Tuesday, July 31, 2018

تذکر رهبر به سردار: سخنرانی نکنید



تذکر رهبر به سردار: سخنرانی نکنید
ه نقل از کانال تلگرامی و فیسبوک بابک داد, از طرف «بزرگان نظام» به قاسم سلیمانی تذکر داده شد سخنرانی نکند!
 خبر اختصاصی: «تذکر رهبر به سردار: سخنرانی نکنید!»
پس از تحقیق از دو منبع موثق و مستقل, «صحت خبر» زیر تأیید گردید:
صبح یکشنبه 7 مرداد از بیترهبری به آقای قاسم سلیمانی تذکر داده شده با توجه به خطاهای فاحش او در سخنرانی اخیرش, که موجب اعتراضات فراوانی در سطوح بالای نظام و افزایش تهدیدات امنیتی شده, لازم است وی به عنوان فرمانده سپاه قدس لازم است تا اطلاع ثانوی «سکوت» کرده و با ایراد سخنرانی, برای نظام و رهبر بیش از این هزینهتراشی نکند.
بابک داد

واکنش مشاور روحانی به پیشنهاد ترامپ: «ملاقات بدون پیش‌شرط»



دونالد ترامپ آمادگی خود را برای دیدار بدون شرط با مقامات ایران اعلام داشت
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، دوشنبه شب ٣٠  ژوئیه در پاسخ به پرسشی برای کاستن از تنش با ایران گفت در صورتیکه مقامات ایران آمادۀ دیدار با او باشند، او نیز بدون هیچ پیش شرطی این آمادگی را دارد. دونالد ترامپ که در پایان دیدار خود با جوزپه کونته، رئیس شورای وزیران ایتالیا، سخن می گفت در پاسخ به پرسشی در بارۀ شرایط خود برای چنین دیداری تاکید کرد که از نظر او «هیچ شرطی برای این دیدار وجود ندارد».
رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این پرسش نخست بر دیدار اخیر خود با کیم ایل اُن، رهبر کرۀ شمالی اشاره کرد و گفت برای دور کردن «خطر جنگ، مرگ، قحطی و بسیاری تهدیدات دیگر، چنین دیداری هیچ ایرادی ندارد». دونالد ترامپ آنگاه به موقعیت دشوار ایران اشاره کرد و پس از یادآوری تصمیم خود به ترک برنامۀ جامع مشترک (برجام)، گفت ایرانیان «در حال حاضر در شرایط سختی قرار گرفته‌اند و ممکن است مایل به دیدار با ما باشند و [در این صورت] من هم آمادۀ این ملاقات، هر هنگام که بخواهند، هستم». 
دونالد ترامپ تاکید کرد که به «چنین دیداری نه از موضع قدرت و نه از موضع ضعف صورت می‌گیرد، بلکه اگر حاصل آن، بر خلاف توافق فاقد ارزش پیشین، دست یافتن به توافقی هدفمند باشد، اقدام بسیار مناسبی است».
رئیس جمهوری آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی از دیگر کشورها خواست با اقدامات مناسب و از جمله تحت فشار قرار دادن ایران، این کشور وادارکنند به «رفتار زیانبار» خود پایان دهد. وی بی آنکه توضیحات بیشتری ارائه کند از همراهی ایتالیا در این زمینه سپاسگزاری کرد.

Sunday, July 29, 2018

روزنامه جمهوری اسلامی: بجای سوزاندن پرچم و مرگ بر این و آن گفتن، با دشمن اصلی بجنگیم



روزنامه جمهوری اسلامی: بجای سوزاندن پرچم و مرگ بر این و آن گفتن، با دشمن اصلی بجنگیم

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت:متاسفانه ما در مجامع کوچک و بزرگ و در مساجد و محافل به این و آن مرگ نثار کردیم و پرچم زیر پا گذاشته و سوزاندیم. پرچم نماد هویت یک ملت است. اگر یک گروهی در جائی پرچم بسوزاند قابل ندیده گرفتن است، اما اگر دولتی و یا زیر نظر یک دولتی و به وسیله نمایندگان در مجلس قانون‌گذاری یک کشور پرچم کشور دیگر آتش‌زده شود این یک سبک‌سری است و اهانت به یک ملت که قابل اغماض نیست، یک ملت وزین و دارای اعتماد به نفس دست به چنین کارهائی نمی‌زند و زبان به ناسزاگوئی نمی‌گشایند.

منظور این نیست که ما صلح کل باشیم، ما دشمنان خود را می‌شناسیم و علت دشمنی آنها را می‌دانیم ما از سابقه و دشمنی گذشته و حال آمریکا به خوبی آگاهیم، ما از استقلال و هویت ملی و دینی خود مردانه و به قیمت جان دفاع می‌کنیم، اما لازمه این کار پرخاشگری و ناسزاگوئی نیست ،بدخلقی و زشت‌گوئی نیست، استقلال طلبی تنها با بیراه‌گویی و شعار و گفتار نیست، استقلال به علم است و خوداتکائی اقتصادی و تعالی فرهنگی و اخلاقی. ما بعد از چهل سال نباید محتاج دانشگاه‌های اروپا و آمریکا می‌بودیم، باید اکنون دانشگاه‌های ما در سطح بزرگترین دانشگاه‌های جهان ارتقا پیدا می‌کردند تا آنها به سراغ مراکز علمی ما بیایند نه ما به سراغ آنها

ما بعد از چهل سال باید به استقلال و خوداتکائی اقتصادی دست می‌یافتیم نه اینکه همچنان وابسته به فروش نفت خام و دلار آمریکائی باقی بمانیم و اسیر تحریم‌های آمریکا بشویم، ما زیاد دشمن دشمن می‌گوئیم و آن را در بیرون مرزهای خود سراغ می‌گیریم درحالیکه دشمن در درون ما است یعنی همان نفس اماره که در درون ما لانه کرده است و فساد را تا حلقوم ما بالا برده است همان دشمنی که آمار طلاق‌ها را بالا برده، ازدواج‌ها را به تاخیر انداخته، اعتیاد و بیکاری و بیماری را افزایش داده، سالن‌های دادگاه‌ها را شلوغ کرده، زندانها را پر کرده، پانزده میلیون پرونده را روی دست دادگاهها گذاشته، بدعهدی و بی‌اعتمادی مردمی را افزایش داده، اختلاسهای بزرگ و بی‌سابقه را رواج داده .
دشمن ما در جائی است که وقتی مردمی معتبر و دارای کارت بازرگانی دلار دولتی و ارزان می‌گیرند، می‌روند دلار را در بازار آزاد به قیمت دو برابر می‌فروشند و یا کالاهای دلخواه خود را وارد می‌کنند و به قیمت آزاد و گران می‌فروشند و یا احتکار می‌کنند بدون اینکه به فکر ملت و شرایط کشور باشند، دشمن ما در جائی است که اقتصاد آنگونه بی‌سر و سامان باشد که یک نفر بتواند دو تن سکه طلا انباشته کند و بازار سکه کشور را در اختیار بگیرد و ما مشغول شعار دادن باشیم.
ما از بس شعار داده‌ایم و مرگ گفته‌ایم به ملتی پرخاشگر تبدیل شده‌ایم که نه تنها در برابر دشمنان که در برابر خودمان به اتهام‌زنی و تقابل و دشمنی مشغولیم و به سمتی پیش می‌رویم که برای نابودی خود احتیاج به دشمن نداریم. ما به تغییر استراتژی و تاکتیک‌ها نیاز داریم، ما به جای پرچم‌سوزی باید به راه علم و کار و تلاش صادقانه و خوش‌خلقی و درست‌کرداری حرکت کنیم.

سقوط آزاد پول ملی: قیمت دلار در بازار آزاد ۱۱هزار و ۳۰۰ تومان



سقوط آزاد پول ملی: قیمت دلار در بازار آزاد ۱۱هزار و ۳۰۰ تومان
زمانه
نه تعطیلی بازار جهانی، نه سیاست‌گذاری دولت در زمینه ارز و نه تغییر رئیس بانک مرکزی، هیچ کدام در توقف قیمت دلار آمریکا در ایران مؤثر نبوده است. در حال حاضر هر دلار آمریکا در بازار آزاد ۱۱هزار و ۳۰۰ تومان معامله می‌شود.
همزمان با رشد نرخ ارزهای خارجی، قیمت هر سکه طرح جدید نیز به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.
پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) بازار ارز و سکه دچار تلاطم شده و از حدود ۳۸۰۰ تومان در شهریور ۱۳۹۶ به رقمی بیش ۱۱ هزار تومان رسیده است. مقام‌های جمهوری اسلامی شرایط کنونی را وضعیت جنگ اقتصادی اعلام کرده‌اند.
در ماه‌های گذشته سیاست گذاری ارزی دولت نیز نتوانسته از افزایش بهای ارزهای خارجی جلوگیری کند. ۲۰ فروردین امسال بانک مرکزی با تک نرخی کردن ارز و اعلام قیمت ۴۲۰۰ تومان برای واردات و صادرات کوشید نرخ برابری ریال در برابر دلار را کنترل کند. سیاستی که ناکام ماند. همین قیمت ثابت نیز دیروز رشد داشت به ۴۴۰۰ تومان رسید.
علاوه بر این، دولت اعلام کرده بهای دلار در معاملات بازار آزاد را نیز به رسمیت نمی‌شناسد. هر چند دولت بعدتر اعلام کرد طرحی را برای ساماندهی یک بازار ثانویه ارز در سر دارد. طرحی که در انتظار امضای حسن روحانی، رئیس جمهوری به سر می‌برد.
افزایش نرخ سکه طلا و ارز و گرانی ناشی تأمین معیشت مردم را با مشکل مواجه کرده است. حمیدرضا امام‌قلی‌تبار، بازپرس مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران از کاهش ۵۰ درصدی قدرت خرید کارگران از ابتدای سال جاری خبر داد.

زیباترین دختر بچه جهان کیست؟



زیباترین دختر بچه جهان کیست؟
دبی-العربیه.نت فارسی
روزنامه «میرور» بریتانیا تصویری از یک دختر خردسال اهل نیجریه منتشر و اعلام کرد این دختر به انتخاب رسانه‌های بریتانیایی و کاربران اینستاگرام زیباترین دختر بچه جهان لقب گرفته است.
عکاسی به نام مووی مباویا تصویری از یک دختر خردسال نیجریایی به نام «جیر» در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و درباره آن نوشت: «بلی او یک انسان است، اما فرشته نیز است.» تصویر این دختر از سوی رسانه‌های بریتانیایی و کاربران اینستاگرام به عنوان زیباترین دختربچه جهان انتخاب شد.
مووی مباویا در ادامه گفت که جیر با اینکه مهارت‌ها و تجربه‌ مانکن‌ها و مدل‌های عکاسی را ندارد اما هیچ ترسی از دوربین نداشت. به گفته او جیز دو خواهر زیباروی دیگر نیز دارد و او توانسته مادرشان را قانع کند برای آنها صفحه‌ای در اینستاگرام باز کند.
تصویر این دختر بچه نیجریایی هزاران بار در اینستاگرام لایک شد و صدها نفر در زیر آن کامنت گذاشتند. برخی او را «ساده»، «الهی» و «زیبا تا حد جنون» خواندند و در سوی مقابل نیز برخی ادعا کرد که «روی سرش کلاه گیس گذاشته است».

