Thursday, August 30, 2018

آفتابه لگن هفت دست ، شام و ناهار هیچی


افتتاح یک سرسره در روستایی در سلماس در هفته ی دولت
این همه مقامات ریز و درشت برای افتتاح یک سرسره در مملکت اسلامی آخوندها

یک روزنامه آلمانی: شدیدترین بحران در تاریخچه جمهوری اسلامی



یک روزنامه آلمانی: شدیدترین بحران در تاریخچه جمهوری اسلامی

کیهان لندن
روز دوشنبه ۵ شهریور حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی برای پاسخ گفتن به ۵ پرسش نمایندگان در مجلس شورای اسلامی حضور یافت. نمایندگان تنها از یک پاسخ روحانی قانع شدند و به چهار پاسخ دیگر وی رای منفی دادند.

پس از انتشار خبر شکست روحانی در صحن مجلس و احتمال کشیده شدن پای قوه قضائیه به ماجرا، مارتین گلن تحلیلگر روزنامه «فرانکفورتر روندشاو» در تحلیل اوضاع آشفته ایران نوشت: «اعتماد به دولت ایران همواره کمتر می‌شود. شرکت‌ها این کشور را ترک می‌کنند و همزمان جایگاه روحانی لرزان می‌شود».
نویسنده آلمانی می‌افزاید: «موج‌ها بلندتر می‌شوند. محمد خاتمی رئیس جمهور مردم‌پسند اسبق ‌‌در این روزها نسبت به از هم پاشیدن سیستم سیاسی هشدار داده است. جمهوری اسلامی در شدیدترین بحران  ۴۰ سال تاریخچه‌ی خود غرق شده است. بی‌اعتمادی میان مردم و رهبری انفجارآمیز می‌شود».
احتمال استیضاح سومین وزیر روحانی
مارتین گلن همچنین به بحران روابط دولت و مجلس در ایران می‌پردازد و می‌نویسد: «آخر این هفته مجلس پس از وزیرکار، وزیر اقتصاد را هم از مقامش کنار زد. حالا ظاهرا نوبت وزیر صنعت و معدن است. نمایندگان جناح‌های مختلف در مجلس  دریافته‌اند که جمهوری اسلامی برای مقابله با تحریم‌های جدید ایالات متحده آمریکا آمادگی ندارد. ملت احساس  درماندگی می‌کند. طبقه متوسط در فقر فرو می‌رود. حسن روحانی روز سه‌شنبه در مجلس گفت که در گفتگوی تلویزیونی خود از مردم خواسته است تا به مقابله با یکدیگر نپردازند بلکه همبستگی خود را حفظ کنند».


به نظر این تحلیلگر آلمانی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا احساس پیروزی می‌کند زیرا دولت در ایران متزلزل شده و به نظر می‌رسد که روحانی اعتبار خود را نزد مردم از دست داده است. وی توضیح می‌دهد: «تنها حرف علی خامنه ای رهبر انقلاب است که می‌تواند مانع برکناری روحانی شود. ماه‌هاست سیاستمداران و مردم ایران تعادل عصبی خود را از دست داده‌اند، در حالی که دونالد ترامپ پیروزمندانه ذخائر نفتی استراتژیک کشور خود را برای حفظ تعادل بازار پس از تحریم صادرات نفت ایران در ماه نوامبر آماده کرده است».
در دنباله این مطلب می‌خوانیم: «بر پایه محاسبات آمریکا صادرات نفت ایران دست کم روزی نیم میلیون بشکه کاهش خواهد یافت. این یک سوم میزان صادرات فعلی است. پیش از همه، چین هنوز نشان می‌دهد که تحت تاثیر قرار نگرفته و واردات نفت از ایران را قطع نخواهد کرد. در مقابل برخورد تهاجمی‌ترامپ همواره تاثیر قویتری بر اروپا می‌گذارد».
قول بی‌پشتوانه اروپایی‌ها به ظریف
نویسنده آلمانی سپس به مذاکرات ماه ژوییه سیاستمداران اروپایی با محمدجواد ظریف می‌پردازد و می‌نویسد: «قدرت‌های بازمانده در توافق اتمی، فرانسه، بریتانیا و آلمان همراه با روسیه و چین در پایان ماه ژوییه در بروکسل به محمدجواد ظریف قول دادند توافق اتمی، داد و ستدهای مالی و مناسبات اقتصادی خود را با ایران حفظ کنند. به تازگی هم کمیسیون اروپا نخستین بخش از بسته کمک مالی ۵۰ میلیون یورویی خود را آزاد کرد. با این پول باید پروژه‌های پایدار اقتصادی و اجتماعی در ایران مورد پشتیبانی قرار گیرند».
اما آیا این ژست دوستانه اتحادیه اروپا با رفتاری که شرکت‌های اروپایی در ایران در پیش گرفته‌اند در تضاد نیست؟ تحلیلگر آلمانی خروج پیاپی شرکت‌های بزرگ اروپایی از ایران را نشانه این تضاد جدی ارزیابی می‌کند و ادامه می‌دهد: «خروج از جمهوری اسلامی جریان دارد. در کنار کنسرن توتال فرانسه، غول انرژی روسی لوک اویل هم فرار را بر قرار ترجیح داد. سنگین‌وزن‌هایی مثل پژو، دایملر و زیمنس هم بساط خود را جمع کردند. همچنین شرکت متخصص تونل‌سازی «هرن کنشت» بار خود را بست، در حالی که فقط یک امضا پای قرارداد ۲۰ میلیون یورویی برای ایجاد یک تونل اتوبان باقی مانده بود».
زنگ خطری که شرکت‌های هواپیمایی به صدا در آوردند
حتی شرکت‌های کوچک اروپایی که چون جای چندانی در بازار آمریکا ندارند مایلند در ایران بمانند، به نوشته تحلیلگر رزنامه آلمانی هیچ بانکی را پیدا نمی‌کنند که انتقالات مالی آنها را انجام دهد. به همین دلیل بود که اعلام قطع پروازهای ایرفرانس و کی‌ال‌ام و بریتیش ایرویز به تهران، هفته گذشته چون زنگ خطر به صدا درآمد.
در پی این تصمیم‌ها، خط هوایی اتریش پروازهای گردشگری خود را به اصفهان و شیراز قطع کرد، در حالی که لوفت‌هانزا و آل ایتالیا هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
مقاله‌ی «فرانکفورتر روندشاو» با اشاره به تازه‌ترین سخنان وزیر اقتصاد آلمان به پایان می‌رسد که به تازگی گفته است: «اجازه نمی‌دهیم واشنگتن مناسبات بازرگانی با سایر کشورها را به ما دیکته کند. همه شرکت‌های آلمانی مجاز هستند همچنان در ایران سرمایه‌گذاری کنند، در هر سطحی که می‌خواهند».
اما مارتین گلن تحلیلگر آلمانی معتقد است این سخنان گزاف نمی‌تواند سردرگمی‌ شدید اروپایی‌ها را پرده‌پوشی کند. وی توضیح می‌دهد: «سخنان المار بروک سیاستمدار اتحادیه اروپا و رئیس پرسابقه کمیسیون خارجی پارلمان اروپا لحن واقعی‌تری دارد. به نظر این سیاستمدار امکانات بروکسل برای حفاظت شرکت‌های اروپایی از مجازات‌های آمریکا بسیار محدود است. وی نتایج روند خروج فعلی از ایران را بسیار فاجعه‌بارتر می‌داند».
نویسنده‌ی «فرانکفورتر روندشاو» در پایان به نقل از رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان اروپا می‌نویسد: «ما به لحاظ اقتصادی به سیاستی تکیه کرده‌ایم که در خاورمیانه نه به حل مشکلات بلکه به درگیری می‌انجامد».
*منبع: فرانکفورتر روندشاو
*نویسنده: مارتین گِلِن Martin Gehlen
*ترجمه و تنظیم: جواد طالعی

Wednesday, August 29, 2018

آریانا سعید: توسط پنج روحانی افراطی تهدید به مرگ شدم



آریانا سعید: توسط پنج روحانی افراطی تهدید به مرگ شدم
دبی-العربیه.نت فارسی
آریانا سعید آوازخوان مشهور افغان به تازگی اعلام کرد، پنج روحانی افراطی در افغانستان او را تهدید به مرگ کرده‌اند.
آریانا سعید اخیراً با نشریه آلمانی «اشپیگل» مصاحبه اختصاصی انجام داده و گفته است، پنج روحانی افغان در مصاحبه‌های تلویزیونی، فتوای قتل او را صادر کرده‌اند.
این آوازخوان افغان گفته است: «در دورانی که من به عنوان داور در برنامه تلویزیون ستاره افغان و آواز افغانستان بودم، تهدید به مرگ شدم که این بدترین حالت برای من بود. پنج روحانی افراطی در برنامه‌های دینی تلویزیونی علیه من فتوا دادند که هر کسی سر این زن را بیاورد، به زودی به سوی آسمان صعود خواهد کرد. وقتی من مصروف تهیه برنامه بودم که افراطگران بالای تلویزیون طلوع جایی که این برنامه‌ها تهیه می‌شد، حمله کردند و هشت همکار من را کشتند. من هنوزهم ناراحتم».
آریانا سعید کیست؟
 آریانا سعید در سال 1985 میلادی در شهر کابل متولد شد. مادرش دری زبان و پدرش پشتو زبان هستند. او اکنون 33 ساله است.
او هشت ساله بود که خانواده‌اش به دلیل جنگ‌های داخلی، افغانستان را ترک به کشور سویس رفت. خانواده او چند سال در کشور سویس ماند. او دوران مکتب را در این کشور به پایان رساند و تحصیلات عالی‌اش را در رشته‌ مدیریت و تجارت در زوریخ سویس به پایه‌ اکمال رساند.
آریانا سعید در سال 2000 سویس را به قصد لندن ترک کرد. او دارای شش خواهر است و در حال حاضر با مادرش در شهر لندن زندگی می‌کند.
او از کودکی به موسیقی علاقه داشت و پس از ختم تحصیلات‌اش، تصمیم گرفت به عنوان یک آوازخوان وارد صحنه موسیقی شود و فعالیتش را جدی‌تر آغاز کرد.
کنسرت های جنجالی آریانا سعید
آریانا سعید، کنسرت های زیادی در افغانستان وبیرون از افغانستان برگزار کرده است، اما شماری از کنسرت‌های او جنجال‌های زیادی هم به دنبال داشت.
یکی از کنسرت‌های جنجالی او کنسرت سال 2017 بمناسبت نودوهشتمین سالروز استقلال افغانستان است و قرار بود این کنسرت با اشتراک 20 هزار نفر به شمول زنان و مردان در استدیوم غازی در شهر کابل برگزار شود، اما با مخالفت شماری از روحانیون افغان روبرو شد.
پس از بگومگوها و تهدیدات امنیتی، سرانجام این کنسرت در هتل اینترکانتینانتال کابل برگزار شد و پنج هزار نفر به شمول زنان و مردان اشتراک کرده بودند

۲۰ میلیون جوان ۱۵ تا ۲۹ ساله بیکار هستند



۲۰ میلیون جوان ۱۵ تا ۲۹ ساله بیکار هستند
به گزارش ایسنا، محمدرضا بادامچی در خصوص جلسه روز سه‌شنبه فراکسیون کار و کارآفرینی مجلس شورای اسلامی، گفت: این جلسه با هدف بررسی توسعه مشاغل خانگی و با حضور معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
وی افزود: اکنون یک نفر از شش نفر در جامعه ایرانی کار می‌کنند، قریب به ۲۰ میلیون نفر جوانان ۱۵ الی ۲۹ ساله کشور بیکار هستند. نرخ بیکاری مردان در بین سنین ۱۵ الی ۲۹ سال، معادل ۲۱ درصد و زنان ۴۰ درصد است لذا در این شرایط رکود اقتصادی باید به رونق مشاغل کوچک و خانگی توجه شود، چرا که بسیار ضروری هستند.
وی در پایان تاکید کرد: فراکسیون کار نیز در تسهیل‌سازی و رفع موانع این موضوع تلاش می‌کند و در جهت رونق مشاغل خانگی کشور به ویژه در مناطق مرزی و روستایی تلاش می‌کند.

