Thursday, May 31, 2018

کاشی‌های پارک ساعی کنده شد تا دختران با آنها عکس نگیرند



«کاشی‌های پارک ساعی کنده شد تا دختران با آنها عکس نگیرند»
استان‌وایر- کانال تلگرام «تیترنیوز» خبر داده که کاشی زیرپله‌های پارک «ساعی» در تهران کنده شده است.
این کانال اعلام کرده که ماموران شهرداری تهران شبانه اقدام به کندن این کاشی‌ها کرده‌اند.
آن‌طور که «تیترنیوز» نوشته این اقدام به خاطر عکس گرفتن دختران و پسران با این کاشی‌ها٬ صورت گرفته است.
شورای شهر و شهرداری تهران در حال حاضر در اختیار اصلاح طلبان است و آنها درباره این خبر هنوز واکنشی نشان نداده‌اند.
از هنرمندی به نام مرجان کشاورزی به عنوان طراح و مجری این کاشی‌کاری‌ها در پارک «ساعی» نام برده می‌شود.
در صفحه اینستاگرام خانم کشاورزی نیز تصاویری از این کاشی‌کاری‌ها دیده می‌شود که این هنرمند خود را مجری و طراح آنها معرفی کرده است.

Tuesday, May 29, 2018

ترور در هلند: علی معتمد همان محمد رضا کلاهی است



ترور محمد رضا کلاهی را در وبلاگم بخوانید:
https://khorafe.blogspot.com/2016/12/blog-post_25.html

ترور در هلند: علی معتمد همان محمد رضا کلاهی است
دادگاهی که پرونده قتل علی معتمد یک ایرانی ۵۶ ساله در شهر آلمیره هلند را بررسی می‌کرد، جمعه گذشته اعلام کرد که او به احتمال قریب به یقین، همان محمد رضا کلاهی است. کلاهی متهم اول پرونده انفجار دفتر جمهوری اسلامی در ۷ تیر سال ۶۰ است. در این حادثه بنا بر آمار رسمی، ۷۳ نفر از مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی از جمله محمد بهشتی کشته شدند.

اختصاصی رادیو اسرائیل: مذاکره محرمانه ایران و اسرائیل در اردن


اختصاصی رادیو اسرائیل: مذاکره محرمانه ایران و اسرائیل در اردن

گزارش اختصاصی "رادیو پیام اسرائیل"- در اوج نبرد زبانی بین حکومت اسلامی ایران و اسرائیل، و در همان حال که آخوندهای حکومتی و فرماندهان سپاه پاسداران اسرائیل را به نابودی تهدید می کنند و وزیر دفاع اسرائیل تاکید می کند که خود ایران در خطر ویرانی قرار می گیرد، و فرمانده نیروی هوایی اسرائیل بخش بسیار کوچکی از توانایی‌های دفاعی اسرائیل را افشاگری می کند، یک منبع خبری آگاه به "رادیو پیام اسرائیل" گفت که نوعی تماس های غیر مستقیم و مذاکرات مخفی بین اسرائیل و ایران جریان دارد که به میانجیگری دولت روسیه صورت می گیرد.
به گفته این محفل خبری، تماس های غیرمستقیم از طریق روسیه صورت می گیرد و طرفین پیام هایی برای یکدیگر فرستاده اند که در واقع همان مواضع همیشگی بوده است.

Saturday, May 26, 2018

به وقتِ «ایران»



به وقتِ «ایران»
محمد رهبر - زیتون
محمد جواد ظریف در جلسه غیر علنی مجلس، برجام را بیمار رو به موتی دانست که در آی‌سی‌یو افتاده و هر لحظه بیم فوتش می‌رود. اما این وصف بیشتر به نظام جمهوری اسلامی شبیه است که این روزها به وضعیتِ بی‌زمانی رسیده و با گردش بی‌امان عقربه‌ها مواجه شده است.
وضعیت نظام در وانفسای بحران‌های متنوع داخلی و خارجی به شطرنج‌بازی شبیه است که هر چند هنوز مهره دارد و امکان حرکت، اما ساعتِ شطرنج به نفعش نیست و هر لحظه ممکن است که وقتِ بازی پیش از مات و پات، تمام شود.
جمهوری اسلامی در شرایطی است که توان برنامه‌ریزی و زمان‌بندی را از دست داده است. با خروج آمریکا از برجام و با اینکه هنوز کمتر از ۱۰۰ روز تا اجرای تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا مانده است، شرکت‌های بزرگ و کوچک اروپایی از ایران گریخته‌اند. به نظر می‌رسد که تلاش‌ها برای تضمین‌گیری از اروپا آن‌چنان که آقای خامنه‌ای می‌خواهد، بی‌سرانجام بوده است. اروپایی‌ها حاضرند در برجام بمانند، اما چه حاصل که شرکت‌های اروپایی بین‌المللی هستند و با سهام‌داران آمریکایی  و منافعی که در آمریکا دارند، حاضر به سرمایه‌گذاری در ایران نیستند.
رویای شکاف بین اروپا و آمریکا هم از سر مسوولان پریده است. کافی است بدانیم حجم سرمایه‌گذاری متقابل اروپا و آمریکا ۵۰۰ میلیارد یورو است در حالی که همه سرمایه‌گذاری خارجی در ایران به دو میلیارد یورو نمی‌رسد.
حسن روحانی بعد از خروج آمریکا در واکنشی احساسی  چند هفته‌ای به اروپایی‌ها فرصت داد که فکری به حال برجام بکنند و تضمین دهند و تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کنند. دو هفته هنوز به سر نیامده اما پاسخ اروپا مشخص است، ترغیب ایران به ماندن در برجام و گفتار درمانی. همان کاری که حسن روحانی در سیاست داخلی می‌کند را حالا اروپایی‌ها پیش گرفته‌اند.
دوازده شرط آمریکا برای مذاکره و رفع تحریم، در یک کلام عقب‌نشینی جمهوری اسلامی از مواضع چهل ساله‌اش در خاورمیانه است. رها کردن سوریه و حزب‌الله لبنان و عقب‌نشینی از عراق و یمن. حالا آن رجز خوانی‌ها و تئوری پردازی‌ها که از دریای سرخ تا دریای مدیترانه عمق استراتژی نظام است ، نقطه هزیمت شده است. از دست دادن مواضعی که به لطف نابودی سرمایه ملی ایران حاصل شده در واقع تنها دستاورد جمهوری اسلامی را بر باد می‌دهد.
عقب‌نشینی نظام البته رخ خواهد داد بی‌اینکه امتیاز و توافقی صورت بگیرد. تا سه ماه آینده دولت جدید عراق مستقر خواهد شد. مقتدی صدر که برنده انتخابات پارلمانی عراق است بر موج ایران‌ستیزی عراقی‌ها سوار است و می‌توان مطمئن بود که با حمایت عربستان و آمریکا دولتی در عراق شکل می‌گیرد که دست سردار سلیمانی را از بغداد کوتاه کند.
تحریم های روزافزون ایران و محاصره گام‌به‌گام که تا تحریم نفت ایران پیش خواهد رفت، حزب‌الله لبنان را که تا بن دندان وابسته به نظام اسلامی است، به تنگنا خواهد انداخت. سنگر مدافعان حرم در سوریه هم بیش از پیش لرزان است. خطر داعش رفع شده و بهانه حضور کمرنگ، از سوی دیگر اسرائیل بی‌پروا پایگاه‌های پاسداران را موشک‌باران می‌کند و مطمئن است که جمهوری اسلامی توان واکنش ندارد.
اسرائیلی‌ها در سوریه بر سرعت عقربه‌ها افزوده‌اند و با اطمینان از آسیب‌پذیری جمهوری اسلامی در سوریه و رغبت روس‌ها به خروج ایران از منطقه بر شدت حملات و هم‌زمان فشارهای دیپلماتیک بر روسیه می‌افزایند.
اما ساعت سقوط به وقت ایران است و نه وقت شام. جامعه ایران با سرعتی باور نکردنی به تونل بحران می‌رسد. بی‌برنامگی دولت و حاکمیت دوگانه زمان و امکان هر تصمیم بزرگی را زائل می‌کند. از طرفی راهکار همیشگی جمهوری اسلامی در سرکوب و فیلتر، دیگر مردم را نمی‌ترساند، بلکه عصبی می‌کند. از بخت بد جمهوری اسلامی معترضان تازه به میدان آمده دیگر در حوالی کوی دانشگاه و میدان انقلاب نیستند.
یک تنش در تقسیمات استانی، شهر کازرون را چنان بر انگیخت که کار به گلوله و باتوم رسید و عجیب اینکه با مقاومت مردم ، سرکوب نتیجه نداد و دولت عقب‌نشینی کرد و طرح جنجالی مسکوت ماند. کار به جایی رسیده است که دستگاه‌های امنیتی نظام قادر به پیش‌بینی بحران و احیانا شورش بعدی نیستند.
اعتصابِ کامیون‌داران و توقف تانکرهای سوخت، آن‌چنان سریع رخ داد که حتی فرصت سرکوب از دست رفت. اعتصاب رانندگان تانکرهای سوخت، شریان بنزین را قطع کرد و چندین شهر را با بحران سوخت مواجه کرد و دولت سریعا پیشنهاد بالا بردن کرایه ها را داد.
عقب‌نشینی نظام در قبال معترضینی که فعلا در خواست‌های منطقه‌ای و اقتصادی را  دارند نمی‌توان به سر عقل آمدن و تغییر استراتژی سرکوب تفسیر کرد بلکه باید گفت هراس از گسترش شورش و اعتصاب کار را به امتیازدهی کشانده است.
اما این عقب‌نشینی‌های تاکتیکی نمی‌تواند امتداد داشته باشد. بحران عظیم اقتصادی و بالا رفتن قیمت‌ها و ناامیدی مردم از حاکمان به‌زودی نقطه کانونی پیدا خواهد کرد و آن هم جایی نیست جز اصل نظام و رهبری. اتفاقی که در دی‌ماه سال گذشته افتاد و آن آتش زیر خاکستر هر لحظه امکان زبانه‌کشیدن دارد.
تابستان سال ۹۷ می‌تواند فصل شورش باشد، رکود عمیق اقتصادی، اعتصاب بازاریان و اصناف و سر گرفتن بحران آب و کشاورزان . پول‌پاشی و امتیاز دهی دیگر حتی به عنوان مسکن نیز نمی‌تواند عمل کند، بحران‌ها بنیادین است و با هر امتیازی، معترضان امیدوارتر می‌شوند و تیغ سرکوب کندتر.
اما اگر جمهوری اسلامی دست به خشونت برد که می‌توان پیش‌بینی کرد، در فقدان آشتی ملی و بن‌بست تفکری حاکمیت گریزی از آن نیست، اعتراضات پراکنده و فراگیری که در راه است زودتر به نقطه کانونی و هدف‌گیری اصل نظام خواهند رسید. تابستان داغ و دلهره‌آوری در پیش است.

