Sunday, December 16, 2018

تایمز: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برترین دانشگاه ایران



تایمز: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برترین دانشگاه ایران

سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی تایمز برای سال ۲۰۱۹ میلادی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل را برترین دانشگاه ایران معرفی کرده است. این دانشگاه در فهرست۵۰۰ دانشگاه برتر قرار گرفته است.
سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی تایمز از شناخته‌شدهترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی جهان است. تایمز دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل را برترین دانشگاه‌ ایران در سال ۲۰۱۹ معرفی کرده است.
سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی تایمز با در نظر گرفتن شاخص‌هایی چون آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین‌المللی

برترین دانشگاه‌های جهان را معرفی می‌کند.
دویچه وله:
در بانک اطلاعاتی تایمز برای سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۲۵۰ دانشگاه و مؤسسه‌های آموزش عالی از ۸۶ کشور جهان ثبت شده‌اند.
در این فهرست ۲۹ دانشگاه از ایران قرار دارند اما تنها یکی یعنی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در فهرست ۵۰۰ دانشگاه برتر تایمز برای سال ۲۰۱۹ میلادی قرار گرفته است.
‌دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که تا چند سال پیش حتی وارد این سیستم رتبه‌بندی هم نشده بود، حال در رده ۳۵۱ تا ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارد و با فاصله چشمگیری از دانشگاه‌های مطرح ایران پیشی گرفته است.
سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی تایمز دانشگاه امیرکبیر را در رده ۵۰۱ تا ۶۰۰  و دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، پزشکی مشهد، شریف شیراز، تبریز، پزشکی تهران را در رده ۶۰۱ تا ۸۰۰  دانشگاه برتر دنیا طبقه‌بندی کرده است.
در میان کشورهای اسلامی ایران با ۲۹ دانشگاه بیشترین میزان موسسات آموزش عالی را در سیستم رتبه‌بندی تایمز دارد. البته از میان دانشگاه‌های کشورهای اسلامی  تنها ۱۱ دانشگاه در فهرست ۵۰۰ دانشگاه برتر این سیستم قرار دارند.
تایمز که از سال ۲۰۱۳  میلادی رتبه‌بندی دانشگاه‌­های آسیایی را نیز به فهرست خود افزوده است دانشگاه ملی سنگاپور را بهترین دانشگاه آسیا و یکی از ۲۲ دانشگاه برتر جهان معرفی کرده است.
آکسفورد و کمبریج برای دومین سال پیاپی بهترین دانشگاه‌های دنیا و پس از آن‌ها دانشگاه‌های استنفورد، ماساچوست، کالیفرنیا و هاروارد قرار گرفته‌اند.
سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی تایمز برای سال ۲۰۱۹ میلادی برای نخستین بار دانشگاه‌های عراق، جامائیکا،  نپال، تانزانیا و تاجیکستان را هم به فهرست خود افزوده است.