Saturday, July 28, 2018

حسین کروبی: شورای عالی امنیت ملی رفع حصر را تصویب کرده است



حسین کروبی: شورای عالی امنیت ملی رفع حصر را تصویب کرده است

 فرزند مهدی کروبی خبر داد که شورای عالی امنیت ملی رفع حصر سران جنبش سبز را تصویب کرده و اگر رهبر جمهوری اسلامی تا ۱۰ روز پس از تصویب درباره آن اظهار نظر نکند، این مصوبه لازم‌الاجرا است.
حسین کروبی روز شنبه ۶ مرداد در مصاحبه با وبسایت انصاف نیوز گفت که «یک منبع موثق» به او گفته، شورای عالی امنیت ملی در آخرین جلسه خود رفع حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد را تصویب کرده است.
به گفته آقای کروبی، این مصوبه برای اظهار نظر رهبر جمهوری اسلامی ارسال شده و در صورتی که آیت الله خامنه‌ای تا ۱۰ روز دیگر درباره آن اظهار نظر نکند، لازم‌الاجرا است.
مصوبات شورای عالی امنیت ملی باید به تائید رهبر جمهوری اسلامی برسد.
در فروردین ماه برخی از نمایندگان مجلس اعلام کرده بودند که تصمیم‌گیری درباره رفع حصر به شورای عالی امنیت ملی واگذار شده است.
در همین حال غلامرضا حیدری، عضو کمیته رفع حصر در مجلس، روز اول اردیبهشت‌، از «موافقت ضمنی» رهبر جمهوری اسلامی با رفع حصر رهبران اعتراض‌های سال ۸۸ خبر داده بود.
حسین کروبی همچنین گفت که اشاره اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، مبنی بر «قرار گرفتن شخصیت‌های برجسته‌ نمادین و شکل‌گیری وحدت در کشور» اشاره به تصویب رفع حصر در شورای عالی امنیت ملی است.
با این حال الیاس حضرتی، قائم مقام حزب اعتماد ملی، گفت که اشاره آقای جهانگیری به رفع احتمالی محدودیت‌های محمد خاتمی، رئیس جمهور اسبق ایران، است.
به گفته آقای حضرتی، اسحاق جهانگیری در تلاش است که محمد خاتمی «در جلسه‌ای با حضور بزرگان نظام» حضور داشته باشد.
عبارت «بزرگان نظام» در ادبیات سیاسی مقامات جمهوری اسلامی معمولا برای اشاره غیرمستقیم به رهبر جمهوری اسلامی استفاده می‌شود.
از نیمه‌های سال ۹۶ تغییراتی در شرایط حصر به وجود آمد و برخی از بستگان آقای موسوی و کروبی و خانم رهنورد با آنان دیدار کرده‌اند.
اسماعیل دوستی، عضو حزب اعتماد ملی و مجتبی ذوالنور نماینده عضو جبهه پایداری در مجلس نیز در محل حصر با مهدی کروبی دیدار کرده‌اند.
زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی، در اردیبهشت ماه خبر داده بود که به تازگی به صورت شفاهی به او پیشنهاد «حق تردد محدود» با اطلاع مأموران اعلام شده و او این پیشنهاد را رد کرده است.
حسن روحانی در دو انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ و ۹۶ وعده رفع حصر را مطرح کرده بود و از آغاز سال ۹۷ انتقادهای چهره‌های اصلاح‌طلب به پیگیری نشدن موضوع حصر از سوی او افزایش یافته است.
در همین حال علیرضا رحیمی، نماینده تهران در مجلس، در توئیتر خود نوشت که آقای روحانی در دیدار اخیر خود با اعضای فراکسیون امید مجلس گفته که «در نتیجه کارهایی که در دولت یازدهم شده است، از حصر فقط پوسته‌اش مانده است».
به گفته آقای رحیمی، آقای روحانی درعین حال گفته که «ماه‌ها طول کشید تا چند روزنامه برای محصورین آزاد شد».
در ماه‌های پایانی سال گذشته نیز برخی نمایندگان مجلس ابراز امیدواری کرده بودند که حصر خانگی هفت ساله رهبران اعتراض‌های سال ۸۸، با وعده مقام‌های امنیتی و قضایی به زودی پایان می‌گیرد اما پس از عملی نشدن این وعده، علی مطهری گفت که ظاهراً در این باره بین مقام‌های قضایی و امنیتی اختلاف نظر وجود دارد.
رادیو فردا

پیشنهادات جبهه ملی ایران به هیئت حاکمه جمهوری اسلامی



پیشنهادات جبهه ملی ایران به هیئت حاکمه جمهوری اسلامی
هموطنان عزیز ، ملت شرافتمند ایران ،
عمل کرد حکومت جمهوری اسلامی در این مدت چهل سال به گونه ای بوده که اکنون این حکومت به جبر تاریخ در  معرض از هم گسیختگی و فروپاشی قرار گرفته است . این حکومت با سوء رفتارها ، ضعف مدیریت ها ، سیاست های نادرست داخلی وخارجی بدور از در نظر گرفتن منافع ملی ، وفساد گسترده ی اغلب کارگزارانش ، خود را به طور کلی از اعتبار و مشروعیت ساقط کرده ومیرود تا با اعمال نا صحیح خود ، بر حیات خویش نقطه پایان بگذارد . این حاکمیت در روز های انقلاب با وعده برقراری آزادی واستقلال وعدالت وبا شعار « نه شرقی نه غربی » بر اریکه قدرت نشست وسکان اداره امور این کشور کهنسال و با تمدن باستانی کم نظیر در جهان را به دست گرفت .
اما از همان روزهای نخست با اعدام های بدون محاکمه ی عادلانه وسرکوب هر آنکس که جدا از حاکمیت می اندیشید وبا انحصار طلبی روز افزون ، به عیان به همگان نشان داد که رفتارش تا چه اندازه با آزادی وعدالت فاصله دارد . اقدام خلاف عرف و اخلاق وخلاف قواعد بین المللی اشغال سفارت آمریکا و حرکت خفت بار گروگانگیری موجب مسدود شدن میلیاردها دلار از اموال کشورمان و زمینه ساز حمله عراق به ایران و آن جنگ ویرانگر هشت ساله با آن همه خسارات جانی ومالی برای این ملت گردید .

گزارش اطلاعاتی: واشنگتن خود را برای «حمله به ایران» آماده می‌کند



گزارش اطلاعاتی: واشنگتن خود را برای «حمله به ایران» آماده می‌کند
دبی-العربیه.نت فارسی
منابع امنیتی استرالیایی گزارش دادند که ایالات متحده آمریکا، خود را برای بمباران مواضع هسته‌ای ایران در ماه اگوست آینده، آماده می‌کند.
تلویزیون رسمی استرالیا «ای بی سی»، به نقل از منابعی «بلند پایه» که نخواستند نامشان فاش شود، گزارش داد که دونالد ترامپ، خود را برای بمباران مواضعی در ایران آماه می‌کند.
ای ‌بی ‌سی استرالیا گفته که ممکن است پایگاه‌های هوایی اسرالیا در این حمله نقش داشته باشند.
اما مالکولم تیرنی پل، نخست وزیر استرالیا از اهمیت این گزارش کاسته است و گفته که این گزارش تنها یک «پیش‌بینی است.
او به تلویزیون استرالیا گفته که گزارش شما به من، وزیر خارجه، یا وزیر دفاع و فرمانده ارتش استناد نکرده است.
ترامپ هفته پیش به روحانی هشدار داد که از تهدید آمریکا بپرهیزد، در غیراینصوت با شدیدترین تحریم‌ها روبرو خواهد شد.
پیش از آن، روحانی نیز، گفته بود که جنگ با ایران، «مادر جنگ‌ها» خواهد بود.
از سوی دیگر، فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلانی ایران، به هدف قرار دادن مواضع آمریکا در خاورمیانه و نیز اسرائيل تهدید کرده بود.
واشنگتن تلاش می‌کند از ادامه فعالیات‌های هسته‌ای این کشور و نیز حمایت تهران از گروههای تروریستی در خاورمیانه جلوگیری کند.
این در جالی است که ایران با شمار زیادی از مشکلات بویژه اقتصادی روبرو است

Friday, July 27, 2018

ماه‌ گرفتگی امشب کامل و تماشایی؛ طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی قرن را از دست ندهید


ماه گرفتگی امشب کامل و تماشایی؛ طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی قرن را از دست ندهید
امشب ۵ مردادماه ۱۳۹۷ با طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی قرن مواجه خواهیم بود. ماه‌گرفتگی امشب یک ماه‌گرفتگی کامل را به همراه دارد که به ندرت اتفاق می‌افتد. علاوه بر این پدیده، امشب شاهد یک رخداد نادر نجومی دیگر نیز خواهیم بود و آن قرار گرفتن کره مریخ در نزدیک‌ترین نقطه قابل روئیت خود از زمین است.
همانطور که قبلا در تاریخ ۳۰ تیرماه نیز طی مقاله‌ای این را نوید داده بودیم، «ماه‌گرفتگی، این بار در ساعت ۲۱:۴۳ دقیقه شب ۵ مرداد (به وقت تهران) شروع می‌شود و در ساعت ۴ بامداد ششم مرداد خاتمه می‌یابد. این رخداد ۶ ساعت و ۱۴ دقیقه به درازا می‌کشد. اما ماه‌گرفتگی کامل ساعت ۱۵ دقیقه بامداد ۶ مرداد آغاز می‌شود و پایان آن ساعت ۱:۴۳ دقیقه خواهد بود. زمان خروج کامل ماه از خسوف ساعت ۳:۵۸ دقیقه بامداد ۶ مرداد است.»
همچنین یادآوری کرده بودیم که «مشاهده کامل طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی ، مشروط به خوب بودن شرایط جوی است. پس اگر که هوای آسمان در آن شب، صاف و غیرابری باشد، همه نقاط ایران خواهند توانست که شاهد بزرگترین ماه‌گرفتگی قرن بیست‌ویکم باشند. برخلاف خورشیدگرفتگی‌، مشاهده ماه‌گرفتگی بدون استفاده از عینک‌های مخصوص، مشکلی برای چشم ایجاد نخواهد کرد؛ بنابراین با خیال راحت، نظاره‌گر این زیباترین واقعه نجومی قرن، با چشم مسلح و غیرمسلح به دوربین و تلسکوپ، باشید.»
بیشتر بخوانید: طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی کامل قرن بیست‌ویکم در ۵ و ۶ مرداد؛ ۱۰۰ دقیقه با «ماه خونین»
نقطه اوج ماه‌گرفتگی امشب به “ماه سرخ یا خونین”(blood moon) معروف است که ساعت حوالی ۱۵ دقیقه بامداد به وقت تهران، زمانیکه ماه زمین به رنگ قرمز یا قهوه‌ای پر زرق و برق نمایش داده می‌شود، اتفاق خواهد افتاد.
از آنجایی که دانشمندان اخترشناس اتفاق ماه‌گرفتگی به این طولانی را  تا سال ۱۴۸۴ خورشیدی بعید دانسته‌اند که ممکن است عمر اکثر ساکنین زمین کفاف آن را ندهد و تا ۷ سال آینده نیز با ماه گرفتگی کامل مواجه نخواهیم بود، پس این فرصت نادر را از دست ندهید.
ایران کارگر
 

