Saturday, June 30, 2018

اطلاعیه - خرمشهر



ابراهیم رئیسی: تهدید داخلی خطرناک تر از تهدید خارجی برای نظام است



ابراهیم رئیسی: تهدید داخلی خطرناک تر از تهدید خارجی برای نظام است
.مشهد - تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز مهمتر از تهدید و دشمن خارجی برای انقلاب و مردم، تهدید داخلی یعنی سبک زندگی و مدیریت اشرافی و فاقد برنامه بودن است.
به گزارش خبرنگار مهر،حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در جمع طلاب و روحانیون طرح ولایت اظهارکرد: نام شهید بهشتی یادآور چند ویژگی ممتاز شامل جدیت و سخت‌کوشی، دقت و تیزبینی، صبر و مدارا، نظم و تقوا، دانایی و مواجهه عالمانه و در عین حال انقلابی با مسائل، استقامت و فداکاری و نهراسیدن از سرزنش و تهمت‌های دشمنان و غافلان، تبعیت محض از ولی‌فقیه و ترجیح ندادن خواست و نفع خود بر خواست امام امت و نفع مردم است.
وی افزود: نقش آیت الله بهشتی در نظام‌سازی در میان اصحاب امام بزرگوار، برجسته و بی‌بدیل است. شرایط دشوار و بحرانی دو سال اول انقلاب نتوانست مانع حرکت مجاهدانه و پیشروانه آیت الله بهشتی در پایه‌گذاری نظام قضایی و هدایت مجلس خبرگان قانون اساسی و تدوین یک قانون اساسی فوق‌العاده مترقی و در عین حال، اسلامی و مردمی شود.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد:اداره کشور امروز سخت نیازمند ویژگی‌ها و خصائص بهشتی است و روحیه بهشتی‌گونه است که در سخت‌ترین شرایط از پس اساسی‌ترین و دشوارترین کارها برمی‌آید.
رئیسی گفت: تنبلی و کم‌کاری، روزمرگی و بی‌برنامگی، دور از مردم زندگی کردن، دل‌بستن به بیگانه و چشم‌بستن بر توان ملی، ضد سبک زندگی و مدیریتی شهید بهشتی و ضد سیره امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز مهمتر از تهدید و دشمن خارجی برای انقلاب و مردم، تهدید داخلی یعنی سبک زندگی و مدیریتی اشرافی، غیرانقلابی، بی‌برنامه و بی‌تدبیر، شعارزده و بی‌عمل است.
وی اظهارکرد:مردم و رهبری انقلاب همواره در خط مقدم مقابله با دشمن بوده‌اند و انقلابشان را با نصرت و تأیید الهی حفظ کرده‌اند، ما مسئولان نیز باید با عمل مؤمنانه و انقلابی خود از خداوند بخواهیم ما را نیز در این خط و در کنار مردم، بپذیرد.
رئیسی بیان کرد:مردم اگر از ما مسوولان، صداقت، فداکاری، برنامه‌ریزی، تدبیر عالمانه و کار شبانه‌روزی ببینند، سختی‌ها را تحمل می‌کنند، همچنانکه در سال های اول انقلاب که فشارها چندین برابر امروز بود، درخشش این شاخص‌های مثبت در مسئولان تراز اول کشور همچون شهید بهشتی، موجب شد ایران پر افتخار و مردم مومن آن، از کوران فشارها و تهدیدها پیروز و مقتدر بیرون آیند.

چرا مردم دیگر النگوهای‌شان را در راه آرمان انقلاب نمیدهند!



چرا مردم دیگر النگوهای‌شان را در راه آرمان انقلاب نمیدهند!

نادر فتوره چی،  روزنامه‌نگار، مترجم و نویسنده در پاسخ به حسین دهباشی که پرسیده بود مردم چرا دیگر النگوهای‌شان را در راه آرمان انقلاب نمیدهند:
1-چون:
*4000آقازاده در انگلیس زندگی میکنند.
*ایران بزرگترین واردکننده پورشه(ماشین آقازاده‌ها)در خاورمیانه‌ست.
*در3ماه30میلیارد دلار ازکشور خارج شده که قطعا در توان«مردم عادی»نیست.
*هزاران تریلیون اختلاس شده،اما با غارتگران مثل«تاج سر»رفتارمیشود.
مردم اینطور به اینجا رسیدند جناب دهباشی!
2-«مقاومت» در برابر جنگ سرد «سلطه و استکبار جهانی» با ساختاری عمیقا فاسد ناممکن است.
3-مردم وقتی«محمدساشا»ها و«عیسی هاشمی»ها(فرزند ابتکار) و ویلای لواسان سردار فیروآبادی‌ها و پرادو سواری امام جمعه‌ها را میبینند، از خودشان میپرسند «چرا من باید برای آرمانی که نیست، جان و مالم را بدهم».
مردم، اینطور به اینجا رسیدند، جناب دهباشی!
بله، بالا که بگندد، پایین هم میگندد.
4-مردم وقتی میبینند برادران تمامی اعضای ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، پرونده «فساد اقتصادی» دارند، از خود میپرسند «ما دقیقا بر سر چه آرمانی باید ایستادگی کنیم؟!»
مردم اینطور به اینجا رسیدند، جناب دهباشی!
5-مردم وقتی می‌بینند در طی این سالها هزاران دستگاه مازراتی و پورشه و بنز با ارز دولتی وارد شده، اما برای خرید لودر و گریدر و هلی‌کوپتر امداد و نجات بودجه نیست، از خود می‌پرسد «ما دقیقا بر سر چه آرمانی باید ایستادگی کنیم؟»
مردم اینطور به اینجا رسیدند، جناب دهباشی!
6-مردم وقتی میبینند با آمدن زلزله، تمام دم و دستگاه حاکمیت،تنها کاری که از دستش برمی‌آید«توصیه به خواندن آیات الکرسی»ست،و با گذشت 9ماه مردم هنوز در چادر و تراخم و توآلت صحرایی دست و پا میزنند، سعی میکنند «النگو»ها را برای روز مبادا نگه دارند.

مردم،اینطور به اینجا رسیدند جناب دهباشی!
7-هر کس فقط یکبار از خیابان اندرزگو، یا فرعی‌های بالای نیاوران رد شود و کاخ‌هاو قصرهای آنجا که نظیرش حتی در بورلی هیلز دیده نمیشود را با «امکانات توسعه»ای چابهار و ایلام و کردستان و خوزستان و…مقایسه کند،به همینجایی میرسد که میبینید!

مردم اینطور به اینجا رسیدند جناب دهباشی!
8-مردم وقتی میبینند در همه جا مشتی ته‌ریش‌دارِ یقه‌آخوندیِ زیر30سال،در مقام «مدیرعامل» و «رئیس هیات مدیره» و «رئیس» و «معاون»و… مدام درحال انجام معاملات میلیاردی برای شرکتهای صوری‌شان هستند، حال آنکه عرضه مرتب کردن تخت‌خوابشان را هم ندارند،به همینجا میرسند که میبینید جناب دهباشی!
9-مردم وقتی فرزندان لایق‌شان را میبینند که کنار میدان‌ها پلاکارد«استخدام نیرو برای اسنپ»به دست گرفته‌اند،ناگهان یاد«احمد عراقچی»با سابقه 2سال نصب ویندوز می‌افتند که از روزی که معاونت بانک مرکزی شده، دلار 6500 تومان گران شده است. اینطوریست که به اینجا میرسند که میبینید جناب دهباشی!
10-مردم ایران عاشق آمریکا نبودند جناب دهباشی، جمهوری اسلامی آنها را عاشق آمریکا کرد.
مردم ایران عاشق رضا پهلوی نبودند جناب دهباشی، جمهوری اسلامی آنها را عاشق «خاطره پهلوی‌ها» کرد.
مردم ایران دچار انحطاط اخلاقی هستند، اما مقصرش خودشان نیستند قربان، نظام شماست!
11-مردم«انقلاب»کردند، یعنی از همه چیزشان گذشتند،نه فقط النگوهای طلا،آنها بر سر امرمحال قمار کردند،عرش را به لرزه انداختند،حالا اما قیافه «شنگول» مشتی دزد و بچه مزلف آویزان از نام «انقلاب»را میبینند که در اروپا و امریکا جت‌اسکی میکنند.
مردم، اینطوری به اینجا رسیدندجناب دهباشی!
12-مردم علی انصاری‌ها و حسین هدایتی‌ها را میبینند که مال‌ها و بانک‌ها و ویلاهای‌شان کفاف ده‌ها سال«مقاومت»دربرابر هر اهریمنی را میداد،اما کدام «مقاومت»؟برای کدام«آرمان»؟که علی انصاری چاق‌وچله‌تر شود؟برای چی؟شما را بخدا یک دلیل بیاور که من به پیک موتوری سوپر سرکوچه بگویم جناب دهباشی!

Friday, June 29, 2018

توافق پشت پرده روحانی و سپاه



توافق پشت پرده روحانی و سپاه
مهردادشاکری  
با تشدید اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف کشور و تعطیلی بازارها در شهرهای بزرگ که این تعطیلی ها با هدایت اتاق فکر سپاه برای تحت فشار قرار دادن دولت روحانی انجام گرفت،
به نظر میرسد روحانی برای فرار از بحران و جلوگیری از سخت تر شدن شرایط دولت خود و راضی نگاه داشتن سپاه و دلواپسان از خود به ناچار مجبور به توافق در پشت پرده با سپاه شده است.
سپاه قرار شده است دست از هجمه های وسیع خود بر علیه دولت بردار و در مقابل دولت روحانی هم نسبت به ساپورت بیشتر مالی سپاه و دادن پروژه های بزرگ اقتصادی به سپاه اقدام نماید.
روحانی سپاه را تهدید کرده بود که در صورت ادامه روند فعلی مجبور خواهد شد دست سپاه را در اتفاقات اخیر رو کند.
سپاه از مواضع خود بر علیه روحانی کوتا خواهد آمد
و بزودی پرونده فساد اقتصادی برادر حسن روحانی و برادر آقای جهانگیری مختومه خواهد شد.
منبع نگام

ماساژ و سونای زیرزمینی در تهران



ماساژ و سونای زیرزمینی در تهران
تهران تنها شهر دنیاست که ماساژدهندگان خوب و حرفه‌ای را فقط در زیرزمین می‌توان پیدا کرد.
سخت‌گیری و دوندگی و کاغذبازی برای گرفتن امتیاز و اجازه دایر کردن موسسات سونا و ماساژ باعث شده تا ماساژدهندگان با تجربه و پرمشتری فعالیت خود را به زیرزمین منتقل کنند.
سجادی رئیس صنف گرمابه‌داران، سونا و ماساژ می‌گوید: سخت‌گیری و بورکراسی اداری بی‌مورد باعث شده تا تنها ۹ مرکز ماساژ و سونا در تهران اجازه رسمی داشته باشند و تعداد زیادی از تشکیلات حرفه‌ای و خوب ماساژ فعالیت‌های خود را به زیرزمین برده‌اند.