کشف شبکه‎ی‎ گردان‎های سایبری سپاه پاسداران در فضای مجازی و شبکه‎های اجتماعی



کشف شبکه‎ی‎ گردان‎های سایبری سپاه پاسداران در فضای مجازی و شبکه‎های اجتماعی
کیهان لندن
بررسی‎ها نشان می‎دهد اقدامات گروه‌های وابسته به رژیم ایران برای تاثیرگذاری روی کاربران اینترنت در کشورهای مختلف، بسیار گسترده‌تر از آن‌ چیزی‌ است که تا کنون بطور رسمی اعلام شده‌ است.
رویترز در گزارشی نوشته شبکه‌ای از حساب‌های کاربری در وبسایت‎ها و شبکه‌های اجتماعی شناسایی شده که به ۱۱ زبان دنیا فعال‎‌اند و به تهران وابسته هستند.
بخشی از این بررسی‎ها توسط کارشناسان شرکت «فایر آی» یک شرکت بین‌المللی امنیت وب در ایالات متحده و «کلیر اسکای» یک مؤسسه اسراییلی صورت گرفته است که پس از بررسی یافته‌های خبرگزاری رویترز به این نتیجه رسیدند که بخشی از وبسایت‌ها و حساب‌های کاربری جدید جزو همان مجموعه‌ای هستند که هفته پیش از جمله از سوی فیسبوک و  توییتر شناسایی و حذف شدند.
این وبسایت‎ها و حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی که به رژیم ایران وابسته‌اند در فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و یوتیوب با هدف تاثیرگذاری بر افکار عمومی در کشورهای مختلف فعال هستند. کارشناسان امنیتی می‎گویند این گروه بخشی از یک شبکه بزرگتر هستند.
در بخشی از این گزارش آمده گروهی موسوم به «اتحادیه بین‌المللی رسانه‌های مجازی» محتوای تولید شده توسط رسانه‌های حکومتی و وابسته به جمهوری اسلامی را معمولاً بدون اشاره به نام منبع، در وب و شبکه‎های اجتماعی منتشر می‌کند. منابع این تولیدات شبکه‌های وابسته‌ به رژیم ایران مثل پرس‌تی‌وی، خبرگزاری فارس و تلویزیون المنار هستند که توسط حزب‌الله لبنان اداره می‌شود. محل استقرار این وب‏ در ایران اعلام شده است. پرس‌تی‌وی و فارس و المنار به درخواست اعلام موضع در این‌باره واکنشی نشان نداده‌اند. نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل هفته گذشته این خبر را «مسخره» خواند.
فعالیت‌های «اتحادیه بین‌المللی رسانه‌های مجازی» به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، عربی، فارسی، اردو، پشتو، روسی، هندی، آذری (جمهوری آذربایجان)، ترکی و اسپانیایی رصد و ثبت شده ‌است.
این در حالیست که جمهوری اسلامی معتقد است آمریکا علیه نظام جنگ روانی به راه انداخته ولی مقام‎های بلندپایه سپاه اعتراف کرده‌اند که خبرنگاران افسران جنگ نرم هستند!
در ایران با بودجه‎های کلان طی سه چهار سال گذشته گردان‎های سایبری ایجاد شده است. این گردان‎ها زیر نظر سپاه محمد رسول‎الله تهران فعال‎اند و وظیفه‎ی آنها در گام نخست مقابله با نفوذ دشمن اعلام شده است.
گردان‎های عملیات فرهنگی سپاه محمد رسول الله تهران تحت آموزش‎های تخصصی و پیشرفته در حوزه‎های مختلف قرار گرفته‎اند و گفته می‌شود بیش از سه هزار نفر هستند و هر گردان دارای گروهان‎های تخصصی در حوزه‎های مختلف تولیدی، دیداری و شنیداری، شبکه‌های اجتماعی، بازی و انیمیشین و گرافیک است.
تقویت «منافع ملی» و پیگیری اهداف انقلاب اسلامی در فضای سایبری، آینده‌پژوهی، مدیریت پیام با استفاده از تولیدات مختلف و زبان‎های گوناگون، استفاده از ابزارهای رسانه، تولید محتوا در حوزه‌های مختلف، سازماندهی و کادرسازی گردان‎های سایبری و انجام عملیات‎ سایبری با پیگیری اهداف کلان نظام و انقلاب از اهداف تشکیل گردان‎های سایبری سپاه در تهران بزرگ اعلام شده است.
در شهریور سال ۱۳۹۴، برای نخستین‎بار در رزمایش «اقتدار ثارالله» از این گردان‎ها رونمایی شد.


کاریکاتور - هرم اجتماعی در ایران مانا نیستانی



Tuesday, August 28, 2018

ایران؛ ناامیدی نظام و صبر توده‌ها



ایران؛ ناامیدی نظام و صبر توده‌ها
- ایرانیان به درونگرایی معروف هستند. سکوت آنها را می‌توان تعبیری از صبر و شکیبایی استراتژیک دانست که نشان دهنده توانایی این ملت برای کنترل احساساتش در موقعیت‌های مختلف است. ولی ایرانیان در طول تاریخ نشان داده‌اند که لحظه‌ی شکستن دیوار سکوت را همیشه در اوقات مناسب تعیین می‌کنند و آنگاه مانند زلزله‌ای بنیان برافکن قدرت تغییر را به نمایش می‌گذارند.
- جمهوری اسلامی اعلام کرده که به آمریکا اعتماد ندارد و به همین دلیل با دولت ترامپ مذاکره نمی‌کند! اما در واقع اینطور نیست؛ رژیم جمهوری اسلامی برای باز کردن درهای مذاکره با آمریکا تلاش‌های زیادی کرد اما  نتوانست از طریق کانال‌های قدیمی‌اش به گونه‌ای که در دوران باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا متداول بود، با دونالد ترامپ راه مذاکره را باز کند.

جمعه ۲ شهریور ۱۳۹۷ برابر با ۲۴ اوت ۲۰۱۸
با آغاز سال جاری میلادی شهرهای بزرگ ایران به ویژه شهرهایی که در تاریخ معاصر این کشور در ایجاد ثبات، استقرار و برقراری نوعی رابطه میان نظام حاکم و جامعه نقش موثری را ایفا می‌کردند، به محل آزمون سیاسی، اقتصادی و ایدئولوژیک برای دو طرف یعنی رژیم ولایت فقیه به عنوان سلطه‌ی حاکم و توده‌های به‌پاخاسته‌ی ایران تبدیل شد. رژیم اسلامی با عملکرد منفی ۴۰ ساله‌اش تلاش کرد نقش فرهنگی- تمدنی شهرهای بزرگ را که به مثابه حلقه اتصال میان دولت و ملت است، از بین ببرد؛ این شهرها طی چند ماه گذشته به واحدهایی برای سنجش قدرت برای رسیدن به اهداف درازمدت از سوی مردم و همچنین رژیم حاکم در تهران تبدیل شده‌اند.

رژیم جمهوری اسلامی که برای حفظ قدرت و حاکمیت خود این بار از سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرکنندگان اجتناب ورزیده، با توده‌های به‌پاخاسته‌ای مواجه است که دیگر حاضر نیستند میان «دولت حاکم» و«انقلاب» فرقی قائل شوند بلکه علیه هر دو قیام کرده‌‌اند.
شاخص‌ها و علائم نشان می‌دهد، رژیمی که برای استفاده از تمام ابزار برای خروج از این بحران در حال تصمیم‌گیری است، این‌بار نه تنها از مقابله با مردم به‌پاخاسته عاجز مانده، بلکه خود را در محاصره توده‌ خشمگینی می‌بیند که با ایستادگی از تجارب شکست‌های گذشته یاد گرفته که چگونه برای گسترش دایره قیام روش‌ها و تاکتیک‌های رویارویی را با هدف دستیابی به حقوق خود با همه‌ی احتمالات و امکانات تغییر دهد
در ایران امروزه قدرت رو به افزایش توده‌‌‌های معترض با قدرت تاثیرگذاری  اقتصادی و اجتماعی شهرهای بزرگ ارتباط مستقیم دارد. شخصیت ایرانی در شکل‌گیری‌اش تا حدودی به درونگرایی معروف است، خاموشی این شخصیت درونگرای ایرانی یکی از ویژگی‌های تمدنی این ملت بزرگ به شمار می‌رود، سکوت ایرانیان را می‌توان تعبیری از صبر و شکیبایی استراتژیک دانست که نشان دهنده توانایی این ملت برای کنترل احساساتش در موقعیت‌های مختلف است. این حالت به شخصیت ایرانیان ویژگی خاصی بخشیده بطوری که ملت ایران در طول تاریخ نشان داده که همواره لحظه‌ی شکستن دیوار سکوت را در اوقات مناسب تعیین کرده و آنگاه مانند زلزله‌ای بنیان برافکن قدرت تغییر را به نمایش می‌گذارد. در این شرایط است که هیچ قدرتی هر چقدر هم قوی باشد نمی‌تواند جلوی این ملت بزرگ بایستد و آنوقت است که همه چیز واژگون و زیر و رو خواهد شد.


