Friday, January 4, 2019

یک زن مسلمان خطرناکت ترین زن جهان است



دبی-العربیه.نت
سازمان اطلاعات بریتانیا در روزهای گذشته اطلاعات جدیدی درباره محل اختفای سامانتا لیوثوایت که با نام «بیوه سفیدپوست» معروف است و خطرناک‌ترین زن جهان به شمار می‌رود، دست یافت.
رسانه‌های بریتانیایی گزارش کردند که نهادهای اطلاعاتی این کشور به داده‌های متعددی درباره یک زن تروریست 35 ساله اهل این کشور به نام سامانتا لیوثوایت و معروف به «بیوه سفیدپوست» دست یافته‌اند. پیش از این گمان می‌رفت که گاهی در کنیا و گاهی در سومالی پنهان می‌شد.
این داده‌های اطلاعاتی جدید نشان می‌دهد که نفر اول فهرست تروریست‌های تحت تعقیب در جهان که گفته می‌شود، بیش از 400 نفر را کشته احتمالا در یمن پنهان شده است. او با افرادی در این کشور در ارتباط است.
نهادهای اطلاعاتی بریتانیا این داده‌ها را پس از 7 سال تحقیق مستمر درباره سرنوشت سامانتا به دست آورده‌اند؛ اطلاعاتی که پرده از رابطه عمیق او با گروه الشباب در سومالی پرده برداشت. او در تمام سال‌هایی که در کنیا و سومالی حضور داشت، از سوی گروه الشباب محافظت می‌شد.
سامانتا لیوثوایت دختر یک افسر ارتش بریتانیاست و در 15 سالگی به اسلام گروید. او از سوی نهادهای اطلاعاتی کشورهای مختلف غربی و آفریقایی تحت تعقیب قرار داد. از او به عنوان مغز متفکر بسیاری از حملات تروریستی مشابه آنچه همسرش به همراه 3 انتحاری دیگر در ژوئن 2005 در لندن انجام و با منفجر کردن ایستگاه مترو جان 52 نفر را گرفته و 700 نفر را زخمی کردند، یاد می‌شود.
سامانتا در سال 2002 از طریق چت در اینترنت بافردی به نام ژرمن آشنا شد. او به تنهایی توانست با منفجر کردن خود در سال 2005 جان 26 نفر را در لندن بگیرد. ژرمن و سامانتا در آن زمان دختری 3 ساله داشتند و هفت ماه از بارداری مجدد سامانتا می‌گذشت.
بیوه سفیدپوست پس از مرگ شوهر اولش در عملیات انتحاری لندن با یک بریتانیایی دیگر به نام حبیب صالح الغنی معروف به اسامه آشنا شد و از او نیز صاحب یک فرزند شد. اسامه متخصص ساخت بمب است. اسامه و سامانتا در سال 2009 برای ادامه زندگی به کنیا رفتند و در این کشور ناپدید شدند. هیچ اثری از سامانتا به جز تماس‌هایی که گاه و بیگاه با خانواده‌اش در بریتانیا برقرار می‌کرد، وجود نداشت. از سال 2011 به بعد او این تماس‌ها را نیز پایان داد تا هیچ ردی از خود باقی نگذارد.
بیوه سفیدپوست همچنین متهم است که در عملیات تروریستی سال 2014 نایروبی دست داشت.