Wednesday, July 25, 2018

انتقال جهانبخش با ٢٠میلیون پوند؛ یک رکورد در تاریخ برایتون



انتقال جهانبخش با ٢٠میلیون پوند؛ یک رکورد در تاریخ برایتون
کیهان لندن
رقابت میان باشگاه‌هاى لسترسیتى و برایتون انگلستان براى استخدام علیرضا جهانبخش عضو تیم ملى فوتبال ایران سرانجام به سود برایتون به پایان رسی
کریس هاتون سرمربى تیم برایتون به تلویزیون اسکاى گفته است: «علیرضا را که آقاى گل فصل گذشته فوتبال هلند است از باشگاه آلکمار بیست میلیون پوند که یک رکورد در تاریخ نقل و انتقالات برایتون محسوب مى‌شود خریدیم چون به یک مهاجم نفوذى و خطرناک نیاز داریم.»
روزنامه سان نیز نوشته است: «جهانبخش در جام جهانى ٢٠١٨ روسیه براى تیم ملى ایران بازى کرد و نمایش بسیار حرفه‌اى و چشمگیر او مورد توجه باشگاه‌هاى لسترسیتى قهرمان دو فصل پیش لیگ برتر انگلیس و باشگاه برایتون قرار گرفت.»
پیشتر امیرهاشمى مدیر برنامه‌هاى جهانبخش گفته است: «به تازگی سرگرم گفتگو با دو باشگاه درباره انتقال علیرضا بوده‌ایم اما در حال حاضر نمى‌توانم بگویم او به استخدام کدام باشگاه در خواهد آمد ولى آنچه مسلم است تیم آینده او هلندى نخواهد بود.»
جهانبخش که ٢۵ سال دارد، امسال ٢١ گل در مسابقات باشگاه‌هاى هلند به ثمر رساند. با گل‌هاى جهانبخش، آلکمار در مکان سوم رده‌بندى باشگاه‌هاى فوتبال هلند قرار گرفت و براى بازى در لیگ اروپا واجد شرایط شد.

صادق زیبا کلام: رئیسی را به براندازان ترجیح می‌دهم



صادق زیبا کلام: به خاطر دفاع از نظام در مصاحبه با "من و تو" به من هجمه کردند و شما اصلاح طلبان سکوت کردید
چیزی که برای من اهمیت دارد در شرایط فعلی نوع نظام حاکم بر ایران نیست. تا حالا نظام ایران جمهوری اسلامی و ولایت فقیه باقی بماند، سلطنت طلب شود، لائیک شود، این‌ها در این مرحله خیلی برای من اهمیتی ندارد. چیزی که برای من مهم است ایران است. خود یکپارچگی و تمامیت ارضی ایران است. بالاخره باید ایرانی باشد که در آن ولایت فقیه تاسیس کنید، جمهوری تاسیس کنید، سلطنت تاسیس کنید. الان همه حرف من با اقای گلریز و اعتمادی و سایر عزیزان این است که ما بایستی در جهت آن چیزی که حفظ یکپارچگی ایران است حرکت کنیم.

نوه خمینی: ما ریشه هندی نداریم، ریشه پدری ما روس است


خمینی و همسرش

نوه خمینی: ما ریشه هندی نداریم، ریشه پدری ما روس است
دماوند
عاطفه اشراقی، نوه روح الله خمینی، با رد ریشه هندی خانواده خود، گفته که از طرف پدری، ریشه روس دارد.
عاطفه اشراقی، دختر شهاب الدین اشراقی و صدیقه خمینی است که سالهاست در لندن زندگی می کند.
او در پاسخ به یکی از کاربران اینستاگرام که از وی درباره ریشه هندی خانواده اش پرسیده، گفته است: «ما هیچ ریشه هندی نداریم. فکر کنم ریشه روسی داشته باشیم از طرف پدری».
پدربزرگ روح الله خمینی متولد کینتور در هند بود هرچند ظاهرا اجداد او از خراسان به هند رفته بودند. اما این نخستین بار است که یک عضو خانواده خمینی می گوید که تبار شهاب الدین اشراقی، داماد خمینی که در سال ۱۳۶۰ درگذشت، روس بوده است.


 بحث بر سر اینکه «روح الله خمینی» هندی بوده است یا نه هم‌چنان مطرح است و هنوز این سؤال مطرح است که جّد سیّد روح الله خمینی کیست و آیا اصالتاً سیّد روح الله خمینی ایرانی است.
در کتاب «وارثان ملک کیان» آمده است که که حتّی پدر و مادر سیّد روح الله خمینی هندی بوده‌اند و انگلیسی‌ها برای پیشبرد اهدافشان پدر و مادر سیّد روح الله را که جز اشرار و چاقوکشان هند بودند به ایران می‌آورند و حتّی خاطراتی از برادر سیّد روح الله را نقل می‌کند و مرتضی(هندی) پسندیده جزییاتی از زندگی در هند و ورودشان از هند به ایران را بیان کرده است.
در چند کتاب و سایت دیگر هم در هندی بودن سیّد روح الله خمینی مطالبی جمع‌آوری شده است و بیشتر به متنی که عماد الدین باقی تهیه کرده است و خاطرات مرتضی هندی پسندیده برادر سیّد روح الله خمینی اشاره شده است.
اینک به بررسی شجره‌نامۀ سیّد روح الله خمینی در کتاب معروف (بررسی و تحلیلی از نهضت امام خمینی) تألیف سیّد حمید روحانی که تاکنون ده‌ها بار در جمهوری اسلامی چاپ شده است پرداخته می‌شود که مورد تأیید دفتر نشر اثار امام خمینی است.
در چاپ اول و دوم کتاب بررسی و تحلیلی از نهضت امام خمینی از دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیۀ قم چاپ سال ۱۳۶۱ در صفحه ۲۰ امده است:
«پدر امام خمینی آیت الله شهید مرحوم سیّد مصطفی موسوی خمینی فرزند علّامۀ جلیل‌القدر مرحوم سیّد احمد موسوی(هندی) است که از خاندان جلیل مرحوم میر حامد حسین هندی صاحب عبقات الانوار می باشد.»
جالبه که سیّد احمد هندی موسوی پدر بزرگ سیّد روح الله خمینی از لنکهور هند به «نجف هجرت کرده است و بنا به درخواست یوسف خان کمره‌ای برای ارشاد و پیشوایی اهالی خمین به خمین می‌آید و با دختر یوسف‌خان ازدواج می‌کند.»
چیزی که دراین کتاب آمده است مادربزرگ سیّد روح الله خمینی ایرانی است و پدر بزرگش هندی است و نام پسرشان را سیّد مصطفی (پدر سیّد روح الله خمینی) می‌گذارند و سیّد مصطفی که از پدری هندی و مادری ایرانی زاده شده است نیز در نوجوانی به نجف و سامرا می‌رود و مشغول تحصیل می‌شود و پس از بازگشت از نجف پیشوای اهالی خمین می‌شود و درتاریخ ذیحجه ۱۳۲۰ قمری در سن ۴۷ سالگی بدست اشرار کشته می‌شود و جنازه‌اش به نجف برمی‌گردد و دفن می‌شود.
جالب است که پدر سیّد روح الله خمینی که از پدر هندی زاده شده است «با بانو هاجر دختر آیت‌الله میرزا احمد از علمای کربلا ازدواج می‌کند و به ایران تشریف می‌آوردند و پیشوای اهالی خمین می‌شود.
سند دیگری که نشان دهنده وابستگی سیّد روح الله به هند است در نامه‌ای است که بعد از فوت آیت الله حکیم در هند در بخش لنکهور سیّد علی عبقائی (عمو زادۀ سیّد روح الله خمینی) به همراه چند تن از اقوام روح الله اعلان کردند که شیعیان هند که ساکن در لنکهور هستند اعلام می‌کنند: «حضرت آیت‌الله خمینی مدظله الانوار اعلم هستند و شیعیان هندوستان از ایشان تقلید می‌کنند.»
(منتشر شده در روزنامۀ ایران آزاد – شماره ۷۳ –سال نهم – مهرماه ۱۳۵۱)
بحث مرجعیت و حواشی سر مرجع شدن خمینی در نوشتۀ دیگری منتشر می‌شود که علّت مرجع اعلام شدن سیّد روح الله خمینی سر بلوای ۱۳۴۲ بود که برای اعدام نشدن سیّد روح الله خمینی را مرجع اعلام می‌کنند و تبعیدی می‌شود.

 

Tuesday, July 24, 2018

پوتین وزیر خارجه روسیه و فرمانده کل ارتش آن کشور را "شتابزده" به اسرائیل فرستاد



 پوتین وزیر خارجه روسیه و فرمانده کل ارتش آن کشور را "شتابزده" به اسرائیل فرستاد
کارشناسان سیاسی در اسرائیل می گویند: این واقعیت که دولت روسیه با شتاب بسیار وزیر امور خارجه خود را همراه با رئیس ستاد کل ارتش آن کشور به اسرائیل می فرستد تا درباره آینده سوریه با مقامات لشگری و کشوری اسرائیل گفتگو کنند، نشان از آن دارد که دولت مسکو هشدارهای اسرائیل را جدی می گیرد و نمی خواهد بین اسرائیل و حکومت اسلامی ایران، بر سر سوریه درگیری نظامی رخ دهد.
اسرائیل بارها هشدار داده که حضور نظامی رژیم ایران و نیروهای وابسته به آن در سوریه را تحمل نخواهد کرد. ولی رسانه های خبری می گویند که روسیه حاضر است تعهد کند که این نیروها تا فاصله یکصد کیلومتر از مرز اسرائیل به دور باشد. هدف آن است که رژیم ایران نتواند با موشک های کوتاه برد اسرائیل را هدف قرار دهد.
ولی کارشناسان نظامی اسرائیل این تعهد را کافی نمی دانند و تاکید می کنند که سپاه قدس و نیروهای دیگر وابسته به ایران، نباید در هیچ نقطه سوریه حضور داشته باشند. آن ها می گوید که به علت تکنولوژی های پیشرفته امروزی، حضور رژیم ایران در هر فاصله ای از مرز اسرائیل و سوریه، همچنان می تواند خطر آفرین باشد.
وزیر خارجه روسیه و رئیس ستاد کل آن کشور و همچنین دستیاران سیاسی و نظامی که به اسرائیل آمده اند، بلندپایه ترن هیات روسی محسوب می شوند که تا کنون میهمان دولت اورشلیم بوده اند.

