Monday, October 8, 2018

نماینده مجلس ایران: با تصویب CFT باید قاسم سلیمانی را تحویل «دشمن» بدهیم



نماینده مجلس ایران: با تصویب CFT باید قاسم سلیمانی را تحویل «دشمن» بدهیم
دبی-العربیه.نت فارسی
محمد مهدی زاهدی از نمایندگان مخالف لایحه پیوستن ایرانبه کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) گفت که با تصویب این لایحه در مجلس «باید قاسم سلیمانی را به دشمن تحویل دهیم».
قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران ایران است. نام او در فهرست سیاه سازمان ملل متحد، ایالات متحده آمریکا و برخی دیگر از کشورها قرار دارد.
یکشنبه 7 اکتبر، مجلس ایران لایحه جنجال برانگیز پویستن به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم را تصویب کرد. بسیاری از اصولگرایان مخالف این لایحه بودند و آن را مانعی در برابر کمک‌های ایران به گروه‌هایی همچون حزب‌الله لبنان می‌دانستند.
اما تصویب این لایحه و لوایحی دیگر از جمله «مبارزه با پولشویی» و «مبارزه با جرایم سازمان یافته فرا ملی»، شرط اتحادیه اروپا برای خارج کردن ایران از فهرست سیاه کارگروه اقدام مالی FATF بود. قرار گرفتن کشوری در فهرست سیاه این کارگروه به معنی آن است که سرمایه‌گذاری در این کشور، پر ریسک است. اما با توجه به این‌که ایالات متحده از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) خارج شده، اروپا خروج ایران از فهرست سیاه FATF را پیش شرطی برای تلاش برای ادامه تجارت با این کشور عنوان کرده بود.
زاهدی نماینده کرمان اما همچنان به توصیب لایحه CFT در مجلس ایران معترض است و در این باره به رسانه‌های ایرانی گفت: «موادی از این لایحه به صراحت از ما می‌خواهد که در چارچوب آنچه آن‌ها از پولشویی و مبارزه با تروریسم تعریف می‌کنند عمل کنیم و براساس برداشت آن‌ها ایران باید به تروریست‌هایی که مدنظر آن‌هاست به طور مثال برخی جریانات مقاومت در منطقه را تسلیم مجامع بین المللی کند».
زاهدی تصریح کرد: «معنی این حرف این است که ما باید افرادی، چون سردار سلیمانی را کت بسته به آن‌ها تحویل دهیم».
نماینده مردم کرمان با تاکید بر اینکه ایران تا پیش از این گاهی اوقات تحریم‌ها را دور می‌زد، گفت: «تصویب این لایحه یعنی دور زدن تحریم‌ها بی دور زدن از سوی دیگر آمریکا فشار‌های زیادی بر ما وارد کرد تا نفت ایران به فروش نرسد در حالی که با دور زدن تحریم‌ها می‌توانستیم نفت مان را بفروشیم».