Wednesday, August 29, 2018

آریانا سعید: توسط پنج روحانی افراطی تهدید به مرگ شدم



آریانا سعید: توسط پنج روحانی افراطی تهدید به مرگ شدم
دبی-العربیه.نت فارسی
آریانا سعید آوازخوان مشهور افغان به تازگی اعلام کرد، پنج روحانی افراطی در افغانستان او را تهدید به مرگ کرده‌اند.
آریانا سعید اخیراً با نشریه آلمانی «اشپیگل» مصاحبه اختصاصی انجام داده و گفته است، پنج روحانی افغان در مصاحبه‌های تلویزیونی، فتوای قتل او را صادر کرده‌اند.
این آوازخوان افغان گفته است: «در دورانی که من به عنوان داور در برنامه تلویزیون ستاره افغان و آواز افغانستان بودم، تهدید به مرگ شدم که این بدترین حالت برای من بود. پنج روحانی افراطی در برنامه‌های دینی تلویزیونی علیه من فتوا دادند که هر کسی سر این زن را بیاورد، به زودی به سوی آسمان صعود خواهد کرد. وقتی من مصروف تهیه برنامه بودم که افراطگران بالای تلویزیون طلوع جایی که این برنامه‌ها تهیه می‌شد، حمله کردند و هشت همکار من را کشتند. من هنوزهم ناراحتم».
آریانا سعید کیست؟
 آریانا سعید در سال 1985 میلادی در شهر کابل متولد شد. مادرش دری زبان و پدرش پشتو زبان هستند. او اکنون 33 ساله است.
او هشت ساله بود که خانواده‌اش به دلیل جنگ‌های داخلی، افغانستان را ترک به کشور سویس رفت. خانواده او چند سال در کشور سویس ماند. او دوران مکتب را در این کشور به پایان رساند و تحصیلات عالی‌اش را در رشته‌ مدیریت و تجارت در زوریخ سویس به پایه‌ اکمال رساند.
آریانا سعید در سال 2000 سویس را به قصد لندن ترک کرد. او دارای شش خواهر است و در حال حاضر با مادرش در شهر لندن زندگی می‌کند.
او از کودکی به موسیقی علاقه داشت و پس از ختم تحصیلات‌اش، تصمیم گرفت به عنوان یک آوازخوان وارد صحنه موسیقی شود و فعالیتش را جدی‌تر آغاز کرد.
کنسرت های جنجالی آریانا سعید
آریانا سعید، کنسرت های زیادی در افغانستان وبیرون از افغانستان برگزار کرده است، اما شماری از کنسرت‌های او جنجال‌های زیادی هم به دنبال داشت.
یکی از کنسرت‌های جنجالی او کنسرت سال 2017 بمناسبت نودوهشتمین سالروز استقلال افغانستان است و قرار بود این کنسرت با اشتراک 20 هزار نفر به شمول زنان و مردان در استدیوم غازی در شهر کابل برگزار شود، اما با مخالفت شماری از روحانیون افغان روبرو شد.
پس از بگومگوها و تهدیدات امنیتی، سرانجام این کنسرت در هتل اینترکانتینانتال کابل برگزار شد و پنج هزار نفر به شمول زنان و مردان اشتراک کرده بودند