Tuesday, February 5, 2019

ادی کوهن: اسرائیل شنبه شب هفت دانشمند اتمی ایران را در کرج ترور کرد



ادی کوهن: اسرائیل شنبه شب هفت دانشمند اتمی ایران را در کرج ترور کرد
بنابر ادعای «ادی کوهن» تحلیلگر مشهور اسرائیلی در توییتر، یک تیم عملیاتی شامگاه شنبه هفت دانشمند اتمی ایرانی در شهر کرج را ترور کرده‌اند.

آژانس ایران خبر – آذری جهرمی وزیر ارتباطات روز یکشنبه ۱۴ بهمن ماه از کشته شدن سه محقق فضایی در سانحه آتش‌سوزی در یکی از پژوهشکده‌های پژوهشگاه فضایی در ایران خبر داده بود.
جهرمی آذری در حاشیه مراسم روز فناوری فضایی در این باره به مهر گفت: «آتش‌سوزی در یکی از بخش‌های پژوهشکده پژوهشگاه فضایی رخ داد و به دلیل آن که همزمان با این آتش‌سوزی مراسمی برگزار می‌شد، دیر متوجه آتش‌سوزی شدند.»
محمدجواد آذری‌جهرمی (جواد ناظری) به خبرنگاران گفته که در روز حادثه به دلیل «برگزاری مراسم» کسی متوجه این آتش‌سوزی نشده و سه نفر از افرادی که در این ساختمان مشغول فعالیت بودند بر اثر آتش‌سوزی جان باختند.
از سوی دیگر «آی دی کوهن» تحلیل‌گر نظامی ساکن اسراییل، تعداد کشته‌شدگان را هفت نفر اعلام کرده است
«یک تیم ماموریت‌های ویژه ساعاتی پیش یک عملیات با دقت بالا را علیه گروهی از دانشمندان هسته‌ای در ایران که در یک کارگاه سری در شهر کرج در شمال تهران مشغول بودند انجام داد و آن دانشمندان که ۷ نفر بودند را در میان سکوت شدید (مقام‌های) رژيم تصفیه کردند.»