Friday, May 25, 2018

یا «طرح برنارد لوئیس» برای تجزیه خاورمیانه حقیقت دارد؟



یا «طرح برنارد لوئیس» برای تجزیه خاورمیانه حقیقت دارد؟
كيهان چاپ لندن - رضا پرچی‌زاده
برنارد لوئیس، خاورشناس بزرگ انگلیسی- آمریکایی، چند روز پیش در سن ۱۰۱سالگی چشم از جهان فروبست. وی دانشمندی مشهور در حوزه تاریخ، فرهنگ و سیاست خاورمیانه بود که آرا و دیدگاه‌هایش تاثیر عمیقی بر مواضع سیاستمداران آمریکایی بطور خاص و سیاستمداران غربی بطور عام در باب خاورمیانه گذاشت. اصطلاح «برخورد تمدن‌ها» (clash of civilizations) که در دهه‌ی ۹۰ میلادی به نام ساموئل هانتینگتون سکه زده شد را در اصل برنارد لوئیس سال‌ها پیش طرح کرده بود.

گفتگوی اختصاصی صدای آمریکا با مایک پمپئو: رهبران جمهوری اسلامی، مردم تان را غارت نکنید



 

صدای آمریکا - اوایل این هفته مایک پمپئو، وزیر امور خارجهٔ ایالات متحده، راهبرد تازهٔ دولت پرزیدنت ترامپ در قبال ایران را اعلام کرد. ستاره درخشش، مدیر بخش فارسی صدای آمریکا، برای انجام یک گفت‌و‌گوی اختصاصی با مایک پمپئو، وزیر امور خارجهٔ ایالات متحده دربارهٔ راهبرد تازهٔ دولت پرزیدنت ترامپ در قبال ایران و موضوعات دیگر - از جمله اعتراضات ضددولتی در ایران، گروه‌های اپوزیسیون ایرانی خارج از کشور، و دارایی‌های شخصی آیت‌الله خامنه‌ای رهبر و حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران - به اتاق پذیرایی جیمز مونرو در طبقهٔ هشتم وزارت امور خارجه رفت.
متن کامل این گفتگوی اختصاصی را در زیر بخوانید:
ستاره درخشش: آقای وزیر، با سپاس از شما برای این مصاحبه.
وزیر خارجه پمپئو: خوشحالم که این‌جا هستم

Wednesday, May 23, 2018

هشدار نماینده کنگره آمریکا در مورد جنگ با ایران



هشدار نماینده کنگره آمریکا در مورد جنگ با ایران
ایران اینترنشنال، واکنش‌های بین‌المللی به سخنان وزیر خارجه آمریکا پس از اعلام استراتژی جدید این کشور در مورد ایران هنوز ادامه دارد و یک سناتور آمریکایی در خصوص جنگ با ایران هشدار داد.
به گزارش رویترز، چهارشنبه ۲ خرداد، ژان لودریان، وزیر خارجه فرانسه گفت راهکار آمریکا در مورد ایران کمکی به گفت‌وگو با تهران نکرده و به تقویت اصول‌گرایان افراطی منجر خواهد شد.

لودریان همچنین با اشاره به ادامه پایبندی فرانسه به برجام گفت که افزایش تحریم‌ها علیه ایران سبب تقویت اصول‌گراها و تضعیف حسن روحانی خواهد شد. به گفته او این روند در نهایت خطراتی برای کل منطقه دارد.


از سوی دیگر، «تولسی گابارد»، نماینده کنگره آمریکا، ضمن انتقاد از ابهام موجود در سخنان پمپئو مبنی بر «مقابله با فعالیت‌های ایران در برهم‌زدن ثبات منطقه»، هشدار داد که عدم وجود اهداف روشن در استراتژی آمریکا در قبال ایران ممکن است به جنگ منجر شود.
یکی از درخواست‌های ۱۲ گانه آمریکا از ایران در استراتژی جدید خروج نیروهای وابسته به ایران از سوریه است.
در واکنش به این درخواست روز چهارشنبه ۲ خردادماه، فیصل مقداد،‌ معاون وزیر خارجه سوریه گفت که خروج نیروهای ایران و حزب الله از سوریه قابل مذاکره نیست، چون این موضوعی است که دولت سوریه باید در مورد آن تصمیم بگیرد.
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز با «بی‌معنی» خواندن درخواست‌های آمریکا از ایران، گفت که بر اساس چنین رویکردی، هیچ توافقی قابل حصول نیست. او همچنین افزود که درخواست آمریکا برای خروج ایران از سوریه پایه و اساس قانونی ندارد.
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز در تازه‌ترین واکنش، با تاکید بر اینکه «مقامات آمریکایی توهم‌زده‌ هستند»، افزود که آنان به گروگان گروه‌های فشار تبدیل شده‌اند.
رویترز گزارش کرد که چهار مقام ارشد جمهوری اسلامی، که نخواستند نامشان فاش شود، به این خبرگزاری گفته‌اند که سخنان مایک پمپئو در مورد ایران بیشتر به «استراتژی چانه‌زنی» مشابه با رویکرد مقابله با کره شمالی شبیه است. یکی از این مقامات با اشاره به پایان یافتن دوره رویارویی نظامی افزود که آمریکا به دنبال جنگی دیگر در منطقه نیست.
یک مقام دیگر نزدیک به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران به رویترز گفته که حتی در صورت قبول همه شرایط از جانب ایران، آمریکایی‌ها به دنبال تغییر رژیم ایران خواهند بود.
اگر چه در سخنان پمپئو بحثی از تغییر رژیم در ایران به میان نیامد، ولی وزیر خارجه آمریکا به روشنی از مردم ایران خواست تا حاکمیت رهبران دینی را رد کنند.

وحشت در اردوگاه سپاه ؛ دستور به نیروهای تحت امر : حتی یک تیر هم شلیک نکنید



وحشت در اردوگاه سپاه ؛ دستور به نیروهای تحت امر : حتی یک تیر هم شلیک نکنید
نگام - مهرداد شاکری
سیاست گذاری های غلط سپاه پاسداران در منطقه و حمایت از ترور و خشونت و رواج تفرقه در بین مسلمانان و مردم منطقه ، همان طور که پیش بینی می شد نتوانست تا ابد دوام بیاورد.سپاه در چند دهه گذشته توانست به لطف بنگاه های شایعه پراکن زیر مجموعه خویش و برگزاری شوهای تبلیغاتی ، از خود چهره ای مستحکم و قدرتمند بسازد.
سپاه با سوار شدن برموج احساسات مردم ، در نقش منجی ظاهر گردید .
با اتکاء بر سرمایه های ملی ایران و کمک مشاوران نظامی روس و کره شمالی نسبت به ارتقاء برنامه های موشکی خود اقدام نمود.
با دروغ پراکنی قدرت بازدارندگی موشکی ایران را ده ها بار فراتر از میزان واقعی نشان داد.

Tuesday, May 22, 2018

ایران آخوندها دیگر جایی برای زندگی نیست


پیش‌بینی سازمان ملل از جمعیت ایران تا سال ۲۱۰۰

ایران دیگر جایی برای زندگی نیست
 علی رنجی پور - بی بی سی
ایران این روزها دچار بحران‌های فزاینده سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی است. مشکلات زیادی گریبان جامعه ایرانی را گرفته که بعضی‌شان غیرقابل حل به نظر می‌رسند. ساختارهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بیش از همیشه شکننده به نظر می‌رسد. آستانه تحمل جامعه ایرانی پایین و عرصه بر ایرانیان تنگ است.
صرف نظر از دلایل معمولی که در اغلب تحلیل‌ها می‌شوند، به نظر می‌رسد، بیش از هر چیز موقعیت سرزمینی و زیستی ایران در معرض خطر قرار دارد.
طی ۵۰ سال گذشته جمعیت ایران ۲/۷ برابر شده، در حالی که ظرفیت‌‌های زیستی کمتر شده‌اند. جمعیت ایران در آستانه ۸۲ میلیون نفر است و روند افزایش جمعیت حداقل تا ۳۰ سال دیگر ادامه دارد. این در حالی است که برای جمعیت فعلی هم جا وجود ندارد.

Monday, May 21, 2018

آمریکا نقشه ای شبیه سرنگونی صدام را در ایران برای آیت الله خامنه ای کشیده است



آمریکا  نقشه ای شبیه سرنگونی صدام را در ایران برای آیت الله خامنه ای کشیده است
پمپئو: شدید‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران وضع می‌کنیم
مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، امروز دوشنبه ۲۱ مه (۳۱ اردییهشت) در اولین سخنرانی مهم سیاست خارجی خود در واشنگتن برای اعلام استراتژی تازه آمریکا در قبال ایران مدعی شد که توافق هسته‌ای به دلیل "نقایص مرگبارش" جهان را به خطر انداخته است.

