Saturday, August 4, 2018

مادر اسامه بن لادن: پسرم را اینگونه به‌کار گرفتند



مادر اسامه بن لادن: پسرم را اینگونه به‌کار گرفتند
بی-العربیه.نت
پس از گذشت 17 سال از حملات 11 سپتامبر به برج‌های تجارت جهانی در نیویورک، مادر اسامه بن لادن در گفتگو با روزنامه گاردین بریتانیا فاش کرد، پسرش هنگام تحصیل در دانشگاه ملک عبدالعزیز جده، در رشته اقتصاد، برای اولین بار با عبدالله عزام عضو گروه اخوان السلمین، که بعدها از پادشاهی عربی سعودی اخراج شد، دیدار کرد.
به گفته عالیه غانم مادر 70 ساله بن لادن، عبدالله عزام پس از دیدار با بن لادن به پدر معنوی او تبدیل شد و او را در 20 سالگی مورد شستشوی مغزی قرار داد و از او شخص دیگری ساخت.

مادر بن لادن کودکی‌اش را در شهر لاذقیه سوریه گذراند در دهه 50 میلادی برای ادامه زندگی به سعودی رفت. پسرش اسامه همه دارایی‌هایش را در افغانستان هزینه کرد.
عالیه غانم گفت که اسامه از نام خانوادگی‌اش به عنوان پوششی برای فعالیت‌هایش استفاده می‌کرد. آخرین باری که اعضای خانواده با اسامه بن لادن دیدار کردند به سال 1999 باز می‌گردد. در آن سال آنها به دیدار بن لادن که در افغانستان و در بیرون قندهار زندگی می‌کرد، رفتند.
مادر بن لادن در سال 1960 و در زمانی که اسامه تنها 3 سال داشت، از پدر اسامه جدا شد، سال‌ها بعد با تاجری به نام محمد العطاس ازدواج کرد.
به گزارش گاردین اسامه سالها بعد در صدر فهرست مبارزه با تروریسم در جهان قرار گرفت. او شهروندان سعودی را به کار گرفت تا دیواری میان شرق و غرب بنا کند. گاردین از یک افسر اطلاعاتی سابق بریتانیا نقل کرد که بن‌لادن عمدا از شهروندان سعودی برای انجام حملات 11 سپتامبر بهره گرفت تا جهان را علیه کشور مادری‌اش بشوراند. او موفق شد جنگ به راه بیاندازد ولی نه آن جنگی که انتظارش را داشت