Saturday, February 16, 2019

نامه حشمت اله طبرزدی خطاب به خامنه ايی



نامه حشمت اله طبرزدی خطاب به خامنه ايی :حرف از آزادي نزنيد تا متهم به فريب كاري و عوام فريبي نشويد
آقای خامنه ای، هر کدام از ما متناسب با جایگاه خود و در هر موضع که باشیم، گمان می کنیم از حقایقی اگاه و بهره مند هستیم که لابد دیگران بهره ای ندارند وسعی داریم از طریق گفتار و نوشتار، حقایق خود انگاشته را بر دیگران اشکار سازیم.متن بسیار مطول شما حاکی از این است که باور دارید مسئولیت هدایت و رهبری تاریخی یک امت را برعهده دارید و لذا ناگزیر هستید در باره ی همه چیز و برای همگان رهنمود بدهید!حتم دارم انسان های مدعی و پرگو،ابدا گوش شنوا ندارند اما من فقط چند امر اشکار و همگانی را گوشزد  می کنم.
به جای انهمه قلمفرسایی در معنای حق، عدالت، اخلاق، ازادی، استقلال  و معنویت فقط به این اصل شناخته شده در همه ی فرهنگها و تمدنها توجه و تمکین نمایید که؛انسان با تولد خود با حق ازادی متولد میشود و به همین دلیل از حق ازادی به عنوان حقی طبیعی ،فطری یا خدا دادی یاد کرده اند. این حق به هیچ بهانه و با هیچ قیدی  سلب شدنی یا قابل واگذاری  نیست.

جناب خامنه اي لطفا حرف از ازادی نزنید. حرف از ازادی در چارچوب خواست و ضوابط قدرت حاکم بزنید تا متهم به ریاكاري ،عوامفریبی و دروغگويي نشوید. اشکارترین حق ازادی این است که ، شهروندان حق تعیین سرنوشت داشته باشند. حتم دارم شما به خوبی می دانید اگر امکان رفراندومی ازاد زیر نظر مجامع جهانی، بی طرف و ذیصلاح باشد،بالاتر از ۹۰ درصد از شهروندان به حکومت شما،پاسخ منفی خواهند داد. پاسخ حکومت شما به این خواست قانونی و مشروع،چیزی جز مشت اهنین و سرکوب نیست اما نمی دانم چرا شما سعی می کنید در پیام خود سخن از ازادی به میان بیاورید!؟نکند گمان می کنید مخاطبان شما، هیچ درکی از حق انتخاب ازاد ندارند؟به راستی مخاطبان خود را چگونه فرض کرده اید؟
شما ۴۰ سال است  به تقبیح نظام سلطنت شاهی به دلیل سرکوب و سانسور می پردازید. مثل این است که تکرار شود انچه در جوی میرود اب است! نظام سلطنتی به همین دلایل سرنگون شد. این مرثیه خوانی های ملال اور را تمام کنید. گویا فراموش کرده اید که شاه فقط ۳۷ سال حکومت کرد اما شما ۴۰ سال است که حاکم بلامنازعید! حکومت محمدرضا شاه حاصل کودتا بود وبه همین دلیل ادعای دموکراسی و مشارکت سیاسی ازاد و حق تعیین سرنوشت برای شهروندان را نداشت نمی دانم با چه منطقی و پس از ۴۰ سال و با چنین کارنامه ای به نکوهش دوران شاه می پردازید؟ نکند گمان می کنید یک روحانی مخالف رژیم شاه هستید و اینک حکومت شاه بر قرار است؟ انگار فراموش کرده اید ۳۰ سال است در جایگاه ولایت مطلقه نشسته اید که قدرت ان از قدرت شاه بیشتر و پاسخگویی اش نیز به اندازه ی پاسخگویی شاه نیست.
در شگفتم که شما که سخت ترین دیکتاتوری ایدئولوژیک را بر جامعه تحمیل کرده اید، با گشاده دستی،واژه های زیبا و مورد قبول عمومی را مسلسل وار تکرار کرده و بی محتوا و بلکه اشکارا تحریف می کنید.ایا در جامعه ی گورستانی به دنبال عدالت،توسعه و مبارزه با مفاسد عظیم اقتصادی می گردید یا به دنبال ادرس اشتباه دادن هستید؟ فراموش نمی کنم ۲۳ سال پیش ،هفته نامه ی پیام دانشجو به دلیل افشای اختلاس ۱۲۳ میلیاردی که توسط باند رفیق دوست-فاضل خداداد اتفاق افتاد  و افشای سایر مفاسد و مظالم با دستور دفتر شما سرکوب شد.از کدام مبارزه با فساد سخن می گویید؟!
تاریخ در باره ی شما داوری خواهد کرد و خواهد نوشت،دیکتاتوری که یک ملت را در حصار ماشین پلیسی خود به اسارت گرفته بود، زیبا تر از همه در ستایش ازادی،استقلال،عدالت،معنویت و اخلاق سخن می گفت.