.
به گفته این روزنامه، با افزایش پناهندگان ایرانی در بریتانیا که اکثر آنها مسیحی بوده و یا به این آئین گرویده‌اند، کلیسای انگلیس به داشتن مراسم نیایش به زبان فارسی برای حمایت از جامعه آنها نیاز پیدا کرده است.
دیلی میل می‌نویسد: «اسقف اعظم کانتربری جاستین ولبی می‌گوید این مراسم نیایش همگانی به زبان فارسی مانند هدیه‌ای است که از سوی مسیحیان ایرانی به کلیسای انگلیس داده شده است.»
روز گذشته بیش از ۲۰۰ ایرانی پناهجو در شهر استاکتون-آن-تیز در شمال انگلستان در نخستین نیایش به زبان فارسی در کلیسای بزرگ این شهر گرد هم آمدند.
به گفته مقامات کلیسای انگلیس، حضور پراکنده پناهجویان ایرانی در کلیساهای مختلف بریتانیا با توجه به عدم آشنایی کامل آنها به زبان انگلیسی و نحوه اجرای مراسم نیایش، برخی ناهماهنگی‌ها را در کلیساهای این کشور به‌وجود آورده بود. بسیاری از این ایرانیان از اسلام به مسیحیت گرویده‌اند و برخی از آنها حتی هنوز اجازه اقامت و ماندگاری به‌عنوان پناهجو در کشور انگلیس را دریافت نکرده‌اند.
مقامات کلیسای انگلیس همچنین گفته‌اند در برخی شهرهای کارگری در شمال این کشور کشیش‌های مسئول در برخی از کلیساها چندان از حضور پراکنده این پناهجویان در مراسم همگانی خود خشنود نبوده‌اند.
با این حال ایجاد مراسم نیایش به زبان فارسی در شهرهای ویکفیلد، بیرمنگام و لیورپول اکنون روند جذب و همسوسازی مسیحیان ایرانی با جامعه بزرگتر انگلیس را هموارتر می‌کند.