شمار طرفداران و در واقع مشتریان این موسسات آن قدر زیاد است که نمی‌توان مانع از کار آنها شد. او یادآور شده عدم حمایت از ۸۹ گرمابه فعال در تهران می‌تواند به تعطیل آنها منجر شود، چون هزینه آب گرمابه‌ها گران است. این در حالیست که دولت ترکیه از حمام‌های سنتی عمومی آن کشور حمایت می‌کند و این حمام‌ها مورد علاقه توریست‌ها هستند و درآمد خوبی دارند.
کیهان لندن

نشست «نسل جدید اپوزیسیون ایران» در کنگره آمریکا



نشست «نسل جدید اپوزیسیون ایران» در کنگره آمریکا
دبی-العربیه.نت فارسی
تعدادی از سازمان‌های اپوزیسیون ایران و احزاب قومیت‌های غیرفارسی و اقلیت‌های دینی روز سه‌شنبه 26 ژوئن 2018 در نشستی تحت عنوان «گذار به دمکراسی و پشتیبانی از مبارزات مردم در ایران» که در کنگره آمریکا برگزار شد، حضور یافتند.
این نشست به دعوت کنگره‌ ملی ایرانیان که از هواداران نظام پادشاهی هستند، در واشنگتن برگزار شد و تعدادی از سناتورهای آمریکایی، پژوهشگران و افرادی از گروه‌های مختلف اپوزیسیون در حاضر شده و درباره اوضاع فعلی و آینده سیاسی ایران تبادل نظر کردند.
امیرعباس فخرآور، رئیس کنگره ملی ایرانیان در سخنانی با تاکید بر اینکه «این نسل، نسل جدید اپوزیسیون ایران است»، گفت: «نسل قبلی اپوزیسیون ایران مملو از ایدئولوژی است در حالی که مشکل کنونی کشور هم ایدئولوژی است»

مایک پمپئو: آمریکا می‌خواهد «شدیدترین تحریم‌های تاریخ» بر ایران اعمال شود



مایک پمپئو: آمریکا می‌خواهد «شدیدترین تحریم‌های تاریخ» بر ایران اعمال شود

مایک پمپئو، وزیر امور خارجهٔ ایالات متحده، می‌گوید که ایالات متحده به اعمال فشار بر ایران ادامه خواهد داد و هم‌اکنون در حال گفت‌و‌گو با کشورهای سراسر جهان است تا «شدیدترین تحریم‌های تاریخ» بر ایران اعمال شود.
به گزارش صدای آمریکا، پمپئو بعد از ظهر چهارشنبه ۶ خرداد در جریان یک جلسهٔ استماع بودجه در کمیتهٔ فرعی تخصیص بودجهٔ سنا برای وزارت خارجه، عملیات‌های خارجی، و برنامه‌های مربوطه، به سناتورهای ایالات متحده گفت: «وقتی من دربارهٔ ایجاد شدیدترین تحریم‌های تاریخ صحبت کردم، هنوز هم قصد آن را دارم و خوشبین هستم که می‌توانم این کار را انجام دهم.»
پمپئو در پاسخ به پرسشی دربارهٔ اقدامات دولت ترامپ در صورت امتناع ایران از همکاری، گفت: «ما به همان ترتیبی که کشورهای دیگری را که از نظر گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای تهدید به شمار می‌آیند [تحت فشار قرار می‌دهیم]، آنها [ایران] را نیز تحت فشار قرار خواهیم داد؛ ما دیپلماسی را اجرا خواهیم کرد؛ ما همهٔ تلاش‌مان را برای به دست آوردن هم‌پیمان انجام خواهیم داد – ما در این زمینه پیشرفت کرده‌ایم – ما در سراسر کشورهای خلیج [فارس] هم‌پیمانانی داریم. ما در بخش‌های دیگر جهان نیز هم‌پیمانانی داریم.»
به گفتهٔ پمپئو گام‌های بعدی در مورد ایران در دستور کار جلسهٔ آیندهٔ وزیران امور خارجهٔ کشورهای عضو ناتو خواهد بود. این جلسه در بروکسل بلژیک و پیش از نشست رهبران ناتو در سال ۲۰۱۸ که برای روزهای ۱۱ و ۱۲ ژوئیه برنامه‌ریزی شده است، برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به این که آمریکا و کشورهای اروپایی به سوی یک راهبرد مشترک در مورد ایران حرکت می‌کنند، گفت: «ما یک هفتهٔ دیگر در سطح سیاسی با یکدیگر دیدار خواهیم کرد. من اندکی بعد در آن‌جا با همتایان خارجی خود، یعنی وزیران خارجه، در بروکسل دیدار خواهم کرد تا مسیر آینده را ترسیم کنیم.»
پمپئو تأکید کرد: «طی چندین هفتهٔ گذشته درک فزاینده‌ای نسبت به این موضوع که ما باید به اتفاق مسیر رو به جلو را پیدا کنیم، وجود داشته است.
صدای آمریکا

Thursday, June 28, 2018

برکناری روحانی و انتصاب یک "خودی" فعلا بهتر از کودتای نظامی است



برکناری روحانی و انتصاب یک "خودی" فعلا بهتر از کودتای نظامی است
 رادیو پیام اسرائیل - منابع خبری در تهران گزار ش می دهد که مشاورات فشرده در داخل حکومت برای جلوگیری از ادامه خشم مردم و احتمال گسترش آن، شتاب بیشتری یافته و یکی از احتمالات مطرح شده، کنار گذاشتن حسن روحانی از مقام ریاست جمهوری است.
منابع خبری می گویند که روند مشاورات داخلی در جناح حاکم آن است که بحران اقتصادی مورد تائید قرار گیرد و حتی به رنج و ناراحتی مردم و نارضایی آن ها از ادامه وضع موجود اعتراف شود، ولی در همان حال، گناه همه نابسامانی ها متوجه دولت روحانی گردد و مراحل برکناری او به جریان افتد.
به گفته افرادی که اوضاع را به دقت در تهران دنبال می کنند، با اعلام برکناری روحانی، نه تنها می توان مسؤولیت نابسامانی های حکومتی را متوجه دولت او دانست، بلکه زمینه برای انتصاب فردی که مورد اعتماد سپاه بوده و مجری دستورات آن باشد فراهم می گردد - که این می تواند جایگزین یک کودتان نظامی علنی سپاه باشد که آینده آن قابل پیش بینی نیست.

جعفری دولت آبادی دادستان تهران مخالفان نظام باید اعدام گردند



جعفری دولت‌آبادی، دادستان  تهران از بازداشت افرادی در ارتباط با اعتراضات روزهای اخیر بازار تهران خبر داده و به گفته خود "مفسدان اقتصادی"! (معترضان ) را به اعدام تهدید کرده است.

مایکل روبین: در ایران، انقلاب از بازار شروع می شود



 مایکل روبین: در ایران، انقلاب از بازار شروع می شود
تظاهراتی که دی ماه سال گذشته در سراسر ایران شروع شد، هرگز کاملا خاموش نشد. هر چند روز یک بار شاهد حضور مردم در شهرها یا استان های مختلف ایران بوده ایم که عمدتا تجلی خشم جمع شده از ۴۰ سال فساد، سرکوب و وعده های شکست خورده اقتصادی است.
امروز این قیام با ریتم آهسته علیه جمهوری اسلامی به یک نقطه عطف تازه رسیده است.
اعتصاب بازاریان ضمن شعار دادن علیه آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، اتفاق چشمگیری است.
بسیاری از پژوهشگران نقطه آغاز انقلاب مشروطه را اعتصاب ۵ روزه بازار می دانند.
فاصله گرفتن بازار و گروه های مذهبی از محمد مصدق، نخست وزیر ایران، ضربه ای جدی بود که منجر به توقف حمایت طبقه متوسط سنتی از دولت او شد.
در تاثیر تظاهرات بازار و حمایت تجار از آیت الله خمینی در پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ کسی تردیدی ندارد.
انقلاب اسلامی یک تصادف تاریخی بود و نتیجه اوج طبیعی تحولات سیاسی در ایران نبود. این حکومت مانند اتحاد جماهیر شوروی و تمام دیگر رژیم هایی که به جای رضایت عمومی به سرکوب تکیه می کنند محتوم به شکست است. پرسش هرگز وقوع یا عدم وقوع آن نبوده است بلکه مساله زمان وقوع است.
با ادامه صرف میلیاردها دلار در خارج از ایران، نزدیک شدن به پایان زندگی خامنه ای، سقوط آزاد اقتصادی و رسیدن تظاهرات به بازار به نظر می رسد جواب این پرسش به شکل ترسناکی به زودی روشن می شود

صدای آمریکا

خداحافظی سردار آزمون و قوچان نژاد از تیم ملی فوتبال ایران



خداحافظی سردار آزمون و قوچان نژاد از تیم ملی فوتبال ایران پس از حذف تیم ملی فوتبال ایران از مسابقات جام جهانی 2018 روسیه و بازگشت این تیم به ایران طی چند روز گذشته شوک های عجیبی به فوتبال این کشور وارد شد.

اولین شوک به مصاحبه آتشین کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران برمی گردد که به انتقاد از مخالفان خود و کارشکنی در روند آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران در راه جام جهانی پرداخت که نوک پیکان انتقادات وی بیشتر به سوی "برانکو ایوانکویچ" سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس قرار داشت.
اما بزرگترین شوک فوتبال ایران به خداحافظی "رضا قوچان نژاد" و "سردار آزمون" دو تن از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران مربوط می شود که با انتشار پیام هایی در صفحات شخصی خود در اینستاگرام، کنارگیری خود را از تیم ملی فوتبال ایران اعلام کردند


Wednesday, June 27, 2018

فلسفه هنر و جامعه شناسی هنر برای جنبش فرهنگی جلال ایجادی




در ایران نقد روشنفکرانه در همه عرصه‌ها یک ضرورت کامل است. فرهنگ دینی و استبدادی در جامعه استعدادهای هنری بیشماری را ناتوان و یا نابود نموده است، حال آنکه ما برای زیستن و آینده خود نیازمند هنر و فرهنگ و توسعه آن هستیم. وابستگی روانی به اسلام و ازخودبیگانگی ناشی از آن، خلاقیت هنری و مضمون و اشکال هنری را محدود
نموده و موانع متعددی در راه پویایی و انکشاف آن بوجود آورده است. جامعه سکولار نیازمند هنر و آزادی خلاقیت است.
فلسفه هنر
هنر چیست؟ هنر توان و مهارت خلق زیبایی میباشد. هنر مجموعه‌ای از آفرینش یا فرایندهای ساخت انسان است که برای لذت فردی هنری، یا برای اثرگذاری بر عواطف و احساسات و هوش انسانی، یا برای انتقال یک معنا یا مفهوم، بوجود آمده است. 

