Monday, September 10, 2018

فرماندهان سپاه پاسداران مخالفان خارج از کشور را تهدید کردند



سرلشگر پاسدار یحیی رحیم صفوی، مشاور عالی علی خامنه ای در امور نظامی، با اشاره به بمباران اخیر مقر حزب دموکرات کردستان در خاک عراق تهدید کرد که سپاه پاسداران در صورت لزوم مخالفان و دشمنان را "تا آن سوی مرزها و دریاها تعقیب" و سرکوب خواهد کرد.
رحیم صفوی مدعی شد که احزاب کرد ایرانی (حزب دموکرات کردستان و کومه له) در جریان جنگ هشت سالۀ ایران و عراق، سربازان ایرانی را اسیر و به رژیم بعث عراق تحویل می دادند. او در ادامۀ این ادعا افزود : "همچنانکه دشمنان امروز شاهد هستند اگر به کشور تعرض و حمله ای صورت بپذیرد، همچون علف های هرزه شکسته و نابودشان می کنیم و حتی تا آن سوی مرزها و دریاها آنها را تعقیب کرده و حقوق خود را بازپس می گیریم."
شنبه هشتم سپتامبر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هفت موشک میانبرد به روی  مقر حزب دموکرات کردستان (حدک) در خاک عراق پرتاب کرد که در نتیجۀ آن شانزده نفر از اعضای این حزب کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.
در اظهاراتی جداگانه، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، با اشاره به حملۀ موشکی سپاه پاسداران به مقر حزب دموکرات کردستان گفت که این حمله "رویکردی است که در پاسخ به هرگونه تهدیدی اعمال خواهد شد." علی شمخانی در ادامه افزود که "هر اقدام خصمانه علیه کشور را در هر عرصه‌ای پاسخ ده برابری می دهیم."
فرماندهان سپاه پاسداران بارها گفته اند که قادرند با موشک های هدف زن خود علاوه بر اسرائیل، پایگاه های نظامی آمریکا را در منطقه تا عمق هزار کیلومتری هدف قرار بدهند. حملۀ اخیر موشکی سپاه پاسداران به مقر حزب دمکرات در عین حال هشداری علیه آمریکا و متحدانش در منطقه تلقی می شود.
رادیو فرانسه