Friday, December 21, 2018

سپاه پاسداران یکی از جاسوسهای خود را لو داد



سپاه پاسداران یکی از جاسوسهای خود را لو داد
ایران بریفینگ : «روزنامه جوان»  وابسته به سپاه پاسداران گفته فردی را به مدت هفت سال به عنوان نفوذی در کلیسای فلادلفیا (واقع در ایران) متعلق به امریکایی‌ها و کلیسای لوقا مربوط به انگلیسی‌ها ورود  داده تا از این طریق به شناسایی افرادی که دعوت و جذب می‌شدند اقدام کند !

یکی از روشهای امنیتی جمهوری اسلامی بکار گیری مطبوعات و رسانه ها به عنوان بازوی پرونده سازی و برخوردهای قضایی هست .

آنها از همین طریق گزارشهای مورد نظرشان را در این رسانه ها منتشر می کنند و سپس از همان گزارشها به عنوان مکمل پرونده‎ برای فعالین سیاسی و اجتماعی و دگراندیشان استفاده می کنند اما چند هفته‎ای است که این نقش پررنگ‎تر از معمول علنی شده و خبرگزاری‎ها و روزنامه‎هایی که فعالیت عمده آن‎ها وابسته‌ به بودجه‎های دولتی است در کنار کار خبری، «مُخبری» هم می‎کنند.

روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران یکی از همان رسانه‎هاست که در عمل در کنار فعالیت رسانه‎ای مشغول به پرونده سازی برای قوه قضاییه و اطلاعات هست .

پر رنگ ترین نقش را روزنامه جوان و خبرگزاری فارس در مورد فعالان محیط زیست داشتند که در واقع پیش نیاز برخورد و بازداشت آنها در همین دو رسانه سپاه پاسداران انجام شده بود .

جوان در  ۲۱ آذر ۱۳۹۷ با فردی به اسم «مصطفی حجه‌فروشان» متولد ۱۳۲۶ مصاحبه کرده که علنا می گوید نقش جاسوس را در کلیساها بازی کرده است .

مصطفی که در جوانی هم بازاری بوده و هم جاسوس سپاه و وزارت اطلاعات ، افتخارش این است که شبیه فیلم‎های پلیسی همانند مسئولیتی که پلیس آلمان در دوره نازی‎ها داشت با تشکیل ارتش سری به میان نوکیشان مسیحی نفوذ می‎کرده و آن‎ها را لو می‎داده و مانع تبلیغ آن‎ها برای مسیحیت می‎شده است.

روزنامه جوان زیر سایه بودجه‎های کلانی که از طریق دولت و سپاه جذب می‎کند به چنان درجه‎ای از «هزل نویسی» رسیده که با این جاسوس ترتیب مصاحبه داده است.

در مقدمه این مصاحبه آمده «این خیر مشهور اصفهانی که تاکنون خیریه‌های زیادی را بنیان نهاده است در زمانی که استعمار با اهداف خاص شروع به تبلیغ ادیان مختلف خصوصن مسیحیت تبشیری در ایران کرده بود با همراهی دوستانش ارتشی سری برای مقابله با این روند ایجاد می‌کند؛ ارتشی که با نفوذ میان مسیحیان تبشیری مانع اجرایی شدن اهداف آن‌ها می‌شود.»

او در این مصاحبه گفته :«میانگین حضور افراد در این بحث (جاسوسی) چهار سال بود ولی من تنها کسی بودم که توانستم هفت سال به عنوان نفوذی در کلیسای فلادلفیا (واقع در ایران) متعلق به امریکایی‌ها و کلیسای لوقا مربوط به انگلیسی‌ها ورود پیدا کرده و از این طریق به شناسایی بچه‌هایی که دعوت و جذب می‌شدند، می پرداختم.»

جالب اینجاست حجه فروشان در بخشهایی از این مصاحبه گفته :« مسیحیان مدام صحبت‌هایی از محبت و دوستی می‌کردند و اعتقادات دانش‌آموزان را تغییر می‌دادند!»

در واقع نکته مهم برای این روزنامه ترویج «خبرچینی» است. دستگاه‎های اطلاعاتی نظام در شرایطی که مشروعیت خود را در خطر می‎بینند باید برای تشویق جوانان به «مخبری» از روزنامه‎ها کمک بگیرند و آن را شغلی معرفی کنند که باعث افتخار است!