Monday, December 31, 2018

قبر پدر نماینده گرمی از استان اردبیل به امامزاده تبدیل شده و گنبد و بارگاه و تولیت و هیات امناء دارد



قبر پدر نماینده گرمی از استان اردبیل به امامزاده تبدیل شده و گنبد و بارگاه و تولیت و هیات امناء دارد
محبت نیوز: میرحمایت میرزاده نماینده گرمی (استان اردبیل) در مجلس دهم، قبر پدرش میرعزیز میرزاده زیارتگاه زائران متعددی است که با نذورات و هدایای خود، زمینه‌ساز ساخت این امامزاده شده‌اند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی،‌ نماینده رشت در مجلس روز پنج شنبه ۲۲ آذر در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از رشد امامزاده‌های کشور گفته: «آماری که در ابتدای انقلاب از تعداد امامزاده‌ها وجود داشت با آماری که پس از ۳۷ سال گرفته شد، نشان می‌داد که حدودن ۱۰ برابر شده است؛ آقایان مسئول در پاسخ به سوال ما در این خصوص در مجلس نهم گفتند که در آن زمان آمار و اطلاعات متقن و درستی در دست نبوده ولی اکنون ما آمار و اطلاعات را درست و بانک اطلاعاتی خود را کامل کردیم». او خواستار برچیده شدن بساط کشف امامزاده شده و اضافه کرده: «پرونده کشف امامزاده را یک جایی باید بست. اگر چنین رویه‌ای در پیش گرفته شود، من قول می‌دهم امسال چند هزار امامزاده دیگر تولید می‌شود.

به گفته جعفرزاده حتمن شجره‌نامه‌های دقیقی را مراجع باید تایید کنند و حکم بخورد؛ در غیر این صورت هر کسی یک شجره‌نامه می‌سازد، آن را هفت نسل عقب‌تر می‌برد و به امامی وصل می‌کند. او خواستار ورود سازمان اوقاف و توقف افزایش امامزاده‌ها شده و گفته اگر با این مساله برخورد نکنیم تا آخر سال چند هزار امامزاده جدید تولید می‌شود.

آیا آمار رسمی رشد ده برابری امامزاده‌ها در طول ۴۰ سال گذشته را تایید می‌‌کند؟ آیا کشف و ثبت امامزاده جدید واقعیت دارد؟ فکت نامه این ادعا را مورد بررسی قرار می‌دهد تا به صحت و سقم ماجرا پی ببرد.

برای بررسی هویت امامزاده‌ها و زیارتگاه‌های کشور نیاز نیست به تاریخ مراجعه کرد. بررسی‌های فکت‌نامه نشان می‌دهد که هم اکنون در همین مجلس دهم نماینده‌ای حضور دارد که مقبره پدرش به امامزاده‌ای با گنبد و بارگاه تبدیل شده و صاحب تولیت و هیات امناء است. میرحمایت میرزاده نماینده گرمی (استان اردبیل) در مجلس دهم، قبر پدرش میرعزیز میرزاده زیارتگاه زائران متعددی است که با نذورات و هدایای خود، زمینه‌ساز ساخت این امامزاده شده‌اند.

پایگاه جامع امامزادگان و بقاع متبرکه ایران وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه، آرامگاه میرعزیز میرزاده را به عنوان «آستان مقدس امامزاده سید عزیز علیه السلام» ثبت کرده است. به این معنا پس پسر این امامزاده نیز حتمن امامزاده است!

سازمان اوقاف در حالی میرعزیز را امامزاده سید عزیز علیه السلام معرفی کرده که یکی از کارکنان این امامزاده به نام حاج احمد به مجله «سبلان ما» می گوید: «بعد از فوت میرعزیز، اهالی گرمی به مزار او می‌آمدند و به‌خاطر حسن شهرتی که داشت در این جا نذرهایی نیز می‌کردند؛ در این میان گِره مشکلات برخی‌ها نیز به خواست خدا حل می‌شد و همین مساله باعث شد که این روال ادامه پیدا کند تا اینکه این مکان به عنوان زیارتگاه شناخته شود». سبلان ما، حاج احمد را دوست صمیمی میرعزیز معرفی کرده و به نقل از او می‌افزاید: «با حضور پرشمار مردم در مزار این مرحوم و دادن نذرو...، تصمیم گرفته شد مقبره و مسجدی برای زیارتش ساخته شود». این‌گونه قبر یک سید در شهر کوچکی به نام گرمی در استان اردبیل که به گزارش این مجله با خواندن قرآن امرار معاش می کرده،‌ به امامزاده تبدیل شده و سازمان اوقاف نیز او را در ردیف امام زادگان معتبر ایران ثبت کرده است!