آخوندهایی که برای مردم فلسطین ماتحت خود را جر میدهند در ایران اینگونه مخالفان را سرکوب می کنند



آخوندهایی که برای مردم فلسطین ماتحت خود را جر میدهند در ایران اینگونه مخالفان را سرکوب می کنند

جواد نوروزی، یک شهروند دیگر کازرونی است که در جریان تظاهرات توسط نیروهای ضدشورش مورد ضرب‌ و شتم وحشیانه قرار گرفت. بطوریکه بخشی از لب وی کاملا از صورت جدا شده است.

چگونه مانع هک‌ شدن واتساپ توسط هکرها و باج‌بگیران شویم؟



چگونه مانع هک‌ شدن واتساپ توسط هکرها و باج‌بگیران شویم؟
العربیه نت فارسی
امروزه برنامه‌های پیام‌رسان به بخش غیرقابل تفکیک زندگی بسیاری از افراد تبدیل شده و در تلفن هوشمند هر یک از کاربران یک یا چند برنامه پیام‌ربا 634 هزار پیام در ثانیه است. بخش قابل توجهی از این پیام‌ها، گفتگوهای خصوصی و محرمانه افراد است که ممکن است با پیام صوتی، عکس و فیلم نیز همراه باشد.

وجود چنین حجم قابل توجهی از داده‌های خصوصی بسیاری از هکرها، نفوذگران و حتی باج‌بگیران را به فعالیت برای نفوذ و هک کردن حساب‌های کاربران واتساپ ترغیب می‌کند. سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چگونه مانع هک‌شدن پیام‌رسان واتساپ شد؟
فعال کردن تایید شماره‌ دو مرحله‌ای مهم‌ترین و مطمئن‌ترین روش برای ایمن‌سازی حساب کاربری در مقابل نفوذ هکرهاست. تایید شماره دو مرحله‌ای یک ویژگی اختیاری است که به حساب کاربران امنیت بیشتری اضافه می‌کند. هنگامی که تایید شماره دو مرحله‌ای فعال باشد، هر تلاشی برای تایید شماره کاربر در واتساپ نیاز به شماره رمزی خواهد داشت، که کاربر با استفاده از این ویژگی ایجاد کرده است.
اداره مخابرات پادشاهی عربی سعودی با انتشار دستورالعملی از همه کاربران واتساپ خواست که گزینه تایید شماره دومرحله‌ای را فعال کرده از افشا شدن محتوای خصوصی پیام‌هایشان جلوگیری کنند. برای اینکار واتساپ را باز کنید، به بخش تنظیمات بروید، گزینه حساب کاربری را انتخاب کنید، امکان تایید شماره دو مرحله‌ای را فعال کنید.
این اداره همچنین توصیه کرد از باز کردن لینک‌های ناشناس خودداری شود. بر اساس رهنمودهای اداره مخابرات پادشاهی عربی سعودی کاربران نباید داده‌های شخصی و شماره تلفن خود را در وبگاه‌های ناشناس وارد کنند.

واتساپ معروف‌ترین و محبوب‌ترین این برنامه‌هاست که بر اساس آمار رسمی تعداد کاربرانش در فوریه 2018 از مرز یک میلیارد و نیم گذشت. در هر 60 ثانیه بیش از 38 میلیون پیام بین کاربران واتساپ رد و بدل می‌شود. این رقم برابر

Friday, May 18, 2018

«اسلاموفیل»های ایرانی کیستند؟ - جلال ایجادی



«اسلاموفیل»های ایرانی کیستند؟ جلال ایجادی
«اسلاموفیل» کیست؟ واژه «فیل» از ریشه یونانی بمعنای «دوست دارنده» و «طرفدار» است. در زمینه سیاسی اصطلاحی است که طرفداری و جانبداری فرد نسبت به یک گروه و ملت و دولت را نشان می دهد. بنابراین با «فیل» صفت مرکب میسازند و به معنی کسی است که دوستدار یک کشور است. البته این اصطلاح اغلب در زمینه سیاسی معنای منفی بخود میگیرد و جهت طرد و بی اعتباری فرد بکار میرود. آنگلوفیل کسی استکه طرف دار انگلستان است و انگلیس دوست می باشد. روسوفیل طرفدار روسیه و ژرمنوفیل طرفدار آلمان است. باید افزود فردی که با این اصطلاح توصیف میشود بمثابه کسی زیر نفوذ فرهنگی و سیاسی فلان کشور بشمار میآید. این چنین فردی خواهان گسترش نفوذ فرهنگی یک کشور در جامعه دیگر
میباشد.
مشخصات شخص اسلاموفیل

خبری درباره پرونده قتل «گلاره باقرزاده» دختر دانشجوی ایرانی در تگزاس



خبری درباره پرونده قتل «گلاره باقرزاده» دختر دانشجوی ایرانی در تگزاس
از قتل گلاره باقرزاده، دانشجوی ایرانی فناوری ژنتيک مولکولی در دانشگاه پزشکی تگزاس هفت سال گذشته است و در تازه ترین رویداد، وکلای متهم به قتل خواستار برکناری دادستان شده اند.
گلاره باقرزاده که از فعالان معترض به انتخابات سال ۸۸ ایران در تگزاس بود، در دی ۱۳۹۰ در شهر هیوستون هدف گلوله قرار گرفت. چون او از فعالان معترض به انتخابات ۸۸ در خارج از ایران بود، ابتدا گفته شد شاید این قتل انگیزه های سیاسی دارد، اما کمی بعد از قتل او، برادر دوست گلاره به نام «کاتی بيورز» کشته شد.
سه سال پیش، دادستانی تگزاس «علی اواد محمود عرسان» یک مسلمان اردنی تبار را به اتهام دو قتل دستگیر کرد. گفته شد چون گلاره باقرزاده دختر او را به ازدواج با یک مرد مسیحی تشویق کرده بود، این مرد اردنی برای انتقام او را به قتل رساند.
همان زمان، دادستانی تگزاس اعلام کرد علی عرسان در قتل کاتی بيورز، هم‌خانه‌ای و دوست پسر دخترش نيز متهم شد.
به تازگی وکلای علی عرسان خواهان برکناری دادستانی شده اند که برای او تقاضای مجازات مرگ کرده است.
روزنامه هیوستون کرونیکل نوشت: بر اساس دادخواست، این قتل ها انگیزه مذهبی داشته و به دلیل ازدواج دختر علی عرسان با یک مسیحی بوده است.
همسر و پسر علی عرسان نیز متهم به مشارکت در قتل گلاره باقرزاده هستند.
علی عرسان اگر مجرم شناخته شود، به مرگ محکوم خواهد شد

صدای آمریکا
 

گزارش واشنگتن فری بیکن: وضعیت عصبی جمهوری اسلامی برای نجات توافق هسته‌ای



گزارش واشنگتن فری بیکن: وضعیت عصبی جمهوری اسلامی برای نجات توافق هسته‌ای
گزارشی از ادم کردو در نشریه اینترنتی واشنگتن فری بیکن

تلاش رهبران اروپا برای مجاب کردن اعضای کنگره آمریکا بی نتیجه بوده است. دیپلمات های اروپایی دولت اوباما را مقصر می دانند که به آن ها وعده داده بود در تجارت با ایران هدف تحریم های ثانویه آمریکا قرار نخواهند گرفت.
یک مشاور نزدیک به کاخ سفید معتقد است واکنش ایران نشان از استیصال جمهوری اسلامی برای ماندن در برجام و ادامه دریافت درآمدهای هنگفت دارد: «همین طور که پرزیدنت ترامپ همیشه گفته است، توافق ایران برای ملاها عالی و برای مردم آمریکا بسیار بد بوده است. ایرانی ها با عجله می کوشند هر چه می توانند برای نجات برجام انجام بدهند. اروپا باید تصمیم بگیرد می خواهد کدام طرف ماجرا باشد.»
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، و دیگر مقام های ایرانی حتی چشم امید به جان کری، وزیر خارجه دولت اوباما، داشتند.
تصور می شود جان کری اخیرا با کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، که مستقیما به رهبر جمهوری اسلامی مشاوره می دهد در اروپا ملاقات کرده باشد.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، اخیرا در باره دیدارهای ظریف با کری گفت: «ما آمریکا را فقط ترامپ نمی دانیم و ایالات متحده فقط دولت حاکم در این کشور نیست، بلکه تفکراتی نسبت به مسائل منطقه و جهان در این کشور وجود دارد که می تواند در مسائل آمریکا تاثیر بگذارد.»
ظریف این روزها در اروپا تقلا می کند برجام را نجات بدهد.
وزیر خارجه ایران پس از دیدار با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ادعا کرد تضمین هایی گرفته است که کشورهای اروپایی به پایبندی به تعهداتشان به ایران پس از خروج آمریکا از برجام ادامه خواهند داد.
رهبر جمهوری اسلامی هم با ذکر این که نتایج اولیه خروج از برجام انزوای واشنگتن در افکار عمومی جهان بوده است، از تمایل خود به حفظ برجام سخن گفت
صدای آمریکا

Wednesday, May 16, 2018

شایعاتی که چندان هم شایعه نیستند – درباره تعیین رهبر بعدی نظام



شایعاتی که چندان هم شایعه نیستند – درباره تعیین رهبر بعدی نظام
س. اقبال  - زمانه
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها. این همان ضرب‌المثلی است که شایعات بین مردم را در چیزکی از واقعیت می‌جوید. هم آن چیزک واقعیت است و هم نفس وجود شایعات.
این روزها در ایران باز هم شایعات پیرامون انتخاب رهبر جدید بالا گرفته است. یعنی دوباره قرار است که کسی به “ملکوت اعلا” بشتابد تا آن دیگری را بر جای او بنشانند. می‌گویند “مقام عظمای ولایت” عده‌ای از خودی‌های نظام را گرد آورده است تا شاید همین گروه در خصوص انتخاب جانشینی برای او به توافق برسند. با این اوصاف باید انتظار داشت که در هرم قدرت جمهوری اسلامی همگی از ریز و درشت، مجلس خبرگان را به هیچ می‌شمارند تا ضمن پیروی از خواست خامنه‌ای از گزینه‌ای مناسب برای رهبری رونمایی به عمل آورند.