به نظر می‌رسد که رژیم تهران امید خود برای رسیدن به یک توافق هسته‌ای جدید که موجب حفظ آبرویش هم بشود از دست داده است، در نتیجه به تکبر و غرور کاذب به عنوان یک تاکتیک جدید متوسل شده و عدم قبول مذاکرات جدید با دولت کنونی آمریکا را اعلام کرده است. رژیم اسلامی دلیل رد پیشنهاد مذاکرات ترامپ را عدم اعتماد به آمریکا عنوان کرده و مدعی شده که ایالات متحده شریک مناسبی که به تعهدات خود احترام بگذارد نیست.
اما در واقع اینطور نیست؛ رژیم جمهوری اسلامی برای باز کردن درهای مذاکره با آمریکا تلاش‌های زیادی کرد اما  نتوانست از طریق کانال‌های قدیمی‌اش به گونه‌ای که در دوران باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا متداول بود، با دونالد ترامپ راه مذاکره را باز کند در نتیجه رژیم اسلامی اینک برای حفظ سلطه و کنترل اوضاع بحرانی متوجه جبهه داخلی شده است.  رژیم  تهران تلاش می‌کند در رسانه‌هایش تاثیرات منفی تحریم‌ها بر شرایط زندگی مردم و بحران مالی و اقتصادی را کم اهمیت و بی تاثیر جلوه دهد و در توجیهی غیرمنطقی و غیرعلمی همه بحران‌های اقتصادی و مالی و معیشتی را به بی‌کفایتی مدیریت مالی و اقتصادی دولت کنونی ربط دهد.
این دیدگاه رژیم را آیت ال‌ه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در آخرین سخنرانی خود که در وبسایت رسمی‌اش منتشر شد، تأیید و توجیه کرده است. خامنه‌ای گفت: «مشکلات اقتصادی کشور ناشی از سوء مدیریت داخلی است و تنها از فشار آمریکا نیست».

وی افزود: «اگر مسئولان بهتر و با تدبیرتر در اوقات مناسب عمل کنند، تحریم‌ها تاثیر چندانی نخواهند داشت».
در عمل، خامنه‌ای تلاش کرد این بار از  کانال ریاست جمهوری وارد شود و ناتوانی رژیم را در حل مشکلات معیشتی مردم به گردن تیم اقتصادی حسن روحانی بیندازد. خامنه‌ای همچنین از شکست تیم دیپلمات‌های ایران برای رسیدن به توافق هسته‌ای با شرایط خوب نیز انتقاد کرد.
آنچه در سخنرانی اخیر خامنه‌ای بسیار جلب توجه می‌کند، اعتراف او به اشتباهاتش است که در واقع بی‌سابقه بوده. رهبر رژیم ایران گفت دو اشتباه مرتکب شده، اول اینکه با کلیت مذاکرات موافقت کرد و دوم زمانی که اجازه داد دولت مذاکره کند، و به تعبیر او، این دولت از خطوط قرمز تعیین شده توسط وی نیز فراتر رفت.

با همه این تاکتیک‌ها رژیم ایران نه تنها موفق به قانع کردن اکثریت ایرانیان نشده بلکه حتی نتوانست مانند همسایه‌اش ترکیه، با مطرح کردن مسئله حاکمیت ملی مردم را تا حدودی راضی نگه دارد. تهران این روزها از نزدیک رفتار پوپولیستی آنکارا را دنبال می کند. اردوغان اشتباهات فاحشی را در سیاست داخلی و خارجی مرتکب شده، اما او و حزبش توانسته‌اند طبقه متوسط و عوام ترکیه و نه نخبگان را تا حدودی علیه آمریکا تحریک کنند.  اما در ایران اوضاع فرق می‌کند؛ اغلب مردم ایران از همه طبقات بر ضدیت با رژیم جمهوری اسلامی اصرار دارند. ایرانیان معتقدند رژیم جمهوری اسلامی اصلاح‌پذیر نیست. این رژیم به هدر دادن ثروت ملی ایرانیان در طرح‌های توسعه‌طلبانه خارجی‌اش متهم است.
در حال حاضر جمهوری اسلامی در برابر دو گزینه سخت قرار دارد؛ اول فشار تحریم‌های ایالات متحده آمریکا که با شرایط سختگیرانه‌ای برای هر نوع مذاکره‌ی جدید اعمال شده و رژیم تلاش می‌کند با اتخاذ سیاست نه جنگ و نه مذاکره با دولت فعلی آمریکا، طوری که خامنه‌ای گفت، از مذاکره یا به عبارت بهتر، تسلیم کامل، خودداری کند؛ گزینه دوم گسترش تظاهرات اعتراضی مردمی است که سقف مطالبات آنها از چارجوب شعارهای سیاسی و ایدئولوژیک جریان‌های وابسته به رژیم بسی فراتر رفته و رژیم قادر نیست آنها را از خیابان‌ها به خانه بازگرداند و به اطاعت خود درآورد؛ پس رژیم ایران ناامیدوارانه هیچ گزینه‌ای جز روی آوردن به سرکوب و فشار بر مردم در داخل ندارد.
وضعیت کنونی رژیم حاکم بر ایران را می‌توان با این مقوله ابن خلدون فیلسوف عرب ۷۰۰ سال پیش مطابقت کرد که گفته بود: «وضعیت و ثبات هر نظام حاکمی با ثبات و استقرار شهرهایش مرتبط است». رژیم ایران از آسیب‌های ساختاری و زیربنایی رنج می‌برد . این آسیب‌ها تاثیرات منفی‌اش را بطور مستقیم بر ثبات شهرهای تحت کنترل رژیم منعکس می‌کند؛ همین وضعیت است که گزینه‌های نظام حاکم را محدود می‌کند. به این ترتیب رژیم ایران یا سرنگون می‌شود یا به احتمال زیاد مدل کره شمالی را انتخاب می‌کند. البته هر دو گزینه برای جامعه‌ای مانند ایران که مردمانش از ویژگی صبر و شکیبایی استراتژیک برخوردارند، بسیار دشوار است. احتمال دیگری نیز وجود دارد و آن اینکه یأس وناامیدی رژیم نسبت به یافتن راه‌ حلی آبرومندانه به سطحی برسد که استراتژی خودکشی را برگزیند.
*منبع:شرق الاوسط
*نویسنده: مصطفی فحص
ترجمه و تنظیم از کیهان لندن

طرح استفاده از دوچرخه‌های هوشمند در تهران اجرا شد



روز جمعه ۲۶ مرداد عکس‌های صدها دوچرخه‌سوار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که با نخستین دوچرخه اشتراکی هوشمند در تهران سفر می‌کردند. حرکت جدیدی که با حمایت شهرداری تهران و به کمک یک شرکت خصوصی کلید زده شده و قرار است به‌زودی در تهران و بعد در برخی شهرهای دیگر به راه بیفتد.
مهم‌ترین مزیت دوچرخه اشتراکی هوشمند نسبت به دوچرخه اشتراکی عادی (که سال‌هاست کیوسک‌ها و دوچرخه‌های بلااستفاده آن را در سطح شهر تهران می‌بینیم)‌ در این است که شما می‌توانید این دوچرخه را از هر نقطه شهر که مشاهده کنید بردارید و سپس در هر نقطه که مایل بودید رها کنید. در نسل‌های اولیه سیستم دوچرخه اشتراکی عادی شما باید دوچرخه را به محلی که آن را گرفته بودید برمی‌گرداندید اما در این سیستم هوشمند شما محل نزدیک‌ترین دوچرخه را به کمک اپلیکیشن روی نقشه پیدا می‌کنید و سپس در هنگام رسیدن به آن  قفل دوچرخه به کمک اپلیکیشن برای شما باز می‌شود و پس از رسیدن به مقصدتان آن را در نقطه‌ای قرار می‌دهید و قفل می‌کنید تا نفر بعدی از آن استفاده کند.

روحانی در مجلس: مردم در آینده نظام دچار تردید شده‌اند



روحانی در مجلس: مردم در آینده نظام دچار تردید شده‌اند
رادیو زمانه
حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی صبح سه‌شنبه ۶ شهریور برای پاسخگویی به پرسش نمایندگان وارد مجلس شورای اسلامی شد. اسحاق جهانگیری، پرویز اسماعلیی، رحمانی فضلی، محمود واعظی، محمدجواد آذری جهرمی، محمدجواد ظریف، لعیا جنیدی و محمود علوی رئیس جمهوری اسلامی را در صحن مجلس همراهی کردند. نمایندگان بعد از پایان سخنرانی روحانی اعلام کردند که از پاسخ رئیس جمهوری اسلامی به چهار پرسش از پنج پرسش خود قانع نشدند. این پرسش‌ها به قوه قضائیه ارجاع داده شد: قاچاق، تحریم‌های بانکی، بیکاری، رکود اقتصادی و نرخ ارز.

پرسش نمایندگان از روحانی در عمل پنج پرسش است با این رئوس: عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت درباره کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چند ساله و افزایش شتابان نرخ ارز خارجی و سقوط ارزش ریال در برابر دلار آمریکا. روحانی در دفترچه‌ای در ۴۷ صفحه به این پرسش‌ها پاسخ داده. این دفترچه در میان نمایندگان توزیع شد.
علی لاریجانی تذکر داد که نمایندگان مؤدب باشند، پنج نماینده ابتدا پرسش‌ها را طرح کردند و سپس روحانی پشت تریبون مجلس قرار گرفت. آنچه که روحانی گفت:
مردم ناامید شده‌اند. کاخ سفید مقصر است

ترامپ فرمان آغاز دور نخست تحریم‌ها علیه ایران را امضا کرد


ترامپ فرمان آغاز دور نخست تحریم‌ها علیه ایران را امضا کرد
 ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، فرمان اجرایی تحریم‌ها علیه ایران را امضا کرد. رئیس جمهور آمریکا با آغاز این تحریم‌ها همچنین بیانیه‌ای منتشر کرده است.
در این بیانیه آمده است: "امروز، ایالات متحده آمریکا تحریم‌های مجدد مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را که با توافق هسته ای برداشته شده بود، مجددا برقرار می‌کند."
در این بیانیه به تحریم خودروسازی، مبادلات طلا و فلزات گرانبها و ریال اشاره شده است که با شروع روز سه‌شنبه هفتم اوت (۱۶ مرداد) به وقت شرق آمریکا، از سر گرفته خواهد شد.

