Tuesday, August 21, 2018

هشدار امنیتی دباره شبکه‌های تروریستی وابسته به ایران در آمریکا



هشدار امنیتی دباره شبکه‌های تروریستی وابسته به ایران در آمریکا
دبی-العربیه.نت فارسی
مقامات اطلاعاتی و کارشناسان امنیتی ایالات متحده آمریکا از کشف شماری از هسته‌های زیر زمینی تروریستی وابسته به رژیم ایران در داخل ایالات متحده خبر دادند.
این هشدار توسط کارشناسان امنیتی طی جلسه کمیته امنیت ملی کنگره ایالات متحده، داده شد. مقامات امنیتی تاکید کردند، شبکه های تروریستی ایران در داخل ایالات متحده در انتظار دریافت دستورات برای اقدام به عملیات تروریستی هستند.
کارشناسان امنیتی از اینکه تهران احتمال دارد که دست به حملات تروریستی علیه منافع آمریکا بزند، هشدار دادند.
این مقامات می‌گویند ایران می‌تواند از طریق سلول‌های خفته خود یا طریق حزب الله لبنان بازوی تروریستی‌اش که در منطقه کشورهای آمریکای لاتین فعال است، دست به عملیات تروریستی بزند.
شبکه‌های حزب الله لبنان به صورت آزادانه در آمریکای لاتین، فعالیت می کنند. روند فعالیت گسترده این حزب در نزدیکی مرزهای آمریکا باعث شده که کارشناسان امنیتی آن را به عنوان تهدیدی تروریستی از سوی ایران علیه منافع آمریکا تلقی کنند و موقعیت این حزب الله را از نظر امنیتی خطری جدی در نظر بگیرند. به این دلیل که ایران می تواند از وجود حزب الله لبنان در آمریکای لاتین به عنوان یک مسئله‌ای راهبردی برای انجام حملات به داخل خاک آمریکا و ضربه زدن به منافع واشنگتن در کشورهای آمریکای لاتین در زمان مناسب استفاده کند، به ویژه پس از تهدید حسن نصرالله، رهبر این حزب که طی آن آمریکا را به حمله به منافعش تهدید کرد، جدی در نظر گرفته است.

به گزارش روزنامه آمریکایی «ویسترن جورنال»، امانوئل اوتولینگی کارشناس ارشد «بنیاد دفاع از آزادی»، در سخنرانی خود در کنگره خاطرنشان کرد که تعدادی از مزدوران مخفیانه وارد این کشور شدند این افراد به صورت مهاجرین وارد کشور شدند و سپس شرکت‌هایی را راه اندازی کردند این شرکت تنها سرپوش برای فعالیت‌های زیر زمینی و تروریستی است.
پیتر کینگ، عضو کمیته امنیت، با اشاره به حمایت تهران از حزب الله لبنان در خاورمیانه، آمریکای لاتین و ایالات متحده، تاکید کرد که ایران تهدیدی واضح برای آمریکا است.
این عضو کمیته امنیت به دو عضو بازداشت شده حزب الله لبنان که در حال برنامه ریزی برای حملات تروریستی در نیویورک و میشیگان بودند، اشاره کرد و گفت این دو تروریست در لبنان توسط حزب الله آموزش نظامی دیده بودند.