گلشیفته فراهانی :اصغر فرهادی حتی اسم مرا هم به زبان نمی آورد


لئا سالامه، روزنامه‌نگار سرشناس فرانسوی به مناسبت نمایش فیلم «دختران آفتاب» میزگردی با حضور اوه اوسون، امانوئل برکو و گلشیفته فراهانی  ترتیب داد. گلشیفته فراهانی در بخشی از این میزگرد گفت:

میانگین سن ازدواج دختران در شهرستان زاوه (استان خراسان رضوی) ۱۱ سال است



میانگین سن ازدواج دختران در شهرستان زاوه (استان خراسان رضوی) ۱۱ سال است
 علی باغدار دلگشا در نشست «کودکی فراموش‌شده؛ بررسی پدیده کودک‌ همسری از منظر قانونی و فقهی» که در تالار رجایی دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، مطرح کرد: “طبق آماری که در سال ۹۶ اعلام شد، ۶۳ هزار مورد ازدواج دختران زیر ۱۵ در تهران صورت پذیرفت”.
وی افزود: “میانگین اسف‌بارتر این است که در برخی از شهرستان‌های خراسان رضوی، مانند شهرستان زاوه، میانگین سن ازدواج دختران ۱۱ سال است”.

یک منبع آگاه اطلاعاتی : سردار قاسم سلیمانی طراح اصلی حملات تروریستی در بروکسل



یک منبع آگاه اطلاعاتی : سردار قاسم سلیمانی طراح اصلی حملات تروریستی در بروکسل
مهرداد شاکری
بنا به اظهار یک منبع اطلاعاتی در ایران که سال هاست در حال رصد فعالیت های سپاه قدس و کشف راه های ارتباطی نیروهای عملیاتی آنان در داخل و خارج از کشور میباشد، شواهد و قرائن زیادی تاکنون ازبرنامه ریزی و هدایت نیروهای داعش توسط سردار قاسم سلیمانی و انجام حملات تروریستی داعش در قلب اروپا با هدایت قاسم سلیمانی، بدست آمده است.
سلسله عملیات هایی که طی یک فرایند پیچیده اطلاعاتی عملیاتی با نظارت سردار سلیمانی انجام گرفته است.
یکی از بزرگترین این عملیات های تروریستی ، عملیات بمب گذاری در فرودگاه بروکسل در مارس ۲۰۱۶ می باشد.
حمله تروریستی گسترده ای که برای ماه ها وحشت و ترس را در قلب اروپا حاکم نمود.
و سر آغازی گردید برای انجام عملیات های تروریستی گسترده که تاکنون نیز در جریان می باشد.
سپاه قدس توانست از داعش به عنوان بازوی راست عملیاتی خود در گوشه گوشه دنیا استفاده نماید.
بدون داعش سپاه قادر به حضور گسترده در خارج از مرزهای ایران نبود.
در آینده ای نه چندان دور پرده از رازهای مخوف سپاه قدس در این زمینه برخواهیم داشت.
نگام

Tuesday, May 15, 2018

دوازده میلیون جوان مجرد به مثابه بمب اتم برای ایران



دوازده میلیون جوان مجرد به مثابه بمب اتم برای ایران»
رسول خضری نماینده مجلس دیروز گفت دوازده میلیون جوان مجرد و در سن ازدواج در کشور وجود دارد که هنوز تمهیدات لازم برای اشتغال و ازدواج آنان اندیشیده نشده است.
نماینده سردشت و پیرانشهر افزود: «حضور این تعداد جوان بیکار و در سن ازدواج به مثابه بمب اتم و ابرچالشی بسیار بزرگ برای کشور محسوب می شود.»
آقای خضری تأکید کرد که از هر ۵ ازدواج ۳ مورد به طلاق می‌انجامد و این درحالی است که شمار ازدواج‌ها در کشور در حال کاهش است

وی همچنین از سیر رو به رشد آسیب‌های اجتماعی در ایران انتقاد کرد و گفت: «متاسفانه به جای علت‌ها به معلول‌ها پرداخته شده، بنابراین با افزایش روز افزون آسیب‌هایی مانند طلاق، سرقت، جرم و جنایت و اعتیاد در جامعه مواجه هستیم. این در حالی است که تا زمانی که آسیب‌ها ریشه‌یابی و علت‌یابی نشوند هیچ توفیقی در مدیریت آسیب‌های اجتماعی به دست نخواهیم آورد.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین متذکر شد در کشور ۷ میلیون بیکار وجود دارد و افزود متأسفانه حتی افرادی که دو ساعت در روز کار می‌کنند جزو شاغلان محسوب می‌شوند بنابراین آمار دقیقی از بیکاران در دست نیست.
وی با بیان اینکه تاخیر در ازدواج تاثیر مهمی بر نرخ باروری و پیری جمعیت دارد، تصریح کرد: «به طور حتم اگر ایران تا سال ۱۴۱۰ با این روند پیش برود کشوری پیر محسوب خواهد شد.»
سازمان جوانان ایران سن جوانی را ۱۵ تا ۲۹ سالگی تعریف کرده است و بر اساس آخرین سرشماری که در سال ۹۵ انجام شده ۲۰ میلیون تن یعنی حدود یک چهارم جمعیت ایران را جوانان تشکیل می‌دهند. آمارهای رسمی نشان می‌دهد ۴۰ درصد جوانان ایران متأهل هستند و ۷۰ درصد از مردان جوان مجردند
یورو نیوز

هواداران مقتدی صدر با شعار «ایران برو بیرون» پیروزی را جشن گرفتند



هواداران مقتدی صدر با شعار «ایران برو بیرون» پیروزی را جشن گرفتند
کیهان لندن
- پیروز «السائرون» شکست جمهوری اسلامی است، ولی موفقیت «فتح» نیز نقش قاسم سلیمانی را تثبیت کرد.
- دولت آینده عراق باید همزمان از حمایت جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا برخوردار باشد.
- حیدر العبادی اگرچه برنده اصلی این انتخابات نیست، ولی بالاترین شانس برای ریاست دولت آینده را دارد.
دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ برابر با ۱۴ مه ۲۰۱۸
احمد رأفت – ائتلاف «سائرون» به رهبری مقتدی صدر که حزب کمونیست عراق و بخشی از نیروهای سکولار نیز در آن حضور دارند، بر مبنای اطلاعات غیررسمی که هنوز به تائید کمیسیون مستقل انتخاباتی نرسیده‌اند، با به دست آوردن ۱.۳ میلیون رای، برنده انتخابات پارلمانی عراق است. ائتلاف «فتح» به رهبری هادی العامری که بازوی سیاسی گروه شبه‌نظامی «حشدالشعبی» تلقی می‌شود، با ۱.۲ میلیون رای در رده دوم قرار دارد. «النصر»، ائتلاف انتخاباتی نخست وزیر کنونی، حیدر العبادی، که در نظرسنجی‌ها قرار بود برنده از صندوق رای بیرون بیاید، در مقام سوم قرار گرفت.
کمیسیون مستقل انتخاباتی بر مبنای ۹۵ درصد از آرای شمرده شده در ۱۰ استان، از ۱۸ استان عراق، نیز همین رده‌بندی را تائید می‌کند. آنچه مسلم است، شمار شرکت‌کنندگان در این انتخابات پایین‌ترین نسبت به کلیه انتخاباتی است که از سال ۲۰۰۳ و پس از سقوط رژیم صدام حسین برگزار شدند. در انتخابات ۴ سال قبل، بیش از ۶۰ درصد از ۲۴ میلیون عراقی که حق رای دارند به پای صندوق‌های رای رفته بودند. در کاهش شمار رای‌دهندگان عوامل بسیاری تاثیرگذار بودند، ولی شاید ناامیدی عراقی‌ها به آینده،  عدم اطمینان آنها به احزاب و رهبران سیاسی و ضریب بالای فساد مالی از جله مهم‌ترین عوامل باشند. البته هنوز بیش از یک میلیون از مردمی که در حملات داعش آواره شدند نیز نتوانسته‌اند به شهرهایشان بازگردند و رای خود را به صندوق بیاندازند.
آوارگان داعش رای ندادند
از آنجا که این آوارگان عمدتا سنی هستند، عدم شرکت آنها در انتخابات پارلمانی اخیر به ضرر فهرست‌های انتخاباتی که در گذشته آرای بالایی در استان‌های مرکزی عراق به دست آورده بودند، تمام شد. یکی از ائتلاف‌هایی که در انتخابات ۲۰۱۰ بالاترین آرا را به دست آورده بود و در این انتخابات احتمالا در رده پنجم قرار خواهد گرفت، فهرست انتخاباتی فرامذهبی و سکولار «الوطنیه» به رهبری ایاد علاوی است. ایاد علاوی که زمانی معاونت ریاست جمهوری عراق را نیز عهده‌دار بود، اگرچه خود از خانواده‌ای شیعه است، ولی از حمایت و اعتماد بسیاری از عراقی‌های سنی و سکولار نیز برخوردار است. ایاد علاوی بلافاصله پس از انتشار آمار شرکت‌کنندگان در انتخابات روز شنبه، به خاطر مشارکت پایین خواهان تکرار انتخابات شد. ایاد علاوی معتقد است «دولتی که با آرای کمتر از نیمی ار مردم سر کار آید، دولتی ضعیف خواهد بود که قادر به حل مشکلات کشوری بحران‌زده چون عراق نخواهد بود».
کمیسیون مستقل انتخاباتی بر مبنای ۹۵ درصد از آرای شمرده شده در ۱۰ استان، از ۱۸ استان عراق، نیز همین رده‌بندی را تائید می‌کند. آنچه مسلم است، شمار شرکت‌کنندگان در این انتخابات پایین‌ترین نسبت به کلیه انتخاباتی است که از سال ۲۰۰۳ و پس از سقوط رژیم صدام حسین برگزار شدند. در انتخابات ۴ سال قبل، بیش از ۶۰ درصد از ۲۴ میلیون عراقی که حق رای دارند به پای صندوق‌های رای رفته بودند. در کاهش شمار رای‌دهندگان عوامل بسیاری تاثیرگذار بودند، ولی شاید ناامیدی عراقی‌ها به آینده،  عدم اطمینان آنها به احزاب و رهبران سیاسی و ضریب بالای فساد مالی از جله مهم‌ترین عوامل باشند. البته هنوز بیش از یک میلیون از مردمی که در حملات داعش آواره شدند نیز نتوانسته‌اند به شهرهایشان بازگردند و رای خود را به صندوق بیاندازند.
آوارگان داعش رای ندادند
از آنجا که این آوارگان عمدتا سنی هستند، عدم شرکت آنها در انتخابات پارلمانی اخیر به ضرر فهرست‌های انتخاباتی که در گذشته آرای بالایی در استان‌های مرکزی عراق به دست آورده بودند، تمام شد. یکی از ائتلاف‌هایی که در انتخابات ۲۰۱۰ بالاترین آرا را به دست آورده بود و در این انتخابات احتمالا در رده پنجم قرار خواهد گرفت، فهرست انتخاباتی فرامذهبی و سکولار «الوطنیه» به رهبری ایاد علاوی است. ایاد علاوی که زمانی معاونت ریاست جمهوری عراق را نیز عهده‌دار بود، اگرچه خود از خانواده‌ای شیعه است، ولی از حمایت و اعتماد بسیاری از عراقی‌های سنی و سکولار نیز برخوردار است. ایاد علاوی بلافاصله پس از انتشار آمار شرکت‌کنندگان در انتخابات روز شنبه، به خاطر مشارکت پایین خواهان تکرار انتخابات شد. ایاد علاوی معتقد است «دولتی که با آرای کمتر از نیمی ار مردم سر کار آید، دولتی ضعیف خواهد بود که قادر به حل مشکلات کشوری بحران‌زده چون عراق نخواهد بود».
سرنوشت دولت در دست تهران و واشنگتن
در سلیمانیه، یکی از چهار استان اقلیم کردستان عراق، پس از بسته شدن حوزه‌های انتخاباتی، پیشمرگه‌های دو حزبی که از سوی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌شوند، «اتحادیه میهنی کردستان» و «گوران»، به روی هم اسلحه کشیدند و تا پاسی از شب صدای تیرانداری به گوش می‌رسید. این دو حزب که هر دو در ماه‌های گذشته رهبران کاریزماتیک خود، جلال طالبانی و نوشیروان مصطفی، را از دست دادند، به نتایج انتخابات اعتراض دارند. درگیری‌ها در حال حاضر با وساطت هوشیار زیباری، از رهبران حزب دمکرات کردستان و وزیر خارجه سابق عراق، متوقف شده است، ولی می‌توانند در هر لحظه از سر گرفته شوند.
اصیل کمال، روزنامه‌نگار عراقی در بغداد، در یک گفتگوی تلفنی با کیهان لندن می‌گوید: «ما رای دادیم، حالا تهران، واشنگتن و ریاض ۹۰ روز فرصت دارند بر سر دولت آینده به توافقی دست یابند». این روزنامه‌نگار عراقی در ادامه می‌افزاید «حتا کسانی که رای دادند نیز امیدی ندارند که دولت آینده بتواند مشکل اصلی که فساد مالی بسیار بسیار گسترده است را حل کند». اصیل کمال البته پیروزی ائتلاف «السائرون» را «گام مثبتی در گذر از ائتلاف‌های مذهبی و فرقه‌ای» می‌داند و امیدوار است که در آینده «ائتلاف‌هایی برنامه‌محور پا به صحنه بگذارند که با اتکا به آرای مردم عراق و نه کشورهای بیگانه قدرت را به دست گیرند.»

