Monday, March 11, 2019

فرق تخم‌مرغ سفید و قهوه‌ای چیست؟



فرق تخم‌مرغ سفید و قهوه‌ای چیست؟

احتمالا زمانی که برای خرید مایحتاج خانه به سوپرمارکت محل زندگی خود مراجعه کرده‌اید، تخم‌مرغ‌ها را در دو رنگ سفید و قهوه‌ای روشن دیده‌اید؟ آیا تا کنون از خود پرسیده‌اید فرق تخم‌مرغ سفید و قهوه‌ای چیست؟
برای این سوال جواب ساده‌ای وجود دارد. مرغ سفید، تخم سفید می‌گذارد و مرغ قهوه‌ای، تخم قهوه‌ای. البته این موضوع همیشه صادق نیست و ممکن است برخی نژادها مرغ از این قاعده تبعیت نکنند، اما به هر حال از نظر ارزش غذایی هیچ تفاوتی میان تخم‌مرغ سفید و قهوه‌ای وجود ندارد.

تخم مرغ قهوه‌ای معمولا در سوپرمارکت‌ها گرانتر فروخته می‌شود و همین امر سبب شده برخی فکر کنند، تخم مرغ قهوه‌ای بهتر از تخم مرغ سفید است ولی دلیل این گرانی چیز دیگری است. از آنجا که مرغ‌های قهوه‌ای بزرگتر از مرغ‌های سفید هستند، غذای بیشتری می‌خورند و تخم‌هایی که می‌گذارند، بزرگتر هستند و این تنها دلیل گران‌تر بودن قهوه‌ای‌ها از سفیدهاست.
ساختار پوسته دو تخم مرغ نیز هیچ تفاوتی با هم ندارند در حالی که برخی گمان می‌کنند پوسته تخم‌های قهوه‌ای، قوی‌تر از پوسته سفیدهاست.
البته هر چه مرغ هنگام تخم‌گذاری جوان‌تر باشد، تخم پوسته محکم‌تری خواهد داشت ولی در هر حال این موضوع ربطی به رنگ تخم ندارد.
درجه شدت رنگ زرده تخم‌مرغ به رنگ پوست آن ارتباطی ندارد و مقدار خوراک ذرتی که در رژیم غذایی مرغ‌ها گنجانده می‌شود، در این زمینه تعیین‌کننده است، به این معنا که هر چه یک مرغ مقدار بیشتری ذرت بخورد، زرده پر رنگ‌تری خواهد داشت
العربیه