Saturday, January 26, 2019

واشنگتن تایمز: ایران ۴۰ سالگی سقوط خود را جشن می‌گیرد



واشنگتن تایمز: ایران ۴۰ سالگی سقوط خود را جشن می‌گیرد
ایران فردا - روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز در سرمقاله‌ای می‌نویسد رهبران مذهبی ایران سخت در تلاشند تا با رنگ‌آمیزی‌های تبلیغاتی خود چهلمین سال سقوط کشور پس از انقلاب اسلامی را به‌عنوان یک موفقیت به مردم کشور معرفی کنند.
واشنگتن تایمز می‌نویسد: «ماه آینده چهلمین سال به قدرت رسیدن آیت‌الله روح‌الله خمینی و هواداران او در ایران است. آیت‌الله محمد یزدی گفته است در این چهل سال ایران به ارزش و اندازه چهارصد سال در زمینه‌های تکنولوژی و علوم و زندگی خوشبخت برای مردم کشور پیشرفت داشته است.
اما آمار و واقعیات جامعه ایرانی تصویر دیگری را به ما نشان می‌دهد. کوهی از آمار و اطلاعات و واقعیات ایران نشان می‌دهد که در این چهل سال گذشته و در زیر حکومت رژیم جمهوری اسلامی، ایران و ایرانیان خوشبختی خود و اعتبار کشورشان در جامعه جهانی را از دست داده‌اند.
به گفته بانک جهانی، درآمد سالانه مردم ایران از دهه هفتاد میلادی تا امروز بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است و اقتصاد ایران در میان کشورهای جهان از رتبه ۱۷ به ۲۷ سقوط کرده است و مردم کشور فقیر شده‌اند. اما رهبران ایران در میان این افراد فقیرشده نیستند. فساد و تباهی در میان آنها امری عادی است.
به گفته یک گزارش تحقیقاتی خبرگزاری رویترز، آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر مذهبی حکومت بیش از ۹۵ میلیارد دلار سرمایه را در اختیار خود دارد. علی لاریجانی و محمد جواد ظریف نیز گفته می‌شود در میان ثروتمندانی هستند که میلیون‌ها دلار به‌خاطر موقعیت ممتاز اجتماعی خود به‌دست آورده‌اند.
بیش از ۲/۸ میلیون ایرانی به مواد مخدر معتاد هستند و ایران دارای بیشترین تعداد معتادان در جهان است. ۴۰ درصد مردم ایران که عمدتاً جوانان تحصیلکرده هستند بیکار هستند. در طول یکسال گذشته نیز اعتراضات خیابانی به شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی درکشور مشاهده شده است.
در این میان تحریم‌های دولت آمریکا نیز شرایط را سخت‌تر کرده است، اما ریشه مشکلات ایران و مردم آن به داخل کشور بازمی‌گردد. مردم کشور پس از گذشته چهل سال از حکومت انقلابی به این نتیجه رسیده‌اند که انتظار هرگونه اصلاحات اساسی از سوی این رژیم حداقل از سوی رهبران کنونی آن به زبان ساده غیرممکن است.
درحالی که رهبران ایران به دنبال جشن گرفتن چهل سالگی انقلاب خمینی هستند، یادآوری چهل سالگی این واقعه برای مردم ایران چیزی جز تلخ‌کامی به‌همراه ندارد.»