Monday, May 14, 2018

دستگیری داعشی که خلبان اسیر اردنی را زنده زنده سوزاند





دستگیری داعشی که خلبان اسیر اردنی را زنده زنده سوزاند
دبی-العربیه.نت فارسی
عراق هفته گذشته از دستگیری پنج تن از رهبران ارشد سازمان تروریستی «داعش» خبر داد. پروسه دستگیری این افراد که از ستون فقرات اصلی گروه داعش به شمار می روند، سه طول کشید.
بازداشت گروهی این فرماندهان ارشد و بسیار خطرناک داعش که در سوریه و ترکیه مخفی شده بودند، موفقیت بسیار بزرگی در زمینه امنیتی برای عراق تلقی می‌شود.
مرکز اطلاع رسانی ملی عراق، روز جمعه گذشته اعلام کرد، پنج نفر از برجسته ترین رهبران داعش را دستگیر شدند.

حسین مهری، روزنامه‌نگار پرسابقه ایرانی درگذشت



حسین مهری، روزنامه‌نگار پرسابقه ایرانی درگذشت
دویچه وله
حسین مهری، روزنامه‌نگار پر سابقه ایرانی در سن ۸۲ سالگی در لس‌آنجلس آمریکا درگذشت. او به عنوان نویسنده، مترجم و گزارشگر، سال‌های طولانی در داخل و خارج از کشور با رسانه‌های ایرانی همکاری می‌کرد.
حسین مهری روزنامه‌نگار، نویسنده، مترجم و برنامه‌ساز رادیو و تلویزیون، شامگاه شنبه (۱۲ آوریل/ ۲۲ اردیبهشت) در شهر لس‌آنجلس آمریکا در گذشت.

Sunday, May 13, 2018

قیچی کردن موی دختربچه دبستانی در ایران برای جلوگیری از تحریک ناظم مرد مدرسه





معاون پرورشی مدرسه‌ای در آبادان موهای یک دختر دبستانی را با قیچی کوتاه کرد تا ناظم این مدرسه دخترانه که یک مرد است، تحریک نشود.
سایت خبری عصر ایران روز شنبه 12 می 2018 در صفحه اینستاگرام خود گزارش کرد در روزهای اخیر معاون پرورشی مدرسه گلستان شهرستان آبادان برای جلوگیری از تحریک شدن ناظم مرد مدرسه به طورخودسرانه اقدام به بریدن موهای یکی از دانش‌آموزان کرد. این اقدام، این دختر دانش‌آموز را که از او با نام «نرگس» یاد شده، دچار حمله آسمی کرده و باعث بستری شدن او در بیمارستان شد.
عصر ایران نوشت: «16 اردیبهشت ماه امسال (6 می 2018) دختر کلاس ششم ابتدایی در مدرسه گلستان آبادان بود که ناگهان خانم معاون مدرسه با قیچی موهای نرگس را کوتاه و دلیل این کار را مرد بودن ناظم مدرسه عنوان می‌کند و به دختر مدرسه‌ای می‌گوید موهای تو باعث تحریک ناظم مدرسه می‌شود.»
در تصویری که از شکایت والدین این کودک در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ایران منتشر شد، ذکر شده :«این کودک به دلیل شوک عصبی دچار حمله آسمی شده و شب حادثه را در بیمارستان بود.»
اداره آموزش و پرورش آبادان در بیانیه‌ای که درباره این اتفاق منتشر کرد، بستری شدن این دانش‌آموز را تکذیب کرده، اما اقدام این معاون پرورشی را «غیراصولی، نابخردانه و برخلاف موازین تربیتی» توصیف و با تایید ضمنی اخبار منتشره درباره این‌باره، ادعا کرد «دو سانت از موی دانش‌آموز که از مقنعه بیرون مانده بود» توسط این معاون پرورشی کوتاه شده‌اند.
بنابر اعلام اداره آموزش و پرورش شهرستان آبادان هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ارسال خواهد شد و فعالیت معاون پرورشی مذکور تا اطلاع ثانوی در حالت تعلیق قرار دارد

العربیه 

Friday, May 11, 2018

احمدی‌نژاد، خامنه‌ای را شریک شکست برجام کرد



احمدی‌نژاد، خامنه‌ای را شریک شکست برجام کرد
زمانه
رئیس سابق جمهوری اسلامی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که پیش از آغاز مذاکرات محرمانه با ایالات متحده آمریکا در عمان، در جلسه‌ای هشدار داده که مذاکره با آمریکا در شرایطی که تحریم‌های اقتصادی اثرگذار بوده به زیان ایران است. علی اکبر صالحی در کتابی به نام «گذری در تاریخ» می‌گوید مذاکرات محرمانه با آمریکا در عمان زیر نظر علی خامنه‌ای انجام شده است. به این ترتیب محمود احمدی‌نژاد، رهبر جمهوری اسلامی را شریک شکست برجام کرده است.

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی که بعد از خروج آمریکا از برجام ایراد کرد، گفته است: «از روز اول بارها گفتم به آمریکا اعتماد نکنید. گفتم اگر می‌خواهید قرارداد ببندید، تضمین لازم را بگیرید و بعد ببندید.»

احمد خاتمی اسراییل اگر دیوانگی کند تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد



احمد خاتمی اسراییل اگر دیوانگی کند تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد.

 امام جمعه موقت تهران در خطبه های خود گفت: ما کاری به بمب اتمی نداریم بلکه سیاست ما بازدارندگی است و در این عرصه ایران روز به روز بر اقتدار موشکی خود خواهد افزود تا اسراییل خوابش نبرد و این کابوس را همیشه مجسم ببیند اگر دیوانگی کند تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد.