سخنان ایدی کوهین از سوی هیچ منبع دیگری تایید نشده، اما ماجرا یادآور ترور دانشمندان هسته‌ای ایرانی در سال‌های گذشته است.
در صورت صحت توییت آقای کوهن، این چندمین رسوایی دستگاه‌های متعدد امنیتی رژیم ایران است که نتوانسته‌اند در برابر عملیات ایذایی در ایران اقدام کنند.
چند ماه قبل نیز ۵۵ هزار صفحه سند و لوح فشرده (سی‌دی) حاوی اطلاعات محرمانه هسته‌ای رژیم ایران که با دو وانت‌بار از مرکز عملیاتی شورآباد سرقت شده بود، سر از اسراییل درآورد.
خبر کشته شدن چند پژوهشگر فضایی ایران در هاله ای از ابهام
ایران بریفینگ / همزمان با روز ملی فناوری فضایی در ایران ، خبری مخابره شد که بشدت ابهام آفرین بود؛ خبر جان باختن سه پژوهشگر فضایی در حادثه‌ای که ظاهرا برگزاری یک مراسم مانع از آن شد، کسی متوجه وقوعش شود!
این ماجرا به قدری عجیب است که باورپذیر نیست، رویدادی که در یکی از زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یعنی در پژوهشگاه فضایی ایران و در پژوهشکده سامانه حمل و نقل فضایی آن به وقوع پیوسته که به تأکید وزیر ارتباطات ، «گزارش کامل آن هنوز اعلام نشده است»؛ هرچند مشخص نیست، چه کسی مسئول اعلام آن است و چه فردی قرار است مخاطب این اعلام و احتمالا مرجع رسیدگی به آن باشد. نکات مبهمی که شاید در قیاس با ابهامات بزرگ‌تر این رویداد قابل صرف نظر برسد!
جان باختن دردناک ۳ پژوهشگر فضایی در آتش سوزی و انبوهی سوال!
ابهاماتی که می‌شود از جست‌وجو در سایت سازمان فضایی به آن‌ها رسید؛ جست‌وجویی که اگر به منظور یافتن اطلاعاتی دقیق‌تر پیرامون این حادثه صورت گیرد، نه تنها راه به جایی نخواهد برد بلکه متوجه خواهیم شد حتی اصل خبر در این سایت منتشر نشده است. در سایتی که پر است از اخبار مختلف و از قضا به روز رسانی خوبی هم دارد، اما نشانه‌ای از جان باختن سه تن از کارکنانش در آن نیست!
رویدادی که ظاهرا هشتم بهمن ماه به وقوع پیوسته و از قضا مراسم تشییع و تدفین قربانیان آن نیز به انجام رسیده، اما نه وزیر و نه هیچ مقام مسئول دیگری در خصوص آن اطلاع رسانی نکرده است.
واکنشی که حتی در قبال جان باختن سه تن از اعضای یک مجموعه در تصادف رانندگی نیز عجیب است، چه برسد به جان باختن بر اثر آتش سوزی آن هم در محیط کار ، محیط کاری که البته محیط کار معمولی هم نیست چراکه درباره پژوهشگاه فضایی سخن می‌گوییم. پژوهشگاهی که قطب فناوری فضایی ایران خوانده می‌شود و دورنمای فعالیت امثال آن، جهش بزرگ فناوری و اطلاعاتی و حتی اقتصادی ایران است که ظاهرا بدیهیات ایمنی هم در آن رعایت نشده است، که اگر شده بود، آتش نمی‌گرفت، اگر می‌گرفت، به کمک سامانه‌های خودکار خاموش می‌شد یا امکان اطفای دستی آن فراهم بود، اگر امکان اطفا نداشت، راه گریز برای محبوسان در حریق تعبیه و طراحی شده و حتی در مانور‌هایی بررسی شده بود.
خبرگزاری مهر در این باره نوشت: آذری جهرمی در ″مراسم روز ملی فناوری فضایی″ گفت: «آتش‌سوزی در یکی از بخش‌های پژوهشکده پژوهشگاه فضایی ایران رخ داد و چون «همزمان با این آتش‌سوزی!» مراسمی برگزار می‌شد، دیر متوجه آتش‌سوزی شدند!»
شایعه های بسیاری وجود دارد که این حادثه مربوط به آزمایش ماهواره‌بر جدید است ضمن آنکه بقیه‌ی عناصر خبر وزیر ارتباطات یعنی «چگونگی، زمان، مکان و تعداد و نام قربانیان» به تمامی مخفی هستند و مهمتر از همه «علت سانحه» در ابهام است! آیا این خبر جزو طبقه‌بندی نظامی و محرمانه است؟
وزیر ارتباطات نگفته این حادثه «در چه روزی و همزمان با کدام مراسم» رخ داده؟ فقط گفته: «بررسی تیم کارشناسی برای دلایل وقوع این حادثه در حال انجام است و گزارش کامل سانحه تاکنون اعلام نشده!» ایشان هیچ اشاره‌ای به «علت وقوع آتش‌سوزی و نام جان باختگان» نکرده است! اینهمه مجهولات شک برانگیز نیست؟
مجهول بزرگ این حادثه «ارتباط این سانحه» با شلیک «ماهواره‌بر دوستی» است. به صحبت وزیر درباره‌ی «بررسی تیم کارشناسی» توجه کنید. چرا پژوهشگران در «خود مراسم» نبوده‌اند؟ آیا در محل لانچر و نزدیک پرتابگر بوده‌اند که به قول وزیر «کسی از مرگ آنها خبردار نشد»؟
قرائن زیادی هست که این سانحه، شاید ناشی از «اختلال در شلیک ماهواره‌برها» بوده و چیزی فراتر از یک آتش‌سوزی است که اطلاعات آن هم پنهان مانده و بازار گمانه‌زنی را داغ کرده است! امروز نیز یک خبرنگار اسرائیلی در توییتی «تعداد قربانیان را هفت نفر و آن را یک عملیات نفوذی نیروهای اسراییلی» اعلام کرده است!
آیا حکومت در «پوشش پژوهش فضایی»، فعالیت‌های موشکی دوربردش را پیش می‌برد؟ فعالیت‌هایی که همچنان قربانی می‌گیرند و همچنان ابهام آفرین است