جمهوری اسلامی ایران، در برده داری مدرن در فهرست ۱۰ کشور اول جهان قرار گرفت


جمهوری اسلامی ایران، در برده داری مدرن در فهرست ۱۰ کشور اول جهان قرار گرفت
محبت نیوز

بنا به گزارش سالانه «شاخص برده داری جهانی» بالاترین نرخ رواج پدیده «برده داری مدرن» متعلق به کشورهای کره شمالی است. امسال نام ایران نیز در این فهرست دیده در میان ده کشور نخست دیده می شود.
به گزارش «محبت نیوز» به نقل از آمار منتشر شده توسط سازمان Walk Free، فهرست تعداد افرادی که در معرض اشکال مختلف برده داری قرار دارند. در حال حاضر ۴۰.۳ میلیون برده در جهان وجود دارد. در این گزارش بر نقش مناقشات و سرکوب های دولتی در زندگی قربانیان برده داری تاکید شده است.
«بردگان مدرن» افرادی هستند که به دنبال تهدید، خشونت و نیرنگ نمی توانند برخی کارها را رد کنند و یا به طور کلی دست از کار بکشند. آنها همچنین به دلیل استثماری که قربانی آن هستند امکان تصمیم گیری در مورد بدن خود را نیز ندارند.
بنا به گزارش منتشر شده ۷۱ درصد قربانیان «برده داری مدرن» را دختران و زنان تشکیل می دهد. بیش از ۱۵ میلیون نفر از این «بردگان مدرن» قربانی ازدواج اجباری بوده اند.
همچنین سازمان بین‌المللی کار تخمین می‌زند که ۲۶درصد از برده‌های مدرن کودکان هستند. در ضمن، برده‌های مذکر بالغ، اغلب به خاطر بدهی‌های مالی مجبور به کار می‌شوند، در حالی که زنان اغلب برای روسپیگری مورد بهره‌کشی قرار می‌گیرند.
این مطالعه بر اساس تحقیقات در ۱۶۷ کشور در سراسر جهان ارزیابی شده است. براساس برآوردهای این سازمان، برده داری در کره شمالی رایج تر از کشورهای دیگر است. این کشور با جمعیت بیش از ۲۵ میلیون نفر، ۲.۶۴ میلیون نفر شهروند دارد که مجبور به کار اجباری هستند که توسط دولت اجبار به کار شده اند.
در این فهرست کشورهایی چون افغانستان، موریتانی، سودان جنوبی، پاکستان، کامبوج و ایران نیز قرار دارند.

Monday, July 23, 2018

افزایش کلاهبرداری از کاربران اینترنتی با اپلیکیشن‌های صیغه‌یاب!



افزایش کلاهبرداری از کاربران اینترنتی با اپلیکیشن‌های صیغه‌یاب!
کیهان لندن
-یک مقام پلیس فتا گفته که باوجود بازداشت باندهای فعال، شمار کلاهبرداری‌هایی از این جنس رو به افزایش است!
-در این شیوه، کاربر رمز کارت بانک و اطلاعات‌ شخصی‌اش را در اختیار کلاهبرداران قرار می‌دهد.
-صیغه که در جامعه به «فحشای شرعی» معروف است در شهرهای مذهبی مانند قم و مشهد به ویژه در بین زائران بسیار رایج است و حکومت برایش تبلیغ هم می‌کند!

دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ برابر با ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۸

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا به کاربران اینترنتی نسبت به کلاهبرداری از طریق اپلیکیشن‌های جعلی صیغه‌یاب و دوست‌یاب هشدار داد. مجرمان با تبلیغ و انتشار لینک‌ برنامه‌های غیرقانونی، اطلاعات و رمز کارت بانک افراد را به سرقت می‌برند!

عروسی لاکچری پسر سفیر ایران در دانمارک


عروسی لاکچری پسر سفیر ایران در دانمارک
به گزارش الف، آقای صدر ساداتی یادداشتی را در صفحه اینستاگرامش در مورد مراسم عروسی پسر یکی از سفیران منتشر کرده است که بدین شرح است: آقای مرتضی مرادیان، سفیر محترم جمهوری اسلامی در دانمارک!ضمن تبریک دامادی آقا زاده تان و آرزوی خیر و عاقبت بخیری برای خانواده محترم...
یکی از دوستان عکس‌های عروسی دیشب را در اینستا دیده بود و از من سؤالی پرسید که نتوانستم خوب جواب دهم.....
ایشان گفت: آقای سفیر جمهوری اسلامی هم انسان مذهبی هستند و هم آشنا به مبانی انقلاب. از آنجا که امام فرمودند: اگر مسئولین از کوخ نشینی به کاخ نشینی رفتند باید فاتحه جمهوری اسلامی را خواند ... سؤال من این است که قطعا یک هزارم این ملت هم نمیتواند در لاکچری‌ترین سالن‌های کشور (دانیال، شهرک غرب) و با ماشین بنز برای فرزندشان مراسم بگیرند، آیا شما خود را مسئول نمیدانید؟ یا اینکه قرار است فاتحه جمهوری اسلامی را بخوانیم؟ یا اینکه تحلیل و تفکر امام نسبت به زندگی خصوصی مسئولین غلط و سطحی بوده؟.
بنده نتوانستم خوب جواب بدهم، از شما و دوستان دیگر تقاضا دارم یک جوابی بدهید ما فوروارد کنیم؟




مصباح یزدی: ولایت فقیه در حال افول است



مصباح یزدی: ولایت فقیه در حال افول است
زمانه
محمد تقی مصباح یزدی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از مخالفت‌هایی در حوزه‌های علمیه و در بین مسئولان جمهوری اسلامی با اصل ولایت فقیه خبر داده است. بر اساس گفته‌های مصباح یزدی که چندان تازگی هم ندارد، برخی در حوزه‌های علمیه خواهان جدایی دین از سیاست‌اند و برخی مسئولان هم به ناسیونالیسم یا به تعبیر مصباح یزدی به «ایرانی‌گرایی» گرایش پیدا کرده‌اند.

مصباح‌یزدی در سخنانی که دوشنبه ۱ مرداد ایراد کرده گفته است: «برخی به این باور رسیده‌اند که زمانی که مردم خودشان رأی می‌دهند و رئیس‌جمهور را انتخاب می‌کنند، چه لزومی‌ دارد که رهبری وجود داشته باشد، و اصلاً ولایت فقیه برای چیست؟ مگر کشورهای دیگر رهبر دارند؟»
مصباح یزدی در ادامه این سخنان می‌گوید دامنه مخالفت با ولایت فقیه به حوزه‌ها هم کشیده شده:

حساب بانکی کارلوس کی‌روش در سوئیس به دلیل 'تبادل مالی با ایران' مسدود شد



حساب بانکی کارلوس کی‌روش در سوئیس به دلیل 'تبادل مالی با ایران' مسدود شد
بگفته مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران حساب بانکی کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در سوئیس "به‌دلیل رد و بدل کردن پول با ایران" بسته شده است.

به گزارش بی بی سی به نقل از همشهری ورزشی، تاج گفته است: "همان‌طور که می‌دانید ما در سال جدید پولی به کی‌روش نداده‌ایم، پول ریالی و حتی دلاری آن وجود داشت، اما به دلیل مسائل بانکی، این پول به حساب کی‌روش واریز نشده است؛ ضمن اینکه حساب او را هم در کشور سوئیس مسدود کرده‌اند، چون با ایران پول رد و بدل کرده است."

روزنامه دنیای اقتصاد گزارش کرده است که پس از بلوکه شدن حساب ۷۰۰ هزار دلاری آقای کی روش در امارات، او تمام حساب های شخصی خود را به بانکی در سوییس منتقل کرد که حالا مسدود شده است.

بن‌بست معاملات ارزی با خارج از ایران، یکی از تبعات تحریم‌های آمریکاست که با خروج این کشور از برجام تشدید شده است.

هشدار تند پرزيدنت ترامپ به حسن روحانى: ديگر هرگز امريكا راتهديد نكن كه عواقبى دارد كه در تاريخ كمتر كسى آن را تجربه كرده است



هشدار تند پرزيدنت ترامپ به حسن روحانى: ديگر هرگز امريكا راتهديد نكن كه عواقبى دارد كه در تاريخ كمتر كسى آن را تجربه كرده است
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در توئیت جديدى شديدا به جمهوری اسلامی هشدار داد و خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهورى ایران نوشت: ديگر هرگز امريكا را تهديد نكن كه گرفتار عواقبى مى شوى كه در تاريخ هم كمتر كسى آن را تجربه كرده است.
پرزیدنت ترامپ كه توئیت خود را تماما با حروف بزرگ و به نشانه تاکید نوشته بود، خطاب به روحانی گفت ما دیگر آن کشوری نیستیم که حرف‌های جنون آميز شما از خشونت و مرگ را تحمل کنیم. مواظب باش.
این واکنش پرزیدنت ترامپ به سخنان حسن روحانی است که روز یکشنبه ۳۱ تیر گفت: «جنگ با ایران، مادر جنگ‌ها و صلح با ایران، مادر صلح‌ها است.»
او آمریکا را متهم کرد که «به دنبال اهدافی فرای تحریم است» و به آمریکا هشدار داد «با دم شیر بازی نکنید، پشیمان کننده است».
پیش از این پرزیدنت ترامپ بارها تکرار کرده که دولت آمریکا حامی مردم ایران است و این موضع در سخنرانی وزیر خارجه آمریکا در جمع ایرانی آمریکایی‌ها به روشنی مورد تاکید قرار گرفت.
پرزیدنت ترامپ همچنین در یک نشست خبری در بروکسل پیش‌بینی کرده بود که با توجه به اقتصاد درحال فروپاشی ایران، جمهوری اسلامی در نهایت با او تماس خواهد گرفت و تقاضای توافق می‌کند.
صدای آمریکا
 

دلار ۹ هزار تومان شد



دلار ۹ هزار تومان شد
رادیو فردا
- براساس گزارش‌ها، روز یکشنبه ۳۱ تیر قیمت هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی تهران به بالای ۹ هزار تومان رسید و قیمت سکه نیز به حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.
درهمین حال خبرگزاری تسنیم از «امنیتی» شدن فضای بازار سکه خبر داد و قائم مقام فرمانده نیروی انتظامی نیز اعلام کرد که ۳۰۰ نفر از به گفته او، «مخلان بازار ارز و سکه» بازداشت شده‌اند.
بر اساس این گزارش، قیمت یورو نیز روز یکشنبه تا ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش یافت.
کانا‌ل‌هایی که قیمتروزانه طلا و ارز را گزارش می‌کنند، افزایش قیمت ارز در روز یکشنبه را «لحظه‌ای» توصیف کرده‌اند.