زن بودن و سوالات جنسی بازجو



زن بودن و سوالات جنسی بازجو
 تریبون زمانه
فاطمه محمدی نوکیش مسیحی ۱۹ ساله‌ای است که آبان ماه سال گذشته بازداشت و توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد، خانم محمدی با پایان دوران محکومیت خود به تازگی از بند نسوان زندان اوین آزاد شده است. این نوکیش مسیحی با نگارش نامه‌ای از درد و رنج‌های متحمل شده‌اش در دوران بازجویی گفته است. او در این نامه تاکید کرده است در ایام بازجویی به واسطه جنسیت خود مورد بدرفتاری، توهین و ناامنی در اتاق های بازجویی قرار گرفته است.
فاطمه محمدی نوکیش مسیحی، در این رنج‌نامه از خاطرات تلخ بازجویی و تحت فشار قرار دادن خود برای گرفتن اعترافات اجباری می‌گوید: "بازجوها در جلسات بازجویی به من می‌گفتند "برای ما تعریف کن که در روابط جنسی که داشتی دقیقاً چه‌کار می‌کردی و آنها چه کاری می‌کردند". هر چه می‌گفتم رابطه‌ای وجود نداشته، آنها قبول نمی‌کردند. زمان پرسیدن این نوع سؤال‌ها به من می‌گفتند "چشم‌بندت را در بیاور و به سمت ما بنشین و به سؤالات ما پاسخ و توضیح کامل بده". وقتی دیدم دست‌بردار نیستند گفتم "برای من سخت است که بخواهم در مورد این مسائل حرف بزنم". آنها گفتند "پس بنویس روی کاغذ و بعد بدون آنکه چیزی بگویم خیلی سریع برگه‌های بازجویی را جلویم می‌گذاشتند که توضیحات را بنویسم. ولی من گفتم "نوشتن برایم سخت‌تر از حرف زدن است. نمی‌توانم این کار را بکنم". آنها کنار من ایستادند و فریاد می‌زدند و به پایه صندلی می‌کوبیدند تا من بترسم و تسلیم شوم و خواست آنان را انجام دهم".
متن کامل از هرانا:
در تمام جلسات بازجویی، بازجوها سؤالاتی در مورد روابط جنسی از من می‌پرسیدند. در دومین جلسه‌ی بازجویی یکی از بازجوها به من گفت: "از حاج آقا خواهش کردیم تشریف بیاورند با تو صحبت کنند". حاج آقا که از لحن صحبت کردنش مشخص بود آخوند است، اولین سؤالی که از من پرسید این بود که: "تا حالا با کسی رابطه داشتی؟" پرسیدم: "چه رابطه‌ای؟" گفت: "رابطه بد". من هم به شدت عصبی شدم و گفتم نه من با کسی رابطه نداشتم. شما دارید به من تهمت می‌زنید. این کار شما اصلاً درست و اخلاقی نیست. او در ادامه گفت: "مدارکش موجود است. تو این کار را انجام دادی". خیلی آرام و خونسرد صحبت می‌کرد. با گریه گفتم "وقتی انجام ندادم چه مدرکی می‌تواند وجود داشته باشد؟ من نمی‌دانم شما چه مدرکی علیه من ساختید، ولی من کاری نکردم".

در دیگر جلسات بازجویی به من می‌گفتند "برای ما تعریف کن که در روابط جنسی که داشتی دقیقاً چه کار می‌کردی و آنها چه کار می‌کردند". من هر چه می‌گفتم رابطه‌ای وجود نداشته، آنها قبول نمی‌کردند. زمان پرسیدن این نوع سؤال‌ها به من می‌گفتند "چشم‌بندت را در بیاور و به سمت ما بنشین و به سؤالات ما پاسخ و توضیح کامل بده". وقتی دیدم دست بردار نیستند گفتم "برای من سخت است که بخواهم در مورد این مسائل حرف بزنم". آنها گفتند "پس بنویس روی کاغذ و بعد بدون آنکه چیزی بگویم خیلی سریع برگه‌های بازجویی را جلویم می‌گذاشتند که توضیحات را بنویسم. ولی من گفتم "نوشتن برایم سخت‌تر از حرف زدن است. من نمی‌توانم این کار را کنم". آنها کنار من ایستادند و فریاد می‌زدند و به پایه صندلی می‌کوبیدند تا من بترسم و تسلیم شوم و خواست آنان را انجام دهم. حتی تا آخرین لحظه‌ی بازجویی من را تحت فشار قرار دادند تا مطالبی که می‌‌خواستند را برایشان بنویسم.
آخرین سؤال بازجویی هم در همین مورد بود و باز هم یک بازجو که صدایش با بازجوهای قبلی تفاوت داشت و تنها بازجویی بود که از من نخواست چشم‌بندم را دربیاورم، از بازجوی دیگر خواست که به من برگه بدهد تا توضیحات را بنویسم. من هم دیگر نتوانستم تحمل کنم و شروع به داد و بیداد کردم و آنها هم مرا از اتاق بازجویی بیرون انداختند و به سلول انفرادی برگرداندند. لازم به ذکر است که در تمامی بازجویی‌ها یکی از بازجوها صندلی‌اش را کنار من می‌گذاشت و با کمترین فاصله در کنار من می‌نشست.
چند روز قبل از دستگیر شدنم، یکی از دوستان صمیمی‌ام که دختر است در تلگرام از من خواست شعر مورد علاقه‌اش و یک سرود پرستشی بخوانم. من هم به صورت "صوتی" برایش فرستادم. این از آخرین چت‌های من بود. به همین دلیل در اولین بازجویی، زمانی که تلگرام من را بررسی می‌کردند، خیلی سریع این چت و فایل صوتی را دیدند و آن را با صدای بلند گوش کردند، من هم صدای خودم را می‌شنیدم. اتاق بسیار کوچک و پر از بازجو بود. بعد از اتمام فایل صوتی، بازجویی که پشت سر من نشسته بود، شروع به خواندن و تحریر کرد. همه بازجوها به من خندیدند. آنها با لحنی بسیار بد مرا با اسم کوچک صدا می‌زدند و هر بار با صدای بلند می‌خندیدند و غش و ضعف می‌رفتند. صدای خنده یکی از بازجوها به گونه‌ای بود که فکر می‌کردم از شدت خنده در حال خفه شدن است. در آن لحظات بسیار حالم بد ‌شد، قلب و قفسه سینه‌‌ام به شدت درد ‌گرفت و تنفس کشیدن برایم بسیار سخت ‌شد و سرفه‌های ممتد می‌کردم.

در بازجویی‌‌ها سعی می‌کردند از من نوشته‌ای بگیرند مبنی بر اینکه من با مردان رابطه نامشروع داشته‌ام؛ و گاهی با سؤالات هدایت شده می‌خواستند رابطه نامشروع را نتیجه‌گیری کنند. تمام هدفشان این بود که رابطه نامشروع را به من وصله بزنند و در نهایت مرا وادار به نوشتن داستانی خیالی از روابط جنسی کنند تا با خواندنش لذت ببرند! جز این هدف دیگری نمی‌توان برای آن متصور بود، زیرا این مسائل هیچ ارتباطی به موضوع پرونده نداشت.
به هم‌پرونده‌ای‌ام آقای سوزنچی، گفتند: "می‌دانستی فاطمه رابطه نامشروع داشته؟" و هزاران تهمت دیگر، به من نیز می‌گفتند: "می‌دانستی داوود (آقای سوزنچی) با خانم‌ها رابطه نامشروع داشته؟".
این آزار و اذیت‌ها و تهمت‌ها مختص و محدود به من و آقای سوزنچی نبود. آنها از هیچ کاری خجالت نمی‌کشند و حتی به مادرم تهمت رابطه نامشروع زدند و این موضوع را به گوش آقای سوزنچی رساندند. زمانی که مادرم متوجه این اتفاق شد به شدت ابراز ناراحتی کرد.
زمانی که در بازداشتگاه بند ۲۰۹ اوین بودم. شب اول، در زمان ورود (شب اول بازداشت)، زندانبانان زن مجبورم کردند به‌طور کامل لباس‌هایم را دربیاورم و آنها به من نگاه می‌کردند و مقاومت من برای عدم انجام این کار نتیجه نداشت. کش مویم را هم گرفتند و من همیشه موهایم باز بود. زمانی که به بازجو‌یی می‌رفتم. باید یک مانتو، شلوار گشاد، مقنعه، چادر، جوراب، دمپایی و چشم بند می‌پوشیدم. مقنعه‌ای که به من داده بودند گشاد بود و موهایم به شکلی بسیار نامرتب از مقنعه بیرون می‌زد. بازجو‌‌ از همان اول که از ماشین پیاده شدم تا وارد ساختمانی که قرار بود در آن بازجویی شوم، داد و فریادش شروع شد و با تمام وجود داد می‌زدند و می‌گفتند: "موهایت را بکن تو، بدجور داری منو عصبی می‌کنی، نگذار عصبانی بشوم." اما مقنعه گشاد بود و فایده نداشت و فریادهایشان هر چند دقیقه یک‌بار بلند می‌شد. دیگر عاصی شده بودم، آنها نسبت به این موضوع حساسیت زیادی به خرج می‌دادند؛ اما سؤالی که ذهنم را مشغول کرده، این است که زمانی که از من در زمینه رابطه نامشروع و جنسی، سؤال می‌کردند چرا از من می‌خواستند چشم‌بندم را بردارم و روی به آنها بنشینم (رو در رو)، به چشم‌هایشان نگاه کنم!
آستین مانتوام کمی بالا می‌رفت و از آنجا که دست‌هایم بسیار ظریف هستند، بازجو به دستانم چشم می‌دوخت و یک‌بار به من تذکر ندادند که آستین مانتوام را جلو بکشم، او تمام مدت به دستان من خیره مانده بود!.