Sunday, August 26, 2018

چگونه «لب‌گرفتن» گاهی موجب مرگ هزاران انسان می‌شود؟



چگونه «لب‌گرفتن» گاهی موجب مرگ هزاران انسان می‌شود؟

دبی-العربیه.نت فارسی
یک پژوهش پزشکی در آمریکا به تازگی از گسترش نوعی بیماری بسیار خطرناک که موجب سکته مغزی افراد می شود، خبر داده است.
به گفته پژوهشگران آمریکایی این «ویروس» خطرناک از راه «لب‌گرفتن» وارد جسم افراد می‌شود وموجب سکته مغزی افراد مبتلا به آن می‌شود.
به گزارش روزنامه بریتانیایی، دیلی میل، بیماری چاکاس«Chagas» توسط یک حشره‌ای معروف به «حشره بوسه» یا «پشه بوسه» وارد جسم افراد می‌شود این پشه که بسیار کوچکی است بیشتر بر صورت و اطراف دهان و لبان نیش می‌زند و ویروس را وارد جسم افراد می‌کند این افراد به ناخودگاه وقتی از دیگران لب می‌گیرند یا لب می‌هند ویروس را به همدیگر منتقل می‎کنند. این بیماری ابتدا در آمریکای مرکزی و جنوبی انتشار يافت و سپس به وارد ایالات متحده آمریکا شد .
منابع پزشکی در آمریکا می‌گویند تاکنون دست‌کم 300 هزار نفر در ایالات متحده به این «ویروس» خطرناک مبتلا شدند.
در همین حال «انجمن قلب» در آمریکا،با انتشار بیانیه هشدار داد که اگر پزشکان این کشور متحده قادر به شناسایی ویروس « Chagas» و تشخیص درمان این ویروش خطرناک نباشند، با شیوع بیماری «فاجعه باری» در سراسر جهان خواهیم شد.
طبق این گزارش «Chagas» نوعی بیماری انگلی است که در مناطق استوایی گرم به طور گسترده منتشر می‌شود . این انگل پیش از انتقال به انسان‌ها در روده حشرات زندگی می‌کند.
بعضی از پزشکان شرکت کننده در این تحقیق می‌گویند که بیماری از طریق نیش حشرات گسترش نمی‌یابد، بلکه از طریق مدفوع حشره که حشره با نیش زخم ایجاد می کند و مدفوع حشره که از طریق زخم وارد بدن می‌شود.
علائم ابتلای به این بیماری عبارتند از : تب، سردرد، خستگی، عفونت و تورم در نزدیکی مکان نیش حشره یا پشه است.
طبق مرکز کنترل بیماری‌ها در ایالات متحده بیماری «Chagas» دارای دو مرحله است، یکی به مرحله «حاد» که شامل هفته‌های اول است و دومین مرحله زمان پس از اصابت بیمار و گسترش عفونت که به فاز «مزمن» معروف است.
به گفته پژوهشگران اگرچه تعداد زیادی از انگل‌های در خون وجود دارد، اما بیشتر علائم آنها یا خفیف یا پنهان است و به سرعت ظاهر نمی‌شوند.
طبق گفته مرکز پژوهش پزشکی آمریکا «AHA»، میزان موفقیت درمان بیماری «شاگاس» در مراحل اولیه 60 تا 90 درصد است اما در مرحله مزمن ویروس وارد عضلات قلب و رگهای خون می‌شود و به سکته مغزی یا سکته قلبی منتهی می‌شود.
طبق برآورد مرکز کنترل بیماری در آمریکا «CDC» تاکنون حدود هشت میلیون نفر در مکزیک، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی به بیماری « Chagas» هستند اما از آن بیماری خود اطلاعی ندارند.

؛ تشییع جنازه فعالان زیست محیطی در مریوان.


جزئیات دستگیری محمد حسینی رهبر گروه "ری استارت"



جزئیات دستگیری محمد حسینی رهبر گروه "ری استارت"

به گزارش نامه نیوز، یازدهم اردیبهشت ماه امسال بود که منابع خبری اعلام کردند منصور اسانلو درپی یک حادثه رانندگی، در بخش مراقبت‌های ویژه یکی‌از بیمارستان‌های نیویورک آمریکا بستری شده است.

پس از بستری شدن اسانلو در بیمارستان پزشکان متوجه شدند که نوعی میکروب در قسمت پیشانی او سریعا در حال رشد است به همین دلیل مسئولان بیمارستان ماجرا را با پلیس در میان گذاشتند.

تحقیقات پلیسی حاکی از این بود که اسانلو پیشتر به دلیل عدم اتحاد با حسینی و تشکیل یک اپوزیسیون واحد علیه جمهوری اسلامی از جانب رهبر ری استارت مورد تهدید قرار گرفته بود. تا اینکه روز گذشته منابع خبری اعلام کردند که پلیس اف بی آی آمریکا سید محمد حسینی، لیدر گروه ری استارت را هنگامی که قصد داشت از کشور آمریکا به یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بگریزد به اتهام ترور شیمیایی منصور اسانلو، یکی از فعالان کارگری دستگیر کرد.

رویا صغیری با لبخند و نشان دادن علامت پیروزی به زندان رفت


رویا صغیری با لبخند و نشان دادن علامت پیروزی به زندان رفت
رویا صغیری  دانشجوی تبریزی و از بازداشت‌شدگان اعتراضات دیماه ٩۶، برای تحمل ٢٣ ماه حبس، به زندان تبریز منتقل شد.

Saturday, August 25, 2018

خالی بندی های استاد رحیم پور ازغدی



حاج منصور ارضی در مراسم روز عرفه از پروژه قتل هاشمی و تهدید روحانی به مرگ گفت



شبکه جاسوسان مزدبگیر و مدافعان استمرار جمهوری اسلامی در خارج کشور



شبکه جاسوسان مزدبگیر و مدافعان استمرار جمهوری اسلامی در خارج کشور
کیهان لندن
احمدرضا محمدی دوستدار
- این افراد با کسب پناهندگی سیاسی و حتی تابعیت کشورهای آزاد در غرب نه تنها از امکانات و خدمات پناهندگی سیاسی بهره می‌برند بلکه با حضور فعال در رسانه‌های ایرانی خارج از کشور و شبکه‌های اجتماعی از نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند و با اپوزیسیون جمهوری اسلامی مبارزه می‌کنند!
- این افراد عمدتا حاملان تفکر چپ سنتی و بقایای احزاب و سازمان‌هایی هستند که در دهه شصت خورشیدی تار و مار شدند و همچنین نیروهای موسوم به ملی-مذهبی که همچنان در رؤیای یک جمهوری اسلامی خوب بسر می‌برند.

اعلام خبر بازداشت دو ایرانی در ایالات متحده به اتهام جاسوسی برای جمهوری اسلامی که روز دوشنبه ۲۰ اوت برابر با ۲۹ امرداد منتشر شد بار دیگر تلاش‌های پیدا و پنهان جمهوری اسلامی برای کسب اطلاعات از اپوزیسیون و نفوذ در میان مخالفان خود را برجسته کرد.

Friday, August 24, 2018

احداث اماکن مذهبی به قیمت فقر و فاقه مردم



احداث اماکن مذهبی به قیمت فقر و فاقه مردم
حسن صالحی
رسانه های جمهوری اسلامی طی روزهای گذشته با دبدبه و کبکبه فراوانی از بزرگترین پروژه جمهوری اسلامی در عراق سخن گفتند. این پروژه که تقریبا رو به اتمام است با صرف هزینه های میلیاردی به ایجاد "صحنی نمادین" برای فاطمه دختر محمد در شهر نجف و در جوار قبر همسر وی علی منجر شده است.
می گویند "نمادین" چرا که قبر فاطمه ربطی به شهر نجف ندارد ولی از آنجایی که جمهوری اسلامی می خواهد زور و نفوذ خود در عراق را نشان دهد با صرف هزینه های هنگفتی از جمله ساختن، بازسازی و زیباساری اماکن مذهبی در عراق را در دستور خود داشته است. در واکنش به چنین اخباری طبعا بسیاری از مردم می پرسند چرا این هزینه های هنگفت به جای آنکه صرف ساختن بیمارستان، مدرسه، دانشگاه و یا آسایش و رفاه مردم شود صرف ساختن و یا نوسازی قبرها می شوند؟
واقعیت این است که شکوه وعظمت اماکن مذهبی و مرقدهای بستگان و خویشاوندان محمد از یکطرف و انبوهی از رنج و فقر و بدبختی موجود در جامعه از طرف دیگر یک ارتباط ناگسستنی با یکدیگر دارند. نه فقط به این خاطر که ثمره کار و زحمت مردم و ثروت جامعه را به خاطر مصارف مذهبی به یغما می برند بلکه به این خاطر که با جلا دادن به اماکن مذهبی می خواهند مردم فقیر را سحر و جادو کنند تا همچنان در اسارت فقر و ستم باقی بمانند. مذهب با تغذیه از جیب تهی دستان به صنعتی عظیم تبدیل شده است که در کنار تولید شر و جنایت، به اشاعه خرافه و جهالت می پردازد تا از پاره شدن زنجیرهای بردگی و بندگی انسانها جلوگیری کند. مذهب درعین حال صنعتی است که علاوه بر تخدیر اذهان عمومی به تلکه مردم نیز می پردازد. هزاران مترمربع زمین های متعلق به "صحن نمادین فاطمه" در نجف از همین حالا به فروش رسانده می شود و خریداران البته فقط یک "سندی افتخاری به نام خود" دریافت می کنند.
البته این را هم باید تاکید کرد که این قدرت نمایی مذهبی جمهوری اسلامی در عراق که با دخالت بازوی نظامی آن یعنی مزدوران حشد الشعبی همراه است توفیق چندانی برای جمهوری اسلامی بهمراه نداشته است. در اعتراضات اخیر در شهرهای مختلف عراق علیه قطع برق و نبود آب سالم آشامیدنی و بیکاری و در مخالفت با حاکمان فاسد یکی از شعارهایی مردم علیه جمهوری اسلامی ایران بود. در اعتراضات چند شهر عراق و از جمله در نجف مردم عراق عکسهای خمینی و خامنه ای را به آتش کشیدند و به دخالت جمهوری اسلامی در عراق اعتراض کردند. اعتراض علیه حکومت مذهبی فصل مشترک اعتراضات و مبارزات مردم ایران و عراق است. سرنگونی رژیم های مذهبی در این دو کشور بدون شک ضربه مهلکلی به بر پیکره صنعت مذهب در خاورمیانه خواهد زد.
روزنه

رضا علیپور سریعترین سنگنورد دنیا. طلای آسیا را گرفت



تغییرات گسترده در نیروهای مسلح


رادیو فردا - رهبر جمهوری اسلامی روز پنج‌شنبه، اول شهریورماه، در احکام جداگانه‌ای علیرضا تنگسیری را به سمت فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران و علی فدوی را به عنوان معاون هماهنگ‌کننده این نیرو منصوب کرد.
علی فدوی، پیش از این فرمانده نیروی دریایی سپاه بود و آیت‌الله خامنه‌ای وی را به جای جمال‌الدین آبرومند به عنوان معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران منصوب کرد.
در حکم علی خامنه‌ای آمده که وی این انتصاب را به پیشنهاد فرمانده کل سپاه انجام می‌دهد و از فدوی انتظار می‌رود ضمن ارتقای «کارآمدی» سپاه، آمادگی‌های همه‌جانبه این نیرو در «پاسداری از انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن» را مدنظر داشته باشد.

هویت یکی از۱۰خریدار عمده سکه «امیر‌منصور‌برقعی» قائم مقام



هویت یکی از۱۰خریدار عمده سکه «امیر‌منصور‌برقعی» قائم مقام ⁧پرویزفتاح در کمیته امداد باخرید ۱۱هزار و۵۰۰سکه

Thursday, August 23, 2018

سی هزار مسلمان در استرالیا نماز باران خواندند



سی هزار مسلمان در استرالیا نماز باران خواندند 
این مسلمانان صد میلیون سال هم در استرالیا بمانند تغییری نمی کنند.