ایران: از جنگ اقتصادی تا خودکشی ایدئولوژیک؟



ایران: از جنگ اقتصادی تا خودکشی ایدئولوژیک؟
زمانه
موقعیت داخلی جمهوری اسلامی ایران، از زمان جنگ خونین ایران و عراق تا امروز هیچ گاه تا این حد اسفناک نبوده است؛ امری که با توجه به دستاوردهای ژئوپلیتیک سال‌های اخیر ایران، ممکن است در نگاه اول متناقض‌ به نظر برسد. در کشوری ویران‌شده که خون زیادی خرج جنگ کرده بودند، آیت‌الله خمینی تصمیم به پذیرش شرایط آتش‌بس تحقیرآمیز قطعنامه ژوئیه ۱۹۸۷ شورای امنیت سازمان ملل گرفت؛ تصمیمی که به بیان خود او دردناک‌تر از «نوشیدن جام زهر» بود.
سی سال پس از آن واقعه، پس از اعلام خروج قاطع دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای ایران در هشتم ماه مه، با وضعیت مشابهی و از جهاتی وخیم‌تر روبرو هستیم

Sunday, July 22, 2018

روحانی خطاب به ترامپ: با دم شیر بازی نکن؛ پشیمان‌ کننده است


روحانی خطاب به ترامپ: با دم شیر بازی نکن؛ پشیمان‌ کننده است. تنگه‌های زیادی داریم؛ هرمز فقط یکی از آنهاست

آقاتهرانی: حفظ نظام از نماز شب واجب تر است



آقاتهرانی: حفظ نظام از نماز شب واجب تر است
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و عضو جبهه پایداری گفت: حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران از نماز شب نیز برای افراد جامعه واجب تر است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی شنبه شب در هشتمین شب از سلسله نشست های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در شهرکرد افزود: دشمنان انقلاب اسلامی همواره در پی توطئه علیه انقلاب اسلامی هستند که باید در این زمینه هوشیار و با بصیرت بود.
به گفته وی، نقد باید در جامعه وجود داشته باشد ولی نباید این نقد موجب بر هم زدن نظم عمومی باشد.
آقا تهرانی اظهار داشت: مردم با نداشتن و فقر مشکلی ندارند، اما وقتی می بینند برخی مسئولان برای خود بیش از دیگران می برند، دلخور می شوند.
وی با برشمردن ویژگی و جایگاه ولی فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: مشروعیت نظام به ولی فقیه است و حتی مشروعیت رئیس جمهوری به تنفیذ حکم از سوی ولی فقیه است.
آقاتهرانی به حضورش در آمریکا اشاره کرد و گفت: وقتی توفیق برای بنده پیدا شد تا به عنوان بورسیه حوزه علمیه به کانادا و آمریکا بروم، خطرناک بود و اگر روحانیون مانند برخی ها که در برابر غربی ها 'وا' دادند، وا می دادند، کار بسیار مشکل می شد.
وی تصریح کرد: قدر کسانی مانند امام و رهبری که در برابر آمریکا ایستاده اند بسیار با ارزش است.
به گفته وی، عرفان های کذاب فرقش با عرفان های صادق این است که عرفان های کاذب به خداوند اعتقادی ندارند.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: عرفان های کذاب دروغ می گویند و حتی برخی از آنها با زنان نامحرم دست می دهند، اما عمل به احکام و شریعت از مهمترین بخش های عرفان صادق است.
به گفته وی، چرا برخی از مسئولان وقتی سر کار می آیند فقط دروغ می گویند، به گونه ای که حتی عوام نیز این دروغ مسئولان را می فهمند.
به گفته وی، یکی از روسای جمهوری اعلام کرد که اخلاق مردم ربطی به رئیس جمهوری ندارد، سوال اینجاست پس قسمی که در مجلس شورای اسلامی خورده چه می شود.
آقا تهرانی اظهار داشت: انگیزه از رئیس جمهوری شدن چیست و تفاوت رئیس جمهوری ایران با اوباما چیست؟ چرا که رئیس جمهوری آمریکا نیز به امور دنیای افراد می پردازد.
به گفته وی، در مجلس خبرگان هر خبره ای نماینده یک میلیون نفر در ایران است و مجلس خبرگان براساس قانون ولی فقیه را معرفی و تعیین می کند.
این فعال سیاسی اظهار داشت: هر گروه سیاسی انتقادی می کند در پایان می خواهد از ولی فقیه انتقاد کند، درحالی که هر کسی انتقاد دارد باید به خود فرد انتقاد کرد.
وی اظهار داشت: در ادیان مانند اسلام و در اسلام شیعه از همه کامل تر است و اسلام دین فهمیدن است و با نفهمیدن و ناآگاهی هیچ سنخیتی ندارد.
آقاتهرانی ویژگی جوان انقلابی را دوری از اشرافیت، پایبندی به احکام دین، پاسداری از آرمان ها و ارزشهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: همه باید انقلابی بشوند.
به گفته وی، جوانان انقلابی باید برای انتخابات رئیس جمهوری و مجلس شورای اسلامی خود را آماده کنند و بهترین انتخاب را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، بیست و پنجمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی شنبه شب با عنوان «انقلابی؛ بایدها و نبایدها» از بیست و سوم تیرماه تا چهاردهم مردادماه در مهدیه مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد در حال برگزاری است.

10 روش حرفه ای برای تشخیص دروغ؛ روش هایی که ماموران CIA استفاده میکنند



10 روش حرفه ای برای تشخیص دروغ؛ روش هایی که ماموران CIA استفاده میکنند :
روش شماره 1 : تشخیص ناپیوستگی
زمانی که میخواهید پی ببرید آیا طرف مقابلتان در حال دروغ گفتن است، به ناپیوستگیِ صحبتش توجه کنید.
Newberry چنین میگوید :
“زمانی که دختری را به جرم شلیک به دوستش مورد بازجویی قرار میدادم، در حال تعریف داستانی بود که در آن, او در حال دویدن بود که صدای گلوله را شنید و سپس ناگهان در بین صحبتش گفت “فرد شلیک کننده را هم ندیدم…” … من تا این را شنیدم ،تشخیص دادم در حال دروغ گفتن است که واقعا هم بود… چطور فردی صدای مهیب شلیک گلوله را بشنود و به آن واکنش نشان ندهد تا برگردد و ببیند؟ … در حین صحبتش محکم به میز کوبیدم، واکنش سریع او نگاه کردن به دستهایم بود، این واکنش مهر تایید را بر تشخصیم زد و فهمیدم او نه تنها صدای گلوله را شنیده بود بلکه برگشته و به منشاء آن صدا یعنی فرد شلیک کننده نیز نگاه کرده بود و او را دیده بود ”
روش شماره 2 : سوالات غیر منتظره بپرسید

Saturday, July 21, 2018

مرد مهاجم به مسافران یک اتوبوس در آلمان ایرانی‌تبار است



مرد مهاجم به مسافران یک اتوبوس در آلمان ایرانی‌تبار است
دویچه وله - به گفته مقاماتً، مرد مسلح به چاقو که در حمله ای ۹ نفر از مسافران یک اتوبوس را مجروح کرد، شهروند آلمان و ایرانی‌تبار است. حال دو تن از مجروحان وخیم گزارش شده است.
هانس یواخیم گروته، وزیر امور داخلی در ایالت شلسویگ هولشتاین عصر روز جمعه ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر) تصریح کرد که ۹ نفر در حمله به اتوبوس مجروح شده‌اند که ۶ نفر مورد اصابت چاقو قرار گرفته‌اند و سه نفر دیگر در درگیری و بر اثر زمین‌خورن مجروح شده‌اند.

Friday, July 20, 2018

محسن هاشمی: وضع حتی بدتر است از زمان پذیرش قطعنامه ۵۹۸



محسن هاشمی: وضع حتی بدتر است از زمان پذیرش قطعنامه ۵۹۸
رادیو زمانه
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفته جمهوری اسلامی تاکنون در چهار دهه گذشته، هیچ‌گاه با چنین بحران‌های حادی مواجه نبوده است. او در سالگرد پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی آیت‌الله خمینی، شرایط را از زمان نوشیدن «جام زهر» هم بدتر  توصیف کرده و احتمال داده ناآرامی‌هایی شدیدتر از اعتراضات سراسری دی ماه در راه باشد.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در سخنانی در اجلاس مشورتی که با حضور رؤسای شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان برگزار شده بود، گفت:
«موضوعی که در این جلسه بنده می خواستم به آن اشاره کنم وضعیت خاص کشور در این شرایط به‌خصوص شش ماهه دوم سال جاری و لزوم آمادگی مدیریت شهری برای مواجه با آن است».

اسرائیل 'نقشی حیاتی در خنثی کردن طرح حمله به مجاهدین خلق داشته است'



اسرائیل 'نقشی حیاتی در خنثی کردن طرح حمله به مجاهدین خلق داشته است'
رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل (موساد) به خنثی کردن طرح ادعایی حمله به نشست مجاهدین خلق در فرانسه کمک کرده است.
به نوشته رسانه‌ها این خبر بعد از برداشته شدن سانسور خبری مربوط به این موضوع از سوی دولت اسرائیل، منتشر شده است.
به گزارش کانال دو تلویزیون اسرائیل نقشه حمله به گردهم‌آیی مجاهدین خلق در منطقه ویوپنت در شمال پاریس با همکاری سرویس اطلاعاتی اسرائیل با کشورهای آلمان، فرانسه و بلژیک خنثی شده است.
این گزارش می‌گوید اسرائیلی‌ها چند مظنون را در کشورهای مختلف ردیابی کردند و "اطلاعاتی حیاتی" در اختیار دولت‌های اروپایی گذاشتند.
در این پرونده دو شهروند بلژیکی ایرانی‌تبار دستگیر شدند که به گفته پلیس بلژیک نیم کیلو مواد منفجره دست‌ساز و چاشنی انفجاری در خودروشان پیدا شده بود.
علاوه بر آن یک دیپلمات ایرانی شاغل در سفارت این کشور در اتریش هم در آلمان دستگیر شد که به گفته مقامات امنیتی، مظنون به رهبری گروهی است که متهم به برنامه‌ریزی برای حمله مجاهدین خلق در روز ۳۰ ژوئن (۲۰ روز پیش) شده است.

