Saturday, July 14, 2018

جنازه مریم فرجی فعال مدنی توسط پلیس آگاهی کشف شد



جنازه مریم فرجی فعال مدنی توسط پلیس آگاهی کشف شد
جسد سوخته شده‌ی مریم فرجی، فعال مدنی ۳۳ ساله و دانشجوی ارشد مدیریت بین الملل، که پنج‌شنبه ۱۴ تیر ۹۷ از منزل خارج شده بود، توسط پلیس آگاهی کشف شد و پزشک قانونی با گرفتن DNA از پدر این فعال مدنی، هویت جسد را تایید کرد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جسد سوخته شده‌ی مریم فرجی، دانشجوی ۳۳ ساله رشته مدیریت بین الملل، در حالی توسط پلیس آگاهی کشف شد که پیگیری های خانواده این فعال مدنی برای یافتنش با وجود مراجعه مکرر به پلیس و ارگان‌های مرتبط راه به جایی نبرد.
یک منبع مطلع، شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷، به کمپین گفت: «جسد رها شده مریم و خودروی وی چند روز پیش توسط پلیس کشف شده بود، ولی پزشکی قانونی هنوز جنازه وی را به خانواده اش تحویل نداده اند.»
گفتنی است، پیش از این، محمد آقاسی، وکیل مدافع مریم فرجی، در تاریخ پنج‌شنبه ۲۱ تیرماه ۹۷ در توئیتی، از احتمال قتل این فعال مدنی خبر داد و نوشت: «به نظر می رسد موکلم (خانم مریم فرجی) در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به سه سال حبس و دو سال ممنوع الخروجی محکومیت یافته، به تقل رسیده باشد.»

مریم فرجی، ۱۲ دیماه ۹۶، همزمان با نا آرامی‌ها و اعتراضات دانشجویی دی‌ماه در تهران، بازداشت شد و ۱۰ روز در بند ۲۰۹ اطلاعات اوین تحت بازجویی بود.
دادگاه بدوی این فعال مدنی، ۱۹ فروردین ۹۷ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شد و به ۳ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.
گفتنی است، محمدحسین آقاسی وکیل دادگستری، در اردیبهشت ۹۷، وکالت مریم فرجی را بر عهده گرفت و پس از ۳ بار تنظیم لایحه، بالاخره قاضی احمدزاده، لایحه را به پرونده وی افزود.
نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات طی روزهای نهم تا چهاردهم دی ماه، بیش از چهل تن از دانشجویان و فعالان صنفی دانشجویی را در سراسر کشور بازداشت کرده‌اند.