در یکی از بازجویی‌ها هم نظر مسیحیت را در مورد روابط دختر و پسر سؤال کرد و در ادامه گفت: "می‌دانستی فلانی و فلانی با فلانی‌ها رابطه نامشروع داشته‌‌اند؟" و دائم در حال تخریب شخصیت‌های مسیحی بود.
زمانی که در زندان بودم، به دلیل عدم بازخورد نامه‌هایم برای دریافت کتاب مقدس و اعتراض به توهین‌ها و... دست به اعتصاب خشک زدم (علیرغم ناتوانی جسمی). در روز دوم، وضعیت قلبم بسیار نامناسب بود، به همین دلیل با اصرارهای فراوان خودم و هم‌بندی‌هایم قبول کردند مرا به بهداری ببرند. قرار شد از من نوار قلب بگیرند. وقتی وارد اتاق شدم یک آقا برای گرفتن نوار قلب آمد و چون برایم سخت بود که یک آقا این کار را انجام دهد، گفتم من نمی‌توانم قبول کنم. پزشک شیفت (آقای مرتضوی) با من دعوا کرد و صدایش را بالا برد و من را از بهداری بیرون کرد؛ و گزارشی علیه من و خلاف واقع، مبنی بر بی‌اخلاق و مقصر جلوه دادن من تنظیم کرد و مأموری که همراه من بود (خانم پورمند) با آنکه شاهد ماجرا بود، آن را امضا کرد.
از دیگر مواردی که قابل اشاره است می توان گفت، در بازداشتگاه بند ۲۰۹ زمان استحمام اگر از نیم ساعت حتی یک دقیقه فراتر می‌رفت، خانم‌های زندانبان دریچه و یا در حمام را باز می‌کردند (بدون هیچ تذکر و اطلاع قبلی یا حتی صدا زدن)، و در همان حال نگاه می‌کردند و شروع به دعوا می‌کردند. هر چه هم می‌گفتم نگاه نکنید، کار خودشان را می‌کردند. وقتی نسبت به این موضوع اعتراض کردم، گفتند: "خانم هستند اشکالی ندارد"! انگار نه انگار که حریم شخصی، مرد، زن، بزرگسال و خردسال و نابینا نمی‌شناسد.

لازم به یادآوری است هرانا پیش تر گزارش کرده بود، فاطمه محمدی و مجیدرضا سوزنچی کاشانی، دو نوکیش مسیحی هستند که آبان ماه سال گذشته در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.
این دو نوکیش مسیحی برای نخستین بار در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ جهت محاکمه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده حاضر شدند.
در این جلسه فاطمه محمدی، شهروند مسیحی ۱۹ ساله به اتهام "عضویت در گروه‌های تبشیری، فعالیت مسیحیت و اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ علیه نظام" به ۶ ماه حبس تعزیری و مجیدرضا سوزنچی، شهروند مسیحی ۳۴ ساله به اتهام "عضویت در گروه‌های تبشیری و فعالیت تبشیری" به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند.
یک منبع نزدیک به این افراد در گفت و گو با گزارشگر هرانا گفت: "خانم محمدی زمان تفهیم اتهام تنها به عضویت در گروه‌های تبشیری و فعالیت تبشیری متهم شد اما در جلسه بازپرسی مورخ ۵ اسفند ۱۳۹۶، پس از آنکه بازپرس پرونده آقای صمد هادی‌پور به باروهای ایشان توهین کرده و خانم محمدی در پاسخ به دفاع پرداخته، بازپرس وی را معاند با نظام خوانده و اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ علیه نظام را به پرونده ایشان اضافه کرده است."
در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ جلسه دوم دادرسی به اتهامات این دو شهروند با حضور حسین تاج، وکیل آقای سوزنچی و شادی حلیمی و آقای بهزادی، وکلای خانم محمدی برگزار شد.
پس از پایان روند دادرسی و با فاصله اندکی، حکم مجیدرضا سوزنچی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت و حکم فاطمه محمدی در تاریخ ۲۴ اردیبهشت پس از پیگیری خانواده و وکلای ایشان به آنان ابلاغ شد.
با توجه به عدم اعتراض خانم محمدی به حکم (تسلیم به رای) یک چهارم از مدت حبس صادره حسب قانون لازم به کسر بود. با در نظر گرفتن کاهش حکم مورد اشاره، خانم محمدی بیش از یک ماه و نیم بیشتر از حکم صادره تحمل حبس کرده بود.
این شهروند مسیحی پس از ابلاغ حکم در همان روز ۲۴ اردیبهشت ماه از زندان آزاد شد.

۷۵ درصد تریاک کشف‌ شده کل جهان در ایران/ ۶۰ درصد زندانیان کل کشور به جرایم مواد مخدر مرتبطند



۷۵ درصد تریاک کشف‌ شده کل جهان در ایران/ ۶۰ درصد زندانیان کل کشور به جرایم مواد مخدر مرتبطند

معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان، محمد رحیم نوروزیان گفت: کشفیات ما در خراسان‌رضوی خوب بوده است. درواقع حدود ۷۵ درصد تریاک کل جهان در ایران کشف می‌شود، ۶۱ درصد مرفین جهان، ۱۷ درصد هروئین جهان در ایران کشف می‌شود.
وی افزود: . درواقع بیش از ۵۰ یا ۶۰ درصد زندانیان کل کشور مربوط به جرایم مواد مخدر است، حال آن که در خراسان رضوی این آمار از ۴۵ درصد به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرده است.
نوروزیان خاطرنشان کرد: در فرایند مبارزه بایستی به منظر اقتصادی آن، توجه داشت. تجارت مواد مخدر یک حوزه بسیار وسوسه انگیزی است. براساس آماری که ارائه می‌شود سالانه بیش از ۱۵۰۰ میلیارد دلار گردش مالی مواد مخدر در دنیاست. این رقم برابر با کل صادرات نفتی و غیرنفتی ماست و برابر با تجارت اسلحه و دارو و غذا در دنیاست؛ بنابراین باید توجه کنیم که با یک شبکه پیچیده جهانی که پشتوانه اقتصادی بسیار هنگفتی دارد، درگیر هستیم.

Tuesday, June 26, 2018

این آخوند چه می گوید!؟



ریال ایران بی ارزش‌ترین واحد پول جهان شد



ریال ایران بی ارزش‌ترین واحد پول جهان شد
دبی-العربیه.نت فارسی
روند سریع سقوط ارزش ریال ایران، این واحد پولی رو به بی ارزش‌ترین واحد پولی در جهان تبدیل کرد. در حالی که تا روز شنبه 23ژوئن، روپیه اندونزی، بی ارزش‌ترین واحد پول جهان بود، اما سقوط آزاد ریال ایران باعث شد تا در روز یکشنبه24 ژوئن، بی ارزش‌ترین واحد پول جهان شود.
اکنون هر دلار آمریکا معادل 8.765.01روپیه اندونزی است، این در حالی است که در بازار آزاد ایران، هر دلار آمریکا حدود 10.034.59ریال است.این قیمت نهایی نیست و هر ساعت قیمت دلار در ایران بالاتر می‌رود.
نابسمانی بازار ارز در ایران، بازار را هم به هم ریخته و احتمال اعتصاب‌ها و اعتراض‌ها را بالا برده است.روز سه‌‌شنبه محدوده پل حافظ شلوغ بود. در این منطقه موبایل فروشان پاساژ علاء الدین و چهار سوق، با تعطیل کردن مغازه‌های خود، اعتراضی علیه بالا رفتن نرخ ارز به راه انداختند. دیگر کسبه هم به موبایل فروشان پیوستند.این روند باعث شد محمد جواد آذری جهرمی در گفت‌وگوی خبری با تلویزیون رسمی ایران، از بنگاه‌هایی سخن بگوید که با دریافت ارز دولتی 4200تومانی، موبایل وارد کردند اما آن را نفروختند.او پس از این سخنان، فهرست این بنگاه‌ها و مقدار ارز دریافتی توسط آن‌ها را منتشر کرد.
با وجود همه تلاش‌های دولت اما، سقوط ارزش ریال در برابر ارزش‌های خارجی و بالا رفتن قیمت طلا ادامه دارد؛ پدیده‌ای که بیش از پیش بر اقتصاد ایران فشار می‌آورد.این در حالی است که هنوز تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه ایران آغاز نشده است، تحریم‌هایی که با بیرون رفتن ایالات متحده از توافق هسته‌ای با ایران (برجام)قرار است از سر گرفته شود.صنعت نفت و بانک مرکزی ایران، بخشی از اهداف این تحریم‌ها هستند.
با وجود این‌که کشورهای اروپایی و همچنین روسیه و چین، تا کنون بر بقا در توافق هسته‌ای (برجام)تاکید دارند، اما شرکت‌های خارجی بسیاری به خاطر نگرانی از تحریم شدن از سوی ایالات متحده، با بازار ایران خدا حافظی کردند.

Monday, June 25, 2018

دستیار آیت‌الله خامنه‌ای: به نظر می‌رسد اگر دولت نباشد کشور بهتر اداره می‌شود




دستیار آیت‌الله خامنه‌ای: به نظر می‌رسد اگر دولت نباشد کشور بهتر اداره می‌شود

سرلشکر یحیی رحیم صفوی مشاور و دستیار نظامی آیت‌الله علی خامنه ای رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وضعیت جاری در ایران گفته است "گاهی به نظر می‌رسد اگر دولت نباشد، کشور بهتر اداره می‌شود".
سرلشکر صفوی فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. او گفته که ایران در "دولت سازی مشکل دارد".
آقای صفوی گفته است: "مردم به ادارات و سازمان‌ها و شهرداری‌ها مراجعه می‌کنند و مشکلاتشان برطرف نمی‌شود و همین مسائل ایجاد نارضایتی کرده و ضدانقلاب نیز بلافاصله سوءاستفاده می‌کند و مردم را ناراضی جلوه می‌دهد که بخشی از این نارضایتی‌ها به دلیل ناکارآمدی مسئولان است".
بی بی سی

بیانیه رضا پهلوی ۴ تیر ۱۳۹۷



بیانیه رضا پهلوی ۴ تیر ۱۳۹۷
هم‌میهنانم،
خیزش بزرگی که از دی‌ماه در سراسر ایران آغاز شد، اکنون به قلب تهران رسیده است. مردم به خیابان‌ها آمده‌اند چون سفره‌های‌شان خالی‌ست. آنها آمده‌اند که حق خود را بستانند. وعده‌های پوچ که زاییده دهه‌ها بی‌کفایتی و ندانم‌کاری فرقه تبه‌کار است دیگر نمی‌تواند پاسخ‌گوی تنگناهای مردم جان-به-لب-رسیده باشد. بنایی که روی پایه‌های دروغ و تزویر و ریا ساخته شده از هر زمان لغزنده‌تر و در حال فرو ریختن است.

در چنین شرایطی، ضرورت اتحاد و هم‌بستگی اقشار مختلف جامعه، و نه فقط محرومان و محذوفان، از هر زمان بیشتر احساس می‌شود.

در این روزهای سرنوشت‌ساز، بار دیگر تاکید می‌کنم که نجات و بازپس‌گیری میهن از دست اشغال‌گران حاکم، نباید فقط دغدغه و وظیفه طبقه و گروه خاصی از جامعه باشد. چشم به روی ناروایی‌ها و نابسامانی‌ها نمی‌توان بست. هم‌دردی و هم‌بستگی، شرط لازم برای گذار از کاستی‌های موجود است.

تنها با اتحاد و تداوم در مبارزه مدنی است که می‌توانیم ایران‌مان را پس بگیریم و به سرمنزل آزادی و آبادی برسانیم.
 