چهره‌ی خدا در قرآن


چهره‌ی خدا در قرآن

- باید خداباوری را از دین‌باوری تفکیک کنیم. خداباوری در گوهر خود امری‌ست شخصی؛ هر انسانی تصور خاص خود از خدا را دارد که حتا ممکن است نتواند آن را توضیح یا تشریح کند؛ خدا، نخستین و آخرین تکیه‌گاهی است که انسان به هنگام شادی یا رنج با آن بده و بستان یا گفتگو می‌کند. ولی دین، کسب ‌و کار است یا دقیق‌تر گفته شود تجارت در معنای سیاسی و اقتصادی‌اش است.

چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ برابر با ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۸

ب. بی‌نیاز (داریوش) - کیهان لندن

– بنا بر باور مسلمانان، قرآن کلام خداست و فرشته جبرئیل رساننده‌ی این سخنان خدا به محمد بوده است. به سخن دیگر، مسلمانان بر این باورند که قرآن کلام محمد نیست و آنچه در قرآن آمده فقط بازگویی سخن خداست که از دهان محمد بیرون آمده است. از این روست که مسلمانان به قرآن، «کلام‌‌الله» نیز گویند

تصویری...درون تابوتی که نفرینش جهان را تهدید می‌کرد چه چیزی پیدا شد؟


تصویری...درون تابوتی که نفرینش جهان را تهدید می‌کرد چه چیزی پیدا شد؟
دبی-العربیه.نت فارسی

 

تابوت سیاهی که گمان می‌رفت گشودنش جهان را 2000 سال به تاریکی خواهد برد، یک روز پس از پیدا شدن، توسط مقامات مصری در میان تدابیر شدید امنیتی گشوده شد و مایع قرمز رنگ بدبویی درون آن پیدا شد که سه مومیایی را پوشانده بود.
این تابوت سیاه گرانیتی در جریات یک عملیات حفاری و ساخت و ساز در شهر اسکندریه مصر تابوتی سنگی یافت شد و گمان می‌رفت به اسکندر کبیر متعلق باشد؛ تابوتی که براساس خرافه‌ها اگر باز شود، جهان را نفرین کرده و 2000 سال به تاریکی خواهد برد.

جسد ژنرال فرانکو، رهبر پیشین اسپانیا، از مقبرۀ عظیم قهرمانان جنگ داخلی این کشور خارج می‌شود



جسد ژنرال فرانکو، رهبر پیشین اسپانیا، از مقبرۀ عظیم قهرمانان جنگ داخلی این کشور خارج می‌شود

دولت اسپانیا تصمیم گرفت جسد ژنرال فرانسیسکو فرانکو، رهبر پیشین این کشور، را که در مقبرۀ عظیم «واله دو لُس کایدُس» به خاک سپرده شده است، از قبر خارج و به نقطۀ دیگری منتقل کند. رئیس هیئت دولت اسپانیا، پدرو سانچز، سه شنبه ١٧ ژوئیه، این تصمیم را اعلام کرد و گفت «این کار در آینده بسیار نزدیک انجام خواهد گرفت».

دختر روسِ متهم به جاسوسی، برای کار پیشنهاد سکس داده بود



دختر روسِ متهم به جاسوسی، برای کار پیشنهاد سکس داده بود
یورو نیوز
ماریا بوتینا، دختر ۲۹ ساله روس که در آمریکا به جاسوسی متهم شده، برای کار با سازمان مورد نظرش در ایالات متحده پیشنهاد سکس داده بود.
گزارش دادرسی وی عنوان می‌کند که رابطه ماریا با یک مرد پرنفوذ آمریکایی، چنان که ماریا مدعی شده است «رابطه شخصی» نبوده، چراکه مدارک و اسناد پلیس فدرال آمریکا نشان می‌دهد که وی پیش از آن نیز دست‌کم برای کار با «یک سازمان مورد نظرش» در آمریکا به یک مرد دیگر پیشنهاد چنین رابطه‌‌ای را داده بوده است.
ماریا متهم است که خود را به عنوان مأمور رسمی یک دولت خارجی معرفی نکرده و همچنین قصد توطئه علیه دولت ایالات متحده را داشته است. وی هنوز به جاسوسی متهم نشده است.

Thursday, July 19, 2018

متهم اصلی اختلاس 13 هزار میلیاردی مدیرعامل ثامن الحجج در کنار علم‌الهدی و دادستان کل کشور





 متهم اصلی اختلاس 13 هزار میلیاردی مدیرعامل ثامن الحجج در کنار علم‌الهدی و دادستان کل کشور

محمدرضا خاتمی: از مردم نظرسنجی شود که اگر امکان مهاجرت داشتند چند نفر در ایران می‌ماندند؟


آخوندها بهتر از همه میدانند مردم چه اندازه از آنها متنفرند



محمدرضا خاتمی: از مردم نظرسنجی شود که اگر امکان مهاجرت داشتند چند نفر در ایران می‌ماندند؟

از گفتگوی محمدرضا خاتمی نایب رئیس مجلس ششم و دبیر کل سابق حزب مشارکت با روزنامه همشهری:
من پیشنهاد می‌دهم، بیایند از آحاد ملت نظرسنجی کنند که اگر امکان مهاجرت داشتند چند نفرشان در مملکت می‌ماندند؟ این سؤال کلی و جان داری است که اعتماد مردم، ‌امید به آینده و مسائل دیگر را نشان می‌دهد. بنابراین من می‌خواهم بگویم ما نباید درگیر الفاظ شویم، باید واقعیت‌های کشور را ببینیم و آگاه شویم درچه مسیری داریم پیش می‌رویم.

Tuesday, July 17, 2018

سه (بعلاوه یک) سناریو برای سقوط جمهوری اسلامی



سه (بعلاوه یک) سناریو برای سقوط جمهوری اسلامی
کیهان لندن
- سه سناریو بر اساس تقدم بخشیدن به نهادها و احزاب و قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای عملا موجود قابل تصور است. اما قدرت مردم کوچه و خیابان گاه فراتر از این ساختارها و نهادها می‌رود.
- در صورتی که میلیون‌ها ایرانی با درک شرایط خطیر کشور برای حداقل یک هفته در عرصه‌ی خیابان بدون هیچگونه خشونتی بمانند و خواهان تغییر رژیم باشند (گذار مسالمت‌آمیز به دمکراسی از پایین) همه‌ی نهادهای نظامی و مذهبی در برابر قدرت مردم تسلیم خواهند شد.

ترامپ: صد در صد حامی مردم ایران در راه سرنگونی جمهوری اسلامی هستیم



ترامپ: صد در صد حامی مردم ایران هستیم
رادیو فردا
ریس‌جمهوری آمریکا می‌گوید از وقتی دولت او از برجام خارج شده، اعتراضات و تظاهرات گسترده در ایران رخ داده است. دونالد ترامپ می‌گوید دولت آمریکا صد در صد حامی مردم ایران است.
رئیس‌جمهوری ایالات متحده، ۲۵ تیر ماه، پس از دیدار و گفت‌وگو با همتای روس خود، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس شرکت کرد. بخشی از این مصاحبه مربوط به موضوع ایران، رابطه روسیه و ایران، و نیز توافق اتمی می‌شد.

Monday, July 16, 2018

داور ایرانی برترین داور جام جهانی شد



داور ایرانی برترین داور جام جهانی شد
به گزارش نامه نیوز، با برگزاری فینال جام جهانی 2018 روسیه و قهرمانی تیم ملی فرانسه، پرونده جام بیست و یکم نیز بسته شد. بعد از اعلام بازیکنان برتر این مسابقات، سایت «ratetheref.net» نیز با نظرسنجی از کاربران خود اقدام به معرفی برترین داوران جام کرد.
در این نظرسنجی علیرضا فغانی که در طول مسابقات همواره در رده اول یا دوم قرار داشت در نهایت با کسب اکثریت آرا به عنوان بهترین داور مسابقات معرفی شد.

این داور ایرانی همراه با کمک هایش یعنی رضا سخندان و محمدرضا منصوری چهار بازی مهم «آلمان - مکزیک»، «آرژانتین - فرانسه»، «صربستان - برزیل» و «بلژیک - انگلیس» را قضاوت کرد و اشتباهات تاثیرگذاری نیز نداشت و حتی یک بار نیز مجبور به استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی نشد.
رده‌بندی پنج داور برتر این رقابت‌ها با توجه به امتیازات کاربران اینترنتی به شرح زیر است:
1- علیرضا فغانی از ایران با 4.76 امتیاز
2- بیورن کوئیپرس از هلند با 4.08 امتیاز
3- جهاد جریشه از مصر با 3.8 امتیاز
4- متئو کانگر از آمریکا با 2.63 امتیاز
5- فلیکس بریش از آلمان با 2.5 امتیاز

کامیار شاپور – فرزند فروغ فرخزاد و پرویز شاپور – در سن ۶۶سالگی از دنیا رفت




به گزارش ایسنا، دختر پوران فرخزاد با تأیید خبر درگذشت او گفت: کامیار مدتی به خاطر ریه‌هایش در بیمارستان بستری بود اما امروز (دوشنبه، ۲۵ تیرماه) نزدیک صبح به خاطر ایست قلبی از دنیا رفت.
کامیار شاپور – فرزند فروغ فرخزاد و پرویز شاپور – متولد ۲۹ خرداد ۱۳۳۱ بود؛ پسری که هم فروغ در شعرهایش به او اشاره کرده، و هم شاپور از نامش، «کامی»، به عنوان نام مستعار خود استفاده کرده است. او نقاشی می‌کشید و مدتی هم در موسیقی خیابانی فعالیت داشت.
مجموعه شعر «عشق یک مجسمه‌ فلزی‌ست و نورهای معطر طلایی»، «خودنویسم را از آفتاب پر می‌کنم» (نامه‌های پرویز شاپور به فرزندش کامیار) با گردآوری و تنظیم فرناز تبریزی و کامیار شاپور و «اولین تپش‌های عاشقانه قلبم» (نامه‌های فروغ فرخزاد به همسرش)، به کوشش عمران صلاحی و کامیار شاپور کتاب‌های به‌جامانده از کامیار شاپور هستند.