حدود سی هزار مسلمان روز سه‌شنبه در شهر سیدنی استرالیا جمع شدند تا برای پایان آنچه که بدترین خشکسالی این کشور خوانده شده، نماز باران بخوانند. نمازگزاران از ۱۶ مسجد گرد آمدند تا به کشاورزان و افراد دیگری که از خشکسالی آسیب دیده‌اند، اعلام "همبستگی و اتحاد" کنند. این مراسم به مناسبت عید قربان برگزار شده بود. کارزاری برای جمع‌آوری کمک مالی به کشاورزان آسیب‌دیده از خشکسالی هم راه‌اندازی شده است. این مراسم که در مسجد لاکمبا در غرب سیدنی برگزار شد، از سوی انجمن مسلمانان لبنانی در استرالیا سازماندهی شده بود. سمیر دندن، رئیس این انجمن گفت:"به عنوان یک خانواده استرالیایی، همه ما باید سهم‌مان را ادا کنیم و با کسانی که نیازمند هستند، همبستگی داشته باشیم." "اکنون زمان آن رسیده که متحد باشیم و به سوی کسانی که سختی می‌کشند دست‌ دوستی دراز کنیم."
احمد ملاس، مدیر انجمن مسلمانان لبنانی به بی‌بی‌سی گفت که این مراسم نماز باران "خیلی مثبت" بود.
بخش‌هایی از استرالیا، از جمله نیوساوت‌ولز که پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور است، دچار خشکسالی شدید شده است.
بیش از نیمی از اطراف کوئینزلند هم دچار خشکسالی شده و بخش‌هایی از مناطق ویکتوریا و استرالیای جنوبی هم آب و هوای خشک دارد.
کشاورزان به خصوص دچار مشکل شده‌اند و با کمبود شدید آب مواجه هستند. خشکسالی باعث شده علف کافی برای تغذیه دام وجود نداشته باشد.
مالکوم ترنبول، نخست‌وزیر استرالیا هشدار داده که کشورش به "سرزمین خشکسالی" مبدل شده است.

مهران مدیری به دلیل انتشار گزارشی درباره ارتباط‌اش با موسسه مالی ثامن‌الحجج، از دو رسانه شکایت کرد



مهران مدیری، مجری برنامه‌های صداوسیما، در کنسرت‌اش، پس از اجرای "امشب شب مهتابه"، خودش را با مردم در یک جبهه قرار داد: «اوضاع مملکت طوری است که خودمان باید به داد خودمان برسیم»!/ او از هزینه کردن "عواید" کنسرت‌اش خبر داد/ مدیری در هفته‌های گذشته، به دلیل انتشار گزارشی درباره ارتباط‌اش با موسسه مالی ثامن‌الحجج، از دو رسانه شکایت کرد

اوضاع مملکت طوری است که باید خودمان به داد خودمان برسیم.
آن گونه که برنا شب گذشته گزارش داده؛ مهران مدیری در کنسرتش دقایقی پیش و بعد از اجرای قطعه امشب شب مهتابه گفت: خوشحالم از مشارکت مردم، و عوایدی که قرار است از این کنسرت هزینه  شود. به نظر می رسد  اوضاع مملکت طوری است که  خودمان باید به داد خودمان برسیم.

Wednesday, August 22, 2018

رضا پهلوی: کشورمان را پس می‌ گیریم


مردم ایران، پیامی دارند: "کشورمان را پس می‌گیریم"
دویچه وله: شاهزاده رضا پهلوی، در یادداشتی با تاکید بر ضرورت سرنگونی جمهوری اسلامی می‌گوید بعد از سقوط رژیم، باید با برگزاری انتخاباتی آزاد برای تشکیل مجلس مؤسسان و یک همه‌پرسی‌ ملی‌ یک دموکراسی سکولار را در ایران مستقر کرد.
در تازه ‌‌‌ترین دور تظاهرات سراسری علیه جمهوری اسلامی، جوانی به نام "رضا اوتادی" به همسایگانش در خیابان‌های کرج ملحق شد. آنها با هم شعار دادند: "مرگ بر دیکتاتور" و "آخوند باید گم بشه!". رضا سپس توسط دستگاه امنیتی رژیم شناسایی شد و در شب دوازده مرداد در حالی‌ که به سمت خانه می‌رفت، نیروهای امنیتی رژیم، وی را به ضرب گلوله کشتند. او ۲۶ ساله بود.

فیروز نادری :این رژیم فاسد باید برود



فیروز نادری، از مدیران ایرانی‌تبار ناسا که به تازگی به جمع مخالفان جمهوری اسلامی پیوسته، در توییتی، آینده ایران را «یا یک جمهوری سکولار یا پادشاهی مانند انگلستان» دانست اما تاکید کرد که برای هر کدام از اینها «اول این رژیم فاسد باید برود».
و نوشت: «جمهوری اسلامی از پایه خراب است و غیرقابل اصلاح. دین و حکومت باید از هم جدا باشند. اتیه ایران یا یک جمهوری سکولار هست یا پادشاهی مانند انگلستان که حکومت دست نخست وزیر هست. انتخاب بین این دوتا با مردم ایران هست ولی اول این رژیم فاسد باید برود.»

«ح.ب.د» مفسد اقتصادی متهم به فساد فی‌الارض کیست؟



«ح.ب.د» مفسد اقتصادی متهم به فساد فی‌الارض کیست؟
- حمید باقری درمنی از 10 سال پیش تا کنون جزو فاسدان اقتصادی بوده که سال‌ها آزادانه و با حمایت سران نظام به فعالیت‌های خلاف اقتصادی مشغول بوده.
- درمنی بجز بدهکاری به نظام بانکی، متهم به انجام پولشویی و ایجاد دفاتر بازرگانی در کشور امارات بوده و با همکاری افرادی در گمرک خرمشهر، سلفچگان، چابهار، سیرجان و جنوب تهران شبکه‌ فساد اقتصادی راه‌اندازی کرده بود.
- چندی پس از انتشار اطلاعیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره تخلفات گسترده محمد باقری درمنی، سردار نقدی که رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود از این سِمت کناره‌گیری کرد.

سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ برابر با ۲۱ اوت ۲۰۱۸


دادگاه یکی از بزرگترین فاسدان مالی به اتهام فساد فی‌الارض روز شنبه سوم شهریورماه در دادگاه انقلاب تهران و به صورت علنی برگزار خواهد شد.
خبرگزاری فارس روز دوشنبه ۲۹ امرداد با انتشار این خبر فردی را که قرار است به اتهام فساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور محاکمه شود «ح.ب.د» معرفی کرد.
این در حالیست که «ح.ب.د» حمید باقری درمنی و یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی ایران است که بارها در رسانه‌ها از او به عنوان «اَبَربدهکار بانکی» یاد شده است.
حمید باقری درمنی که قرار است روز شنبه سوم شهریور در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی محاکمه شود از ۱۰ سال پیش تا کنون جزو فاسدان اقتصادی بوده که سال‌ها آزادانه و با حمایت سران کشور به فعالیت‌های خلاف اقتصادی پرداخته است.

هشتم خرداد ۱۳۸۶ ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اطلاعیه‌ای از دستگیری قاچاقچی و مفسد اقتصادی دانه‌درشتی به نام «ح.ب.د» خبر داد و از او به عنوان «بدهکار ۲ هزار میلیارد تومانی بانکی که یک روز پس از دستگیری با اخذ تعهد اخلاقی آزاد شد» نام برده بود.
در این اطلاعیه آمده بود «نامبرده با ادعای احداث کارخانه تولید خودروی لوکس به اندازه بنز، بی‌.ام.و در گرمسار و نصب سوله و اشتغالزایی برای ۱۵۰۰ نفر اقدام به اخذ ۶۰ میلیارد تومان وام می‌نماید و سپس مکان فوق را تبدیل به انبار اجناس قاچاق می‌نماید که در زمان دومین دستگیری وی به حکم بازپرس گرمسار و نیابت اعطایی به دادسرای تهران، علیرغم مقاومت دو و نیم ساعته و جلوگیری از اجرای حکم، وی در ساعت ۱۱ شب دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل گردید. اما فردای آن روز علیرغم صراحت حکم بازپرس گرمسار مبنی بر تفهیم اتهام به نامبرده و صدور قرار بازداشت موقت برخلاف مقررات جاری آیین دادرسی با اخذ تعهد اخلاقی از متهم به قاچاق حدود ۹ میلیارد ریال، وی را آزاد می‌نمایند.»
اما تنها اتهام حمید باقری درمنی مربوط به تخلف در گرمسار نیست. او با تأسیس ده‌ها شرکت با اسامی و پوشش‌های متنوع در شهرهای مختلف ده‌ها میلیارد وام از بانک‌ها دریافت و به صورت بسیار گسترده با استفاده از تسهیلات مناطق ویژه اقتصادی و سوء استفاده از اوراق گمرکی اقدام به قاچاق کالا کرده بود و انبارهای متعددی در نقاط مختلف داشت که انبار گرمسار تنها یکی از آنها بوده است.
همان سال تعدادی از انبارهای او در تهران مورد بازرسی مأموران انتظامی قرار گرفت که تعداد ۱۲هزار و ۳۳۹ قلم کالا از قبیل یخچال، تلویزیون، مایکروفر قاچاق در این انبارها کشف شد. این در حالی بود که اکثر کالاها مطابقتی با مدارک گمرک نداشته و به صورت قاجاق وارد کشور شده بودند. این پرونده به همراه مستنداتی که ثابت می‌کرد حمید باقری درمنی یک قاچاقچی و مفسد اقتصادی است به دادگاه ارجاع شد.
ارجاع این پرونده اما مشخص کرد حمید باقری درمنی پرونده‌های دیگری نیز در قوه قضاییه دارد که مربوط به سال‌های گذشته است و همچنان بلاتکلیف مانده است! از جمله آن پرونده‌ها:
۱- پرونده معوقات بازپرداخت وام‌های بانکی در مجتمع ویژه اقتصادی
۲- پرونده اتهامی قاچاق ۲۵ قطعه شمش طلا مربوط به سال ۱۳۸۴ مطروحه در محاکم انقلاب اسلامی تهران
۳- پرونده اتهامی قاچاق ۹۱ کیلوگرم طلا مربوط به سال ۱۳۸۴ منطقه ویژه سلفچگان مطروحه در دادسرای عمومی و انقلاب قم به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد ریال
در نهایت در پرونده مربوط به انبارهای قاچاق کالای درمنی او محاکمه شد و دادگاه وی را به «ضبط و مصادره کلیه کالاهای کشف شده» و «پرداخت حدود ۱۳ میلیارد ریال» محکوم کرد.
بر اساس رأی دادگاه‌ رسیدگی‌کننده به تخلفات درمنی، شماری از موارد تخلف این ابربدهکار که به اثبات رسیده عبارتند از:
– تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ صدها میلیاردی (که بخش اعظم آن در حق دو بانک ملی و سپه بوده است!)
– اخذ تسهیلات و گشایش اعتبارات اسنادی از بانک‌ها از طریق تشکیل شرکت‌های متعدد
– عدم وجود سابقه و مراودات مالی با بانک‌های تسهیلات‌دهنده
– عدم انطباق کالاهای وارداتی با موضوع شرکت‌ها
– عدم تودیع وثایق کافی
– ارائه پیش‌فاکتورهای صوری
– عدم ورود کالا به کشور
– مصرف تسهیلات ماخوذه در غیرماوضع
– ارائه اطلاعات خلاف واقع در مورد وضعیت و گردش مالی شرکت‌ها
– عدم ارائه مفاصاحساب مالیاتی
– عدم انطباق کالاهای موجود در گمرک با کالاهای موضوع اعتبارات اسنادی
وجود تعهدات معوق
– عدم رعایت سقف تخصیص تسهیلات به شرکت‌های ذینفع واحد با توجه به سرمایه شرکت‌ها
– استفاده از ضامنان زنجیره‌ای
عدم انقضاء فواصل زمانی بین تاریخ افتتاح حساب جاری و تاریخ بهره‌مندی از تسهیلات بانکی
– عدم اقامت در محدود فعالیت شعب بانک‌های تسهیلات‌دهنده
– عدم ارائه آخرین تراز آزمایشی و گزارش حسابرسی با همدستی برخی کارکنان بانک‌ها
– علم به نامشروع بودن تحصیل وجوه در قالب تسهیلات و گشایش اعتبارات اسنادی به رغم عدم حائز شرایط قانونی و ضوابط بانکی
– تحصیل مال نامشروع
علاوه بر این، بانک سپه نیز در دادخواستی، درمنی را به اخلال در نظام اقتصادی کشور، خروج غیرقانونی ارز از کشور و جعل و استفاده از اسناد مجعول متهم کرده بود.
حمید باقر درمنی پس از صدور حکم ضبط کالا و جریمه حدود ۱۳ میلیارد ریال، تلاش وسیعی را آغاز کرد تا با جابجایی برچسب‌ها و کارتن‌های کالاها از ضبط کالاهای قاچاق خود جلوگیری کند.
اما این همه نیز پایان ماجرای تخلفات اقتصادی درمنی نبود؛ وام‌های بازپرداخت نشده درمنی که در پرونده‌ای با عنوان «معوقات بازپرداخت وام‌های بانکی» همچنان بلاتکلیف مانده او را به یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی کشور تبدیل کرد. ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز سال ۸۶ اعلام کرده بود «ح.ب.د» طبق مستندات موجود رقمی بالغ بر «بیست هزار میلیارد ریال» اعم از ریالی و ارزی به نظام بانکی کشور بدهکار است که عمده دریافتی‌های نامبرده بازگشایی بی ضابطه ال‌سی از سوی بانک‌های عامل و بر اساس زد و بند با برخی کارکنان بانکی بوده است… نامبرده یک میلیارد و یکصد و پانزده میلیون دلار تسهیلات ارزی از بانک‌ها و ۱۰۰ میلیون دلار نیز از حساب ذخیره ارزی دریافت کرده که تعهدات پرداخت آن با بانک‌های داخلی و عمدتاً بصورت یوزانس بوده است. تمام بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد که نامبرده به هیچ یک از تعهدات خود درقبال بانک‌ها عمل نکرده است.»
درمنی همچنین متهم به انجام پولشویی و ایجاد دفاتر بازرگانی در کشور امارات بوده که با همکاری افرادی در گمرکات خرمشهر، سلفچگان، چابهار، سیرجان و جنوب تهران شبکه‌ فساد اقتصادی راه‌اندازی کرده بود.
جالب اینکه چندی پس از انتشار اطلاعیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره تخلفات گسترده محمد باقری درمنی، سردار نقدی که رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود از این سِمت کناره‌گیری کرد و با حکم رئیس‌جمهور وقت محمود احمدی‌نژاد، غلامحسین الهام جایگزین وی شد.
پرسش اینجاست که چطور فردی با وجود چندین پرونده قطورِ فساد مالی از پولشویی تا قاچاق کالا، سال‌ها آزاد بوده و همچنان شبکه فساد خود را فعال نگه داشته بود؟!
در سال ۹۲ نیز اسنادی منتشر شد که از حمایت احمدی‌نژاد و مشایی از حمید باقری درمنی خبر می‌داد. طبق آن اسناد حمید باقر درمنی که بابت بدهی معوق چند هزار میلیاردی و تخلفات گسترده تحت تعقیب بود در آذرماه سال ۸۸ در نامه‌ای به احمدی‌نژاد خواستار مساعدت وی در قسط بندی ۵ ساله بدهی‌های وی به دو بانک ملی و سپه شد.