نارضایتی‌های گسترده در کادرهای مختلف سپاه پاسداران افزایش یافت



نارضایتی‌های گسترده در کادرهای مختلف سپاه پاسداران افزایش یافت
وضعیت پرسنل و کادرهای رده‌های مختلف سپاه پاسداران به دلیل عدم اختصاص بودجه در سال ۹۷ و فساد گسترده‌ی سرداران موجب شدت یافتن نارضایتی‌ها در سپاه پاسداران شده است.
به گزارش «آمدنیوز»، اسفندماه سال ۱۳۹۶ بود که «جواد کریمی قدوسی» نماینده جبهه پایداری از مشهد و یکی از سرداران ارشد سپاه، از عدم اختصاص بودجه به سپاه پاسداران توسط حسن روحانی سخن گفت. کریمی قدوسی اظهار کرده بود که روحانی به دلیل فعالیت‌های سپاه علیه دولت از بودجه سالیانه، بخشی از این بودجه را قطع می‌کند. کریمی قدوسی از جانب روحانی اظهار کرده بود که دولت نمی‌تواند هزینه‌ی دو ارتش را بپردازد و باید سپاه و ارتش در هم ادغام شوند.
اظهارات کریمی قدوسی، حملات افراد و رسانه‌های وابسته را به حسن روحانی را افزایش داد، اما اختصاص ۶۰٪ از بودجه سال ۹۷ به سپاه، نارضایتی‌های گسترده‌ای را در کادرهای این نیرو به همراه داشته است.

گوادالوپ-۲» در واشنگتن؛ طرح تغییر رژیم ایران کلید خورده است؟


رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه به همراه نخست وزیر بریتانیا و صدراعظم آلمان از ۴ تا ۷ ژانویه ۱۹۷۹ برابر با ۱۴ تا ۱۷ دی‌ماه در جزیره گوادالوپ گرد آمدند تا سرنوشت ایران را رقم بزنند. دولت بختیار همان روز در تهران قدرت را به دست گرفت و تنها تا ۲۲ بهمن به مدت ۳۷ روز دوام آورد

کیهان لندن
«گوادالوپ-۲» در واشنگتن؛ طرح تغییر رژیم ایران کلید خورده است؟
- از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ در کاخ سفید کفه مزایای حفظ حکومت اسلامی در تهران در برابر گزینه عبور از آن تدریجا سبکتر شده و با استقرار مایک پمپئو در وزارت خارجه و جان بولتون در شورای امنیت ملی آمریکا سیاست توسل به چماق بجای هویج، از هماهنگی بیشتری برخوردار است.
- دولت ترامپ سیاست تسریع روند فروپاشی نظام اسلامی ایران را از راه تشدید فشارهای مالی و اقتصادی، قطع درآمدهای نفتی و انزوای خارجی حکومت کنونی تهران دنبال می‌کند.
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ برابر با ۰۷ مه ۲۰۱۸
رضا تقی‌زاده – برخلاف تاکید حسن روحانی در سبزوار مبنی بر اینکه «هفته آینده تغییری در زندگی ما ایجاد نخواهد شد»، اعلام خروج امریکا از توافق اتمی پیش از رسیدن موعد تعلیق تحریم‌ها در ۲۲ اردیبهشت ماه جاری، و خروج محتمل جمهوری اسلامی از «برجام»، بحران موجود جمهوری اسلامی ایران را یک گام بزرگ به «وضعیت انفجاری» نزدیکتر خواهد ساخت.

Wednesday, May 9, 2018

جواب ترامپ به خامنه ای یا تسلیم یا سرنگونی



 ترامپ: ایران یا باید مذاکره کند یا اتفاق دیگری خواهد افتاد
دونالد ترامپ روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت تاکید کرد که اگر ایران غنی‌سازی اورانیوم را از سر بگیرد با «عواقب جدی روبرو می‌شود».
من به ایران توصیه می‌کنم برنامه هسته‌ایش را از سر نگیرد. من به آنها قویا توصیه می‌کنم. اگر دست به چنین کاری بزنند با عواقب جدی روبرو می‌شوند


رهبر جمهوری اسلامی گفته بود:

سی ویژگی کسانی که کتاب نمی‌خوانند



سی ویژگی کسانی که کتاب نمی‌خوانند
محمود سریع‌القلم 

۱-  خیلی راحت تحت تأثیر تبلیغات و پروپاگاندا قرار می‌گیرند؛
۲- حرف‌های تکراری می‌زنند؛
۳- دایره‌ی واژگان آنها بسیار محدود است؛
۴- خود را نمی‌شناسند؛
۵- با هیجان و احساس زندگی می‌کنند؛
۶- بخش استدلالی ذهن آنها تقریباً تعطیل است؛
۷- استعداد پوپولیست شدن را پیدا می‌کنند؛
۸- قوای عقلی آنها پرورش نیافته است؛
۹- بر آنچه می‌گویند خیلی کنترل ندارند؛
۱۰- گوش کردن به دیگران را نمی‌آموزند؛
۱۱- مستعد پذیرش شایعات هستند؛
۱۲- اهمیت متفاوت بودن انسانها را کشف نمی‌کنند؛
۱۳- مغز، حالت سولفاته پیدا می‌کند؛
۱۴- غلظت یادگیری آنها به شدت کاهش می‌یابد؛
۱۵- فرصت فکر کردن در زندگی را از دست می‌دهند؛
۱۶- با واژه «انتقاد» بیگانه‌اند؛
۱۷- زمینه‌های تداوم اقتدارگرایی را فراهم می‌آورند؛
۱۸- حرف‌های نسنجیده زیاد می‌زنند؛
۱۹- منافع خود را به خوبی تشخیص نمی‌دهند؛
۲۰- با واژه «مشورت» ناآشنا هستند؛
۲۱- حکومت‌ها را خوشحال می‌کنند؛
۲۲- باعث می‌شوند که نظام حزبی در یک کشور شکل نگیرد؛
۲۳- زود عصبانی می‌شوند؛
۲۴- از حقوق شهروندی خود و دیگران ناآگاه هستند؛
۲۵- برای رشد فکری و شخصیتی، احساس نیاز نمی‌کنند؛
۲۶- در همه زمینه‌ها، اظهار نظر می‌کنند؛
۲۷- راحت بر دیگران القاب می‌گذارند؛
۲۸- تفاوت بین توهم و غیرتوهم را نمی‌دانند؛
۲۹- تعریفشان در خصوص زندگی، از غرایز انسانی فراتر نمی‌رود؛
۳۰- نمی‌دانند جهل چیست.
ایران امروز

حمله موشکی اسرائیل به «زرادخانه حزب الله و ایران» در سوریه



حمله موشکی اسرائیل به «زرادخانه حزب الله و ایران» در سوریه
یورونیوز : به گفته تلویزیون دولتی سوریه اسرائیل منطقه الکسوه در جنوب دمشق را هدف حملات موشکی قرار داده است. به گفته یکی از فرماندهان ارتش سوریه این حمله هیچ کشته یا زخمی برجای نگذاشته است.

تلویزیون سوریه همچنین از رهگیری و انهدام دو موشک اسرائیل در آسمان این کشور خبر داد.

رامی عبدالرحمن، رئیس سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه ادعا کرد که هدف از این حمله انهدام زرادخانه «متعلق به حزب الله لبنان و ایران» بوده است.

پیش از این اسرائیل نیروهای خود را در حالت آماده باش کامل قرار داده بود. همچنین سیستم دفاع ضدموشکی اسرائیل در بلندی‌های جولان به حالت آماده باش درآمده بود.

این حمله تنها چند دقیقه پس از اعلام خروج آمریکا از برجام انجام شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سخنان سه‌شنبه شب خود ایران را به حمایت از «تروریسم» و «آتش‌افروزی» در سوریه، یمن و عراق متهم کرده بود

Tuesday, May 8, 2018

جایزه آزادی بیان برای خایه مال آخوندها




 جایزه آزادی بیان برای خایه مال آخوندها
ایران وایر
انتخاب «صادق زیباکلام» برای گرفتن جایزه «آزادی بیان» خبرگزاری «دویچه وله» با واکنش انتقادآمیز عده‌ای از کاربران شبکه‌های مجازی روبه رو شده است. آن‌ها با هشتگ «#shameondw»، به این انتخاب واکنش نشان داده‌‌اند.
صادق زیباکلام بارها در مصاحبه‌هایش عنوان کرده است که تا پای جان از نظام جمهوری اسلامی دفاع و اگر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی از او بخواهند سکوت کند و با رسانه‌های خارجی مصاحبه‌ نکند، حتما اطاعت می‌کند. کاربران این گفته‌های او را مخالف آزادی بیان می‌دانند.
«کریستف جامپلت» (Christoph Jumpelt)، سخن گوی دویچه وله درباره انتخاب زیباکلام و انتقاد برخی کاربران به این انتخاب، تنها یک جمله به«ایران وایر» می‌گوید: «آزادی بیان و ابراز عقیده چیزی است که دویچه وله سعی می‌کند مردم در همه جای دنیا به آن دست یابند.»

اطلاعیه شماره پنج درباره وضعیت آقای منصور اسانلو



اطلاعیه شماره پنج درباره وضعیت آقای منصور اسانلو
 در حال حاضر پلیس اف بی آی در رابطه با نوع و چگونگی حمله صورت گرفته به آقای منصور اسانلو پاسخ مشخص و رسمی نداده و همچنان در حال برسی جزییات میباشد . پیشانی و صورت ایشان دارای عفونت میکروبی شدید میباشد و پلیس و پزشکان از آن نمونه برداری کرده اند تا نوع میکروب یا ماده شیمیایی را تشخیص دهند .تاکنون هیچ اظهار نظر رسمی در اینباره هم صورت نگرفته است . با توجه به احتمال حمله و ضربه با جسم سخت به پشت جمجمه ، سر آقای اسانلو دچار شکستگی شدید شده و مجموعن 11 بخیه خورده است، آثار کبودی و زخم هم در گردن ایشان کاملن قابل مشاهده است . به علت مصرف داروهای قوی و مختلف هنوز ایشان صحنه وقوع حادثه را درست بیاد نمی آورند . با سپاس

