Wednesday, August 22, 2018

فیس بوک و توییتر صدها حساب کاربری احتمالا ایرانی را بستند



فیس بوک و توییتر صدها حساب کاربری احتمالا ایرانی را بستند

فیس بوک و توییتر از مسدون کردن صدها حساب کاربری احتمالا ایرانی که می گویند بخشی از یک کارزار هماهنگ شده و تبلیغاتی بوده خبر داده اند.
ناتانیل گلیچر، رئیس بخش سیاستگذاری امنیت سایبری فیس بوک، سه شنبه (۲۱ اوت) طی بیانیه ای اعلام کرد: "ما ۶۵۲ صفحه، گروه و حساب کاربری دخیل در رفتارهای غیرطبیعی هماهنگ شده که در ایران به راه افتاده بود و مردم را در سراسر شبکه اینترنت در خاورمیانه، آمریکای لاتین، بریتانیا و آمریکا هدف قرار می داد حذف کردیم."
خبرگزاری رویترز می گوید اطلاعاتی که شبکه امنیت سایبری "فایر آی" در اختیار این شبکه ها قرار داده به مسدودن شدن حساب های مذکور منجر شده است. بنا بر این گزارش، این حساب ها و صفحات از سال گذشته در کارزار فعالیت های تبلیغاتی حکومت ایران از جمله در ضدیت با عربستان سعودی و اسرائیل مشغول بوده اند.
فایر آی در عین حال تاکید کرده که به نظر نمی رسد حساب ها و گروه های یاد شده با هدف اثر گذاشتن بر انتخابات میان دوره ای آمریکا به راه افتاده بود.
هم زمان، توییتر اعلام کرده که ۲۸۴ حساب کاربری که به نظر می رسد تعداد زیادی از آنها در ایران به راه افتاده بود را مسدود کرده است.
بخش ایمنی این شبکه اجتماعی می گوید حساب های یاد شده بخشی از یک "کارزار هماهنگ مخدوش سازی" بودند.
توییتر درباره ماهیت یا هدف این کارزار توضیحی ارائه نکرده است

توییتر در بیانیه خود گفت: "همانند تحقیقات گذشته، ما به تعامل با شرکت های دیگر و نهادهای ذی صلاح مجری قانون متعهد هستیم."
بیانیه می افزاید: "هدف ما کمک به تحقیقات درباره این فعالیت هاست و هر جا امکان داشته باشد به عموم درباره اقدامات خود شفاف سازی و ارائه اطلاعات خواهیم کرد."

فیس بوک هم در ماه میلادی گذشته اعلام کرد که ۳۲ صفحه و حساب کاربری را بسته است. مدیران فیس بوگ گفتند که آن حساب ها برای تاثیرگذاری بر انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا در ماه نوامبر ایجاد شده بود.
این شبکه اجتماعی همچنین گفت سازندگان آن حساب‌ها تلاش کرده‌اند هویت‌شان و نزدیکی‌شان به یک کارزار روسی فعال در اختلال در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا را پنهان نگه دارند.
در همین رابطه، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا یکشنبه گذشته از آنچه امکان دخالت ایران در انتخابات میان دوره ای کنگره ایالت متحده خوانده، ابراز نگرانی کرد.
او در جریان سفرش به اسرائیل به شبکه ای بی سی آمریکا گفت که امکان دخالت ایران، چین، کره شمالی و روسیه در انتخابات میان دوره ای کنگره که پاییز امسال برگزار می شود، وجود دارد.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در وا کنش به آن اظهارت گفت: "ما یک مثل معروف داریم که می‌گوییم کافر همه را به کیش خود ‌می‌خواند".
بی بی سی