Saturday, March 30, 2019

وقتی نوشابه می‌خورید چه اتفاقی در بدن شما رخ می‌دهد؟



وقتی نوشابه می‌خورید چه اتفاقی در بدن شما رخ می‌دهد؟
دانشمندان دریافتند زمانی که افراد نوشیدنی‌های گازدار می‌نوشند، تعداد قابل توجهی از از اعضای بدن به شکل همزمان به انجام واکنش‌های سریع واداشته می‎‌شوند و این موضوعی است که پزشکان درباره اثرات آن هشدار داده‌اند.
به گزارش فاکس‌نیوز پزشکان با بررسی شیوه واکنش بدن به نوشیدنی‌های گازدار دریافتند که لوزالمعده اولین عضوی است که واکنش نشان می‌دهد. لوزالمعده با ارسال مقادیر قابل توجهی قند به عضلات آنها را به واکنش وا می‌دارد.

دکتر میلتم زایتینوگلو، پزشک متخصص بیماری‌های داخلی که عضو این تیم تحقیقاتی است، گفته که مقدار قند موجود در نوشیدنی‌های گازدار بیش از آن چیزی است که عضلات نیاز دارند و دقیقا همین نکته است که این نوشیدنی‌ها را خطرناک می‌کند.
این پزشک متخصص افزود: «زمانی که فرد 0.6 لیتر نوشیدنی گازدار می‌نوشد به مانند این است که یک وعده کامل کربوهیدرات خورده باشد... در بسیاری از مواد این مقدار قند موجود در نوشیدنی به همراه یک وعده غذایی کامل مصرف می‌شود و به جای آنکه قند به انرژی در عضلات تبدیل شود، در کبد به چربی تبدیل می‌شود.»
این مطالعه که در دانشگاه پرینستون انجام شد، همچنین نشان داد نوشیدنی‌های گازدار اعتیادآور هستند . این اعتیاد می‌تواند اعتیاد به قند موجود در این نوشیدنی‌ها نیز باشد و همین امر است که سبب می‌شود، برخی افراد روزانه حداقل یک بار نوشیدنی گازدار مصرف کنند