رضا پهلوی
۴ تیر ۱۳۹۷

حمله شدیداللحن مجاهدین خلق به رضا پهلوی



حمله شدیداللحن مجاهدین خلق به رضا پهلوی
دفاع بقایای فاشیسم سلطنتی از فاشیسم دینی
در آستانه ۳۰خرداد روز شهدا و زندانیان سیاسی و سرآغاز مقاومت سراسری علیه فاشیسم دینی در سال ۱۳۶۰، پسر شاه خائن در یک ستون در بلومبرگ فرصت را برای خالی کردن دق دل بقایای دیکتاتوری دست‌نشانده علیه مجاهدین خلق ایران مغتنم شمرده است. طرفه این‌که با کپی چسبان و سرقت ادبیات مقاومت ایران، خود را طرفدار "انقلاب دمکراتیک" هم جا زده است. انقلابی که قرار است توسط بچه شاه با پاسداران و الباقی اطلاعات آخوندی صورت گیرد!
به نوشته بلومبرگ: «مطابق گزارش آن زمان از "باب وودوارد" از واشینگتن پست، در دهه ۱۹۸۰ رضا پهلوی به‌عنوان یک جوان با "سی آی ای" رابطه داشت. اما حتی آنموقع دولت ریگان تلاش نمی‌کرد که رژیم جدید در ایران را تغییر بدهد؛ این دولت تلاش می‌کرد تا با رژیم ایران مذاکره کند. همان‌طور که ماجرای ایران – کنترا نشان داد مشاوران ریگان به آخوندها سلاحهای اسراییلی می‌فروختند تا گروگانها در لبنان را آزاد کنند».
سازمان مجاهدین خلق ایران جوابیه زیر را برای خبرگزاری بلومبرگ ارسال کرده است.

«اقتصاد ایران در آستانه انفجار است اقتصاد ایران در آستانه انفجار» است



هشدار تخصصی ترین روزنامه اقتصادی چاپ تهران:
«اقتصاد ایران در آستانه انفجار» است

به گزارش پایگاه خبری امروز نما - بیماری اقتصاد ایران بر کسی پوشیده نیست...این موضوع سیاه نمایی اپوزیسیون نیست، روزنامه جهان صنعت چاپ تهران موضوع اصلی صفحه نخست خود را به «اقتصاد ایران در آستانه انفجار»اختصاص داده است. آن چه در این جا می آید خلاصه شده گزارشی است که در شماره روز یک شنبه تخصصی ترین روزنامه اقتصادی چاپ تهران منتشر شده است :
روزنامه اقتصادی چاپ تهران منتشر شده است :
هر روز ارزش پس‌ انداز مردم کم تر می‌شود
«مردم هر روز نظاره‌ گر از دست رفتن سال‌ها کار و زحمت‌ شان هستند و هر روز که می‌گذرد ارزش پس‌اندازشان کم تر و کم تر می‌شود. امروز دیگر با پایه حقوق‌ شان حتی یک عدد سکه هم نمی‌توانند بخرند و تصویری مبهم از آینده در ذهن آنها نقش بسته است که مملو از یاس و نا‌امیدی است.»

مردم حق دارند بدانند چرا اقتصاد به چنین روزی افتاده است
«افزایش قیمت‌ها چه به دلیل سیاست‌های غلط اقتصادی دولت باشد و چه به دلیل تحریم‌ها و کارشکنی دشمن برای مردم تشویش و نگرانی به همراه دارد‌‌ بنابراین حق دارند بدانند چرا اقتصاد ایران به چنین روزی افتاده است.»

دولتمردان چشمان خود را بر واقعیت‌ها بسته‌اند

«در شرایطی که دولتمردان چشمان خود را بر واقعیت‌ها بسته‌اند و همچنان به تک‌ رقمی شدن تورم استناد می‌کنند و رسانه‌ها را عامل بی‌ثباتی بازار می‌دانند، تورم تغییر مسیر داده و وارد کانال دو رقمی شده است. دلار از مرز هشت هزار تومان گذشته و سکه به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.»

تاثیر افزایش بی‌سابقه دلار بر نرخ تورم
«بالاخره افزایش بی‌سابقه دلار تاثیر خود را بر نرخ تورم گذاشت، شیب افزایش نرخ تورم نقطه‌ به‌ نقطه در ماه سوم‌ سال‌ جاری نسبت به پنج سال گذشته بی‌سابقه بوده است.با وجود این که کابینه اقتصادی دولت منکر افزایش قیمت‌ها در بازار می‌شود اما بر اساس علم اقتصاد افزایش قیمت‌ها علت تورم نیست بلکه نشانه آن است.تورم نتیجه افزایش بیش از حد اندازه حجم پول است.بنابراین کنترل قیمت‌ها تورم را علاج نمی‌کند و حتی اگر اثری هم می‌گذاشت مثل درمانی است که از خود بیماری بدتر است دقیقا به مثابه نسخه‌ای که سیاستگذاران برای اقتصاد بیمار ایران پیچیدند و وخامت حال آن را بیش تر کردند.»
نتیجه کنترل قیمت‌ها یک انفجار است
«میلتون فرید من برنده نوبل اقتصاد می‌گوید کنترل قیمت‌ها به این می‌ماند که وقتی دمای کوره بالا رفت، دماسنج را بشکنیم، دهانه‌های کوره را ببندیم و بگذاریم مشتعل بماند؛ نتیجه، پایین آمدن دمای کوره نخواهد بود بلکه نتیجه، یک انفجار است.حال کاملا متوجه می‌شویم که سیاست سرکوب قیمت‌ها که دولت سال‌هاست به آن افتخار می‌کند چه بلایی بر سر اقتصاد ایران آورد.نرخ تورم ایران و ونزوئلا در سال ۱۳۹۲، در یک سطح قرار داشت‌ ادامه سیاست‌های عوام‌ گرایانه و چاپ پول بدون پشتوانه باعث شد این کشور با ابرتورم رو به‌ رو شود‌ اما در ایران تغییر سیاست‌ها باعث کاهش مقطعی نرخ تورم شد تا این که بار دیگر با چرخش سیاست‌های دولت در دور دوم ریاست جمهوری، فنر کنترل قیمت رها شد و این بار شاهد رشد لجام‌ گسیخته قیمت‌ها در بازار بودیم.بر همین اساس تورم خرداد به کانال دو‌رقمی باز‌گشت‌؛ هزینه خانوار در خرداد ماه به طور میانگین ۲/۱۰ درصد بیشتر از خرداد سال گذشته بوده است‌. این موضوع نشان از آن دارد که افزایش نرخ دلار تاثیر خود را بر شاخص بهای مصرف‌ کننده گذاشته است...»
سیاست‌های دستوری سبب انفجار کوره اقتصاد ایران خواهد شد
«...با این تفاسیر متاسفانه هنوز قاعده پولی مناسبی برای پایدارسازی نرخ تورم نزد تیم اقتصادی دولت وجود ندارد اگر چه نیروهای کمکی هم به تیم اقتصادی پیوستند تا نوسانات را کنترل کنند اما بازار کوتاه نمی‌آید و بهتر است دولت هم به نتیجه برسد که سیاست‌های دستوری نه تنها بحران را رفع نمی‌کند بلکه آن را به تعویق انداخته و سبب انفجار کوره اقتصاد ایران خواهد شد.»

پیشنهاد موسویان: استعفای دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام



پیشنهاد موسویان: استعفای دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام
عصرایران
استمرار وضع فعلی تا 2سال دیگر، ممکن است موجب لطمات غیرقابل جبران شود.
سیدحسن موسویان عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای ایران (سال 82 تا 84) و پژوهشگر دانشگاه پرینستون آمریکا در گفتگو با روزنامه همشهری پیشنهاد استعفای دولت فعلی ایران را مطرح کرد و هشدار داد که استمرار وضع فعلی تا 2سال دیگر، ممکن است موجب لطمات غیرقابل جبران شود.
سیدحسن موسویان توضیح داد: با این وضع، مشکلات اقتصادی فعلی مردم و منافع کلان ملی کشور 2قربانی اصلی اختلافات فعلی جناح‌های سیاسی داخلی هستند. بزرگان نظام باید قبل از هرچیز دراین مورد چاره‌اندیشی کنند؛ حتی به قیمت یک خانه‌تکانی اساسی در دولت یا حتی استعفای دولت فعلی و برگزاری انتخابات زودرس، زیرا استمرار وضع فعلی تا 2سال دیگر، ممکن است موجب لطمات غیرقابل جبران شود.

رجب طیب اردوغان در هر دو انتخابات ترکیه اعلام پیروزی کرد



رجب طیب اردوغان در هر دو انتخابات ترکیه اعلام پیروزی کرد
رجب طیب اردوغان یکشنبه شب سوم تیرماه بر اساس نتایج غیر رسمی در هر دو انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه اعلام پیروزی کرد.

اردوغان ۶۴ ساله که اظهاراتش از تلویزیون این کشور پخش می‌شد، گفت که ملت ترکیه «مسئولیت ریاست‌جمهوری و ماموریت اجرایی را به او سپرده است».

وی در سخنرانی کوتاهش افزود: «امیدوارم هیچ کسی درباره نتایج انتخابات تشکیک نکند و برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌هایش، دمکراسی را زیر سوال ببرد».

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین مدعی پیروزی اتحاد مردمی، یک ائتلاف انتخاباتی بین حزب حاکم «توسعه و عدالت» و حزب کوچک «جنبش ملی‌گرا»، شد و گفت که آنها «اکثریت آراء» را در مجلس دارای ۶۰۰ کرسی این کشور کسب کرده‌اند.

Saturday, June 23, 2018

عبدالله بزرگ‌زاده معترض به تجاوزهای ایرانشهر را شکنجه کردند



 عبدالله بزرگ‌زاده معترض به تجاوزهای ایرانشهر را شکنجه کردند
خبرگزاری هرانا :
عبدالله بزرگ‌زاده ، شهروند معترضی که روز یکشنبه ۲۷ خردادماه پس از تجمع مقابل فرمانداری شهر ایرانشهر بازداشت شده بود، با گذشت ۶ روز کماکان در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عبدالله بزرگ‌زاده، شهروند معترضی که روز یکشنبه ۲۷ خردادماه پس از تجمع مقابل فرمانداری ایرانشهر بازداشت شده بود، پس از گذشت ۶ روز کماکان در بازداشت به سر می‌برد.
غلام‌قادر بزرگ‌زاده پدر عبدالله بزرگ‌زاده ضمن ابراز نگرانی نسبت به بی‌اطلاعی از وضعیت پسرش به گزارشگر هرانا گفت: “روز یکشنبه عبدالله بزرگ‌زاده همراه با تعداد زیادی از مردم در اعتراض به ناامنی‌های اخیر و مسئله تجاوز به دختران شهرمان مقابل فرمانداری ایرانشهر تجمع و با فرماندار دیدار کردند. فرماندار به آن‌ها قول پیگیری مسئله تجاوز و ناامنی‌های به وجود آمده در شهر در اسرع وقت را داد. از این رو تجمع پایان یافته و پس از پایان تجمع، آقای بزرگ‌زاده و چند تن دیگر از معترضان که در راه بازگشت به منزل بودند، توسط ماموران لباس شخصی با اعمال زور سوار بر ماشین ناشناسی شدند. تعدادی از همراهان وی تاکنون آزاد شده اما از وضعیت پسرم هیچ اطلاعی نداریم.