موساد چگونه اسناد برنامه هسته‌ای ایران را از انباری در شورآباد تهران دزدید؟



ابوالفضل آزاد - رادیو زمانه

سازمان اطلاعات و وظایف ویژه اسرائیل (موساد) هفته گذشته خبرنگارهای سه روزنامه آمریکایی را دعوت کرد تا به آنها برخی از اسناد برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را که این سازمان امنیتی از انباری‌ در تهران دزدیده از نزدیک نشان دهد. اینها همان اسنادی هستند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در آوریل ۲۰۱۸ در یک کنفرانس خبری آشکار کرد اما این بار روزنامه‌نگاران مستقل، اسناد را از نزدیک دیده‌اند و برای بررسی بیشتر پیش متخصص‌ها برده‌اند.
آنچه در پیش رو می‌خوانید برگرفته از گزارش یکشنبه ۱۵ ژوئیه/۲۴ تیر نیویورک تایمز در مورد اسناد هسته‌ای است که موساد می‌گوید نشان می‌دهند ایران قصد ساختن کلاهک هسته‌ای داشته است. نتانیاهو می‌گوید که پنهان کردن این اسناد از بازرسان بین‌المللی نشان می‌دهد که ایران قصد ساختن سلاح هسته‌ای داشته و کماکان هم این قصد را دارد.
موساد انبار اسناد را چگونه پیدا کرد؟
این مشخص نیست. نیویورک تایمز نوشته است که “واضح است که جاسوسان اسرائیلی از داخل ایران کمک دریافت کرده‌اند”. در جایی دیگر هم ذکر می کند که شاید برخی – اگر نه همه مامورهای این عملیات – ایرانی بودند.
مقامات امنیتی اسرائیل اما در پاسخ به این پرسش گفته‌اند که در اوایل سال ۲۰۱۷ فهمیده‌اند که ایران اسناد و مدارک مربوط به تحقیقات در حوزه سلاح‌های هسته‌ای را دارد جمع‌آوری می‌کند و آنها را به یک انباری صنعتی در منطقه شورآباد در کهریزک تهران منتقل می‌کنند. جاسوسان موساد ساختمان این انبار را در نظر می‌گیرند. آنها می‌گویند که ماموران امنیتی جمهوری اسلامی به صورت شیفتی ساختمان را بازرسی می‌کردند و ساختمان نگهبان دائم نداشته است.بعد از شیفت شب، هفت صبح هر روز شیفت جدید نگهبانی بر سر ساختمان می‌آمده.
روز ۳۱ ژانویه ۲۰۱۷ /۱۲ بهمن ۱۳۹۶، جاسوسان موساد بین دو شیفت شب و روز نگهبانی تنها شش ساعت و ۲۹ دقیقه فرصت داشتند که داخل انبار شوند، گاو صندوق‌های کلیدی را شناسایی کنند، در آنها بگشایند، اسناد را بردارند، راهی مرز شوند و از ایران فرار کنند.
خارج کردن نیم تن سند، در شش ساعت و ۲۹ دقیقه
ساعت ده و نیم شب ۳۱ ژانویه، کمتر از ۲۴ مامور موساد که آگاهی کافی در مورد سیستم‌های امنیتی انبار از جمله دزدگیر آن داشتند، وارد انبار می‌شوند.


تصویر مخزنی که موساد می‌گوید برای آزمایش‌های انفجاری در سایت هسته‌ای پارچین استفاده می‌شده است.
ابزار آنها برای ورود و باز کردن در ۳۲ گاوصندوق داخل انبار، مشعل‌های حرارتی با حرارت ۳۶هزار درجه سانتی‌گراد بوده که با ایجاد یک شعله مستمر می‌توانند ورق‌های فلزی را ذوب کنند. گاوصندوق‌هایی که با این مشعل‌ها باز شدند همه ساخت ایران بودند. ماموران موساد به کمک جاسوس هایی که در داخل داشتند می‌دانستند که در کدام گاوصندوق‌ها را اول باز کنند.
یوسی کوهن، رییس کل موساد که بر این عملیات نظارت می‌کرده به تیمش دستور داده که اسناد و مدارک را کپی یا عکس‌برداری نکنند. هدف این بوده که صرف شدن زمان در انبار را کوتاه کنند. همچنین اسرائیلی‌ها اصل مدارک را می‌خواستند که بتوانند ادعاهای ایران مبنی بر این که اسناد جعل‌شده هستند را خنثی کنند. از این رو یک راه بیشتر نداشتند: سرقت اصل اسناد.
پنج صبح، دو ساعت قبل از اینکه نگهبانان شیفت صبح برسند، ماموران موساد در مجموع نیم تن سند، مدرک، سی‌دی، عکس و نقشه را از انبار خارج می‌کنند. هرکدام از ماموران بخشی از در مجموع ۵۰ هزار صفحه مدرک و ۱۶۳ سی‌دی، اسناد تصویری و نقشه را بر می‌دارند و راهی مرز می‌شوند. ماموران موساد راهشان را از هم جدا می‌کنند و در گروه‌های کوچک‌تر به سمت مرز حرکت می‌کنند. استدلال این بوده که اگر کسی دستگیر شود، همه مدارک به باد نرود.
اسناد چه چیز را نشان می‌دهند؟
بیشتر اسنادی که اکنون در دست موساد است مربوط به ۱۵ سال پیش و پروژه “آماد” است: پروژه‌ای مخفیانه برای ساخت سلاح هسته‌ای که در ایران که از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۳ ادامه داشته است. روایت رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این است که پروژه آماد رو به افول رفته و در نهایت قسمت‌های اصلی آن در سال ۲۰۰۳ متوقف شده است – این روایت را بنیامین نتانیاهو قبول ندارد و معتقد است مخفی کردن این اسناد نشان می‌دهد که پروژه کماکان در برنامه ایران هست.
نیویورک تایمز ضمن اینکه می‌گوید که هیچ راهی ندارد که اصالت این اسناد را مستقل درستی‌سنجی کند، این اطلاعات را در مورد یافته‌های موجود در این اسناد منتشر کرده است:
۱ – ایران مشغول ساخت بمب هسته‌ای بوده است: نیویورک تایمز بخشی از اسناد را که موساد در اختیارش گذاشته به رابرت کلی، مهندس هسته‌ای و بازرس سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین نشان داده و واکنش او این است: “این اسناد نشان می‌دهد که اینها در حال کار بر روی بمب‌های هسته‌ای بوده‌اند.”
۲ – ایران می‌خواسته کلاهک هسته‌ای سوار موشک شهاب ۳ کند: بخشی از اسناد در مورد چالش‌های مربوط به ادغام سوار کردن کلاهک هسته‌ای بر موشک شهاب ۳ هستند.
۳ – ایران آزمایش هسته‌ای زیرزمینی می‌کرده: یک سند در مورد برنامه‌های ایران برای آزمایش‌های هسته‌ای زیرزمینی است و برنامه را تولید پنج کلاهک هسته‌ای اعلام می‌کند. اسنادی دیگر نشان می‌دهند که تعداد آزمایش‌های هسته‌ای زیرزمینی ایران بیشتر از آن چیزی است که قبلا فرض می‌شده. دیوید آلبرایت، بازرس پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مدیر فعلی موسسه “علوم و امنیت بین‌المللی” در گفت‌وگو با نیویورک تایمز می‌گوید که اسناد حاوی “اطلاعات عالی”‌ای هستند و نشان می‌دهند که ایران آزمایش‌های متعددی در ارتباط با توسعه سلاح‌های هسته‌ای انجام داده‌اند – خیلی گسترده‌تر از آنچه از قبل فرض می‌شده.
۴ – آزمایش بر روی نوترون، عامل انفجار در بمب اتمی هم در برنامه بوده: مشخص نیست که آیا این آزمایش‌ها صورت گرفته یا نه اما اسناد شامل یادداشتی از مسعود علی محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران و دانشمند هسته‌ای است که در این یادداشت او هشدار می‌دهد که هر نوع آزمایش بر نوترون‌ها حساسیت‌برانگیز است و باید مخفیانه صورت بگیرد. محمدی همان دانشمند هسته‌ای است که در ۲۲ دی ۱۳۸۸ در تهران ترور شد.
۵– تصاویر آزمایشگاه‌های هسته‌ای زیرزمینی ایران: خبرنگار نیویورک تایمز نوشته است که یکی از جالب‌ترین بخش‌های اسناد، تصاویر داخل آزمایشگاه‌ها و سایت‌های هسته‌ای در ایران است. یک تصویر یک مخزن بسیار بزرگ را نشان می‌دهد که برای آزمایش‌های انفجاری مورد استفاده قرار می‌گرفته است. متخصصان موساد می‌گویند که این بخشی از آزمایشگاه زیرزمینی پایگاه نظامی پارچین در جنوب شرقی تهران است که بخشی از تاسیسات هسته‌ای ایران در این پایگاه بوده و اکنون دیگر جمع‌آوری شده است.
۶ – پروژه غیرصلح‌آمیز هسته‌ای ایران در سال ۲۰۰۳ رو به افول رفته است. نیویورک تایمز در این رابطه به ترور دانشمندان هسته‌ای، حملات سایبری مشترک اسرائیل و آمریکا به تاسیسات هسته‌ای ایران و فشارهای بین‌المللی اشاره کرده اما سندی که نشان بدهد که افول چگونه و در چه شرایطی بوده در میان اسناد به اشتراک گذاشته شده با روزنامه‌نگاران نیست

حرام خوری «مسافران خانه خدا»: ارز دولتی و داروی رایگان


یک حرام خوار در بازگشت از حج


مهسا باقری - رادیو زمانه
با نزدیک شدن به ایام حج نماینده ویژه علی خامنه‌ای در سازمان حج و زیارت خواستار تامین دلار به نرخ دولتی برای متقاضیان سفر به مکه شده است. همزمان رئیس سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی از ارسال ۵۲ تُن دارو و تجهیزات پزشکی ویژه حجاج به جده عربستان سعودی خبر داده است.

براساس اعلام سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی، ۸۵ هزار ایرانی برای مراسم حج به عربستان سعودی خواهند رفت.
محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی چندی پیش تخصیص ارز به نرخ دولتی به حجاج را «غیرقابل توجیه»دانسته و از مسئولان سازمان حج خواسته بود که به بانک مرکزی برای تامین دلار به نرخ ۳۹۰۰ تومان فشار نیاورند.

Sunday, July 15, 2018

مائده و تتلو – اعتراض حق مسلم ماست




مائده و تتلو – اعتراض حق مسلم ماست
رادیو زمانه
دختر جوانی -یا شاید نوجوانی- که در اینستاگرام ویدئوهای رقص منتشر می‌کرد، در زمانی نامشخص که برخی می‌گویند یک ماه قبل بوده، برای مدتی باز هم نامشخص که برخی می‌گویند یک روز بوده، بازداشت شده است. او را مقابل دوربین تلویزیون نشانده‌اند تا علیه خود اقرار کند و به اشتباهش اعتراف کند. فیلم این اعترافات چند روز قبل از تلویزیون ایران پخش می‌شود و موجی از اعتراضات را بر می‌انگیزد. معترضان با هشتگ «برقص تا برقصیم» و انتشار فیلم‌هایی از رقصیدن خود، در فضای مجازی به این شیوه از برخورد با این دختر جوان و سایر کسانی که در قیلم «بیراهه» حضور داشتند، اعتراض می‌کنند.
مساله اما با تشکیک گروهی از همان ابتدا به «بیراهه» کشیده می‌شود. این عده این شبهه را وارد می‌کنند که پخش این فیلم در چنین زمانی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی بی‌دلیل نیست و حکومت خواسته با پخش این فیلم، افکار عمومی را که تا آن زمان مشغول اعتراضات به بی‌آبی و بی‌برقی در استان‌های جنوبی کشور بودند، به «بیراهه» ببرد.