این در حالیست که این بدهی‌ها در زمان نگارش نامه چند سال بود که معوق شده بودند و همانطور که در اطلاعیه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز آمده، وام‌های دریافتی برای اقدامات غیرقانونی همچون قاچاق استفاده شده بود. در آن شرایط وی از نهاد ریاست جمهوری خواسته بود که بدهی‌اش به بانک‌ها را تقسیط ۵ ساله کنند. در پاسخ به نامه حمید باقری درمنی، احمدی‌نژاد بدون توجه به موارد اتهامی متعددی که متوجه درمنی بوده و همچنین بدهی معوق چند هزار میلیاردی وی و گزارش ستاد مبارزه با قاچاق درباره تخلفات گسترده او به بانک‌های ملی و سپه دستور داد مشکل حمید باقر درمنی را حل کنند!
یک هفته پس از دریافت نامه حمید باقری درمنی به محمود احمدی‌نژاد، اسفندیار مشایی در نامه‌ای به خاوری مدیرعامل وقت بانک ملی که اکنون متهم فراری اختلاس ۳هزار میلیارد تومانی است و در کانادا بسر می‌برد و قنبری مدیرعامل وقت بانک سپه دستور رئیس‌جمهور به این دو بانک درباره تقسیط بدهی معوق ۵ ساله درمنی را ارسال کرده بود.
بر اساس گفته سردار احمدی مقدم فرمانده وقت نیروی انتظامی حمید باقری درمنی مهرماه ۹۳ توسط پلیس تهران بزرگ و با قرار وثیقه‌ای سنگین بازداشت شد و حالا روز شنبه سوم شهریور ۹۷ دادگاه علنی بررسی پرونده تخلفات اقتصادی او برگزار خواهد شد.
اکنون برخی رسانه‌ها در حالی تنها بر حمایت احمدی‌نژاد از حمید باقری درمنی تأکید می‌کنند که مشخص نیست با وجود اتهامات و پرونده‌های مختلف چرا قوه قضاییه در همه این سال‌ها اقدامی برای برخورد با این متهم اقتصادی نکرده بود

پلیس دوسلدورف به دنبال یک متهم ایرانی‌تبار



پلیس دوسلدورف به دنبال یک متهم ایرانی‌تبار
روز دوشنبه ۲۰ اوت یک مرد ایرانی‌تبار زنی را در دوسلدورف به ضرب چاقو از پا در آورد. هنوز از قاتل ردپایی یافت نشده است. پلیس با انتشار یک عکس تقریبی، از شهروندان برای یافتن قاتل یاری خواسته است.
علی اکبر ۴۴ ساله و مقیم دوسلدورف است
پلیس دوسلدورف به دنبال یک ایرانی به نام علی‌اکبر شاهقلی است که روز دوشنبه ۳۰ اوت (۲۹ مرداد) یک زن ۳۶ ساله را در خیابان با ضربات چاقو از پای در آورد و گریخت.
به گفته پلیس، زن اندکی پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.
مأموران پلیس هنوز ردپایی از متهم نیافته‌اند و برای یافتن او برپایه مشخصات ظاهری او عکسی منتشر کرده‌اند.
دادستانی برای مرد ایرانی ۴۴ ساله به اتهام قتل، قرار بازداشت صادر کرده است.
به گفته مسئولان متهم از سال ۲۰۰۱ به عنوان پناهنده در آلمان اقامت دارد.
زن در همسایگی کیوسکی زندگی می‌کرده که مرد در آن شاغل بوده است. آنها با همدیگر "ارتباط دوستانه" داشته‌اند.
مطابق تحقیقات مرد تا ۵۰ درصد معلولیت داشته و احتمالا این امر جنبه روانی داشته است.

عید قربان یا عید خون توهین به انسانیت است.



دستاورد 40 ساله آخوندهای قرمساق



فیس بوک و توییتر صدها حساب کاربری احتمالا ایرانی را بستند



فیس بوک و توییتر صدها حساب کاربری احتمالا ایرانی را بستند

فیس بوک و توییتر از مسدون کردن صدها حساب کاربری احتمالا ایرانی که می گویند بخشی از یک کارزار هماهنگ شده و تبلیغاتی بوده خبر داده اند.
ناتانیل گلیچر، رئیس بخش سیاستگذاری امنیت سایبری فیس بوک، سه شنبه (۲۱ اوت) طی بیانیه ای اعلام کرد: "ما ۶۵۲ صفحه، گروه و حساب کاربری دخیل در رفتارهای غیرطبیعی هماهنگ شده که در ایران به راه افتاده بود و مردم را در سراسر شبکه اینترنت در خاورمیانه، آمریکای لاتین، بریتانیا و آمریکا هدف قرار می داد حذف کردیم."
خبرگزاری رویترز می گوید اطلاعاتی که شبکه امنیت سایبری "فایر آی" در اختیار این شبکه ها قرار داده به مسدودن شدن حساب های مذکور منجر شده است. بنا بر این گزارش، این حساب ها و صفحات از سال گذشته در کارزار فعالیت های تبلیغاتی حکومت ایران از جمله در ضدیت با عربستان سعودی و اسرائیل مشغول بوده اند.
فایر آی در عین حال تاکید کرده که به نظر نمی رسد حساب ها و گروه های یاد شده با هدف اثر گذاشتن بر انتخابات میان دوره ای آمریکا به راه افتاده بود.
هم زمان، توییتر اعلام کرده که ۲۸۴ حساب کاربری که به نظر می رسد تعداد زیادی از آنها در ایران به راه افتاده بود را مسدود کرده است.
بخش ایمنی این شبکه اجتماعی می گوید حساب های یاد شده بخشی از یک "کارزار هماهنگ مخدوش سازی" بودند.
توییتر درباره ماهیت یا هدف این کارزار توضیحی ارائه نکرده است

توییتر در بیانیه خود گفت: "همانند تحقیقات گذشته، ما به تعامل با شرکت های دیگر و نهادهای ذی صلاح مجری قانون متعهد هستیم."
بیانیه می افزاید: "هدف ما کمک به تحقیقات درباره این فعالیت هاست و هر جا امکان داشته باشد به عموم درباره اقدامات خود شفاف سازی و ارائه اطلاعات خواهیم کرد."

فیس بوک هم در ماه میلادی گذشته اعلام کرد که ۳۲ صفحه و حساب کاربری را بسته است. مدیران فیس بوگ گفتند که آن حساب ها برای تاثیرگذاری بر انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا در ماه نوامبر ایجاد شده بود.
این شبکه اجتماعی همچنین گفت سازندگان آن حساب‌ها تلاش کرده‌اند هویت‌شان و نزدیکی‌شان به یک کارزار روسی فعال در اختلال در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا را پنهان نگه دارند.
در همین رابطه، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا یکشنبه گذشته از آنچه امکان دخالت ایران در انتخابات میان دوره ای کنگره ایالت متحده خوانده، ابراز نگرانی کرد.
او در جریان سفرش به اسرائیل به شبکه ای بی سی آمریکا گفت که امکان دخالت ایران، چین، کره شمالی و روسیه در انتخابات میان دوره ای کنگره که پاییز امسال برگزار می شود، وجود دارد.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در وا کنش به آن اظهارت گفت: "ما یک مثل معروف داریم که می‌گوییم کافر همه را به کیش خود ‌می‌خواند".
بی بی سی

یحیی گل محمدی - آرزوی مردم ایران نابودی آقازاده هاست






واکنش تند یحیی گل‌محمدی به کلیپ جنجالی پسر سفیر پیشین ایران در ونزوئلا
سرمربی تیم پدیده مشهد در واکنش به کلیپ جنجالی پسر سفیر پیشین ایران در ونزوئلا، پستی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.