روز دوشنبه یکی از آشنایانمان عبدالله را در راهروی دادگاه دیده بود و می‌گفت عبدالله را شکنجه کرده بودن و کمرش حسابی درد می‌کرد. الان چند روزه هیچ تماسی با من باقی خانواده نداشته و هیچ مقامی هم به ما پاسخ‌گو نیست. من و خانواده و زن و بچه‌اش به شدت نگران وضعیتش هستیم. عبدالله تنها در تجمعی مسالمت آمیز اعتراض خود را به فرماندار بیان کرده است. عبدالله فقط اعتراض کرد؛ فقط گفت باید عاملان تجاوز دستگیر بشن و محاکمه بشن؛ ولی حالا خود پسرم را گرفتن. ما از تمام مردم می‌خواهیم صدای ما را بشنوند، چرا که عبدالله بزرگ‌زاده مدافع حقوق مردم این شهر است”.
پیشتر یک منبع مطلع در خصوص آقای بزرگزاده به هرانا گفته بود: “روز دوشنبه ۲۸ خرداد پس از یک روز بی خبری یکی از افراد نزدیک به خانواده آقای بزرگ‌زاده وی را در راهروی دادگستری دیده و به خانواده او اطلاع داده است. عبدالله بزرگ زاده پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات و روز دوشنبه به اطلاعات سپاه منتقل شده است. آقای بزرگ زاده در زمان بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات مورد شکنجه قرار گرفته و اکنون از درد در ناحیه کمر رنج می‌برد”.
هرانا پیشتر گزارش کرده بود، این شهروند روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه به بازداشتگاه اطلاعات سپاه زاهدان منتقل شد.
تجمع روز یکشنبه در پی فراخوان هایی در شبکه های مجازی برای پرسشگری از فرماندار و مسئولان شهر ایرانشهر در خصوص ناامنی های اخیر این شهر برگزار شد.
مولوی طیب ملازهی امام جمعه ایرانشهر از وجود یک باند تبهکار پرده برداشت که تاکنون به ۴۱ زن تجاوز به عنف کرده‌اند.
لازم به ذکر است که طی ماه‌های اخیر مسئله‌ی تجاوز در ایران سیر صعودی داشته است.
در آخرین مورد هرانا گزارش کرده بود، سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان که اکنون ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد و پیش‌تر نیز دارای سوابقی از جمله تجاوز و آزار جنسی بوده است، به تازگی از سوی تعداد دیگری از دختران به تجاوز، آزار جنسی و سواستفاده از موقعیت خود متهم شده است.
ایرانشهر یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان ایران است

صاحبان این تلفن‌های همراه با واتساپ خداحافظی کنند



صاحبان این تلفن‌های همراه با واتساپ خداحافظی کنند
دبی-العربیه.نت فارسی
واتساپ پرکاربرترین برنامه پیام‌رسان جهان اعلام کرد ارائه خدمات به برخی مدل‌های قدیمی آیفون و آندروید را متوقف خواهد کرد و دارندگان این تلفن‌های هوشمند امکان استفاده از واتساپ را نخواهند داشت.
بر همین اساس از اول فوریه 2020 و در چارچوب به روزرسانی‌های واتساپ، میلیون‌ها کاربری که کماکان از تلفن‌های قدیمی خود استفاده می‌کنند، یا باید تلفن همراه جدیدی بخرند یا اینکه با واتساپ خداحافظی کنند.
واتساب در وبلاگ خود اعلام کرد تلفن‌های همراهی که با نسخه‌های 2.3.7 آندروید و IOS 7 و Nokia S40 کار می‌کنند، دیگر امکان استفاده از این برنامه پیام‌رسان را نخواهند داشت.
براساس آمار گوگل کماکان 0.3 درصد تلفن‌های آندروید از نسخه‌های قدیمی این سیستم عامل استفاده می‌کنند. این آمار معادل 6 میلیون دستگاه تلفن و تبلت است. دارندگان این دستگاه‌ها امکان ایجاد حساب کاربری جدید نخواهند داشت و تنها می‌توانند تا زمان انتشار به روز رسانی‌های جدید از واتساپ استفاده کنند.
پیش از این نیز در ماه دسامبر واتساپ اعلام کرده بود به پشتیبانی از تلفن‌هایی که از سیستم عامل Windows Phone 8.0 و قدیمی‌تر از آن و همچنین سیستم‌های عامل Nokia Symbian S60، Blackberry OS و Blackberry 10 پایان می‌دهد.

Friday, June 22, 2018

روایت یک اعدام؛ مونا ۱۷ ساله



روایت یک اعدام؛ مونا ۱۷ ساله
ایران وایر
 روز شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۶۲، ساعتی پس از ملاقات هفتگی زنان در زندان «عادل‎آباد» شیراز، «مونا محمودی نژاد» و 9 زن بهائی دیگر از سلول‌های زندان به پادگان «عبدالله مسگر» (میدان «چوگان») منتقل و در مقابل چشمان هم‏دیگربه دار آویخته شدند.
پیش از اعدام، از هر کدام از این زنان خواسته شده بود تا برای رهایی از طناب دار و نجات زندگی‌ خود، از بهائیت رو برگردانند و مسلمان شوند ولی هیچ کدام نپذیرفته بودند. همه آن ها در حال زمزمه دعاهای مذهبی اعدام شدند. اجساد این زنان بدون اطلاع خانواده‌ها و مراسم مذهبی، در گورستان بهائیان شیراز به نام «گلستان جاوید» دفن شدند.
اسامی اعدام شدگان عبارت بودند از:

مشکلات ظاهری کارلوس پویول در صدا و سیمای آخوندها



کارلوس پویول در واکنش به عدم حضورش در ویژه‌برنامه بازی ایران-اسپانیا که قرار بود دیشب از شبکه ۳ پخش شود گفت: به من گفتند به‌خاطر مشکلات ظاهری (موهای بلند) امکان حضور در برنامه را ندارم.
مسئولان صداوسیما روز گذشته مانع از حضور پویول در ویژه برنامه جام جهانی شدند و او هنگام پخش برنامه در هتلش ماند.

نامه مشترک فرماندهان ارتش و سپاه به علی خامنه‌ای؛ وضعیت بغرنج نظامی کشور



نامه مشترک فرماندهان ارتش و سپاه به علی خامنه‌ای؛ وضعیت بغرنج نظامی کشور
آمد نیوز
در نامه‌ی مشترک فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران به دفتر نظامی آیت‌الله علی خامنه‌ای که سه هفته پیش ارسال شده، ضمن گلایه شدید از دولت حسن روحانی نوشته شده است که «عدم اختصاص نیمی از بودجه دفاعی کشور، عملا شرایط ‘کودتا’ علیه نیروهای مسلح را ایجاد کرده و نارضایتی‌ها در بدنه‌ی نیروهای مسلح سپاه و ارتش را به شدت افزایش داده است.»
به گزارش «آمدنیوز»، شرایط نیروهای مسلح کشور به شدت «بغرنج» گزارش شده است. عدم اختصاص نیمی از بودجه جاری نیروهای مسلح برای پرداخت حق مأموریت‌ها، اضافه حقوق و کارانه‌ی پرسنل، نارضایتی شدیدی را در میان نیروهای مسلح ایجاد کرده است.

توئیت وزیر خارجه آمریکا درباره قاسم سلیمانی و مقامات فاسد رژیم ایران


 توئیت وزیر خارجه آمریکا درباره قاسم سلیمانی و مقامات فاسد رژیم ایران

صدای آمریکا
 وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در ادامه توئیت های خود درباره جمهوری اسلامی، روز پنجشنبه در چند رشته توئیت ضمن اشاره به افزایش بیکاری، از قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و «رژیم فاسد» ایران اسم برده که در سالهای اخیر بر ثروت خود افزوده اند.
مایک پمپئو در توئیت روز پنجشنبه ۳۱ خرداد نوشت: رژیم فاسد ایران، سپاه، حزب الله، و حماس را غنی کرده است و ثروت کشور را غارت کرده است تا هزینه جنگ های نیابتی در خارج کند؛ درحالی که خانواده های ایرانی با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.
آقای پمپئو در توئیت خود عکسی از قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران گذاشته و روی آن نوشته، در حالیکه خانواده های ایرانی تقلا می کنند، سپاه پاسداران ایران ثروتمند شده است.

چهارشنبه شب نیز وزیر خارجه آمریکا در یک توئیت دیگر نوشت میزان بیکاری جوانان ایرانی به حدود ۳۰ درصد رسیده است.
ایالات متحده آمریکا از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ، انتقاد شدیدی از سیاست های جمهوری اسلامی را آغاز کرده است.
پرزیدنت ترامپ اردیبهشت ماه از توافق هسته ای ایران خارج شد و اعلام کرد جمهوری اسلامی با برنامه موشکی و بی ثبات سازی در منطقه برجام را نقض کرده است. براساس قطعنامه ۲۲۳۱ ایران اجازه آزمایش موشک بالیستیک با قابلیت حمل کلاهک اتمی را ندارد اما در دو سال اخیر بارها جمهوری اسلامی دست به آزمایش موشکی زده است. همچنین ایران می گوید این برنامه موشکی برای دفاع است اما قطعات و تجهیزات ایران در دست گروه حوثی های یمن و حزب الله لبنان مشاهده شده است.
مقام های آمریکا می گویند جمهوری اسلامی ایران منافع برجام و ایران را به جای مردم این کشور، صرف کمک به گروه های تروریستی خارج از کشور می کنند.
پیش از این مایک پمپئو ۱۲ شرط برای جمهوری اسلامی ایران گذاشت تا در صورت احقاق آنها، دوباره ایران و آمریکا برای یک توافق جدید مذاکره کنند.

Tuesday, June 19, 2018

آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خارج شد


آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خارج شد
دولت دونالد ترامپ اعلام کرده است که آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، خارج می شود. آمریکا این نهاد را به ریاکاری، بی اعتنایی به نقض حقوق بشر در برخی کشورها از جمله ایران و اتخاذ مواضع مغرضانه علیه اسرائیل متهم کرده است.
نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، سه شنبه (۱۹ ژوئن) این تصمیم را در یک کنفرانس خبری در واشنگتن اعلام کرد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، حین اعلام این خبر در کنار خانم هیلی ایستاده بود.
نیکی هیلی با اشاره به اعتراضات سال گذشته در ایران گفت: "در ماه دسامبر و ژانویه که حکومت ایران صدها شهروند را صرفا به خاطر بیان نظراتشان کشت و دستگیر کرد، این شورا واکنشی از خود نشان نداد."
او افزود: "وقتی که شورای به اصطلاح حقوق بشر نمی تواند به نقض شدید (حقوق بشر) در ونزوئلا و ایران رسیدگی بکند و جمهوری دموکراتیک کنگو را به عنوان یک عضو می پذیرد، ارزش اسم خود را از دست می دهد."

