Sunday, July 8, 2018

نویسنده جنجالی آلمان: کتاب من به خاطر انتقاد از اسلام منتشر نمی‌شود



نویسنده جنجالی آلمان: کتاب من به خاطر انتقاد از اسلام منتشر نمی‌شود

تیلو زاراسین* نویسنده جنجالی و اسلام ستیز آلمان اعلام کرد که ناشر تازه ترین کتاب او که در نقد اسلام نوشته، از انتشار آن منصرف شده است. این کتاب با عنوان "چگونه اسلام مانع پیشرفت می شود و جامعه را تهدید می کند" قرار بود تا پایان اوت امسال روانه بازار کتاب شود.
تیلو زاراسین ، سناتور پیشین حزب سوسیال دموکرات آلمان در سنای برلین و عضو هیئت مدیره دویچه بانک، پس از آن که در سال 2014 به خاطر توهین به دریافت کنندگان کمک های اجتماعی از مقام های دولتی خود استغفا داد، تنها به نوشتن اشتغال دارد.
او که تاکنون دست کم 5 کتاب جنجال آفرین نوشته است، روز شنبه این هفته در گفت و گوئی با روزنامه بیلد آلمان گفت که ناشر او "راندوم هاوز" که زیر مجموعه گروه بزرگ "برتلسمن" است، اعلام کرده که حاضر به انتشار کتاب تازه او علیه اسلام نیست، زیرا این کتاب می تواند مسلمانان را به شدت تحریک کند.

نویسنده آلمانی مدعی شده که ناشر تاکنون دو قسط از حق التحریر او را نیز پرداخته است.
مدیریت انتشاراتی راندوم هاوز در تماس با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که حاضر به نشر کتاب زاراسین نیست و این کار را سانسور نمی داند.
زاراسین نیز گفته است که روز دوشنبه 10 ژوئیه علیه ناشر به دادگاه شکایت خواهد برد. نویسنده اسلام ستیز آلمانی تاکنون با انتشار کتاب های جنجالی میلیون ها یورو کسب درآمد کرده است.
سوسیال دموکرات راستگرا!
زاراسین، با این که خود تا چند سال پیش عضو حزب سوسیال دموکرات بوده، در سال های اخیر دیدگاه هائی را در مصاحبه ها و کتاب های خود مطرح کرده که بیش از همه سبب تقویت پایگاه های نظری احزاب بیگانه ستیزی مثل "الترناتیو برای آلمان"، "حزب ناسیونالیست آلمان" و جنبش افراطی "پگیدا" شده است.
عناوین کتاب های زاراسین دیدگاه های راستگرایانه او را به خوبی برملا می کنند. 5 کتاب تاکنون منتشر شده زاراسین عناوین "آلمان خودش را از بین می برد"، "یک بحث آلمانی"، "اروپا نیازی به یورو ندارد"، "ترور جدید تقوا" و "افکار واهی" را بر پیشانی دارند. او در نخستین کتاب در برابر سیاست پناهندگی آنگلا مرکل موضع می گیرد و در سومین کتاب، واحد پول مشترک اروپا یورو را رد می کند.
نفرت از تهی دستان
اما آنچه بیش از جنجال برانگیخته مواضعی است که زاراسین  در برابر تهی دستان و لایه های ضعیف جامعه اتخاذ کرده است. او با سرسختی از کاهش خدمات اجتماعی، کاهش بیمه بازنشستگی کارمندان، خود داری از استخدام رسمی معلمان و سخت گیری بیشتر در برابر دریافت کنندگان کمک های اجتماعی دفاع کرده است.
تیلو زاراسین در سال های گذشته یکبار تمامی دریافت کنندگان کمک های اجتماعی را به زیاده خواهی متهم کرد و حرفی زد که مدت ها در محافل آلمانی مورد بحث و مناقشه بود. او گفت: "هر دریافت کننده کمک اجتماعی می تواند در روز خود را با کمتر از 4 یورو تغذیه کند". در حالی که در همان زمان میانگین نرخ نیم کیلو گوشت در آلمان بیش از این بود.
ادای این جمله سبب حملات شدیدی به سارازین شد، تا جائی که مجبور شد از عضویت هیئت مدیره دویچه بانک استعفا بدهد و به فعالیت های خود در حزب سوسیال دموکرات پایان ببخشد.
دیدگاه های زاراسین تا آنجا بر جامعه آلمان تاثیر منفی داشت که "بنیاد سیاست حاکم آلمان" کتابی با عنوان "موضوع زاراسین" منتشر کرد و در آن به تحلیل نظرات وی پرداخت.
رادیو فرانسه