Tuesday, August 21, 2018

اقتصادی ویران؛ نتیجه ی تحریم ها، یا اثر ورشکستگی به تقصیر


علی شاکری زند
این ادعا که جمهوری اسلامی هیچگاه از تحریم ها در امان نبوده۱ از اساس نادرست است ؛ جمهوری اسلامی که با کمک فعالانه ی ویلیام سالیوان سفیر آمریکا در ایران برای دست به دست دادن نمایندگان خمینی و سران نادان و فاسد ارتش ایران، و سرانجام تسسلیم زبونانه ی آنان بوجود آمد در ابتدای کار خود با هیچ تحریمی روبه رو نبود؛ به عکس، حتی به سرعت به رسمیت شناخته شد و دولت آمریکا با دولت موقت بازرگان روابط حسنه ای نیز داشت. مشکلاتِ آن از زمانی شروع شد که مشتی بیخرد بی مسئولیت، به خیال فتح خیبری جدید، به استظهار رهبر بیخرد و بی مسئولیت شان، و با این شعار او که «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» از دیوار های سفارت این قدرت بزرگ بالارفتند و کارکنان این سفارتخانه را به مدت ۴۴۴ روز گروگان گرفتند، و حزب توده و برخی از امضاء کنندگان کنونی نامه ی سرگشاده به پومپئو یا مسعود رجوی برای آنان کف زدند و آنها را به شدت عمل بیشتر علیه امپریالیسم جهانخوار تشویق کردند و امثال بنی صدر با استفاده از استعفای بازرگان به نشانه ی اعتراض به چنان هرج و مرجی، به وزارت و سپس ریاست جمهوری رسیدند . بله! از آن وقت بود که همه ی دارایی هایی که ایران در دست دولت آمریکا داشت توقیف شد، دولت موقت استعفا داد، جمهوری اسلامی ناچار شد با خفت و خواری و با

دو نفر در آمریکا به اتهام جاسوسی برای حکومت ایران دستگیر شدند



دو نفر در آمریکا به اتهام جاسوسی برای حکومت ایران دستگیر شدند
اطلاعیه وزارت دادگستری آمریکا می گوید این دو نفر به جاسوسی برای حکومت ایران متهم شده اند.

وزارت دادگستری ایالات متحده عصر دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد دو نفر به اتهام جاسوسی برای حکومت ایران، از جمله زیر نظر داشتن یک مرکز یهودیان و جمع آوری اطلاعات از حامیان سازمان مجاهدین خلق در آمریکا بازداشت شده‌اند.
در این بیانیه که دوشنبه شب به وقت واشنگتن (بامداد سه شنبه) منتشر شد، آمده است: احمدرضا محمدی دوستدار ۳۸ ساله، آمریکایی ایرانی تبار و مجید قربانی شهروند ۵۹ ساله ایرانی مقیم کالیفرنیا ۹ اوت (یازده روز پیش) بازداشت و در دادخواست صادره به فعالیت برای ایران متهم شدند.
در این دادخواست آمده است: آقای دوستدار در ژوئیه ۲۰۱۷ به قصد جمع آوری اطلاعات درباره نهادها یا افرادی که «دشمن» حکومت ایران تلقی می‌شوند – از جمله مراکز مرتبط با اسرائیل، یهودیان و سازمان مجاهدین خلق – از ایران به ایالات متحده آمد.
وی در همان ماه یک مرکز یهودیان ارتدوکس در شیکاگو را زیر نظر گرفت و از تدابیر امنیتی تعبیه شده در آن تصویربرداری کرد.
مجید قربانی هم در تجمع سازمان مجاهدین خلق در نیویورک، که ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۷ در اعتراض به حکومت ایران برگزار شده بود، شرکت و از شرکت کنندگان در آن عکسبرداری کرد و بعدا آن تصاویر را به دوستدار تحویل داد و پول گرفت.
مجید قربانی در یک گردهمایی دیگر سازمان مجاهدین خلق درباره «حقوق بشر و آزادی در ایران» که ماه مه امسال در واشنگتن برگزار شد، شرکت و اقدام به عکسبرداری از سخنران‌ها و شرکت کنندگان در آن گردهمایی کرده بود.
به گفته وزارت دادگستری ایالات متحده، وی بعدا با احمدرضا دوستدار تماس گرفت تا درباره نحوه ارسال این اطلاعات به ایران صحبت کند.
احمدرضا دوستدار در دسامبر ۲۰۱۷ بعد از آن که از ایران به آمریکا بازگشت، در لس آنجلس با آقای قربانی دیدار کرد و در ازای دریافت ۲۸ قطعه عکس، مبلغ دو هزار دلار به وی پرداخت کرد.
این عکس‌ها، به همراه یادداشت‌هایی درباره شرکت کنندگان در تجمع سازمان مجاهدین، در همان دسامبر ۲۰۱۷ در داخل چمدان دوستدار در یکی از فرودگاه‌های آمریکا در حالی که قصد بازگشت به ایران را داشت، یافت شد.
در کیفرخواست وزارت دادگستری آمریکا تاکید شده است این دو نفر آگاهانه و بدون اطلاع قبلی دادستانی کل، به عنوان ماموران حکومت ایران در ایالات متحده فعالیت کرده و بر خلاف تحریم‌های آمریکا به ایران خدمات داده‌اند
صدای آمریکا

عکس ها سخن می گویند



هشدار امنیتی دباره شبکه‌های تروریستی وابسته به ایران در آمریکا



هشدار امنیتی دباره شبکه‌های تروریستی وابسته به ایران در آمریکا
دبی-العربیه.نت فارسی
مقامات اطلاعاتی و کارشناسان امنیتی ایالات متحده آمریکا از کشف شماری از هسته‌های زیر زمینی تروریستی وابسته به رژیم ایران در داخل ایالات متحده خبر دادند.
این هشدار توسط کارشناسان امنیتی طی جلسه کمیته امنیت ملی کنگره ایالات متحده، داده شد. مقامات امنیتی تاکید کردند، شبکه های تروریستی ایران در داخل ایالات متحده در انتظار دریافت دستورات برای اقدام به عملیات تروریستی هستند.
کارشناسان امنیتی از اینکه تهران احتمال دارد که دست به حملات تروریستی علیه منافع آمریکا بزند، هشدار دادند.
این مقامات می‌گویند ایران می‌تواند از طریق سلول‌های خفته خود یا طریق حزب الله لبنان بازوی تروریستی‌اش که در منطقه کشورهای آمریکای لاتین فعال است، دست به عملیات تروریستی بزند.
شبکه‌های حزب الله لبنان به صورت آزادانه در آمریکای لاتین، فعالیت می کنند. روند فعالیت گسترده این حزب در نزدیکی مرزهای آمریکا باعث شده که کارشناسان امنیتی آن را به عنوان تهدیدی تروریستی از سوی ایران علیه منافع آمریکا تلقی کنند و موقعیت این حزب الله را از نظر امنیتی خطری جدی در نظر بگیرند. به این دلیل که ایران می تواند از وجود حزب الله لبنان در آمریکای لاتین به عنوان یک مسئله‌ای راهبردی برای انجام حملات به داخل خاک آمریکا و ضربه زدن به منافع واشنگتن در کشورهای آمریکای لاتین در زمان مناسب استفاده کند، به ویژه پس از تهدید حسن نصرالله، رهبر این حزب که طی آن آمریکا را به حمله به منافعش تهدید کرد، جدی در نظر گرفته است.

به گزارش روزنامه آمریکایی «ویسترن جورنال»، امانوئل اوتولینگی کارشناس ارشد «بنیاد دفاع از آزادی»، در سخنرانی خود در کنگره خاطرنشان کرد که تعدادی از مزدوران مخفیانه وارد این کشور شدند این افراد به صورت مهاجرین وارد کشور شدند و سپس شرکت‌هایی را راه اندازی کردند این شرکت تنها سرپوش برای فعالیت‌های زیر زمینی و تروریستی است.
پیتر کینگ، عضو کمیته امنیت، با اشاره به حمایت تهران از حزب الله لبنان در خاورمیانه، آمریکای لاتین و ایالات متحده، تاکید کرد که ایران تهدیدی واضح برای آمریکا است.
این عضو کمیته امنیت به دو عضو بازداشت شده حزب الله لبنان که در حال برنامه ریزی برای حملات تروریستی در نیویورک و میشیگان بودند، اشاره کرد و گفت این دو تروریست در لبنان توسط حزب الله آموزش نظامی دیده بودند.

چهار رکن رهائی جامعه



چهار رکن رهائی جامعه
مصاحبه کانال جدید با حمید تقوائی درباره “منشور انقلاب و رهائی جامعه”  

محمد کاظمی: اخیرا حزب کمونیست کارگری سندی تحت عنون منشور انقلاب و رهائی جامعه منتشر کرده است. این منشور از چهار رکن تشکیل میشود که عبارتند از: معنی سرنگونی حکومت اسلامی، اقدامات فوری دولت برآمده از انقلاب، دخالت مستقیم مردم در حکومت و اداره جامعه، و امحای سیستم بردگی مزدی.
اولین سئوال اینست که چرا چهار رکن و نه بیشتر یا کمتر؟  آیا  رابطه ای بین این ارکان هست؟  لطفا در این مورد توضیح بدهید.
حمید تقوائی: این چهار رکن مربوط میشود به چهار اقدام بنیادی برای اینکه جمهوری اسلامی سرنگون شود و کل آن نظام اقتصادی که جمهوری اسلامی نمایندگیش میکند یعنی نظام بردگی مزدی، نظام سرمایه داری، برچیده بشود. این چهار رکن در واقع میگوید هم از نظر سیاسی و هم از نظر اقتصادی و اجتماعی   چکار باید کرد تا جامعه رها بشود. رهائی جامعه از چه؟ در قدم اول رهائی از جمهوری اسلامی به عنوان یک حکومت. رکن اول میگوید سرنگونی واقعی جمهوری اسلامی به چه معنا است. چون نیروهای سیاسی مختلف در اپوزیسیون تعریف و تلقیات  مختلفی از سرنگونی بدست میدهند. مثلا مجاهد میخواهد “رژیم آخوندی” کنار برود. با رژیم اسلامی مشکلی ندارد. ظاهرا  یک آخوندهای بهتری یا به قول آنها “روحانیون”  بهتری وجود دارند که مجاهدین از آن جمله هستند. اینها میخواهند  نوع دیگری از اسلام سرکار بیاید.
از سوی دیگر سلطنت طلبها از براندازی صحبت میکنند اما معتقدند همه روحانیون و همه مقامات حکومت بد نیستند و یا ارتش و حتی بخشی از سپاه پاسداران هم باید حفظ بشود و غیره. تصویری از رفتن حکومت داده میشود که توقع و انتظار مردم از سرنگونی رژیم را تنزل میدهد. چرا این کار را میکنند؟ برای اینکه سر پیچ بعدی با کنا رفتن ولی فقیه و یا با استعفای روحانی و انحلال کابنیه دولت بگویند کار تمام شد و حکومت رفت. میخواهند نظم موجود را با کمترین تغییر ممکن حفظ کنند.