Saturday, July 14, 2018

جنازه مریم فرجی فعال مدنی توسط پلیس آگاهی کشف شد



جنازه مریم فرجی فعال مدنی توسط پلیس آگاهی کشف شد
جسد سوخته شده‌ی مریم فرجی، فعال مدنی ۳۳ ساله و دانشجوی ارشد مدیریت بین الملل، که پنج‌شنبه ۱۴ تیر ۹۷ از منزل خارج شده بود، توسط پلیس آگاهی کشف شد و پزشک قانونی با گرفتن DNA از پدر این فعال مدنی، هویت جسد را تایید کرد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جسد سوخته شده‌ی مریم فرجی، دانشجوی ۳۳ ساله رشته مدیریت بین الملل، در حالی توسط پلیس آگاهی کشف شد که پیگیری های خانواده این فعال مدنی برای یافتنش با وجود مراجعه مکرر به پلیس و ارگان‌های مرتبط راه به جایی نبرد.

نماینده مجلس: پارازیت‌ها مردم را کلافه کرده است



نماینده مجلس: پارازیت‌ها مردم را کلافه کرده است
علي اكبري، در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد افزود: حجم اختلالات راديويي به‌حدي است كه حتي دريافت تصاوير شبكه‌هاي داخلي را نيز با مشكل مواجه كرده است. اين‌طور كه پيداست برخي عزيزان در بعضي مواقع احساس مسووليت مضاعف مي‌كنند. هرچه است، افكار عمومي قانع نشده و اين مدعيات را نمي‌پذيرد. هيچ‌كس حاضر به پذيرش مسووليت نيست.
بنده اين موضوع را به دفعات پيگيري كردم كه موكول بر اين شد كه بخش فني دانشگاه شيراز ميزان پارازيت‌ها را بر اساس شاخص‌هاي علمي ارزيابي و بررسي كند كه البته اين گزارش هرگز منتشر نشد كه احيانا اجازه انتشار گزارش و اطلاع‌رساني به مردم داده نشد. درمجموع آنچه مسلم است اين است كه پارازيت وجود دارد و مردم هم گله‌مند هستند.
مردم به ما مراجعه مي‌كنند، تماس مي‌گيرند و به انحاي گوناگون اعتراض خود را به گوش مسوولان مي‌رسانند. وي ادامه داد: نزديك به ٢ سال است كه ارتباطات تلفني ما هم دچار مشكلات اساسي است. پارازيت‌ها علاوه بر تصوير شبكه‌هاي تلويزيوني، حتي بر ارتباطات تلفني و موبايلي هم تاثير منفي داشته است.
مردم مي‌گويند كه دچار بيماري‌هايي مخصوصا سردردهاي طولاني مي‌شوند. اين تشعشعات منجر به بيماري‌هاي مختلف ازجمله سرطان مي‌شود و همه اين مسائل مردم را نگران كرده است. اميدواريم مسوولان در اين باره تامل كنند و سلامت مردم را بيش از اين به خطر نيندازند.
يكي از مشكلات اساسي كشور ما كه شايد در اين مورد نيز نمود يافته اين است كه ما در كشور يك دولت نداريم، بلكه چندين دولت داريم. وي در خاتمه گفت: پارازيت‌ها از سوي نهادي خارج از دولت ارسال مي‌شود.

علیرضا فغانی تهدید کرد؛ برای همیشه از ایران می‌روم



علیرضا فغانی تهدید کرد؛ برای همیشه از ایران می‌روم
ایران وایر
«علیرضا فغانی» داور بین المللی فوتبال ایران که قرار است بازی رده‌بندی جام جهانی روسیه را قضاوت کند، تهدید کرد که ایران را برای همیشه ترک خواهد کرد.
روز چهارشنبه، علیرضا فغانی که از سوی فیفا برای تماشای دیدار مرحله نیمه نهایی دو تیم انگلیس و کرواسی در استادیوم لوژنیکی حضور‌ یافته بود، با همکار خانم خود دست داد. تصاویر دست دادن او با یک خانم به سرعت در فضای مجازی منتشر شد. داور ایرانی ابتدا نسبت به این قضیه واکنشی نرم داشت: «این رفتارها در فضای مجازی طبیعی است. این خانم همکار من و همین طور همسر یکی از صمیمی‌ترین دوستان داور من است. برای کسانی که در این مقطع زمانی دنبال چنین حاشیه‌هایی هستند متاسفم.»

یک گزارش در نشریه دیلی بیست : آدمکشان جمهوری اسلامی برای انتقام بازگشته‌اند



مقاله ای از برزو درگاهی در نشریه دیلی بیست
صدای آمریکا : مقام های امنیتی و کارشناسان ضد تروریسم می گویند عناصری از سرویس های مخفی ایران با انجام تحرکات جسورانه و به طور بالقوه خطرناکی در سراسر اروپا و آفریقا در ماموریت های دیپلماتیک خارجی به نمایش قدرتی دست می زنند که از سال های ۱۹۹۰ به این سو مشاهده نشده است.
موارد ادعایی این فعالیت ها شامل توطئه قتل، اتهام قصد بمبگذاری و گزارش های حاکی از مسلح کردن گروه های شورشی در کشورهای دور دست است. این تحولات به ابعاد نگران کننده تنش بین تهران و ایالات متحده بر سر برنامه هسته ای ایران، توسعه فناوری موشکی و حمایت از شبه نظامیان در خاورمیانه افزوده است.
این هفته مقامات آلمان یک دیپلمات ایرانی را به طرح ریزی برای توطئه بمبگذاری در فرانسه در «گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران» متهم کردند. از جمله افراد حاضر در آن نشست رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ و شهردار سابق نیویورک، بوده است.
به گفته دادستان ها در آلمان، اسدالله اسدی، کنسول سوم ایران در وین، به یک زوج ایرانی بلژیکی در لوکزامبورگ دستگاه انفجاری با نیم کیلو مواد منفجره داده بود تا در روز ۳۰ ژوئن در همایشی در حومه پاریس کار بگذارند. ایران بر مبنای مصونیت دیپلماتیک خواستار آزادی اسدی شده و دشمنان را به توطئه در یک عملیات جعلی متهم کرده است. اسدی و زوج دستگیر شده کماکان در بازداشت هستند.
چند روز بعد، در اول ژوییه، مقامات هلند تایید کردند که یک ماه قبل دو دیپلمات ایرانی را از سفارت ایران در لاهه به دلایلی نامشخص اخراج کرده اند. چنین اخراج هایی در هلند که روابطی نزدیک با ایران دارد، به ندرت اتفاق می افتد. ماه نوامبر گذشته، احمد مولا نیسی، یک ایرانی عرب، توسط یک آدمکش یا چند آدمکش در لاهه به قتل رسیده بود. پرونده او هنوز حل نشده باقی مانده است. نیسی هدف سه گلوله به سر و دو گلوله به قلب قرار گرفته و در پیاده رویی در پایتخت هلند جان سپرد. او از جمله رهبران جنبش آزادی اهواز و از مخالفان رژیم ایران بود.
در اوائل ماه مه، ناصر بوریتا، وزیر خارجه مراکش، ایران را به قاچاق اسلحه به جبهه پولیسارو متهم کرده بود.

Friday, July 13, 2018

مدیر سایت و کانال تلگرامی به اعدام محکوم شد



مدیر سایت و کانال تلگرامی به اعدام محکوم شد
زمانه
رادیو زمانه - محمدحسین مالکی، ۴۷ ساله و ساکن شاهین شهر اصفهان، مدیر سایت و کانال تلگرامی عصر جوان به اتهام «افساد فی الارض» در زندان دستگرد اصفهان به اعدام محکوم شده است.
یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود به سازمان حقوق بشر ایران گفته: «فعالیت سایت در زمینه‌های مختلف عملی و فرهنگی بوده و همچنین بخش ماهواره‌ای هم در آن قرار داشت که در آن اکانت‌های ماهواره‌ای سی سی کم که اکانتی معمولی و رایج در کشور هست و برای بازگشایی کانال‌های کارتی استفاده می‌شود فروخته می‌شد.»
محمدحسین مالکی به اتهام «افساد فی الارض از طریق فعالیت سازمان یافته در حوزه سی‌سی‌کم با فروش اکانت‌های متعدد ماهواره‌ای به افراد در حد وسیع و گسترده» در شعبه دوم دادگاه انقلاب اصفهان به اعدام محکوم شد.
این درحالی است که در مراحل ابتدایی تحقیق بازپرس پرونده برای محمدحسین مالکی قرار منع تعقیب صادر کرده بود، ولی این تصمیم با مخالفت دادستان به قرار مذکور روبه رو شد و پرونده به دادسرای انقلاب تهران و سپس دیوان عالی کشور و در نهایت برای صدور حکم به شعبه دو دادگاه انقلاب اصفهان ارسال شد.

در بخشی از حکم وی که توسط سازمان حقوق بشر ایران رویت شده، آمده است: «وی در اظهاراتش فعالیت در زمینه تجارت الکترونیک و راه اندازی وب‌سایت در زمینه فعالیت تعمیرات ماهواره و گرفتن تبلیغات و اشتراک گذاری کانال‌های ماهواره‌ای از طریق اینترنت را قبول و قصد خویش از راه اندازی این سیستم را دست‌یابی به برنامه‌های ورزشی فیلم و مستند عنوان نموده و فروش کانال‌هایی با عنوان پورنو و مستهجن و مبتذل را قبول نداشته و انگیزه خویش را فقط مالی عنوان نموده است.»
در این حکم همچنین امده که «دادگاه با عنایت به محتویات پرونده از جمله گزارش اولیه ضابطین اظهارات صریح متهم در مراحل مختلف تحقیق به راه اندازی سایت و کانال‌های مختلف با انگیزه مالی و با ادعای اینکه محتویات کانال‌هایی که وی فعالیت داشته مبتذل بوده و نه مستهجن و فروش سی‌سی‌کم به تعداد ۸۵۰ نفر با عناوین مبتذل که حکایت از فعالیت وی در حد گسترده داشته و ارتباط وی با افراد خارج از کشور ... عمل وی منطبق است بر ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی که دادگاه وی را به مجازات اعدام محکوم می‌کند.»