Sunday, May 6, 2018

دلار ۷۰۰۰ تومان شد! روباه بنفش لبخند می زند



دلار ۷۰۰۰ تومان شد!
روباه بنفش لبخند می زند

به گزارش اقتصادنیوز، روز یکشنبه اشتیاق مردم عادی برای خرید ارز از دلالان که به دلیل شکست چند مرز مقاومتی رخ داده بود، محرکی بود تا دلالان قیمت دلار را به شدت افزایش دهند. با گذر قیمت دلار از مرز 7 هزار، عرضه ارز در بازار شدت گرفت.
رادیو زمانه، نرخ دلار در بازار آزاد تهران و دیگر شهرهای ایران به نزدیکی هفت هزار تومان رسید. شاهدان عینی می‌گویند: صرافی‌ها از خرید و فروش دلار منع شدند. رئیس بانک مرکزی همچنان وضعیت بازار ارز را «مطلوب» می‌خواند و رئیس جمهوری در خراسان از مردم خواسته درباره قیمت ارز نگران نباشند.
حدود یک‌ماه از اعلام تصمیم جدید دولت جمهوری اسلامی برای ساماندهی بازار ارز می‌گذرد. سامانه ارزی نیما که قرار است تمامی مبادلات ارزی از مسیر آن انجام شود، راه‌اندازی شده اما روند صعودی نرخ دلار متوقف نشده است.
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت تنها چند ساعت پس از اظهارات حسن روحانی در سبزوار که همانند گذشته وضعیت اقتصادی را مطلوب توصیف و درآمدهای ارزی را میلیاردها دلار اعلام کرد و از مردم خواست نگران کمبود منابع ارزی نباشند، نرخ دلار در تهران و دیگر شهرها از مرز ۷۰۰۰ تومان عبور کرد.
کاربران شبکه‌های اجتماعی از توقف خرید و فروش ارز در تمامی صرافی‌ها خبر دادند. خبرگزاری تسنیم که به سپاه پاسداران نزدیک است هم گزارش کرد: بانک مرکزی صرافی‌ها را از خرید و فروش دلار منع کرده است

نحوه دسترسی موساد به اسناد محرمانه ایران



نحوه دسترسی موساد به اسناد محرمانه ایران؛ بحث داغ رسانه‌های اسرائیل و منطقه

چند روز بعد از کنفرانس خبری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، که در آن اسناد اولیه برنامه هسته‌ای ایران را به نمایش گذاشت، رسانه‌های اسرائیل بیش از هر کشور دیگری در جهان به دنبال کسب اطلاعات درباره نحوه دسترسی این کشور به اسناد یاد شده‌ هستند.
هدف آقای نتانیاهو از به نمایش گذاشتن این اسناد آن بود که «قاطعانه ثابت کند» هدف ایران از این برنامه، تولید بمب اتمی بوده و تهران «در طول سال‌ها با بی‌شرمی در مورد ماهیت برنامه اتمی خود دروغ گفته و برجام بر اساس دروغ‌های سیستماتیک سران ایران تنظیم شده است».

Saturday, May 5, 2018

یک هشدار امنیتی: جاسوسان موساد در قلب تصمیم سازی دولت پنهان



یک هشدار امنیتی: جاسوسان موساد در قلب تصمیم سازی دولت پنهان
کلمه
 اخبارجدید حاکی از حمل و نقل های نظامی عظیم و مشکوک در سطح منطقه است. اوضاع منطقه بیش از پیش آشفته و بحرانی است. اسراییل و عربستان به وحدتی بی سابقه با محوریت دشمنی با ایران رسیده اند. نتانیاهو در صفحه تلوزیون به اندازه چند کامیون سند جاسوسی علیه ایران را نشان می‌دهد و مدعی می‌شود که آنها را از قلب تهران به تل آویو منتقل کرده است. همین جنگ روانی کافی است تا هشتگ ایران در سطح جهانی ترند شود و افکار عمومی دنیا با ترسی و خطری بزرگ به نام ایران مواجه شود. در همین حال امریکای ترامپ وارد یک جنگ اقتصادی تمام عیار با ایران شده و در آستانه کنارگیری از برجام است، جنگی که برای نظامی شدن آن تنها یک جرقه نیاز است. حال در همین زمان و درست هنگامی که مشروعیت داخلی حاکمیت به پایین ترین سطح خود پس از انقلاب رسیده است و احساس تبعیض و بی عدالتی اقتصادی و سیاسی و قضایی در جامعه بیداد می کند و همزمان کشور از مدیریت ناکارامد و فاسد و نیز کارشکنی‌های «دولت پنهان» علیه نهادهای انتخابی کشور به حال فزع افتاده است، مسوولان حاکمیتی بدون توجه به وضع موجود و بدون اینکه هیچ علامتی از تلاش برای اصلاح امور وجود داشته باشد در پشت پرده مشغول بازی های سیاسی و باند بازی و برنامه ریزی و دسیسه برای انتخابات بعدی مجلس و ریاست جمهوری و از همه مهمتر زمینه سازی برای انتخاب! رهبری بعدی هستند.
می گوییم بی توجه به وضع موجود! اما وقتی به صحنه می نگریم به یاد می آوریم اتفاقاتی که تنها در همین چند روز اخیر در حال رخ دادن است نه صرفا بی توجهی که درست اعمالی آگاهانه خلاف جهت مصلحت و اقتضای بحران کنونی کشور و منطقه است.
در شرایطی که رسانه های اسراییلی پس از حمله های موشکی هفته پیش به پایگاههای ایرانی- سوری در سوریه یکپارچه در حال آماده سازی افکارعمومی خود برای جنگ احتمالی و روحیه دادن و دعوت آنان به همبستگی و وحدت می باشند در ایران نه تنها تلاشی برای بازگشت اعتماد به فنا رفته مردم نمی شود و نه تنها راهی برای آشتی و بازگشت به مردم نمی گشایند که از قضا دست بر روی شکاف ها و زخم های اجتماعی کشور گذاشته شده است. برخوردهای شدید با دختران به اصطلاح بد حجاب و تقدیر و تشکر از ماموران خاطی پیش روی رسانه ها. فیلترینگ تلگرام که ۴۰ میلیون ایرانی از آن استفاده و چندصدهزار نفر به وسیله آن ارتزاق می‌کردند.

جمهوری اسلامی سرانجام توسط جوانان سرنگون خواهد شد



 جمهوری اسلامی سرانجام توسط جوانان سرنگون خواهد شد
 واشیگتن تایمز روز پنجشنبه 13 اردیبهشت 97 طی مقاله یی با عنوان بازی خطرناک ایران از جمله به خامنه یی که زمان زیادی است قدرت را در دست دارد اشاره کرده و می نویسند، «وی بر ماجراجوئیهای خطرناک خارجی به طور فزاینده پافشاري مي كند در حالیکه نارضایتی در كشور متراكم است.
ارز ایران در برابر دلار در پایین ترین سطح خود، رسیده است.
تظاهرات روزانه در شهرهای مختلف ادامه دارد. بیشتر تظاهرکنندگان زیر 25 سال هستند و خواهان تغییر می باشند.
به رغم مشکلات در کشور مقامهای قدیمی ایران اصرار دارند که درگیری در سوریه،یمن و لبنان را تشدید کنند.
آنها یک بازی بسیار خطرناکی می کنند.. جمهوری اسلامی سرانجام توسط جوانان خودش سرنگون خواهد شد.

جمهوری اسلامی تصمیم دارد اقامتگاه رضاشاه در جزیره موریس را بفروشد



جمهوری اسلامی تصمیم دارد اقامتگاه رضاشاه در جزیره موریس را بفروشد
دماوند مطلع شده که دولت جمهوری اسلامی قصد دارد اقامتگاه والری، محل سکونت رضاشاه در جزیره موریس را به فروش برساند و هزینه حاصل از آن را به وزارت امور خارجه اختصاص دهد.
اقامتگاه محل سکونت رضاشاه پهلوی در روستای موکای جزیره موریس در اقیانوس هند قرار دارد که پس از تبعید رضاشاه پهلوی به این جزیره، مدتی محل سکونت او و خانواده اش بود.
این اقامتگاه در دوران پادشاهی پهلوی توسط دولت ایران خریداری شده بود و جزو اموال دولت ایران به حساب می آید اما دولت جمهوری اسلامی در حال بررسی فروش آن است تا پولش را صرف پروژه هایی کند که کسی از آنها اطلاع ندارد.
دولت جمهوری اسلامی از هرگونه رسیدگی به اقامتگاه والری در سال های اخیر خودداری کرده و این ساختمان حالت مخروبه به خود گرفته است.

Friday, May 4, 2018

خوانش سُریانی قرآن: فرهنگ ایرانی و پدیده حوریان بهشتی در اسلام







خوانش سُریانی قرآن: فرهنگ ایرانی و پدیده حوریان بهشتی در اسلام
كيهان چاپ لندن:
آرمین لنگرودی
گُذار از پل «داوری» و تعلق به «دست‌چین»شدگان نیکوکار [۱]، راهی بود برای راهیابی ایرانیان زرتشتی به «پردیس». این بهشتی است، که آمالِ ایرانیان را از زندگی بی‌پایان، همیشه جوان، لذّت‌بخش، پرسُرور و همراه با لذّات مادی و جنسی، جلوه‌گر می‌کند. ایده مسیحی‌ـ‌ سُریانی بهشت، که به همراه عرب‌ها به ایران آمده بود، در طولِ اقامت طولانی آنها در ایران، با این باورهای «پارسی» غنی‌تر گردید.

سپاه پاسداران ایران و اعزام پرستوهای تحت امر به لبنان ، ترکیه و دیگر کشورهای همسایه



سپاه پاسداران ایران و اعزام پرستوهای تحت امر به لبنان ، ترکیه و دیگر کشورهای همسایه 
نگام
از منابع آگاه اطلاعاتی در ایران اخباری به گوش میرسد که جز درد و سرشکستگی برای ایران و ایرانی چیزی با خود به همراه ندارد.

سپاه دارد از تمام مرزهای اخلاقی و انسانی عبور میکند.
برای رسیدن به امیال و آرزوهای جهان گشایی خود دست به تخریب مرزهای اخلاقی می زند.
و واحیرتا که دارند به نام اسلام و دفاع از کشور دختران سرزمینم ایران را گروه گروه برای کسب خبر و فریب دادن افسران اطلاعاتی کشورهای دیگر به لبنان و کشورهای همسایه گسیل می نمایند.

