Thursday, December 27, 2018

پکیج‌های گرمایشی مدارس سیستان و بلوچستان در بازار آزاد به فروش رفتند




پکیج‌های گرمایشی مدارس سیستان و بلوچستان در بازار آزاد به فروش رفتند
دبی-العربیه.نت
در حالی که تنها چند روز از حادثه سوختن چهار دختر خردسال زاهدانی به دلیل عدم وجود وسایل گرمایشی مناسب در مدرسه گذشته در فضای مجازی ایران اخبار و تصاویری منتشر شد که نشان می دهد پکیج‌های گرمایشی با آرم سازمان نوسازی مدارس درحال عرضه در بازار سیستان و بلوچستان هستند!
بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا، سه شنبه 25 دسامبر، به تازگی اخبار و تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد پکیج‌های گرمایشی با آرم سازمان نوسازی مدارس درحال عرضه در بازار سیستان و بلوچستان هستند، حال آن که چند روز پیش چهار دختر به علت عدم وجود وسایل گرمایشی استاندارد در حادثه آتش‌سوزی مدرسه‌ شهر زاهدان جان خود را از دست دادند.
اما اداره نوسازی مدارس استان سیستان و بلوچستان با رد خرید هر نوع پکیجی توسط این اداره، متنی به همراه تصویر صورت جلسه تنظیمی با نیروی انتظامی منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است: «این اداره کل تاکنون هیچ گونه خرید پکیج دیواری نداشته است. به محض اطلاع از فروش پکیج‌های دیواری شرکت ایران رادیاتور که به‌روی بسته‌بندی آنها نام نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان جعل شده است».
«عباس شهرکی» معاون اداراه نوسازی استان سیستان و بلوچستان در پاسخ به این سوال که جعل مهر سازمان نوسازی مدارس چه منفعتی برای شرکت دارد، به روابط عمومی این اداره گفت: «این را باید از خود شرکت پرسید اما ما هیچ پکیج گرمایشی از سازمان نوسازی خریداری نکردیم. بالاخره باید خریدی داشته باشیم تا بتوانیم آن را دپو کنیم و بفروشیم».
پس از حادثه سوختن دختران دانش آموز زاهدانی تجمعات اعتراض آمیزی به عدم تخصیص بودجه برای تامین وسایل گرمایشی در مدارس ایران برپا شد اما با این حال «محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش ایران در سفر به زاهدان و دیدار با خانواده‌های داغدار دانش آموزان جان باخته گفت: «با وجود اینکه در سراسر کشور با مشکلات وسایل گرمایشی استاندارد مواجه هستیم اما تمامی مدارس سیستان و بلوچستان تا دو سال آینده به وسایل گرمایشی استاندارد مجهز خواهند شد