فرمانده سپاه: افزایش برد موشک‌ها فعلاً سیاست ما نیست



فرمانده سپاه: افزایش برد موشک‌ها فعلاً سیاست ما نیست
فرمانده کل سپاه پاسداران در آستانه سفر حسن روحانی به سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا و عربستان سعودی در ایران اعلام کرد که ایران قصد ندارد برد موشک‌های بالستیک خود را افزایش دهد. سرلشکر محمد علی جعفری در همایشی در تهران گفت موشک‌هایی که ایران با برد ۲ هزار کیلومتر در اختیار دارد، اهداف دفاعی جمهوری اسلامی را تأمین می‌‌کند.

کلنگ توسعه حرم شاهچراغ با بودجه 11 میلیاردی به زمین زده شد!




  کلنگ توسعه حرم شاهچراغ با بودجه 11 میلیاردی به زمین زده شد!
 
روزنامه جمهوری اسلامی : در شرایطی که مشکلات اقتصادی، زندگی را بر مردم دشوار کرده، در شیراز کلنگ توسعه حرم شاهچراغ با بودجه 11 میلیاردی به زمین زده شد.
قسمت اول این طرح قرار است ظرف سه سال اجرا شود و در صورت تامین بودجه جهت تملک زمین‌های اطراف، قسمت‌های دوم و سوم این طرح نیز به اجرا در خواهد آمد. از شهرداری شیراز نیز خواسته شده برای تامین بودجه به این طرح کمک کند. به دست‌اندرکاران این طرح توصیه می‌کنیم به جای این اقدام غیرضروری، این بودجه را صرف کمک به فقرای منطقه کنند و از این طریق قلب حضرت احمد بن شاهچراغ را شاد نمایند.

محمدرضا تاجیک: تنها کشوری هستیم که «مرگ بر آمریکا» می‌گوییم؛ بیشترین نخبه را هم به آمریکا می‌فرستیم



 محمدرضا تاجیک: تنها کشوری هستیم که «مرگ بر آمریکا» می‌گوییم؛ بیشترین نخبه را هم به آمریکا می‌فرستیم
* آقای ترامپ به عنوان یک دلقک و احمق معرفی شد اما به عنوان یک تاجر سیاست خیلی هوشمندانه رفتار و به همه سیزده وعده انتخاباتی خود عمل کرد. از رفع بیکاری و افزایش سرمایه و درآمد ملی آمریکایی‌ها گرفته تا فاکتور کردن صورت هزینه‌های مدیریت آمریکا بر دنیا. هفت تریلیون دلار عرب‌ها باید بدهند. مساله برجام چه نقشی در تشدید بحران‌های ما دارد؟ آیا می‌تواند تبدیل به یک فرصت شود؟ این رفتاری که از طرف حاکمیت و مجموعه نظام برای مردم به تصویر کشیده می‌شود، راهبرد درستی است؟ به نظر می‌رسد آرایش سیاسی دنیا در حال تغییر است. این تغییر افزون بر افزایش سرعت تغییرات و تحولات در دنیاست. جای ایران در این تغییر آرایش کجاست و موقعیت ما چگونه است؟

جواب - خیلی به ندرت در مورد برجام صحبت کرده‌ام. عامدانه وارد این بحث نشده‌ام. زمانی که بالاخره ترامپ رای آورد. یک ادبیات خاص در جامعه ما شکل گرفت. یک فضای خاص شخصیتی برای او ترسیم شد و فرض بر این بود که احمق است. شاید همانجا برای اولین و آخرین بار در مورد او تحلیل کردم و هنوز همان نظر را دارم. اگر او یک احمق و یک آدم سخیف است و موفق می‌شود در یک تسابق بزرگ و پیچیده سیاسی پیروز میدان شده تصمیم‌ها و تدبیرات احمقانه خود را بر جهان عاقلی تحمیل و سیاست‌های خود را دیکته کند؛ آن جهان باید یک‌بار در آیینه خود را نگاه کند و ببیند که کیست و چیست که توسط یک احمق به این راحتی در بازی قرار می‌گیرد. تردید ندارم که اروپای امروز با کارت ترامپ بازی خواهد کرد و حرکت امروز اروپا قسمتی از بازی بزرگی است که قبلا مشخص شده است. تردید ندارم که یکی از طراحان بزرگ این بازی ترامپ و تیم ترامپ است. بستگی دارد که در این شرایط پیچیده جهانی ما چه نقشی برای خود قایل هستیم و چه نقاشی برای خود ترسیم می‌کنیم. تابلویی که مقابل خود می‌گذاریم چیست و به کجا می‌رویم؟ اگر به بن بست رسیدیم چه خواهیم کرد؟ اگر به شرایطی رسیدیم که یکی بعد از دیگری آشکارا در بازی ترامپ رفتند، چه خواهیم کرد؟ این امر نیازمند این است که علاوه بر داشتن یک رویکرد بیرونی عقلایی، بر درون تمرکز کنیم. در دورن باید تلاش کنیم که سرمایه اجتماعی را تقویت کنیم. این سرمایه اجتماعی که هر روز کمتر می‌شود را می‌توان تقویت کرد. باید همبستگی ملی که به اشکال گوناگون در حال خدشه‌دار شدن است را ترمیم کنیم. باید روح ملی و هویت ملی را تقویت کرد و قدری از حاشیه‌های بازی و قدرت زمختی که در جامعه هست کم کنیم. باید از خروج سرمایه انسانی و اقتصادی جلوگیری کنیم. نباید اجازه دهیم که نخبگان جوان گروه گروه بروند و به همان کشورهایی بپیوندند که ما با مشت گره کرده علیه آنها شعار می‌دهیم و هر روز مرگ برای‌شان می‌خواهیم. پرچم‌شان را زیر پا گذاشته و سرودها می‌سازیم. اینها پارادوکس است. پارادوکس امروز جامعه ما این است که بر اساس سیاست‌های اعلامی هیچ کشوری نیست که مثل ایران علیه غرب و خصوصا آمریکا باشد. اما هیچ کشوری نیست که به اندازه ایران امروز نخبه و سرمایه اقتصادی به آمریکا بفرستد. آیا ما عملا آمریکا را فربه نمی‌کنیم؟ آیا ما هر روز با فرستادن بهترین فکرها و نخبه‌ها و سرمایه‌داران خود آمریکا را تقویت نمی‌کنیم؟ آیا نباید جلوی خروج سرمایه‌های ملی از کشور را بگیریم؟ باید به اینها توجه کنیم. باید مقداری با خود و آنچه هستیم فاصله نقادانه بگیریم.

سرنگونی یا بقای جمهوری اسلامی و نبرد استراتژیک آمریکا و اروپا عباس خرسندی


سرنگونی یا بقای جمهوری اسلامی و نبرد استراتژیک آمریکا و اروپا
عباس خرسندی

تسلط اتحادیه اروپا، چین و روسیه بر بازار ایران و خاورمیانه، امریکا را بطور کامل از دستیابی به منافع در این منطقه باز داشته است، به همین دلیل است که استراتژی آمریکا برای سرنگونی جمهوری اسلامی با اهداف بزرگتر در خاورمیانه گره خورده است. به عبارت دیگر بقاء یا استمرار جمهوری اسلامی به محل منازعه بین اروپا و آمریکا بر سر دستیابی به منافع اقتصادی و هژمونی و سیادت سیاسی در خاورمیانه تبدیل شده است.
خانم مرکل صدر اعظم آلمان رسما اعلام کرده است که اروپا در مقابل سیاست سلطه جویانه آمریکا خواهد ایستاد. چنین ادعایی از طرف مرکل نشان از حیاتی بودن بقای وضعیت فعلی خاورمیانه برای رهبران اروپا است. در این راستا اما آنچه در پیروزی یا شکست دو استراتژی مهم است، عواملی است که می توانند در آنها مداخله کنند. ترامپ از استراتژی ای بهره می گیرد که عواملی نظیرحمایت کشورهای منطقه و به ویژه مردم به جان آمده ایران را با خود دارد، ترامپ از مردم ایران حمایت می کند، این در حالی است که اتحادیه اروپا با استمرار سیاست قبلی خود به حمایت از جمهوری اسلامی ادامه می دهد. اروپاییان چشم بر ویرانی و فقر یک ملت ثروتمند و عدم رعایت حقوق بشر در ایران بسته اند. این سیاست از منظر مردم ایران قابل قبول نیست و مورد اعتراض آنها است.

ماموریت جدید سپاه: تغییر باور مردم در مورد برنامه موشکی رژیم



ماموریت جدید سپاه: تغییر باور مردم در مورد برنامه موشکی رژیم
ایران وایر، سپاه پاسداران پس از خروج امریکا از توافق‌نامه «برجام»، با انتشار تحلیل راهبردی داخلی، از «هادیان سیاسی» خود خواست تلاش کنند مردم ایران را به این باور برسانند که سپاه پاسداران به‌دنبال ماجراجویی نیست.
این تحلیل راهبردی اردیبهشت ماه امسال برای هادیان و مسوولان سیاسی سپاه و بسیج و با عنوان «نسبت خروج امریکا از برجام؛ از علل و چرایی تا پیامدها و سناریوها و راهبردهای پیش‌رو» منتشر شد.
این متن ۱۲ صفحه‌ای ابتدا به تحلیل و بررسی چرایی خروج امریکا از توافق‌نامه برجام پرداخته و در سه سطح «شخصی»، «ساختاری» و «منطقه‌ای» بر واکاوی تصمیم «دونالد ترامپ»، رییس جمهوری ایالات متحده امریکا متمرکز شده است.