آقا زاده ها


ساشا سبحانی فرزند سفیر ایران در ونزوئلا (در زمان خاتمی) است

Monday, August 20, 2018

عزت الله انتظامی در بهشت


اشتباه نکنید اینجا بهشت نیست ، آقای عزت الله انتظامی قبل از انقلاب در صحنه تئاتر

مژدگنی 10 میلیونی برای پیدا کردن سگ خانگی



حمله همزمان ماموران امنیتی به منزل چند فعال ضد حجاب اجباری



حمله همزمان ماموران امنیتی به منزل چند فعال ضد حجاب اجباری

رادیو زمانه: مأموران وزارت اطلاعات در اقدامی هماهنگ به منزل چندین فعال مدنی از جمله نسرین ستوده و فرهاد میثمی، زندانیان سیاسی ریختند. آنها به دنبال تبلیغات مربوط به اعتراضات دختران خیابان انقلاب علیه حجاب اجباری بودند.
رضا خندان، همسر نسرین ستوده شنبه ۲۷ مرداد در پیامی فیس‌بوکی اعلام کرد که مأموران وزارت اطلاعات بامداد شنبه به خانه شخصی آنها آمدند و تمام خانه را به دنبال تبلیغات مربوط به اعتراضات ضدحجاب اجباری جستجو کردند. او نوشته «دنبال بج سینه که روی آن نوشته شده “من با حجاب اجباری مخالفم” می‌گشتند».
به گفته خندان، همزمان با این جستجو، گروهی دیگر از نیروهای امنیتی منزل خواهر او را جستجو کردند.
رضا خندان همچنین از ورود مأموران امنیتی به خانه لیلی فرهادپور، نویسنده و روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان خبر داده است.
پیام درفشان، وکیل مدافع نسرین ستوده اخیراً اعلام کرده بود که شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، علاوه بر اتهام تبلیغ علیه نظام و اهانت به رهبر جمهوری اسلامی، برای این فعال حقوق بشر به اتهام جاسوسی هم حکم صادر کرده است.
نسرین ستوده در ماه‌های گذشته وکالت دختران خیابان انقلاب را به عهده داشت. او گفته است که در پی شکایت مهدی پیتام، بازپرس پرونده شاپرک شجری‌زاده، یکی از دختران خیابان انقلاب به زندان اوین منتقل شده است.
همزمان ژیلا کرم‌زاده مکوندی، شاعر و فعال حقوق بشر نیز در پیامی توئیتری نوشت که «امروز صبح مأموران وزارت اطلاعات با حکم بازرسی به خانه ما مراجعه کردند، در رابطه با فرهاد میثمی و پیکسل‌های با حجاب اجباری موافق نیستم.»
فرهاد میثمی، فعال مدنی و ناشر پیشین کتاب‌های آمادگی کنکور انتشارات آینده‌سازان چهارشنبه شب ۹ مرداد در دفتر کارش بازداشت شد.
او از دوستان نسرین ستوده و رضا خندان است و همراه با همسر ستوده، بارها در برابر زندان اوین و کانون وکلا به اعتراض علیه محدودیت‌های ایجاد شده نسبت به این وکیل سرشناس دادگستری پرداخته بود.
رضا خندان چندی پیش گفته بود که مأموران صدای ضرب‌و‌شتم و اعتراف‌گیری از فرهاد میثمی را برای مادرش تلفنی پخش می‌کردند.
از دی‌ گذشته اعتراض به حجاب اجباری وارد مرحله تازه‌ای شده است. تعدادی از زنان دختران ایرانی با روی چوب زدن شال‌ و روسری خود بر بالای سکوها رفتند که شماری از آنها دستگیر شدند. جمهوری اسلامی با صدور احکام سنگین برای این زنان تلاش می‌کند تا سایر زنان را از شرکت در این اعتراضات باز دارد.
مقام‌های قضائی شرکت در این اعتراضات را معادل با «تشکیل یا اداره مراکز فساد و فحشا» در نظر گرفته اند که حکم سنگینی دارد. ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی می‌گوید افرادی که مرکز فساد یا فحشا دایر کنند یا مردم را به فساد و فحشا تشویق کنند، به حبس از یک تا ۱۰ سال محکوم می‌شوند.
در حکم منتشرشده در این پیام توئیتری آمده است که بهروز شاه‌محمدی، بازپرس شعبه هفتم دادسرای اوین با نگهداری میثمی در سلول انفرادی برای یک‌هفته دیگر موافقت کرده. تاریخ حکم به پنج روز پیش، ۲۲ مرداد باز می‌گردد.

نتیجه خمینی سوار بر هلیکوپتر بالای خانه جاستین بیبر




 نتیجه خمینی سوار بر هلیکوپتر بالای خانه جاستین بیبر
 نعیما طاهری، نتیجه خمینی، تصاویری از هلیکوپتر سواری خود بر فراز هالیوود و خانه‌های برخی از چهره‌ها و هنرمندان مشهور را در استوری اینستاگرام خود منتشر کرده است.
او از جمله تصویری از خانه جاستین بیبر در هالیوود منتشر کرد و به انگلیسی نوشت «Justin Biber's pool party time» که به فارسی می‌شود: «موقع استخر پارتی جاستین بیبر».

گفتنی است که نعیما طاهری، دختر نعیمه اشراقی، نوه خمینی و یکی از نوادگان رهبر نخست جمهوری اسلامی است که در خارج از ایران (کانادا) زندگی و تحصیل می‌کند. پیشتر عکسی از او با حجابی جنجالی در کانادا منتشر شده بود و مادرش با دستکاری فتوشاپی آن عکس تلاش کرده بود تا وجهه‌ای محجبه‌تر به دختر خود بدهد
دماوند

6 هزار خانه عیش و عشق و حال در مشهد



مشهد برای شمار زیادی از عرب هائی که از عراق و دیگر کشورهای عربی و یا از پاکستان و افغانستان و یا جمهوری آذربایجان به این شهر سفر باصطلاح زیارتی می کنند تبدیل شده به صیغه خانه اسلامی و لابد علم الهدا امام جمعه مشهد باید عمامه اش را بالاتر بگذارد!
حتی مطبوعات غربی هم می نویسند و برخی رسانه های داخلی هم با احتیاط مطرح می کنند که مشهد شده «عبادت، غذا، سکس و پارکِ آبی. پول ایران سقوط کرده و ارز خارجی و حتی پول عربی و دلار کردی (عراقی) از ریال فرسنگها جلو افتاده است و به همین دلیل خوشگذرانی و صیغه های پیاپی شبانه برای عرب ها و بویژه عراقی ها خیلی ارزان تمام می شود. سفر عراقی ها به مشهد ۹۰ درصد بیشتر از گذشته شده است. بویژه مردان مجرّد و یا بدون خانواده عراقی که با اشتیاق وافر خود را به مشهد می رسانند.
حتی کار افتاده است دست دلالان محبت (ج...) که مسکن و سن و سال و بر و روی صیغه را برای مسافران تهیه می کنند و ارائه می کنند. این وضع بقدری آشکار و رسواست که اغلب موجب خشم مردم ساکن مشهد شده است.
هتل‌های رسمی و معتبر از پذیرش مرد خارجی و زنان ایرانی منع شده‌اند، اما خانه های مبله و شخصی در اختیار مسافران و باصطلاح زائران خارجی بویژه عراقی‌ گذاشته می شود.
این خانه ها در نقاط مختلف مشهد و حتی مناطق ییلاقی اطراف مشهد قرار دارند. مقامات محلی شمار این خانه ها را 5 هزار و نهادهای صنفی تعداد آنها را تا 6 هزار اعلام کرده اند و حالا جالب است بدانید که 50 در صد باصطلاح زائران عرب و عراقی نه در هتل ها و مسافرخانه ها بلکه در همین خانه ها ساکن می شوند. با سرویس کامل غذا، خانم، گردش در شهر و شهر آبی و ....
تعجب آور نیست که آمار طلاق و بیماریهای جنسی و از جمله ایدز در مشهد روز به روز بیشتر می شود. آن زنان مجرد ایرانی که عربستان ورود آنها را به آن کشور ممنوع کرده حالا در مشهد مستقر شده اند و خود را دراختیار شبکه های باصطلاح صیغه گذاشته اند. ای کاش رهبر در سفر دو هفته پیش خود به مشهد که در آنجا تصمیم به افزودن بر نقش خود بعنوان اپوزیسیون دولت روحانی گرفت و لابد علم الهدا و رئیسی تشویقش کردند، از مقامات محلی آمار و اطلاعات دقیق آن 6 هزار خانه و شبکه اداره کننده آنها را طلب می کرد.

منبع : پیک نت
 

Sunday, August 19, 2018

ظریف درست گفت که آمریکا نمی تواند آخوندها را سرنگون کند


محمد جواد ظریف، توئیترش با تشبیه دیکتاتوری آخوندهای ضد ایرانی با دولت مرحوم مصدق گفت:
آمریکا نمی تواند دولت جمهوری اسلامی را سرنگون کند
 

نمونه‌ای دیگر از مذاکرات مخفی جمهوری اسلامی, جنگ آشکار و صلح پنهان



نمونه‌ای دیگر از مذاکرات مخفی جمهوری اسلامی, جنگ آشکار و صلح پنهان
همان زمان که طلاب و اساتید حوزه علمیه قم در تجمع ضد مذاکره و ضد فساد خود به کسی که «مذاکره شعار» اش است مرگی در « استخر فرح» را وعده می‌دادند، حسن روحانی از مذاکرات پنهانی ایران و عراق بعد از جنگ ۸ ساله این دو کشور سخن می‌گفت.
ه نظر می‌رسد که رییس‌جمهوری با ایراد این سخنان قصد دارد علیرغم حملات فراوانی که از سوی تندروها و رهبر جمهوری اسلامی به مذاکرات ایران و آمریکا می‌شود، بر ضرورت مذاکره و ناگزیری آن صحه بگذارد.
زیتون ـ مهسا محمدی

زمزمه‌هایی درباره از سر گرفتن مذاکرات از مجاری محرمانه و با وساطت عمان و دوستان اروپایی ایران به گوش می‌رسد، از یک سو رفت و آمد ظریف به عمان و دیدار غیرمنتظره سلطان قابوس پادشاه عمان با وی و از سوی دیگر رایزنی‌های عمان با آمریکا، که هیچ منبع رسمی‌ای آن را تایید نمی‌کند، ظن وجود چنین مذاکراتی را تقویت می‌کند