ناصر چشم آذر درگذشت


ناصر چشم‌آذر، آهنگ‌ساز و موسیقی‌دان ایرانی، صبح روز جمعه در ۶۷ سالگی در بیمارستان باهنر تهران بر اثر سکته قلبی در گذشت.


ناصر چشم آذر حرمسرا تشکیل داده است. استاد ناصر چشم آذر که از نوآوران موسیقی الکترونیک و غیرآکوستیک در ارکستر ایران بوده و با تیتر جالب مجله مبنی بر حرمسرای ناصر چشم آذر گفتگو با این موسیقیدان بزرگ را انجام داده است.و اما حرمسرای ناصر چشم آذر سازهای آن هستند به گفته ناصر چشم آذر من در خانه ام تنها زندگی میکنم اما هرگز ازین تنهایی دلتنگ نمیشوم.زیرا به تازگی تعدادشان خیلی زیاد شده و زیادتر هم خواهد شد چون تعدادی ساز جدید به امریکا سفارش دادم که بدستم که رسید کلکسیون سازهایم کاملتر خواهد شد.در حال حاضر سازهایی که دارم عبارتند از:هارپ الکتریک،پیانو برقی،پیانو آکوستیک،سینت سایزر،ریتم باکس،انواع هارمونیکا و انواع گیتار میباشد و تازه ترین سازی که خیلی دوستش دارم سنتور است که سوگولی این حرمسراست و به تازگی به نواختن آن مشغول شده ام و بنظرم این ساز ملی یکی از خوش صداترین سازهای دنیاست.ناصر چشم آذرکه اکنون 27 سال دارد بصورت حرفه ای در ساختن ترانه ها و تنظیم ترانه ها فعالیت دارد



طوفان، ستار، نلی و ناصر چشم آذر




Wednesday, May 2, 2018

یک منبع آگاه اطلاعاتی : تیم ترور سردار حسن تهرانی مقدم و عوامل موساد در بدنه سپاه عملیات انتقال اسناد هسته ای کشور در سال ۹۶ به اسراییل را به عهده دارند



یک منبع آگاه اطلاعاتی : تیم ترور سردار حسن تهرانی مقدم و عوامل موساد در بدنه سپاه عملیات انتقال اسناد هسته ای کشور در سال ۹۶ به اسراییل را به عهده دارند
مهرداد شاکری
۱۸ آبان ماه ۱۳۹۰قرار بود با حضور رهبر ایران جدیدترین دستاورد موشکی که باهدایت و رهبری سردار حسن تهرانی مقدم به ثمر رسیده بود رونمایی شود.
و فرماندهی کل قوا از تلاش ها و دستاوردهای موشکی ایران بازدید نماید.
اما در آخرین لحظه دیدار رهبر ایران ازپادگان امیرالمومنین(ع) شهرستان ملارد به دلایل نامعلوم کنسل گردید.
بنا به اخبار موثق ، سازمان اطلاعات اسراییل ( موساد ) از طریق عوامل خود در سپاه پاسداران از این دیدار و بازدید آگاهی کامل داشته.
و طی یک عملیات پیچیده زاغه مهمات موشکی سپاه را بمب گذاری نموده بود.
قرار بود در ساعت مشخص و در زمان حضور رهبر ایران یک انفجار باعث ترور رهبر ایران و همراهانش شود .
اما در تایم مشخص شده بمب های کارگذاشته شده به طور اتوماتیک عمل می کند و سردار حسن تهرانی مقدم در این عملیات کشته میشود.
منبع آگاه اطلاعاتی که خواست نامش فاش نشود به نگام می گوید : ردپای همکاری تعدادی از اعضا سپاه پاسداران در عملیات ترور سردار تهرانی مقدم و همچنین انتقال اسناد محرمانه هسته ای کشور با هدایت موساد به اسراییل وجود دارد.
آیا سپاه پاسداران به دنبال ایجاد یک جنگ جدید در منطقه است؟

و یا صرفا عناصر خود فروخته سپاه منافع ملی را نادیده گرفته اند ؟
و در حال خیانت به کشور با هدف ثروت اندوزی می باشند.
باید منتظر بود تا تمام اجزای این پازل پیچیده مشخص گردد.

نگام

آقای منصور اسانلو به دلیل شوک قلبی در اغما فرو رفته اند



اطلاعیه درباره وضعیت آقای منصور اسانلو
خبرگر
حدود ساعت 12 ظهر به وقت نیویورک منصور اسانلو در مسیررفتن به استودیو یکی از خبرگزاریها جهت انجام مصاحبه تلوزیونی دچار شوک قلبی شده و جمجمه ایشان از ناحیه پشت آسیب دیده که منجر به اغمای ایشان شده است . پس از وقوع حادثه پلیس که به محل حادثه نزدیک بوده سریعن عملیات سی پی آر را آغاز کرده و اورژانس منطقه در کمتر از ده دقیقه در محل حاضر و ایشان را به یکی از بیمارستانها منتقل کرده است . پس از انتقال به بیمارستان و احراز هویت با پسر ایشان تماس گرفته شد وخانواده ایشان در بیمارستان حاضر شدند .
علت وقوع حادثه مشخص نیست و در حال حاضر پلیس نیویرک تحقیقات خود را جهت مشخص شدن علت حادثه آغاز کرده است . به محض دریافت هرگونه خبر موثق در رابطه با علت حادثه ،  جزییات از طریق وبسایت خبرگر به اطلاع عموم خواهد رسید .

صدای اسرائیل: چگونه موساد از قلب تهران محرمانه ترین اسناد اتمی رژیم را به دست آورد



صدای اسرائیل: چگونه موساد از قلب تهران محرمانه ترین اسناد اتمی رژیم را به دست آورد
موساد به اسناد اتمی ایران در انباری در تهران دست یافته است"
به گزارش دویچه وله روزنامه نیویورک تایمز به نقل از برخی مقام‌های رسمی می‌گوید ، سازمان اطلاعات خارجی اسرائيل در عملیاتی شبانه با ورود به مکانی مخفی در تهران اسناد مربوط به برنامه سلاح‌های اتمی را به دست آورده است.
نیویورک تایمز با استناد به اظهارات چند مقام رسمی نوشته است که مأموران سازمان اطلاعات خارجی اسرائيل (موساد) در عملیاتی شبانه در ژانویه گذشته به یک مکان سرَی در تهران که شبیه به انباری مخروبه بود نفوذ کرده و اسنادی اصلی و مربوط به برنامه سلاح‌های هسته‌ای این کشور را به دست آورده و سپس آنها را به اسرائيل قاچاق کرده‌اند.
یک مقام ارشد اسرائیل که نامش برده نشده به این روزنامه گفته است، موساد این انبار کالا را در فوریه ۲۰۱۶ کشف کرد و این ساختمان را از آن زمان تحت نظارت قرار داد.

یک دختر نوجوان تبریزی در تلاش برای فرار از گشت ارشاد کشته شد



یک دختر نوجوان تبریزی در تلاش برای فرار از گشت ارشاد کشته شد
بر اساس گزارش ها، این دختر نوجوان به نام الناز صناعی همراه با پسری همسن و سال خود سوار بر یک اتوموبیل در محله باغمیشه تبریز بود که گشت ارشاد آنها را تعقیب می کند.
پسری که خودرو را رانندگی می کرده، از وحشت دستگیری توسط گشت ارشاد، تلاش می کند از دست آنها فرار کند اما در تعقیب و گریز وارد لاین ویژه اتوبوس می شود و به شدت با یکی از اتوبوس ها تصادف می کند.
در این حادثه، الناز صناعی فوت می کند.

دستگیری دانشجوی ایرانی مقیم لندن در تهران


ایران وایر
ارس امیری، دانشجوی ۳۲ ساله کارشناسی ارشد در دانشگاه کینگستون انگلیس، در تهران توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شده است. محسن عمرانی، پسرخاله او که در نیوجرسیِ آمریکا زندگی می‌کند، در گفتگویی تلفنی با ایران‌وایر این خبر را تایید کرد و گفت خانم امیری را در روز ۲۳ اسفند سال گذشته دستگیر کرده‌اند و اکنون حدود ۵۰ روز است در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس است. او با اتهام «اقدام و تبانی علیه امنیت ملی» مواجه شده است.
آقای عمرانی که این خبر را دیروز، سه‌شنبه، در توئیتر خودش هم منتشر کرد به ایران‌وایر گفت پدر و مادر ارس همچنان مخالف علنی شدن این خبر بوده‌اند اما او پس از نزدیک به دو ماه تصمیم گرفته سکوت را بشکند.

Tuesday, May 1, 2018

خودکشی خواهرزاده رامین حسین پناهی در اعتراض به انتقال رامین برای اجرای حکم اعدام



خودکشی خواهرزاده رامین حسین پناهی در اعتراض به انتقال رامین برای اجرای حکم اعدام
امجد حسین‌پناهی برادر رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام که امروز جهت اجرای حکم اعدام به بند قرنطینه زندان مرکزی سنندج منتقل شده است، با انتشار خبر خودکشی خواهر زاده‌اش، در صفحه فیس‌بوک خود نوشت:

«امروز نشتمان حسین‌پناهی، خواهر‌زاده افشین و رامین حسین‌پناهی و همسر احمد حسین‌پناهی، که او هم چندی پیش دستگیر شده بود، در سن بیست و پنج سالگی به زندگی خود پایان داد. نمی‌دانم به چه کسی تسلیت بگویم یا خود را در غم چه کسی شریک بدانم. نشتمان بعد از شنیدن خبر حکم اجرای اعدام رامین به زندگی خود پایان داد. نمی‌دانم چگونه باید با این موضوع مواجه شد، به راستی دردی گران و تحمل آن خارج از توان طبیعی انسان است.
به عنوان عضوی از خانواده حسین‌پناهی از تمامی آزادیخواهان و انسان‌دوستان واقعی خواستارم با پشتیبانی از رامین حسین‌پناهی و تقبیح اجرای حکم اعدام او، از رنج و مشقت هر چه بیشتر خانواده ما بکاهید».