چرا رژیم این روزها،افسارش گسیخته و از سایه خود نیز میترسد


چرا رژیم این روزها،افسارش گسیخته و از سایه خود نیز میترسد:

در ایران ما سرانجام ،پروسه دین تریاک توده هاست.جای خود را به شای و حضور مردم، در مراسم و مکان های ملی میهنی داده است.اگر در کشورهای دیگر دنیا،پروسه کسب امتیاز و مدال در میدانهای ورزشی،برای احزاب و دولت های حاکم،گاها نقش تریاک توده ها و در نتیجه بها ندادن و زیر سطر و زیر خبر قرار گرفتن اصل آنچه که در بطن جامعه میگذرد،ایفا می کند.بالعکس در ایران ما،رژیم در چنین مواردی علیه بازیکنان اعم از فوتبال و غیره ( برابر اطلاع واصله: فوتبالیست های ما قبل از بازی روز جمعه گذشته مجبور شده اند.تا پاسی از شب در دعای کمیل،که شب های جمعه برگزار میشود،شرکت نموده و آش نذری و شعله زرد اهدایی رئیسی تولیت آستانقدس رضوی،باقیمانده از عید فطر ومراسم آستانقدس را که رژیم یخ زده آنرا به روسیه برده بود.به عنوان تبّرک،صبح روز بازی به خورد بازیکنان بدهد) برای جلو گیری از کسب امتیاز و مدال و در نتیجه ممانعت از بهانه دادن بدست مردم جهت جشن و شادی جمعی و کارناوالهای رقص و آواز،که رژیم احتمال میدهد به شعارهایی علیه اش و سرانجام قیام ملی و براندازی منجر شود.همه نوع ترفند ها را بکار میگیرد و این بار نیزبکارگرفت.اما علیرغم آنهمه بلاهایی که بر سر اعضای تیم ملی فوتبال وارد آورد،پیروزی آنان،جرقّه ایی از نور و روشنایی و امید در زمستان سرد و تاریک و سکوت گورستانی تحمیل شده از سوی رژیم بر جامعه ایران بود.مردم این بار نیز همه قید و بندها را پاره کرده ،ازین فرصت برای مطالبات سیاسی و در راس آن شعارهای براندازی،سنگ تمام گذاشته ،بار دیگر با حضور جمعی خود ،خیزش ملی دیماه گذشته را در سرتاسر ایران جشن گرفته و زنده کردند.رژیم برای انتقام گرفتن ازین انفجار شادی مردم،ابتدا تمام اخبار رسانه های خود را اختصاص به قریب الوقوع بودن اجرای حکم اعدام زنده یاد محمد ثلاث داد و سرانجام در کمال پستی و حقیری ،برای بازگشت دوباره ترس و ترور و وحشت به جامعه، وی را که بیگناه بود .قربانی بقای خویش نموده و پیکر این مبارز ملی را، بدون اطلاع و اجازه بازماندگانش، به بروجرد منتقل و شبانه و مخفیانه و بزدلانه دفن نمود.تا مراسم کفن و دفن وی به یک قیام ملی منجر نشود.آیا این چنین رژیمی که از سایه خود نیز وحشت دارد و از شادی مردم یا مراسم کفن و دفن ها از سوی مردم میترسد،ماندنی است؟! یا در اولین پیچی که بزودی در تاریخ ایران ،بعنوان بزرگترین جشن ملی ایرانیان تبدیل خواهد شد.بدست همین ملت رهسپار سیاه چال تاریخ میگردد؟.
یادداشت علی اکبر امید مهر ، دیپلمات سابق در فیس بوک

Monday, June 18, 2018

حکم اعدام محمد ثلاث اجرا شد



حکم اعدام محمد ثلاث اجرا شد
دادسرای عمومی و انقلاب تهران خبر داده حکم قصاص محمد ثلاث، یکی از دراویش گنابادی نعمت‌اللهی که به اتهام قتل سه نفر به اعدام محکوم شده بود، صبح روز دوشنبه اجرا شد.
آقای ثلاث، ۵۰ ساله متهم بود که روز ۳۰ بهمن و هم‌زمان با درگیری دراویش گنابادی معترض و مأموران پلیس در محدوده خیابان پاسداران تهران، با اتوبوس به سمت گروهی از مأموران رانده و سه نفر از آنها را کشته است.
او در اواخر اسفند و کمتر از یک ماه بعد به وقوع حادثه با آنکه اتهاماتش را نپذیرفته بود به اعدام محکوم شد که این حکم را ماه گذشته دیوان عالی ایران تایید کرد.
روز گذشته از وکیل آقای ثلاث نقل شده بود که موکلش در زندان رجایی‌شهر "در شرایط قرنطینه قبل از اعدام" قرار گرفته و احتمالا سحرگاه دوشنبه اعدام خواهد شد.
روز یکشنبه از خانواده محمد ثلاث هم خواسته شد که "برای آخرین" ملاقات با او به زندان رجایی‌شهر بروند.
نرگس ثلاث، دختر محمد ثلاث، به بی بی سی فارسی گفته بود که او ساعت سه بعد از ظهر یکشنبه با پدرش ملاقات کرده است.
به گفته زینب طاهری، وکیل آقای ثلاث شواهد تازه‌ای به دست آمده بود که نشان می‌داد که آقای ثلاث راننده اتوبوسی که با ماموران نیروی انتظامی برخورد کرده، نبوده است.
بی بی سی

فراخوان علی کریمی: مردم ایران، کالای گران نخرید



فراخوان علی کریمی: مردم ایران، کالای گران نخرید
آیا علی کریمی این قدر ساده و خوشباور است!!

علی کریمی، بازیکن سابق تیم ملی ایران و بهترین بازیکن فوتبال پیشین آسیا با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از مردم ایران خواست با یکدیگر متحد شده و در اعتراض به روند گرانی‌ها در این کشور، کالای گران نخرند.

یک زن “الله اکبر گویان” با چاقو به مردم در جنوب شرق فرانسه حمله کرد



یک زن “الله اکبر گویان” با چاقو به مردم در جنوب شرق فرانسه حمله کرد
به گزارش «محبت نیوز» زنی در جنوب فرانسه در حالی که فریاد “الله اکبر” سر داده بود با چاقوی کاتر به جان مشتریان یک سوپرمارکت افتاد و دو نفر را زخمی کرد.
رسانه‌های فرانسه، از جمله رادیو یوروپ ۱ از قول دادستان تولون گزارش دادند که صبح یکشنبه ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) یک مشتری فروشگاه واقع در “لا سن سور مر” در اثر جراحت وارد شده با چاقوی کاتر مجروح و به بیمارستان منتقل شده است. صندوق‌دار فروشگاه نیز جراحت نه چندان عمیق برداشته است. دادستان گفته است که فرد مهاجم دستگیر شده است.

Sunday, June 17, 2018

پروانه سلحشوری برخی از باهم بودن مردم هراس دارند


پروانه سلحشوری ، نماینده تهران در مجلس: در كشور مرجع تصميم‌ گيری مشخصی وجود ندارد. برخی از باهم بودن مردم هراس دارند.

تجاوز به ۴۱ دختر در ماه مبارک رمضان در ایرانشهر



تجاوز به ۴۱ دختر در ایرانشهر
به گفته امام جمعه ایرانشهر، ۴۱ دختر در این شهر ربوده شده و مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.
دادستان انقلاب ایرانشهر از دستگیری یکی از عوامل ربودن دختران توسط نیروهای امنیتی خبرداده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی گفته که تحقیقات در مورد علل این حادثه و شناسایی همدستان این فرد در جریان است.
در همین حال نبی بخش داوودی، فرماندار ایرانشهر هم دستگیری عامل اصلی ربودن دختران را تایید کرده است.
پیشتر ویدیویی از مولوی محمد طیب ملازهی، امام جمعه مسجد جامع نور ایرانشهر منتشر شده بود که در آن از تجاوز گروهی یک باند به ۴۱ دختر در ماه رمضان خبر داده بود.

Friday, June 15, 2018

علم الهدی امام جمعه مشهد: مردم نباید به خاطر شکم و فشار اقتصادی مقابل نظام بایستند و اعتصاب کنند


 علم‌الهدی «اگر به وسیله دشمن در تنگنای اقتصادی قرار گرفتیم، این باعث نشود که افراد در اصناف مقابل نظام بایستند و بر ضد آن اعتصاب کنند.»
وی اضافه کرده است :«مردم نباید در مقابل پائین افتادن شکم و فشار اقتصادی مقاومت خود را از دست دهند، مقابل نظام بایستند و با نظام دست به گریبان شوند.»

روباه بنفش : در مورد وضعیت اقتصادی: خوشبختانه هیچ کمبودی نداریم



اظهارات آقای روحانی روز جمعه ۲۵ خرداد در دیدار مقامات جمهوری اسلامی با علی خامنه‌ای، رهبر حکومت ایران، بیان شده است.

عکس هایی از زنان هوادار تیم ملی فوتبال ایران در روسیه










زنان ایرانی هوادار تیم ملی فوتبال ایران در روسیه همه بی حجاب هستند

انفجار اقتصادی نزدیک است!



انفجار اقتصادی نزدیک است!
مجتبی احمدی - شبکه بیان
نرخ دلار آمریکا از کانال 7000 تومان عبور کرده و هر سکه تمام به قیمتی بالاتر از 2 میلیون 550 هزار تومان به فروش می‌رسد؛ این بالاترین قیمتی است که دلار و سکه تا کنون به خود دیده‌اند. گرانی کالاها و خدمات به نگرانی‌های مردم دامن زده و عده زیادی برای حفظ ارزش دارایی‌های خود به سمت بازار سکه، دلار، مسکن و خودرو هجوم برده‌اند. این مسئله باعث افزایش نرخ اجاره‌بها و رشد سرسام‌آور قیمت خودرو شده است. دو خودروساز بزرگ ایرانی نیز بر این موج سوار شده‌اند و با احتکار محصولات خود، در پی سودهای بادآورده هستند. نابسامانی اقتصاد ایران در حالی است که هنوز تحریم‌های آمریکا اجرایی نشده‌اند. عماد اسماعیلی، کارشناس اقتصادی با بیان اینکه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها واکنشی نسبت به تحریم‌های پیش روست، در مصاحبه با «شبکه رسانه‌ای بیان» می‌گوید: «مسائل کنونی در سوءمدیریت دولت و فعالیت‌های غیرقانونی سپاه نیز ریشه دارد و اگر این سوءمدیریت و تحریم‌ها ترکیب شوند، باید منتظر انفجار اقتصادی باشیم.»

یک دختر روس از رضاییان خواستگاری کرد



یک دختر روس از رضاییان خواستگاری کرد
به گزارش اسپوتنیک، با استناد به اخبار رسانه ای یک دختر روس به هتل تیم ملی ایران رفت و از رامین رضاییان خواستگاری کرد.
یک دختر روس به رضاییان بازیکن تیم ملی ایران ابراز علاقه نمود.
به گزارش اسپوتنیک، با استناد به اخبار رسانه ای یک دختر روس به هتل تیم ملی ایران رفت و از رامین رضاییان خواستگاری کرد.
وقتی این خبر به گوش کی روش رسیده خندیده و گفته این چیزها طبیعی است، مثل دفعه قبل که از علیرضا حقیقی خواستگاری شد.
تیم ملی 15 ژوئن باید در سن پطرزبورگ به مصاف مراکش برود.
14 ماه ژوئن جام جهانی فوتبال 2018 با بازی تیم روسیه و تیم عربستان افتتاح شد. تیم روسیه با نتیجه 5 بر صفر توانست به پیروزی برسد.
مسابقات جام جهانی فوتبال از روز 14 ژوئن تا 15 ژوئیه 2018 در 12 استادیوم در 11 شهر روسیه از جمله مسکو، کالینین گراد، سن پترزبورگ، ولگاگراد، کازان، نیژنی نووگورود ، سامارا، سارانسک، روستوف نا دنو، سوچی و یکاترینبورگ برگزار خواهد شد.