Saturday, July 21, 2018

مرد مهاجم به مسافران یک اتوبوس در آلمان ایرانی‌تبار است



مرد مهاجم به مسافران یک اتوبوس در آلمان ایرانی‌تبار است
دویچه وله - به گفته مقاماتً، مرد مسلح به چاقو که در حمله ای ۹ نفر از مسافران یک اتوبوس را مجروح کرد، شهروند آلمان و ایرانی‌تبار است. حال دو تن از مجروحان وخیم گزارش شده است.
هانس یواخیم گروته، وزیر امور داخلی در ایالت شلسویگ هولشتاین عصر روز جمعه ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر) تصریح کرد که ۹ نفر در حمله به اتوبوس مجروح شده‌اند که ۶ نفر مورد اصابت چاقو قرار گرفته‌اند و سه نفر دیگر در درگیری و بر اثر زمین‌خورن مجروح شده‌اند.

به گفته هانس یواخیم گروته این حمله توسط مردی ایرانی‌تبار که شهروند آلمان است انجام گرفته. انگیزه فرد ضارب هنوز اعلام نشده و تحقیقات ادامه دارد.به گزارش شبکه خبری شمال آلمان در پی حمله مردی با چاقو به مسافران یک اتوبوس چند نفر در لوبک مجروح شده‌اند
بنا به این گزارش حمله در محله کوکنیتس در شهر لوبک در بعد از ظهر روز جمعه ۲۰ ژوئیه رخ داده است. پلیس آلمان در خبری توییتری این حمله را تایید کرده‌است.

بنا به گزارش روزنامه "لوبکر ناخریشتن" چندین نفر جراحات مختصری برداشته‌اند، اما دو مسافر نیز به شدت مجروح شده‌اند. به گفته این روزنامه مهاجم بازداشت شده است. اما هنوز از هویت دقیق مهاجم خبری از سوی مقامات پلیس منتشر نشده است.
برخی رسانه‌های آلمانی گفته‌اند که مهاجم " ایرانی یا ایرانی‌تبار" است و "بین ۳۰ تا ۳۵ سال سن دارد".
پلیس از ابراز جزییات این حمله تا کنون خودداری کرده است، اما سخنگوی پلیس به خبرگزاری آلمان گفته است که کسی در این حمله کشته نشده است.
پلیس خیابان‌های منتهی به محل حادثه را بسته است. بنا به گزارش رسانه‌های آلمانی مقصد اتوبوس شهر تراوِمونده در شمال آلمان بوده است. راننده اتوبوس نیز مجروح شده است، اما با باز کردن درها امکان فرار مسافران را فراهم آورده است.
به گفته شاهدان عینی مسافران اتوبوس موفق شده‌اند مهاجم را مهار کنند او را تحویل پلیس بدهند.
به گفته سخنگوی پلیس هنوز از انگیزه فرد مهاجم اطلاعی در دست نیست. پلیس آلمان تا کنون این حمله را "اقدامی تروریستی" قلمداد نکرده، اما آن را نیز منتفی نداسته است.
به گفته سخنگوی پلیس کوله پشتی در اتوبوس پیدا شده که احتمالاً متعلق به مهاجم بوده است. پلیس در حال تحقیق بیشتر از مهاجم بازداشت شده است.
وزیر داخلی ایالت شلسویگ هولشتاین برای رسیدگی هر چه سریع‌تر به این حادثه به شهر لوبک سفر کرده است.
دادستانی ایالت شلسویگ هولشتاین تایید کرد که هیچ‌کس در این حمله کشته نشده است. به گفته دادستان فرد مهاجم در ساعات آتی مورد بازجویی رسمی قرار خواهد گرفت.