Tuesday, July 24, 2018

پوتین وزیر خارجه روسیه و فرمانده کل ارتش آن کشور را "شتابزده" به اسرائیل فرستاد



 پوتین وزیر خارجه روسیه و فرمانده کل ارتش آن کشور را "شتابزده" به اسرائیل فرستاد
کارشناسان سیاسی در اسرائیل می گویند: این واقعیت که دولت روسیه با شتاب بسیار وزیر امور خارجه خود را همراه با رئیس ستاد کل ارتش آن کشور به اسرائیل می فرستد تا درباره آینده سوریه با مقامات لشگری و کشوری اسرائیل گفتگو کنند، نشان از آن دارد که دولت مسکو هشدارهای اسرائیل را جدی می گیرد و نمی خواهد بین اسرائیل و حکومت اسلامی ایران، بر سر سوریه درگیری نظامی رخ دهد.
اسرائیل بارها هشدار داده که حضور نظامی رژیم ایران و نیروهای وابسته به آن در سوریه را تحمل نخواهد کرد. ولی رسانه های خبری می گویند که روسیه حاضر است تعهد کند که این نیروها تا فاصله یکصد کیلومتر از مرز اسرائیل به دور باشد. هدف آن است که رژیم ایران نتواند با موشک های کوتاه برد اسرائیل را هدف قرار دهد.
ولی کارشناسان نظامی اسرائیل این تعهد را کافی نمی دانند و تاکید می کنند که سپاه قدس و نیروهای دیگر وابسته به ایران، نباید در هیچ نقطه سوریه حضور داشته باشند. آن ها می گوید که به علت تکنولوژی های پیشرفته امروزی، حضور رژیم ایران در هر فاصله ای از مرز اسرائیل و سوریه، همچنان می تواند خطر آفرین باشد.
وزیر خارجه روسیه و رئیس ستاد کل آن کشور و همچنین دستیاران سیاسی و نظامی که به اسرائیل آمده اند، بلندپایه ترن هیات روسی محسوب می شوند که تا کنون میهمان دولت اورشلیم بوده اند.

از جزئیات مطالب رد و بدل شده در دیدار اعضای این هیات با رهبران اسرائیل خبری منتشر نشده است. در این دیدار، علاوه بر نخست وزیر و وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، شماری از مشاوران و دستیاران آن ها نیز حضور داشتند.
آگاهان می گویند که فرستادن وزیر خارجه، فرمانده کل ارتش و دیگر بلندپایگان روسی به اورشلیم، نشان آن است که پرزیدنت پوتین برای تداوم روابط بین روسیه و اسرائیل اهمیت ویژه ای قائل است و آن را یک سرمایه مهم در روابط بین المللی خود، به ویژه با کشورهای غربی می داند.
به گفته برخی تحلیلگران، روسیه از طریق روابط دوستانه و نزدیک با اسرائیل، می تواند امتیازات بیشتری از حکومت اسلامی ایران بگیرد و آن کشور را بیش از پیش به خود وابسته سازد.
با این همه، منابع خبری می گویند که پرزیدنت پوتین به اسرائیل گفته است که قدرت آن را ندارد که نیروهای مسلح رژیم ایران و حزب الله لبنان را به طور کامل از سوریه خارج کند.
در دیدار دیشب در دفتر نخست وزیری، رئیس شورایعالی امنیت ملی اسرائیل نیز شرکت داشت و در پایان آن یک مقام ارشد که نخواست نامش برده شود به خبرنگاران گفت که اسرائیل کاملا روشن ساخته که همه نیروهای ایرانی باید خاک سوریه را ترک گویند.
در گزارش های پیشین گفته شده بود که افراد سپاه قدس و حزب الله لبنان، با اونیفورم ارتش سوریه و حتی با شناسنامه سوری در نبردهای جنوب سوریه شرکت کرده بودند و محافل نظامی اسرائیل می گویند که با همین شیوه، افراد سپاه قدس می توانند به مرز اسرائیل نزدیک شوند.
کارشناسان نظامی می گویند که حکومت ایران حتی اگر کوچکترین جای پایی در سوریه داشته باشد، ممکن است موشک های دوربرد به آن کشور وارد کند و آنگاه، از هر فاصله ای می تواند اسرائیل را مورد تهدید قرار دهد.

منبع رادیو پیام اسرائیل