Wednesday, November 14, 2018

تنها در مملکت آخوندها




خبرآنلاین- فعالان و حامیان محیط زیست خوزستان همچنان روی امحای نزدیک به ۳۰۰ قلاده سگ در اهواز تأکید دارند اما «محمدرضا قنواتی» مدیرعامل سازمان پسماند شهری اهواز تعداد سگ‌های امحا شده را سه قلاده می‌داند و تأکید می‌کند این امحا ربطی به شهرداری اهواز ندارد.

شرکت پسماند شهرداری به گفته قنواتی ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی سگ‌های بی‌صاحب شهری دارد اما این اعتبار هزینه نمی‌شود. با وجود این، فعالان حوزه محیط زیست خوزستان از رقابت پیمانکاران برای از بین بردن سگ‌ها خبر می‌دهند.

به گفته برخی از آنها کشتن و از بین بردن هر سگ بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان برای صاحب لاشه درآمدزایی دارد با وجود این قنواتی هیچ‌کدام از این آمار و ارقام را تأیید نمی‌کند و از شکایت از «افسانه عربی فرد» مسئول انجمن حمایت از محیط زیست و حیوانات خوزستان به‌دلیل نشر فیلم‌های سگ‌سوزی خبر می‌دهد!!

فیلم‌هایی که «افسانه عربی فرد» از سوختن سگ‌ها زیر تایرهای پلاستیکی منتشر کرد به واکنش گسترده افکار عمومی منجر شد. هنرمندانی چون شهره سلطانی بازیگر و رضا صادقی خواننده پاپ در واکنش به آنچه در اهواز بوقوع پیوست پویش حامیتم را تشکیل دادند که با حمایت شخصیت‌های هنری دیگر رو به رشد.

افسانه عربی فرد در واکنش به حرف‌های قنواتی می‌گوید: تعداد واقعی سگ‌هایی که سوخته شده‌اند مشخص نیست چون لاشه‌ها روی هم ریخته شده. مثلا با کپه‌ای از دست و جمجمه سگ‌ها رو به روییم، یا در بعضی از نقاط سگ‌ها روی هم پرس شده‌اند و نمی‌شود تعداد آنها را تخمین زد اما لااقل اسکلت ۷۰ سگ سوخته به صورت کامل یعنی سر و ستون فقرات وجود دارد.

او که پرستاری خوانده و دانشجوی دامپزشکی است از عقیم شدن سگ‌های بی‌صاحب توسط انجمن حامیان محیط زیست و حیوانات اهواز خبر می‌دهد اما تأکید می‌کند که در این عقیم‌سازی سازمان‌های متولی چون شهرداری، بهداشت، فرمانداری، محیط زیست و... با آنها همکاری ندارند. او خود محلی برای نگهداری سگ‌هایی که در تصادف یا حادثه‌ای نقص عضو شده‌اند دارد اما سگ‌های سالم را بعد از عقیم‌سازی به افراد علاقه‌مند واگذار می‌کند.